Ухвала
від 02.05.2019 по справі 927/309/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

про відкриття провадження у справі про банкрутство

02 травня 2019 року м. Чернігів справа № 927/309/19

Господарський суд Чернігівської області у складі судді А.С. Сидоренка , розглянувши матеріали за заявою ліквідатора боржника БОРЖНИК: Товариство з обмеженою відповідальністю ТД МОДУЛЬ ТРЕЙД 14037, м. Чернігів, вул. Борисенка, 47 - а, будова № Г - 1 04119, м. Київ, вул. Сім'ї Хохлових, 6 - б, кв. 28 (адреса ліквідатора) про відкриття справи про банкрутство боржника, що ліквідується власником

Представник боржника в судове засідання не з'явився.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю ТД МОДУЛЬ ТРЕЙД (надалі - боржник) подана заява про відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі ст. 11, 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (надалі - Закон про банкрутство).

В обґрунтування поданої заяви боржник вказує, що під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість задовольнити вимоги кредитора в сумі 105 000,00 грн., а тому він був зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 16.04.2019р. вказана вище заява була прийнята до розгляду з призначенням підготовчого засідання.

Боржник належним чином був повідомлений про дату, час та місце проведення підготовчого засідання, однак не скористався своїм процесуальним правом на участь у ньому.

До початку підготовчого судового засідання від боржника надійшла заява від 18.04.2019р. № 29 про проведення даного судового засідання за відсутності його повноважного представника.

За змістом ч. 1 ст. 16 Закону про банкрутство, неявка у підготовче засідання сторін та представника державного органу з питань банкрутства, а також відсутність відзиву боржника не перешкоджають проведенню засідання.

Розглянувши подані документи і матеріали, господарський суд ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ТД МОДУЛЬ ТРЕЙД зареєстроване в якості суб'єкта господарювання 16.06.2016р., про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесені відомості за № 1 069 102 0000 037140.

Згідно ч. 1 ст. 59 Господарського кодексу України, припинення суб'єкта господарювання здійснюється відповідно до закону.

Юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації (ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України).

У відповідності з п. 1 ч. 1, ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 Закону про банкрутство, боржник зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство, зокрема, у разі якщо під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.

Частиною 1 ст. 95 Закону про банкрутство встановлено, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

За змістом ч. 1, 3, 5 ст. 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

У відповідності з ч. 1, 2, 4 ст. 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.

Технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем:

центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, - відомостей про проведення такої реєстраційної дії;

Пенсійного фонду України - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.

Положеннями п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України передбачено, що початок процедури припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для здійснення документальної позапланової перевірки.

Згідно п. 11.1, 11.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011р. за № 1562/20300, платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації ).

Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.

У зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання, зокрема, відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи.

Відповідно до ч. 3, 4, 7, 8 ст. 111 Цивільного кодексу України, під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.

У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.

Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

12 лютого 2019 року рішенням учасника Товариства з обмеженою відповідальністю ТД МОДУЛЬ ТРЕЙД прийнято рішення про припинення діяльності товариства шляхом ліквідації з встановленням строку заявлення кредиторами вимог - два місяця з дати оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення товариства; головою ліквідаційної комісії призначено ОСОБА_1

13 лютого 2019 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис про рішення учасника ТОВ ТД МОДУЛЬ ТРЕЙД щодо припинення діяльності товариства шляхом ліквідації.

Під час ліквідації ліквідатором проводилась інвентаризація майна боржника (наказ № 1 про проведення інвентаризації від 13.02.2019р.), в результаті чого встановлено відсутність майнових активів (інвентаризаційні описи від 10.04.2019р. необоротних активів (основні засоби, нематеріальні активи, інші необоротні матеріальні активи, капітальні інвестиції); товарно-матеріальних цінностей (запасів) (виробничі запаси, незавершене виробництво, готова продукція, товари); акт № 1 інвентаризації наявності фінансових інвестицій від 10.04.2019р.; акт № 2 інвентаризації наявності грошових документів, бланків документів суворої звітності від 10.04.2019р.; акт № 3 інвентаризації наявності грошових коштів, цінностей від 10.04.2019р.; акт № 5 інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами від 10.04.2019р.).

Під час інвентаризації було встановлено наявність у боржника на рахунку грошових коштів в сумі 72 661,87 грн., що підтверджується актом № 4 про результати інвентаризації гршових коштів від 10.04.2019р., а також банківською випискою від 10.04.2019р.

Також, ліквідатором вживалися заходи щодо розшуку майна боржника шляхом направлення відповідних запитів до реєструючих органів, внаслідок чого була встановлена відсутність у товариства будь - якого іншого майна.

Даний факт підтверджується, зокрема довідками Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 06.03.2019р. № 10/01/5638; департаменту льотної придатності від 20.03.2019р. № 12.1/1132-19; Державної фіскальної служби України від 26.02.2019р. № 9480/6/99-99-07-03-01-15; Державної архітектурно-будівльної інспекції України від 25.02.2019р. № 40-302-16/1249-19; Державної служби морського та річкового транспорту України від 06.03.2019р. № 1095/03/15-19; Головного управління регіональної статистики від 04.03.2019р. № 23-07/136-19; Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 25.02.2019р. № Вих-Д-31/2965-19; Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ від 25.02.2019р. № 31/8114; філії Головний інформаційно-обчислювальний центр Публічного акціонерного товариства Українська залізниця від 22.02.2019р. № 72/676; територіальних управлінь Державної служби України з питань праці (ДЕРЖПРАЦІ); Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області від 18.03.2019р. № 28-25-0.2-1525/2-19; Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернігівській області від 22.02.2019р. № 18-02-00640; Державного підприємства Український державний центр радіочастот від 28.02.2019р. № 80/09.4.2-04/25-312/2543; витягами з баз даних Електронна версія акумулятивного офіційного бюлетеня Промислова власність , спеціалізованої бази даних Винаходи (корисні моделі) в Україні , бази даних колективного користування Відомості про заявки на винаходи, які прийняті до розгляду , баз даних Зареєстровані в Україні знаки для товарів і послуг та Відомості про добре відомі знаки в Україні , інтерактивних баз даних Заявки на знаки для товарів і послуг, прийняті до розгляду та Промислові зразки, зареєстровані в Україні .

Факт відсутності зареєстрованого за ТОВ ТД МОДУЛЬ ТРЕЙД нерухомого майна підтверджується також Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо ТОВ ТД МОДУЛЬ ТРЕЙД , сформованою 18.03.2019р.

Згідно інформації боржника (Перелік осіб, що мають невиконані зобов'язання перед ТОВ ТД МОДУЛЬ ТРЕЙД ; Відомості про всі рахунки, на яких обліковуються цінні папери, що належать ТОВ ТД МОДУЛЬ ТРЕЙД ), особи, які мають невиконані перед товариством зобов'язання, відсутні; рахунки, на яких обліковуються належні товариству цінні папери, відстуні.

Як вбачається з матеріалів справи, ліквідатором направлялись листи -повідомлення про ліквідацію товариства відомим (можливим) кредиторам із зазначенням строку пред'явлення кредиторських вимог, а саме: Чернігівській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області, Чернігівському об'єднаному управлінню Пенсійного фонду України, Чернігівському міському центру зайнятості, Чернігівському відділенню Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області.

Протягом ліквідаційної процедури ліквідаційною комісією розглянуто та визнано грошові вимоги адвоката ОСОБА_2 в сумі 105 000,00 грн.

Рішенням від 11.04.2019р. учасника ТОВ ТД МОДУЛЬ ТРЕЙД був затверджений складений ліквідатором проміжний ліквідаційний баланс.

Як вбачається з проміжного ліквідаційного балансу (звіту про фінансовий стан) на 10.04.2019р. боржник має поточні зобов'язання і забезпечення в сумі 105,0 тис. грн. - кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги; при цьому, вартість активів товариства становить 73 тис. грн.

Також, учасником ТОВ ТД МОДУЛЬ ТРЕЙД 11.04.2019р. було прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.

На офіційному веб - сайті Державної фіскальної служби України ( http://sfs.gov.ua/businesspartner ) міститься інформація про те, що станом на 11.04.2019р. щодо платника податків ТОВ ТД МОДУЛЬ ТРЕЙД наявна інформація: перебуває на обліку в контролюючому органі як такий, що припиняється; станом на 14.04.2019р. платник податків не має податкового боргу.

Як вбачається з матеріалів справи (фіскальний чек від 11.04.2019р. та опис вкладення у цінний лист 0411627186312), голова ліквідаційної комісії ОСОБА_3 направив на адресу Чернігівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Чернігівській області податкову звітність ТОВ ТД МОДУЛЬ ТРЕЙД - податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за 1-ий квартал 2019 року, податкова декларація з податку на прибуток підприємств станом за 1-ий квартал 2019 року, звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за квітень 2019 року та проміжний ліквідаційний баланс від 10.04.2019р.

Дані обставини підтверджують обізнаність контролюючого органу про початок процедури припинення юридичної особи - боржника.

Аналізуючи питання дотримання боржником ч. 7 ст. 111 Цивільного кодексу України щодо надання контролюючим органам для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку, суд вважає за необхідне вказати, що відповідно до ст. 85 Податкового кодексу України, забороняється витребування документів від платника податків будь - якими посадовими (службовими) особами контролюючих органів у випадках, не передбачених цим Кодексом.

Платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки .

Отже, нормами чинного законодавства чітко встановлено, що контролюючий орган, після отримання від державного реєстратора відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, зобов'язаний призначити та провести документальну позапланову перевірку у встановлені законодавством строки. І лише після початку перевірки у платника податків виникає обов'язок надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки.

За таких обставин, непроведення у встановлені законодавством строки контролюючим органом перевірки не може бути перешкодою для звернення боржника до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство.

Крім того, слід вказати, що згідно отриманого судом Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, боржник не підлягає постановці на облік в Пенсійному фонді України у зв'язку з прийняттям Закону України від 04.07.2013р. № 406-VІІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи .

Враховуючи вищевикладене, господарський суд дійшов висновку про те, що боржником дотримано порядок ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України та існують ознаки неоплатності боржника. За таких обставин, наявні підстави для відкриття провадження у справі про банкрутство боржника.

У відповідності з ч. 3 ст. 7 Закону про банкрутство, залежно від категорії боржника, виду його діяльності та наявності у нього майна господарський суд застосовує загальний, спеціальний або спрощений порядок провадження у справі про банкрутство. Спрощений порядок застосовується під час ліквідації банкрута без застосування процедур розпорядження майном та санації.

Керуючись ст. 7, 11, 16, 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ст. 233, 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

Відкрити провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю ТД МОДУЛЬ ТРЕЙД (код 40576357).

Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Розгляд питання щодо наявності підстав для визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури призначити в судовому засіданні на 10 травня 2019 р. о 10:30 у приміщенні господарського суду Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, 20, зал судових засідань № 301 .

Викликати для участі в судовому засіданні представника боржника. Повідомити боржника, що неявка у судове засідання його представника не перешкоджає проведенню засідання.

Ухвала набирає законної сили негайно з моменту її підписання та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, шляхом подання апеляційної скарги через місцевий господарський суд.

Копії цієї ухвали надіслати боржнику в особі ліквідатора ОСОБА_1, Деснянському районному суду міста Чернігова (14038, м. Чернігів, проспект Перемоги, 141), Чернігівському окружному адміністративному суду (14005, м. Чернігів, вул. Кирпоноса, 16), Деснянському відділу державної виконавчої служби Чернігівського міського управління юстиції (14030, м. Чернігів, вул. Шевченка, 118), Головному управлінню ДФС у Чернігівській області (14000, м. Чернігів, вул. Реміснича, 11), відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради (14032, м. Чернігів, вул. Рокосовського, 20 - а) та відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області (14005, м. Чернігів, проспект Миру, 49 - а, к. 703).

Повний текст ухвали складено та підписано 03.05.2019р.

Суддя А.С.Сидоренко

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення02.05.2019
Оприлюднено03.05.2019
Номер документу81503921
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/309/19

Ухвала від 06.08.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 18.07.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 11.06.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 29.05.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 24.05.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Постанова від 10.05.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 02.05.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 16.04.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні