Справа №766/878/18
н/п 1-кс/766/6314/19
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22.04.2019 року Херсонський міський суд Херсонської області у складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3
захисника - ОСОБА_4
слідчого ОСОБА_5
підозрюваного - ОСОБА_6
розглянувши клопотання старшого слідчого СВ прокуратури управління з розлсдіування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури ОСОБА_7 , погоджене прокурором відділу прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання, відносно підозрюваного у вчиненні злочину, передбаченого ст.364 ч.2 КК України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Херсона, українця, громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 та проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , не одруженоого, на утриманні неповнолітніх дітей немає, освіта вища, не судимого,
встановив:
Слідчий звернувся до суду з клопотанням, в якому просить: застосувати до ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , підозрюваного у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, запобіжний захід особисте зобов`язання строком на два місяці.
Покласти на підозрюваного ОСОБА_6 такі обов`язки:
- прибувати до слідчого або прокурора за першою вимогою;
- не відлучатися з м. Херсон без дозволу слідчого, прокурора.
- повідомляти слідчого, прокурора про зміну свого місця проживання;
- утримуватися від спілкування з свідками співробітниками ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіки Крим та м. Севастополі, а саме ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 за винятком участі у слідчих і процесуальних діях.
Вказане клопотання вмотивоване тим, що слідчим відділом прокуратури Херсонської області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017230000000337 від 10.11.2017 за ч. 2 ст. 364 КК України стосовно ОСОБА_6 .
З матеріалів досудового розслідування вбачається, що ОСОБА_6 тимчасово обіймаючи посаду головного державного інспектора відділу електронних сервісів та звітності управління обслуговування платників Херсонської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області Державної фіскальної служби України (далі Херсонська ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області) виконуючи обов`язки на період відпустки основного працівника відповідно до наказу начальника Херсонської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області від 15.03.2016 за № 14-о «Про переведення працівників», маючи спеціальне звання працівника ДПІ у м. Херсоні - інспектора податкової та митної справи ІІІ рангу відповідно до наказу ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС Херсонській області від 25.12.2015 № 296-о «Про присвоєння спеціальних звань», будучи службовою особою, яка здійснює функцію представника влади, відповідно до Посадової інструкції головного державного інспектора відділу електронних сервісів та звітності управління обслуговування платників Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області, затвердженої начальником Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області від 07.11.2016, забезпечує виконання процесу обробки договорів про забезпечення електронного документообігу платників засобами телекомунікацій, виконання запитів структурних підрозділів Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області, виконання моніторингу баз даних звітності. До його функцій віднесено, зокрема:
п.2.7 «Організація роботи ДПІ»:
п.п.2.7.3 «організація виконання окремих завдань та доручень керівництва ДПІ з питань, що належать до компетенції структурного підрозділу»;
п.п. 2.75.2 «опрацювання інформації, поданої в електронному вигляді до ДПІ суб`єктами інформаційних відносин відповідно до вимог Податкового кодексу України»;
п.п. 2.75.3 «підготовка та надсилання суб`єктам інформаційних відносин запитів про подання інформації, перелік та підстави надання якої встановлено відповідними нормативно-правовими актами, угодами, протоколами тощо».
п.п. 2.82.5 «обробка договорів про забезпечення електронного документообігу платника засобами телекомунікацій».
Відповідно до Порядку доступу до інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області, затвердженого наказом ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області від 11.01.2016 № 11, ОСОБА_6 для забезпечення виконання функції, передбаченої п.п 2.82.5 п. 2.82 вищезазначеної Посадової інструкції надано роль для роботи в системі ІС «Архів електронної звітності» № 420022 «корегування договорів/повідомлень» з можливістю внесення даних, змін, тощо. Також для виконання функції визначеної п.п 2.75.2 п. 2.75 - надано ролі № 10430 та № 10431 «перегляд архіву електронних документів податкової звітності» та «перегляд податкових накладних» з можливістю перегляду податкових накладних та декларацій, але без права втручання.
Отже, ОСОБА_6 як службова особа органу Державної фіскальної служби України вчинив кримінальне правопорушення за наступних обставин.
Наказом Державної податкової адміністрації України № 233 від 10.04.2008, затверджено Інструкцію з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв`язку, якою регламентовано порядок укладення договору про визнання електронних документів, порядок прийняття електронних документів.
Згідно з даними ІС «Архів електронної звітності-Договори» 23.06.2017 о 15 год. 30 хв. від приватного підприємства «Південь Сервіс Плюс» (далі ПП «Південь Сервіс Плюс») (код ЄДРПОУ41355685) в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв`язку до органів ДФС надійшов договір від 23.06.2017 № 1 про визнання електронних документів (реєстраційний номер 9120823332), який прийнято 05.07.2017 начальником відділу електронних сервісів та звітності управління обслуговування платників Херсонської ОДПІ ГУ ДФС України у Херсонській області ОСОБА_11 .
У вказаному договорі платником зазначено реквізити сторін: Херсонська ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області в особі ОСОБА_18 та ПП «Південь Сервіс Плюс» в особі ОСОБА_19 , адреса: м. Херсон, вул. 10-а Східна, 39.
Згідно з даними ІС «Архів електронної звітності-Договори» 23.06.2017 о 15 год. 30 хв. від приватного підприємства «Люкс Строймонтаж» (далі ПП «Люкс Строймонтаж») (код ЄДРПОУ 41362121) в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв`язку до органів ДФС надійшов договір від 23.06.2017 № 1 про визнання електронних документів (реєстраційний номер 9120823331), який прийнято 05.07.2017 начальником відділу електронних сервісів та звітності управління обслуговування платників Херсонської ОДПІ ГУ ДФС України у Херсонській області ОСОБА_11 .
У вказаному договорі платником зазначено реквізити сторін: Херсонська ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області в особі ОСОБА_18 та ПП «Люкс Строймонтаж» в особі ОСОБА_19 , адреса: м. Херсон, вул. 10-а Східна, 39.
Наказом Головного управління ДФС у Херсонській області (далі ГУ ДФС у Херсонській області) від 25.07.2017 № 612 «Про комплексне відпрацювання податкових ризиків з ПДВ» створено робочу групу щодо комплексного відпрацювання податкових ризиків, забезпечено комплексне відпрацювання податкових ризиків суб`єктів господарювання щодо унеможливлення розповсюдження сумнівного податкового кредиту.
На виконання наказу перевіркою встановлено, що «Південь Сервіс Плюс» та ПП «Люкс Строймонтаж» пов`язані між собою одним засновником, керівником - ОСОБА_19 , знаходяться за однією податковою адресою: АДРЕСА_3 , а також встановлено реалізацію товару відмінного від придбаного.
Зібрані матеріали перевірок свідчили про відсутність ведення фінансово-господарської діяльності, що в свою чергу могло свідчити про створення вказаних суб`єктів господарювання з метою формування схемного податкового кредиту та ухилення від сплати податків.
Протоколом від 31.07.2017 № 3 засідання робочої групи ГУ ДФС у Херсонській області «Про забезпечення алгоритму контролю дій при комплексному відпрацюванні податкових ризиків з податку на додану вартість», створеної відповідно до наказу ГУ ДФС у Херсонській області від 25.07.2017 № 612, встановлено відсутність ознак фінансово-господарської діяльності по ПП «Люкс Строймонтаж» та ПП «Південь Сервіс Плюс» та ухвалено начальнику Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області виключити вказані підприємства з електронного документообігу.
Витяг з протоколу від 31.07.2017 № 3 засідання робочої групи щодо комплексного відпрацювання податкових ризиків суб`єктів господарювання засобами електронного зв`язку направлено до Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області для виконання.
За вказівкою начальника управління обслуговування платників Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області ОСОБА_10 головний спеціаліст ОСОБА_20 31.07.2017 виконав вимоги протоколу та виключив (відхилив) о 18 год. 19 хв. 36 с. ПП «Південь Сервіс Плюс» та о 18 год. 18 хв. 27 с. ПП «Люкс Строймонтаж» з електронного документообігу договори з коментарем «Протокол ГУ ДФС у Херсонській області від 31.07.2017 № 3».
08.09.2017 ОСОБА_6 тимчасово обіймаючи посаду головного державного інспектора відділу електронних сервісів та звітності управління обслуговування платників Херсонської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області Державної фіскальної служби України, перебуваючи на своєму робочому місці, яке знаходиться в адміністративній будівлі Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області, за адресою: м. Херсон, вул. І. Куліка, 143а, у Центрі обслуговування платників, вікно № 20, з ПЕОМ інвентарний № 0100 0056, ім`я комп`ютера-СІ-53, адреса IP-10.3.7.146, діючи у межах своєї компетенції, визначеної Посадовою інструкцією головного державного інспектора відділу електронних сервісів та звітності управління обслуговування платників Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області, зокрема, п.п. 2.82.5 «обробка договорів про забезпечення електронного документообігу платника засобами телекомунікацій», затвердженої начальником Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області від 07.11.2016, шляхом зловживання владними повноваженнями, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, достовірно знаючи, що ПП «Південь Сервіс Плюс» та ПП «Люкс Строймонтаж» фінансово-господарську діяльність не здійснювали, створені з метою формування схемного податкового кредиту та ухилення від сплати податків, а також достовірно знаючи, що договірні відносини вищевказаних підприємств із органами фіскальної служби заблоковано, діючи умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для ПП «Південь Сервіс Плюс» та ПП «Люкс Строймонтаж» та їх контрагентів, що полягають у прагненні уникнення матеріальних втрат, пов`язаних зі сплатою ПДВ, використав своє службове становище всупереч інтересам служби, чим завдав матеріальні збитки державі, а саме:
ОСОБА_6 , відповідно до своєї компетенції, водночас, всупереч рішенню робочої групи ГУ ДФС у Херсонській області відповідно до Протоколу від 31.07.2017 № 3 «Про забезпечення алгоритму контролю дій при комплексному відпрацюванні податкових ризиків з податку на додану вартість», якою ухвалено виключити ПП «Люкс Строймонтаж» та ПП «Південь Сервіс Плюс» з електронного документообігу, у зв`язку з встановленням відсутності ознак фінансово-господарської діяльності, не маючи жодних правових підстав на зміну у стані підприємства щодо договірних відносин з податковими органами про забезпечення електронного документообігу платника засобами телекомунікацій, достовірно знаючи, що 31.07.2017 ОСОБА_20 відхилено договір про визнання договорів електронними документами згідно протоколу ГУ ДФС у Херсонській області від 31.07.2017 № 3, особисто ознайомився зі змістом протоколу, був освідчений про причини прийняття такого рішення, 08.09.2017 о 11 год. 12 хв. 15 с. прийняв (поновив) договір про визнання електронних документів ПП «Південь Сервіс Плюс», що відображено в «Журналі» ІС «Архів електронної звітності Договори», де в графі «коментар" зазначив «прийнято договір про визнання електронних документів», що спричинило тяжкі наслідки.
Аналогічно, ОСОБА_6 , відповідно до своєї компетенції, водночас, всупереч рішенню робочої групи ГУ ДФС у Херсонській області відповідно до Протоколу від 31.07.2017 № 3 «Про забезпечення алгоритму контролю дій при комплексному відпрацюванні податкових ризиків з податку на додану вартість», якою ухвалено виключити ПП «Люкс Строймонтаж» та ПП «Південь Сервіс Плюс» з електронного документообігу, у зв`язку з встановленням відсутності ознак фінансово-господарської діяльності, не маючи жодних правових підстав на зміну у стані підприємства щодо договірних відносин з податковими органами про забезпечення електронного документообігу платника засобами телекомунікацій, достовірно знаючи, що 31.07.2017 ОСОБА_20 відхилено договір про визнання договорів електронними документами ПП «Південь Сервіс Плюс» згідно протоколу ГУ ДФС у Херсонській області від 31.07.2017 № 3, особисто ознайомився зі змістом протоколу, був освідчений про причини прийняття такого рішення, 08.09.2017 о 11 год. 14 хв. 18 с. прийняв (поновив) договір про визнання електронних документів ПП «Люкс Строймонтаж», що відображено в «Журналі» ІС «Архів електронної звітності Договори», де в графі «коментар» зазначив «прийнято договір про визнання електронних документів», що спричинило тяжкі наслідки.
Неправомірні дії ОСОБА_6 по поновленню 08.09.2017 договорів про визнання електронних документів, призвели до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у період часу з 08.09.2017 по 11.09.2017 приватним підприємством «Південь Сервіс Плюс», яке має ознаки фіктивності, 24 податкових накладних на продаж товарів (послуг) на загальну суму 917 123, 3 грн. на користь контрагентів покупців ТОВ «Юрал-Системи Безпеки», ТОВ «Левел Трейд», ПП «АО Райзинг», ТОВ «Райзинг», ТОВ «Проджо», ТОВ «Профсклад».
Аналогічно, неправомірні дії ОСОБА_6 по поновленню 08.09.2017 договорів про визнання електронних документів, призвели до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у період часу з 08.09.2017 по 11.09.2017 приватним підприємством «Люкс Строймонтаж», яке має ознаки фіктивності, 29 податкових накладних на продаж товарів (послуг) на загальну суму 824405, 37 грн. на користь контрагентів покупців ТОВ «Техноекспорт», ТОВ «Даника», ТОВ «Колор Груп», ТО «Лібор Приват».
Реєстрація податкових накладних ПП «Південь Сервіс Плюс» та ПП «Люкс Строймонтаж», надала можливість контрагентам (покупцям) включити зазначені суми до свого податкового кредиту в податкових деклараціях зареєстрованих за серпень-вересень 2017 року на загальну суму 1 741 528 грн.
Внаслідок формування податкового кредиту за рахунок податкових накладних ПП «Південь Сервіс Плюс» та ПП «Люкс Строймонтаж» за період з 08.09.2017-12.09.2017:
зменшено суми ПДВ, що підлягали сплаті до державного бюджету у підприємств контрагентів на загальну суму 536314, 00 грн., що у 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, у тому числі:
ТОВ «Техноекспорт» - 148898 грн. за серпень 2017
ТОВ «ДАНИКА» - 90988 грн., за серпень 2017
ТОВ «ПРОДЖО» - 152948 грн., за серпень 2017
ПП «АО РАЙЗИНГ» - 74535 грн., за серпень 2017
ТОВ «РАЙЗИНГ» - 25200 грн., за серпень 2017
ТОВ «ПРОФСКЛАД» - 17100 грн., за вересень 2017
ТОВ «Юрал-Системи Безпеки» - 26645 грн., за вересень 2017
Таким чином, ОСОБА_6 тимчасово обіймаючи посаду головного державного інспектора відділу електронних сервісів та звітності управління обслуговування платників Херсонської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області Державної фіскальної служби України, виконуючи обов`язки на період відпустки основного працівника відповідно до наказу начальника Херсонської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області від 15.03.2016 № 14-о «Про переведення працівників», маючи спеціальне звання працівника ДПІ у м. Херсоні - інспектора податкової та митної справи ІІІ рангу відповідно до наказу ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області від 25.12.2015 № 296-о «Про присвоєння спеціальних звань», будучи службовою особою, яка здійснює функцію представника влади, відповідно до Посадової інструкції головного державного інспектора відділу електронних сервісів та звітності управління обслуговування платників Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області, затвердженої начальником Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області від 07.11.2016, діючи у межах своєї компетенції, передбаченої п.п. 2.82.5 п. 2.82 Посадової інструкції, яка передбачає обробку договорів про забезпечення електронного документообігу платника засобами телекомунікацій, водночас зловживаючи своїми владними повноваженнями, а саме достовірно знаючи, що 31.07.2017 головним державним інспектором цього ж відділу ОСОБА_20 ПП «Люкс Строймонтаж» та ПП «Південь Сервіс Плюс» виключені з електронного документообігу відповідно до Протоколу від 31.07.2017 № 3 засідання робочої групи ГУ ДФС у Херсонській області «Про забезпечення алгоритму контролю дій при комплексному відпрацюванні податкових ризиків з податку на додану вартість», не маючи жодних правових підстав на зміну у стані підприємств щодо договірних відносин з податковими органами про забезпечення електронного документообігу платника засобами телекомунікацій, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, достовірно знаючи, що ПП «Південь Сервіс Плюс» та ПП «Люкс Строймонтаж» фінансово-господарську діяльність не здійснювали, створені з метою формування схемного податкового кредиту та ухилення від сплати податків, а також достовірно знаючи, що договірні відносини вищевказаних підприємств із органами фіскальної служби заблоковано, діючи умисно, з метою одержання неправомірної вигоди на користь контрагентів ПП «Південь Сервіс Плюс», ПП «Люкс Строймонтаж», що полягають у прагненні уникнення матеріальних втрат, пов`язаних зі сплатою ПДВ, використав свої владні повноваження всупереч інтересам служби, вчинив протиправні дії щодо прийняття 08.09.2017 договорів про визнання електронних документів ПП «Південь Сервіс Плюс» та ПП «Люкс Строймонтаж», та надав їм можливість протягом 08.09.2017-11.09.2017 зареєструвати фіктивні податкові накладні в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, що в свою чергу, надало можливість їх контрагентам (покупцям) ТОВ «ПРОДЖО», ПП «АО РАЙЗИНГ», ТОВ «РАЙЗИНГ», ТОВ «ПРОФСКЛАД», ТОВ «Левел Трейд», ТОВ «Юрал-Системи Безпеки», ТОВ «Техноекспорт», ТОВ «ЛІБОР ПРИВАТ», ТОВ «Колор Груп», ТОВ «ДАНИКА» задекларувати впродовж серпня-вересня податковий кредит на підставі зареєстрованих 08.09.2017 ПП «Південь Сервіс Плюс» та ПП «Люкс Строймонтаж» податкових накладних, внаслідок чого штучно спотворено об`єктивний стан податкових взаєморозрахунків держави з ПП «Південь Сервіс Плюс» та ПП «Люкс Строймонтаж» та їх контрагентами, що завдало шкоду державі у вигляді неправомірного зменшення податкового зобов`язання у суб`єктів господарювання ТОВ «ПРОДЖО», ПП «АО РАЙЗИНГ», ТОВ «РАЙЗИНГ», ТОВ «ПРОФСКЛАД», ТОВ «Юрал-Системи Безпеки», ТОВ «Техноекспорт», ТОВ «ДАНИКА» та фактичного укриття реальної суми податкових зобов`язань, у результаті чого незаконно укрита сума є недонадходженням до бюджету, яку неможливо стягнути на корить держави у майбутньому в розмірі 536 314, 00 грн., що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним державним інтересам, тобто такі що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Таким чином, своїми умисними діями ОСОБА_6 вчинив злочин, передбачений ч. 2 ст. 364 КК України зловживання владою, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно спричинили тяжкі наслідки державним інтересам.
В судовому засіданні прокурор та слідчий просили задовольнити клопотання.
Підозрюваний та адвокат заперечували, щодо задоволення даного клопотання, вважали його не обґрунтованим та таким що не підлягає задоволенню.
Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши надані матеріали, слідчий суддя вважає, що клопотання не обґрунтоване та задоволенню не підлягає.
Згідно до ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам:
1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду;
2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення;
3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні;
4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином;
5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
2. Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про:
1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення;
2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор;
3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.
Слідчим суддею встановлено, що 10.04.2019 ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
Обставинами, що дають підстави підозрювати ОСОБА_6 у вчиненні вищеописаних злочинів, є докази, одержані під час досудового розслідування, а саме:
-допитами в якості свідків співробітників ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіки Крим та м. Севастополі, а саме, начальника Херсонської ДПІ Херсонського управління ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі ОСОБА_10 , начальника відділу електронних сервісів та звітності Херсонського управління ГУ ДФС у Херсонській області, начальника відділу Автономній Республіки Крим та м. Севастополі ОСОБА_11 , головного державного ревізора-інспектора відділу адміністрування ПДВ управління податків та зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Херсонській області, начальника відділу Автономній Республіки Крим та м. Севастополі ОСОБА_12 , які показали, що головний державний інспектор Херсонської ОДПІ ГУ ДФС в Херсонській області ОСОБА_6 безпідставно 08.09.2017 прийняв договори про визнання електронних документів ПП «Люкс Строймонтаж» та ПП «Південь Сервіс Плюс» та таким чином надав вказаним підприємствам можливість реєструвати фіктивні податкові накладні та формувати підприємствам контрагентам незаконний податковий кредит, що призвело до зменшення податкових забов`язань контрагентів по ПДВ;
-допитом в якості свідка начальника відділу інформаційних технологій Херсонського управління ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіки Крим та м. Севастополі ОСОБА_14 , яка показала, що ОСОБА_6 заборонено передача логіна та пароля іншим посадовим особам, заборонено копіювання та збереження інформації на будь яких носіях та інше, що не унеможливлює втручання інших осіб від імені ОСОБА_21 в інформаційну систему ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіки Крим та м. Севастополі;
-начальника оперативного управління ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіки Крим та м. Севастополі ОСОБА_15 , першого заступника начальника оперативного управління ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіки Крим та м. Севастополі ОСОБА_16 , ст о/у з ОВС оперативного управління ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіки Крим та м. Севастополі ОСОБА_17 щодо фіктивності ПП «Південь Сервіс Плюс» та ПП «Люкс Строймонтаж»;
-допитом в якості свідка експерта Херсонського НДЕКЦ МВС України ОСОБА_22 , який проводив судово-економічну експертизу у зазначеному кримінальному провадженні (висновок експерта № 61-ек від 18.10.2018);
-матеріали службових перевірок іншими документами з ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіки Крим та м.Севастополі, відповідно до яких підтверджується протиправні дії інспектора Херсонської ОДПІ ГУ ДФС в Херсонській області ОСОБА_6 щодо несанкціонованого втручання в систему електронного податкового документообігу, а саме у період 08.09.2017-12.09.17 ним були прийнятті договори про визнання електронних документів ПП «Люкс Строймонтаж» та ПП «Південь Сервіс Плюс», за якими зареєстровані податкові накладні та як наслідок реалізовано «схемний» податковий кредит по ланцюгу постачання на користь підприємств контрагентів;
-висновком судово-економічної експертизи від 18.10.2018 № 61-ек, проведеної Херсонським НДЕКЦ МВС України, відповідно до якої внаслідок формування податкового кредиту ПП «Люкс Строймонтаж» та ПП «Південь Сервіс Плюс» зменшено суми ПДВ, що підлягали сплаті до державного бюджету у підприємств контрагентів на загальну суму 536 314 грн.
Так, у відповідності з вимогами ч. 2ст.177 КПК Українипередбачено, що підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення,а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді…вважати, що підозрюваний… може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.
Тобто законодавець визначив дві чіткі підстави для обрання запобіжного заходу, а саме: наявність обґрунтованої підозри та наявність хоча б одного з ризиків, передбачених ч.1ст.177 КПК України, які повинні бути доведені слідчим та прокурором.
Це означає, що у випадку, якщо жоден із ризиків не буде доведено, то запобіжні заходи не можуть бути застосовані. Так при розгляді клопотання ні слідчий, ні прокурор не довели і не надали жодних доказів на наявність ризику, передбаченого п.1 ч.1ст.177 КПК Україниу виді переховування від органів досудового розслідування та/або суду. Також слідчий в клопотанні зазначає, що підозрюваний ОСОБА_6 може порушити п. 3 ст. 177 КПК України, але як вбачається з матеріалів кримінального провадження, свідки допитані, а тому слідчим не доведено яким чином ОСОБА_6 може незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні.
Крім того, слідчий та прокурор у судовому засіданні підтвердили, що з моменту вчинення кримінального правопорушення до моменту розгляду клопотання, підозрюваним ОСОБА_6 забезпечувалась належна процесуальна поведінка, жодних випадків вчинення інших дій, які б давали підстави вважати, що він може переховуватись від слідства, підозрюваним не вчинялись, що свідчить про відсутність зазначеного ризику.
Враховуючи, що ні прокурором, ні слідчим не доведено наявності ризику, передбаченого п.1.ч.1ст.177 КПК України, на який вони посилались у судовому засіданні, тому, слідчий суддя вважає, що доводи слідчого та прокурора є недостатніми для застосування щодо ОСОБА_6 запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання.
Керуючись ст. ст.132, 156, 176-205, 207, 208 КПК України, слідчий суддя
ухвалив:
Відмовити в задоволенні клопотання.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга протягом пяти діб з дня її оголошення.
СуддяОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2019 |
Оприлюднено | 09.06.2023 |
Номер документу | 81340210 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів особисте зобов'язання |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Мусулевський Я. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні