Окрема думка
від 22.04.2019 по справі 1640/2596/18
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Окрема думка

в порядку ч. 3 ст. 34 Кодексу адміністративного судочинства України

"22" квітня 2019 р. Справа № 1640/2596/18

З постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 22 квітня 2019 року по справі № 1640/2596/18, я незгодна, з огляду на наступне.

За визначенням підпункту 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

У відповідності з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Строки сплати податкового зобов'язання встановлені статтею 57 ПК України, відповідно до пункту 57.3 якої передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Як установлено судами постановою окружного адміністративного суду м. Києва від 12.05.2015 року у справі № 826/4384/15, що набрала законної сили 11.09.20918 року (а.с. 171-173) задоволений адміністративний позов Головного управління Міндоходів у Полтавській області про стягнення з ОСОБА_1 суми узгодженого податкового зобов'язання у загальному розмірі 19.011,36 грн. (податкові повідомлення-рішення контролюючого органу: від 30.04.2913 року № 00012800, від 30.06.2014 року № 3062,15).

За приписами ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у < > адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Я вважаю, що у справі, що розглядається, у суду першої інстанції були відсутні підстави для надання суджень щодо узгодженості або неузгодженості означених податкових повідомлень-рішень, а також для встановлення факту неотримання позивачем податкової вимоги контролюючого органу від 09.10.2014 року № 2445-25, оскільки таким чином суд фактично ревізує постанову окружного адміністративного суду м. Києва від 12.05.2015 року у справі № 826/4384/15, що набрала законної сили. У випадку незгоди із судовим рішенням у справі № 826/4384/15 позивач ОСОБА_1 не позбавлений можливості оскаржити рішення суду першої та апеляційної інстанцій в касаційному порядку.

Також я вважаю, що з урахуванням принципу офіційного з'ясування обставин справи, суду належало б зобов'язати контролюючий орган поновити данні про розмір нормативно грошову оцінку земельних ділянок, користувачем яких є позивач. І тільки після дослідження цього питання суд мав можливість зробити висновок про правомірність проведеного Головним управлінням Міндоходів у Полтавській області розрахунку земельного податку.

Суддя

Другого апеляційного

адміністративного суду ОСОБА_2

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2019
Оприлюднено26.04.2019
Номер документу81429529
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1640/2596/18

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Окрема думка від 22.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 22.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 22.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Рішення від 20.12.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Рішення від 20.12.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Ухвала від 20.12.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Ухвала від 20.12.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні