Рішення
від 09.04.2019 по справі 200/2440/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 квітня 2019 р. Справа№200/2440/19

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., при секретарі Мурашко Д.О., за участю ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Департаменту охорони здоров'я Донецької обласної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльності щодо нездійснення своєчасного фінансування Донецької обласної лікарні відновного лікування, стягнення коштів у розмірі 1167872,45 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1, м.Кропивницький, вул.В.Височина, буд.23) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Департаменту охорони здоров'я Донецької обласної державної адміністрації (ідентифікаційний код 02012556, 84313, Донецька обл., місто Краматорськ, вулиця Богдана Хмельницького, будинок 6). Просив визнати протиправною бездіяльність щодо нездійснення своєчасного фінансування закладу охорони здоров'я - Донецької обласної лікарні відновного лікування; стягнути кошти у розмірі 1167872,45 грн. на підставі довідки аудиторської фірми «Аудит-ЮНИКС» , в т.ч. 223018,00 грн. за поставку обладнання по тендеру від 11.11.2009; нарахованої інфляції 393626,77 грн., пені 492699,20 грн., санкції 3% в сумі 58528,48 грн. на відшкодування шкоди. Позовні вимоги вмотивовані тим, що на виконання умов договору, який укладено між позивачем та КЛПЗ «Донецька обласна лікарня відновного лікування» у 2009 році здійснено постачання обладнання на суму 223018,00 грн. Станом на час звернення до суду оплата за товар не здійснена. Кошти з держбюджету на рахунок закладу не надходили. Головним розпорядником субвенцій за місцевим бюджетом у 2009 році було Головне управління охорони здоров'я облдержадміністрації, яке перейменоване в Департамент охорони здоров'я Донецької обласної державної адміністрації. Вважає, що відповідач має відшкодувати матеріальну та моральну шкоду.

Крім того, позивачем заявлено клопотання про звільнення від сплати судового збору у зв'язку з припиненням підприємницької діяльності та отримання доходів у вигляді пенсії у розмірі 1471 грн., що унеможливлює сплату судового збору.

4 березня 2019 року ухвалою Донецького окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі, призначено підготовче провадження, відстрочено сплату судового збору.

20 березня 2019 року відкладено розгляд справи до 9 квітня 2019 року.

Відповідачем надано відзив, в якому просив відмовити у задоволені позовних вимог. Свою позицію вмотивовував тим, що КЛПЗ «Донецька обласна лікарня відновного лікування» , з яким укладено договір від 20.11.2009 №5/ВТ поставки обладнання є юридичною особою, яка самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями. Фінансування цього бюджетного закладу не здійснюється, оскільки він знаходиться в місті Донецьку та не перереєструвався на території, яка підконтрольна українській владі. Інформація з приводу надходження чи ненадходження коштів на оплату (придбання) обладнання за договором від 20.11.2009 №5/ВТ у відповідача відсутня. Крім того, зазначив про порушення позивачем строку звернення до адміністративного суду.

Відповідно до ч.1, ч.2 ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Суд вважає, що адміністративний позов подано в межах шестимісячного строку звернення, оскільки підставою для звернення до адміністративного суду слугували відповіді відповідача від 22.12.2018 №Б-2551-50-1.4-2626 та від 10.12.2018 №Б-2507-50-1.1.2-2516 надані на звернення ОСОБА_1 про оплату заборгованості за договором від 20.11.2009 №5/Вт.

9 квітня 2019 року позивачем надано заперечення на відзив, в якому зазначено, що судові звернення позивача до господарського суду з приводу стягнення коштів з КЛПЗ «Донецька обласна лікарня відновного лікування» не призвели до погашення заборгованості. При цьому, Департамент охорони здоров'я Донецької обласної державної адміністрації є розпорядником коштів, який допускає службову бездіяльність оскільки кошти за обладнання позивачу не сплачені.

9 квітня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті.

У судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги, просив задовольнити їх у повному обсязі, представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог, сторони надали пояснення аналогічні тим, що викладені у позовній заяві та відзиві відповідно.

Заслухавши сторони, дослідивши подані матеріали справи суд встановив наступне.

ОСОБА_1, зареєстрований як фізична особа підприємець з 07.02.2002. 30.12.2016 внесено запис №24440060004012554 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем. Фізичну особу підприємця припинено, однак не знято з обліку, про що свідчить витяг, який міститься в матеріалах справи.

20 листопада 2009 року між КЛПЗ „Донецька обласна лікарня відновного лікування» (Замовник) та ФОП ОСОБА_1 (Постачальник) укладено договір №5/ВТ, відповідно п.1.1 якого Постачальник, як переможець процедури закупівлі (Протокол засідання тендерного комітету від 11.11.2009 року) передає у власність Замовника обладнання для реабілітації інвалідів (далі Товар), в асортименті, у кількості та за цінами, зазначеними у Специфікації (Додаток 1), що є невід'ємною частиною Договору, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити за поставлений Товар.

Відповідно до п.1.2 договору ціна Договору становить 223018,00грн.

У розділі 3 договору сторони встановили порядок розрахунків, згідно якого оплата за поставлений Товар здійснюється Замовником по факту поставки Товару в безготівковій формі, шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника протягом 15 робочих днів з дати поставки при наявності коштів на рахунку Замовника, через ГУДКУ у Донецькій області. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений Товар здійснюється протягом 3 банківських днів з дати отримання Замовником відповідного бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій рахунок (п.3.1 Договору).

7 червня 2011 року рішенням Господарського суду Донецької області у справі №29/106, залишеним без змін постановою Донецького апеляційного господарського суду від 20.07.2011, зокрема, відмовлено у задоволені позовних вимог ФОП ОСОБА_1 щодо стягнення заборгованості в розмірі 223018,00грн. та пені в сумі 669000,54грн. з Комунального лікувально-профілактичного закладу Донецька обласна лікарня відновного лікування м. Донецьк (номер рішень в Єдиному державному реєстрі судових рішень 16470250, 49729955).

11 квітня 2012 року рішенням Господарського суду Донецької області у справі № 5006/6/14пд/2012, залишеним без змін постановою Донецького апеляційного господарського суду від 06.06.2012, відмовлено у задоволені позовних вимог ФОП ОСОБА_1 щодо внесення змін у п.3.1 договору №5/ВТ від 20.11.2009р., який укладено з Комунальним лікувально-профілактичним закладом „Донецька обласна лікарня відновлювального лікування» , м.Донецьк та виключення із цього пункту наступних слів: У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений товар здійснюється протягом 3 банківських днів з дати отримання замовником відповідного бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій рахунок . (номер рішень в Єдиному державному реєстрі судових рішень 23665733, 24629497)

10 грудня 2018 року Міністерством охорони здоров'я України листом №10.1-09/3846/32864 на звернення позивача повідомило про те, що у 2009 році головним розпорядником субвенції за місцевим бюджетом згідно рішення Донецької обласної ради було Головне управління охорони здоров'я облдержадміністрації.

14 січня 2019 року Головним управлінням Державної казначейської служби України Донецької області листом №07.2-16/195 надана інформація про те, що Комунальний лікувально-профілактичний заклад Донецька обласна лікарня відновного лікування до серпня 2014 року знаходився на обслуговуванні в Управлінні державної казначейської служби України у Петровському районі м.Донецька бази даних якого залишені на непідконтрольній органам державної влади території, у зв'язку з чим втрачено доступ до керування цими базами, що унеможливлює надати інформацію стосовно безготівкових розрахунків закладу та ФОВ ОСОБА_1 за договором від 20.11.2009 №5/ВТ.

10 грудня 2018 року Департаментом охорони здоров'я Донецької обласної державної адміністрації на запит позивача стосовно оплати заборгованості КЛПЗ Донецька обласна лікарня відновного лікування за договором 20.11.2009 №5/ВТ листом №Б-2507-50-1.1.2-2516 повідомлено, що заклад, з яким позивач уклав договір є самостійною юридичною особою публічного права та самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями. Разом з цим, КЛПЗ Донецька обласна лікарня відновного лікування знаходиться на тимчасово непідконтрольній органам державній влади території, що унеможливлює виділення відповідних коштів для погашення заборгованості.

22 грудня 2018 року Департаментом охорони здоров'я Донецької обласної державної адміністрації на запит позивача стосовно оплати заборгованості за договором 20.11.2009 №5/ВТ листом №Б-2507-50-1.1.2-2516 надано відповідь №Б-2551-50-1.4-2626 по змісту аналогічну відповіді від 10.12.2018 №Б-2507-50-1.1.2-2516.

Не погодившись з відповідями відповідача позивач звернувся до суду.

У судовому засіданні встановлено, що підставою для стягнення з Департаменту охорони здоров'я Донецької обласної державної адміністрації коштів у розмірі 223018,00 грн. за поставку обладнання по тендеру від 11.11.2009, нарахованої інфляції - 393626,77 грн., пені - 492699,20 грн., санкції 3% - 58528,48 грн. є укладений між позивачем та КЛПЗ Донецька обласна лікарня відновного лікування договір поставки.

Комунальний лікувально-профілактичний заклад Донецька обласна лікарня відновного лікування є юридичною особою, зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ідентифікаційний код -21959652, місцезнаходження - 83038, Донецька обл., місто Донецьк, вулиця Роднікова, будинок 1 А.

Місто Донецьк згідно Розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 року № 1085-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення відноситься до населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.

Судом встановлено, що, незважаючи на те, що Комунальний лікувально-профілактичний заклад Донецька обласна лікарня відновного лікування станом на теперішній час перебуває на непідконтрольній органам державної влади Україні території, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, діяльність не припинив.

Згідно ч.1 ст. 96 Цивільного кодексу України юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями.

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 №595 Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей, а також інших платежів з рахунків, відкритих в органах Казначейства передбачено, що переміщення здійснюється лише тих бюджетних установ, підприємств та організацій, що у разі зміни місцезнаходження зможуть забезпечити провадження своєї діяльності

Згідно п.2 Тимчасового порядку фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей, а також інших платежів з рахунків, відкритих в органах Казначейства у населених пунктах Донецької та Луганської областей, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження (далі - тимчасово неконтрольована територія), видатки з державного бюджету, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування здійснюються лише після повернення згаданої території під контроль органів державної влади.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Таким чином, враховуючи те, що Комунальний лікувально-профілактичний заклад Донецька обласна лікарня відновного лікування не припинив свою діяльність, однак станом на теперішній час перебуває на непідконтрольній органам державної влади Україні території, суд дійшов висновку щодо відсутності підстав вважати протиправною бездіяльність з нездійснення фінансування Комунального лікувально-профілактичного закладу Донецька обласна лікарня відновного лікування .

Також, не підлягають задоволенню позовні вимоги щодо стягнення заборгованості з Департаменту охорони здоров'я Донецької обласної державної адміністрації, оскільки договір укладено з Комунальним лікувально-профілактичним закладом Донецька обласна лікарня відновного лікування , який є юридичною особою та відповідно ч.1 ст. 96 Цивільного кодексу України самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з'ясованих обставин, досліджених матеріалів справи, суд приходить до висновку щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог.

З огляду на те, що ухвалою суду від 04.03.2019 позивачу відстрочено сплату судового збору, а за подання вимог майнового характеру при загальній сумі позову 1167872,45 грн. підлягає сплаті 9605,00 грн., суд дійшов висновку щодо стягнення судового збору у розмірі 9605,00 грн. з позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України , суд

УХВАЛИВ:

У задоволені позовних вимог Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1, м.Кропивницький, вул.В.Височина, буд.23) до Департаменту охорони здоров'я Донецької обласної державної адміністрації (ідентифікаційний код 02012556, 84313, Донецька обл., місто Краматорськ, вулиця Богдана Хмельницького, будинок 6) про визнання протиправною бездіяльності щодо нездійснення своєчасного фінансування Донецької обласної лікарні відновного лікування, стягнення коштів у розмірі 1167872,45 грн. відмовити.

Стягнути з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1, м.Кропивницький, вул.В.Височина, буд.23) судовий збір у розмірі 9605 (дев'ять тисяч шістсот п'ять) грн. 00 коп. на користь спеціального фонду Державного бюджету України.

Вступна та резолютивна частини рішення оголошені у судовому засіданні. Повний текст рішення суду складено 16 квітня 2019 року.

Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду, з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідні положення КАС України.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кошкош О.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2019
Оприлюднено18.04.2019
Номер документу81235757
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/2440/19-а

Постанова від 19.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 18.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 15.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні