П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
25 квітня 2019 р.м.ОдесаСправа № 1540/4053/18
П'ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
доповідача - судді Турецької І.О.
суддів - Стас Л.В., Градовського Ю.М.
за участі секретаря - Скоріної Т.С.
представника апелянта - адвоката Яковлевої Д.В.,
представника Одеської обласної державної адміністрації - Єзерової Т.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні питання про витребування доказів у справі за апеляційною скаргою комунального підприємства Житлово-комунальний сервіс Порто-Франківський на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 грудня 2018 року за адміністративним позовом комунального підприємства Житлово-комунальний сервіс Порто-Франківський до Одеської обласної державної адміністрації про визнання протиправною та скасування постанови про накладення фінансових санкцій за порушення законодавства України у сфері охорони культурної спадщини,
за участі третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору - Управління культури, національностей, релігій та охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації, громадської організації Захистимо Одесу разом , громадської організації Одеська обласна організація Зелений лист , -
В С Т А Н О В И В:
12 грудня 2018 року, за результатами розгляду наведеного позову, рішенням Одеського окружного адміністративного суду, відмовлено в задоволенні позовних вимог комунального підприємства Житлово-комунальний сервіс Порто-Франківський (далі - КП ЖКС Порто-Франківський ).
Не погоджуючись з ухваленим судовим рішенням, позивач його оскаржив, вважаючи, що висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, а також судом неправильно застосовані норми матеріального права та порушено норми процесуального права, що призвело до неправильного вирішення спору.
Апелянт просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове - про задоволення позову.
Так, серед доводів апеляції, є посилання на те, що КП ЖКС Порто-Франківський є неналежним суб'єктом відповідальності, яка встановлена Законом України Про охорону культурної спадщини , тобто, не є власником або уповноваженим ним органом з управління будівлею-пам'яткою, розташованою за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Преображенська, 23 (Прибутковий будинок Лібмана), а також не є замовником робіт, що спричинили пошкодження вказаної будівлі.
В обґрунтування вказаних обставин, позивач посилається на акт про списання багатоквартирного будинку з балансу №2463 VII від 30.11.2017 р. та на наказ директора від 30.11.2017 року №365, де пунктом 4 визначено списати з балансу КП ЖКС Порто-Франківський житлову будівлю №23 по вул. Преображенській з 01.11.2017 року.
Водночас інші учасники справи заперечуючи проти цього, стверджують, що списання будинку з балансу КП ЖКС Порто-Франківський , у визначеному законодавством порядку, не відбулось, адже позивачем, на підтвердження цього, не надано належних та допустимих доказів.
При цьому, громадською організацією Захистимо Одесу разом у суді першої інстанції було заявлено клопотання про витребування таких доказів у позивача, з обґрунтуванням того, що їх перелік, передбачений Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , Порядком списання з балансу багатоквартирних будинків №301, Законом України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку . Дане клопотання не знайшло свого вирішення в процесі розгляду справи судом першої інстанції.
З метою дотримання принципу офіційного з'ясування всіх обставин справи, на обговорення учасників справи, судом було поставлено питання про про витребування доказів, які підтвердять або спростують обставини наявності на балансі у відповідача спірної будівлі.
У судовому засіданні суду апеляційної інстанції представники сторін не заперечували проти витребування доказів.
Вживаючи, визначені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин справи, суд виходив із наступного.
Порядок списання з балансу багатоквартирних будинків визначено постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 року №301, а порядок прийому будинку в управління визначено Законом України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , Правилами управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків або споруд, затвердженими наказом Міністерства з питань ЖКГ від 02.02.2009 року №13.
Оскільки за вказаними нормативними актами відбувається передача від балансоутримувача в оперативне управління ОСББ основних засобів, указані операції повинні бути відображені в бухгалтерському обліку.
Так, згідно Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні всі юридичні особи, створені відповідно до законодавства, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність.
Пунктом 33 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7 Основні засоби , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92, встановлено, що об'єкт основних засобів вилучається з активів (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок безоплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом.
Відповідно до п. 40 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 30.09.2003 №561 об'єкт основних засобів перестає визнаватися активом (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок продажу, ліквідації, безоплатної передачі, нестачі, остаточного псування або інших причин невідповідності критеріям визнання активом.
Отже, всі наведені вище питання щодо списання з балансу КП ЖКС Порто-франківський спірного будинку, повинні бути відображені в його бухгалтерському балансі та звіті про фінансовий результат за 9 місяців 2017 року, за 2017 рік.
Також це повинно знайти своє відображення в журналах-ордерах та зворотно - сальдових відомостях по рах. 10 Основні засоби , рах. 13 Знос (амортизація) необоротних активів, рах. 425 Інший додатковий капітал за жовтень-грудень 2017 року.
Понад те, слід зазначити, що Порядком списання з балансу багатоквартирних будинків №301 встановлено, що списання багатоквартирного будинку з балансу може бути ініційоване особою (особами), якій (яким) на праві приватної власності належить (належать) приміщення у такому будинку, шляхом направлення балансоутримувачу письмового повідомлення та копій документів, що відповідно до законодавства підтверджують належність особі (особам) відповідного (відповідних) приміщення (приміщень) на праві приватної власності.
Отже, для з'ясування питання хто є ініціатором списання багатоквартирного будинку з балансу КП ЖКС Порто-франківський , слід витребувати і відповідні письмові докази з цього приводу.
Частиною 1 статті 72 КАС України унормовано, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 4 статті 9 унормовано, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу (ч.3 ст.80 КАС України).
Відповідно до ч.5 ст.77 КАС України, якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.
Частина 1 ст. 308 КАС України надає право суду апеляційної інстанції переглядати справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряти законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 72, 77, 80, 308, 310, 321 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Витребувати у комунального підприємства Житлово-комунальний сервіс Порто-Франківський :
- бухгалтерський баланс та звіт про фінансовий результат КП ЖКС Порто- Франківський за 9 місяців 2017 року, за 2017 рік, журнали-ордери та зворотно-сальдові відомості по рах.10 Основні засоби , рах.13 Знос (амортизація) необоротних активів, рах. 425 Інший додатковий капітал за жовтень-грудень 2017 року;
- письмові повідомлення осіб, яким належить приміщення у будинку на праві приватної власності про ініціювання списання з балансу багатоквартирного будинку, розташованому за адресою: м. Одеса, вул. Преображенська, 23 (Прибутковий будинок Лібмана), листування з власниками та ОСББ Іспанський двір 23 щодо участі у комісії зі списання з балансу будинку (з доказами отримання), акт приймання-передачі будинку в управління ОСББ Іспанський двір 23 .
Копії зазначених документів надати ім'я судді П'ятого апеляційного адміністративного суду Турецькіої І.О. за адресою: проспект Гагаріна, 19-21, м. Одеса, поштовий індекс 65039.
Витребувані докази надати суду в строк до 17 травня 2019 року.
Оголосити перерву у справі до 28 травня 2019 року до 11:00 год. та сповістити учасників справи.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.
Доповідач - суддя І.О. Турецька
суддя Л.В. Стас
суддя Ю.М. Градовський
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2019 |
Оприлюднено | 02.05.2019 |
Номер документу | 81477484 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Турецька І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні