ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
З ПИТАНЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПОЗОВУ
16 квітня 2019 рокуСправа № 280/4710/18 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Новікової І.В.,
за участю секретаря судового засідання Ширшова А.А.,
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у підготовчому засіданні заяву представника позивача про забезпечення адміністративного позову у справі
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Запорізька перевізна компанія
до Запорізької обласної державної адміністрації
про визнання протиправними дій суб'єкта владних повноважень, визнання протиправними та скасування рішень суб'єкта владних повноважень,
ВСТАНОВИВ:
08.11.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Запорізька перевізна компанія (далі - позивач) до Запорізької обласної державної адміністрації (далі - відповідач), в якому позивач просить:
- визнати протиправними дії відповідача, що полягають у прийнятті рішення про одностороннє дострокове розірвання договорів від 10.10.2017 №23/13, від 04.04.2018 №22/13, від 04.04.2018 №51/13 про організацію перевезень пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Запорізької області (внутрішньообласних маршрутах), без відповідних на те підстав, у спосіб та порядок, що не визначені чинним законодавством та положеннями цих договорів;
- визнати протиправними та скасувати оформлені листами рішення відповідача про одностороннє розірвання договорів від 10.10.2017 №23/13, від 04.04.2018 №22/13, від 04.04.2018 №51/13 про організацію перевезень пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Запорізької області (внутрішньообласних маршрутах).
16 квітня 2019 року від представника позивача до суду надійшла заява про забезпечення адміністративного позову, в якій позивач просив суд:
зупинити дію розпорядження голови Запорізької обласної державної адміністрації від 06.03.2019 року № 119 щодо оголошення конкурсів, які мають відбутися 22.04.2019 року та 26.04.2019 року щодо об'єктів конкурсу № 15 (п'ятнадцять) та № 16 (шістнадцять) до яких входять маршрути Запоріжжя (АС-3) - Кушугум (зупинка ст. Осетрівка) та Запоріжжя (АС-3) - Малокатеринівка (16 об'єкт конкурсу) та Запоріжжя (АС-3) - Ульянівка, ч/з Матвіївну, Вільногрушівське, Круглик, Грушівку; Матвіївка (ст. Яйцеве) - Запоріжжя (АС-2); Матвіївка (ст. Яйцеве) - Запоріжжя (АС-3), ч/з зупинку пр. Моторобудівників, 32 у м. Запоріжжі (15 об'єкт конкурсу) до набрання законної сили рішенням у зазначеній справі;
заборонити Запорізькій обласній державній адміністрації проводити конкурс з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Запорізької області на об'єктах конкурсу № 15 (п'ятнадцять) та № 16 (шістнадцять) до яких входять маршрути Запоріжжя (АС-3) - Кушугум (зупинка ст. Осетрівка) та Запоріжжя (АС-3) - Малокатеринівка (16 об'єкт конкурсу) та Запоріжжя (АС-3) - Ульянівка, ч/з Матвіївку, Вільногрушівське, Круглик, Грушівку; Матвіївка (ст. Янцеве) - Запоріжжя (АС-2); Матвіївка (ст. Янцеве) - Запоріжжя (АС-3), ч/з зупинку пр. Моторобудівників, 32 у м. Запоріжжі (15 об'єкт конкурсу) до набрання законної сили рішенням у зазначеній справі.
В обґрунтування заяви заявник посилається на те, що відповідачем протиправно прийнято оскаржувані рішення про одностороннє розірвання договорів про організацію перевезень пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Запорізької області (внутрішньообласних маршрутах), які є предметом судового розгляду в даній справі. Разом з тим, на даний час Запорізькою ОДА вживаються заходи щодо проведення конкурсу на визначення перевізника на маршрути за якими здійснював перевезення позивач до прийняття оскаржуваних рішень про дострокове розірвання договорів. Вказує, що у разі проведення відповідного конкурсу та визначення переможця на спірні маршрути позивачу, у разі задоволення позовних вимог у даній справі, доведеться докласти значних зусиль для відновлення порушених прав, зокрема і можливо шляхом ініціювання інших судових проваджень. Вважає, що забезпечення адміністративного позову шляхом про який просить позивач сприятиме забезпеченню можливості ефективного захисту порушених прав ТОВ Запорізька перевізна компанія та їх відновленню.
В судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги заяви про забезпечення позову та просив її задовольнити.
Представник відповідача проти задоволення заяви про забезпечення позову заперечив та зазначив, що заява про забезпечення позову не пов'язана з предметом розгляду адміністративної справи, у зв'язку з чим задоволенню на думку відповідача не підлягає.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши заяву про забезпечення позову та додані до неї письмові докази, суд дійшов висновку, що заява не підлягає задоволенню, з огляду наступне.
Відповідно до ч.1 ст.150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
За приписами частини 1 статті 151 КАС України, позов може бути забезпечено:
1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;
2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;
3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії;
4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;
5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб (ч.2 ст.151 КАС України).
Згідно із ч.2 ст.150 КАС України, забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
З позовної заяви встановлено, що предметом судового оскарження в цій справі є дії та рішення Запорізької ОДА щодо розірвання в односторонньому порядку договорів з ТОВ Запорізька перевізна компанія про організацію перевезень пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Запорізької області (внутрішньообласних маршрутах).
При цьому, розпорядження голови Запорізької обласної державної адміністрації від 06.03.2019 року №119 в частині оголошення конкурсів, які мають відбутися 22.04.2019 року та 26.04.2019 року щодо об'єктів конкурсу № 15 (п'ятнадцять) та № 16 (шістнадцять) до яких входять маршрути Запоріжжя (АС-3) - Кушугум (зупинка ст. Осетрівка) та Запоріжжя (АС-3) - Малокатеринівка (16 об'єкт конкурсу) та Запоріжжя (АС-3) - Ульянівка, ч/з Матвіївну, Вільногрушівське, Круглик, Грушівку; Матвіївка (ст. Яйцеве) - Запоріжжя (АС-2); Матвіївка (ст. Яйцеве) - Запоріжжя (АС-3), ч/з зупинку пр. Моторобудівників, 32 у м. Запоріжжі (15 об'єкт конкурсу), не є предметом судового розгляду адміністративної справи №280/4710/18.
Суд зазначає, що відповідно до пункту 5 частини 3 статті 151 КАС України, не допускається забезпечення позову шляхом: зупинення дії рішення суб'єкта владних повноважень, яке не є предметом оскарження в адміністративній справі, або встановлення заборони або обов'язку вчиняти дії, що випливають з такого рішення.
Враховуючи вищевикладене, та те, що розпорядження голови Запорізької обласної державної адміністрації від 06.03.2019 року №119 не є предметом судового оскарження у даній справі, то забезпечення позову шляхом про який просить позивач не узгоджується та суперечить приписам пункту 5 частини 3 статті 151 КАС України.
За таких обставин суд дійшов висновку, що заява про забезпечення позову не узгоджується з приписами КАС України та є такою, що не підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 150-157, 241, 248, 256 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви представника позивача про забезпечення адміністративного позову - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 15-денний строк з дня її постановлення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Ухвала у повному обсязі складена та підписана 16.04.2019.
Суддя І.В. Новікова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2019 |
Оприлюднено | 21.04.2019 |
Номер документу | 81275875 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Новікова Інна Вячеславівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Новікова Інна Вячеславівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Новікова Інна Вячеславівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Новікова Інна Вячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні