Справа № 204/8493/18
Провадження № 2/204/403/19 р.
КРАСНОГВАРДІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА
49006, м. Дніпро, проспект Пушкіна 77-б тел. (056) 371 27 02, inbox@kg.dp.court.gov.ua
З А О Ч Н Е Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 квітня 2019 року Красногвардійський районний суд м. Дніпропетровська в складі:
головуючого судді Самсонової В.В.
за участю секретаря Зайченко О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі цивільну справу за позовом Управління соціального захисту населення Чечелівської районної у м. Дніпрі ради до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманої державної допомоги на дитину одинокій матері,-
В С Т А Н О В И В:
В листопаді 2018 року позивач звернувся до суду з даною позовною заявою, в якій просив визнати неправомірним одержання коштів, виплачених Управлінням соціального захисту населення Чечелівської районної у м. Дніпрі ради ОСОБА_1, у вигляді державної допомоги на дитину одинокій матері, а також стягнути з неї на користь Управління соціального захисту населення Чечелівської районної у м. Дніпрі ради грошові кошти у сумі 8530 грн. 36 коп. В обґрунтування своїх позовних вимог позивач вказав на те, що 03 березня 2017 року ОСОБА_1 була призначена державна допомога на дитину одинокій матері відповідно до поданої заяви і доданих до неї документів. Допомога призначалась їй на дитину ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, у свідоцтві про народження якої відомості про батька записані за заявою матері згідно зі ст.135 Сімейного кодексу України, і виплачувалась відповідно до чинного законодавства у таких розмірах: 01.03.2017 року по 31.08.2017 року - 3033,39 грн.; 01.11.2017 року по 30.04.2018 року - 5497,00 грн. Всього за весь період, з березня 2017 року по квітень 2018 року, у сумі - 8530,36 грн. В результаті проведеної державним соціальним інспектором перевірки даних, наданих заявником ОСОБА_1, встановлено, що при оформленні державної соціальної допомоги вона не надала інформацію про доходи з ТОВ Екосфера Дніпро , що призвело до надмірно виплачених бюджетних коштів у вигляді допомоги на дітей одиноким матерям з урахуванням доходів на суму 8530,36 грн. З огляду на вищезазначене, відповідач приховала дані про доходи, що вплинуло на визначений розмір допомоги на дітей одиноким матерям, внаслідок чого їй були надміру виплачені кошти у сумі 8530,36 грн.
В судове засідання представник позивача ОСОБА_3 не з'явилася, про час і місце розгляду справи була повідомлена належним чином, раніше надала суду заяву, в якій просила розглянути справу за її відсутності без фіксування судового процесу за допомогою технічних засобів і зазначила, що не заперечує проти проведення заочного розгляду справи.
Відповідач в судове засідання не з'явилася, про час і місце розгляду справи була повідомлена належним чином, про причини своєї неявки суду не повідомила. Відзиву на позов не подала.
У зв'язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи, суд розглядає справу, відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України, без фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Зі згоди представника позивача, суд ухвалює рішення при заочному розгляді справи, що відповідає положенням ст. 280 ЦПК України.
Вивчивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі по наступним підставам.
У судовому засіданні було встановлено, що на підставі заяви відповідача (а.с.18-19), рішенням Управління соціального захисту населення Чечелівської районної у м. Дніпрі ради про призначення допомоги сім'ям з дітьми від 14.03.2017 року останній була призначена допомога на дитину одинокій матері (а.с.21).
Крім того, на підставі заяви відповідача (а.с.28-29), рішенням Управління соціального захисту населення Чечелівської районної у м. Дніпрі ради про призначення допомоги сім'ям з дітьми від 06.12.2017 року останній була призначена допомога на дитину одинокій матері (а.с.32).
Як випливає із заяв ОСОБА_1 про призначення усіх видів соціальної допомоги, вона була повідомлена про обов'язок повідомити органи праці та соціального захисту населення про зміну всіх обставин, які можуть вплинути на отримання нею соціальної допомоги.
Відповідно до абзацу 1 п. 49 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 року № 1751, особи, яким виплачується державна допомога сім'ям з дітьми, зобов'язані повідомляти органи, що призначають і виплачують зазначену допомогу, про зміну всіх обставин, які впливають на виплату державної допомоги (зміни у складі сім'ї, перевищення середньомісячного сукупного доходу сім'ї тощо).
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми , одержувачі державної допомоги зобов'язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги.
Проте, позивач отримав від податкової інспекції інформацію про те, що у відповідача не включені доходи від Товариства з обмеженою відповідальністю Екосфера Дніпро з березня 2017 року - 3033,39 грн.; з листопада 2017 року - 5497,00 грн. Також, на підтвердження зазначених обставин, позивачем була отримана від Товариства з обмеженою відповідальністю Екосфера Дніпро довідка про доходи ОСОБА_1 (а.с.43).
На підставі вищевказаного, рішенням Управління соціального захисту населення Чечелівської районної у м. Дніпрі ради від 05.01.2018 року було припинено виплату допомоги ОСОБА_1 з 01.01.2018 року до з'ясування (а.с.36).
Разом з тим, у період з 01.03.2017 року по 31.08.2017 року з державного бюджету була надміру перерахована відповідачеві сума державної допомоги на дитину одинокій матері у розмірі 3033,39 грн., а також у період з 01.11.2017 року по 30.04.2018 року у розмірі 5497,00 грн.
Відповідно до абзацу 2 п. 49 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 року № 1751, суми державної допомоги сім'ям з дітьми, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, які впливають на призначення і виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно із законом.
Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми , суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно з законом.
Тому, позивач тричі направив відповідачеві повідомлення про повернення надміру виплачених коштів (а.с.52-55). Проте, станом на час розгляду даної справи належна сума коштів відповідачем повернута не була, а доказів зворотного суду не надано.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 1212 ЦК України, особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов'язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.
За таких обставин, з урахуванням всього вищевказаного, оцінюючи всі докази у їх сукупності, приймаючи до уваги, що знайшов підтвердження факт того, що відповідачеві була неправомірно виплачена допомога на дитину одинокій матері у розмірі 8530 грн. 36 коп., яку відповідач на даний час добровільно не повернув, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню і вважає за необхідне визнати неправомірним одержання коштів, виплачених Управлінням соціального захисту населення Чечелівської районної у м. Дніпрі ради ОСОБА_1, у вигляді державної допомоги на дитину одинокій матері, а також стягнути з неї на користь Управління соціального захисту населення Чечелівської районної у м. Дніпрі ради грошові кошти у сумі 8530 грн. 36 коп.
Крім того, в порядку ч. 6 ст. 141 ЦПК України, з відповідача повинно бути стягнено в дохід держави судовий збір по справі в сумі 704 грн. 80 коп. (в порядку ч. ч. 1-2 ст. 4 Закону України Про судовий збір в редакції на момент звернення до суду з даним позовом), оскільки позивач звільнений від сплати судового збору при зверненні до суду.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 3, 15, 16 ЦК України, Законом України Про державну допомогу сім'ям з дітьми , Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми № 1751 від 27.12.2001 року, ст. ст. 12, 13, 76-82, 89, 128, 141, 223, 229, 247, 258-259, 263-265, 273, 280-284, 352, 354-355 ЦПК України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Управління соціального захисту населення Чечелівської районної у м. Дніпрі ради до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманої державної допомоги на дитину одинокій матері - задовольнити повністю.
Визнати неправомірним одержання коштів, виплачених Управлінням соціального захисту населення Чечелівської районної у м. Дніпрі ради ОСОБА_1, у вигляді державної допомоги на дитину одинокій матері.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту населення Чечелівської районної у м. Дніпрі ради грошові кошти у сумі 8530 грн. 36 коп.
Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в сумі 704 грн. 80 коп.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду. Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.
Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених цим Кодексом, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Дніпровського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до п. 4 ч. 5 ст. 265 ЦПК України, суд вважає необхідним зазначити у резолютивній частині рішення наступні дані:
Управління соціального захисту населення Чечелівської районної у м. Дніпрі ради, ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України 03192477, місцезнаходження: 49008, м. Дніпро, вул. Уральська, буд. 5.
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, зареєстроване місце проживання за адресою: 49000, АДРЕСА_1.
Суддя В.В. Самсонова
Суд | Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2019 |
Оприлюднено | 21.04.2019 |
Номер документу | 81276947 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Самсонова В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні