Постанова
від 25.04.2019 по справі 520/9772/18
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2019 р. Справа № 520/9772/18 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Шевцової Н.В.

суддів: Яковенка М.М. , Ральченка І.М.

за участю секретаря судового засідання Патової Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.02.2019, головуючий суддя першої інстанції Волошин Д.А., повний текст складено 27.02.2019 по справі № 520/9772/18

за позовом Головного управління ДФС у Харківській області

до Міністерства юстиції України, Нововодолазької селищної ради Харківської області, Державного реєстратора Нововодолазької селищної ради Харківської області Замлєлої Наталії Григорівни

третя особа Знам'янська сільська рада

про визнання протиправним та скасування наказу, визнання протиправним та скасування запису про державну реєстрацію,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Головне управління ДФС у Харківській області, звернувся до суду з позовом, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства юстиції України від 23.07.2018 №2517/7 "Про відмову у задоволенні скарги Головного управління ДФС у Харківській області від 05.06.2018 №13057/9/20-40-08-01-08";

- визнати протиправним та скасувати внесений державним реєстратором Нововодолазької селищної ради Харківської області до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис від 24.05.2018 №14671120006000427 про державну реєстрацію припинення Знам'янської сільської ради (код ЄДРПОУ 04398034).

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 19.02.2019 позов залишено без задоволення.

Позивач, не погодившись із рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на невідповідність висновків суду обставинам справи, а також неправильне застосування норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції оскаржуване рішення скасувати та прийняти постанову, якою позов задовольнити.

В обгрунтування вимог апеляційної скарги позивач зазначає доводи щодо протиправності здійснення відповідачем запису про державну реєстрацію припинення Знам'янської сільської ради та оскаржуваного наказу.

Розглянувши матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів, переглядаючи судове рішення у даній справі в межах доводів апеляційної скарги, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 24.05.2018 державним реєстратором Нововодолазької селищної ради Харківської області Замлєлою Наталією Григорівною здійснено запис №14671120006000427 про припинення Знам'янської сільської ради (код ЄДРПОУ 04398034). (а.с.9-12).

Не погоджуючись з вказаними діями державного реєстратора Нововодолазької селищної ради Харківської області позивач 05.06.2018 надіслав до Міністерства юстиції України скаргу на проведену реєстраційну дію. (а.с.13-16).

Наказом Міністерства юстиції України від 23.07.2018 №2517/7 відмовлено в задоволенні скарги, у зв'язку з тим, що на момент прийняття рішення про задоволення скарги шляхом скасування реєстраційної дії щодо державної реєстрації припинення юридичної особи проведено наступну реєстраційну дію стосовно відповідної особи.(а.с.18).

Приймаючи рішення про відмову в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з відсутності підстав для визнання оскаржуваного наказу та запису про державну реєстрацію припинення Знам'янської сільської ради протиправними.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Отже, під час розгляду спорів щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень, суд зобов'язаний перевіряти їх на відповідність усім зазначеним вимогам.

Як встановлено з матеріалів справи, доводи позивача про протиправність запису про державну реєстрацію припинення Знам'янської сільської ради грунтуються на тому, що станом на день здійснення оскаржуваного запису, у Знам'янської сільської ради була наявна заборгованість перед Державним бюджетом, що є підставою для відмови в проведенні реєстрації припинення юридичної особи, відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

За приписами ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, статтею 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" встановлено підстави для відмови у державній реєстрації, згідно пункту 11 частини 1 якої визначена така підстава: документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані, зокрема, щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи.

Разом з цим, ч. 13 ст. 17 вказаного Закону визначено вичерпний перелік документів необхідних для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації.

При цьому, ч. 2. ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" встановлено, що державна реєстрація при реорганізації органів місцевого самоврядування як юридичних осіб після добровільного об'єднання територіальних громад здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про добровільне об'єднання територіальних громад".

Закон України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" регулює відносини, що виникають у процесі добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об'єднаних територіальних громад.

Таким чином, законодавством встановлено окремий порядок державної реєстрації припинення юридичних осіб - органів місцевого самоврядування.

Згідно ст. 6 Закону України "Про місцеве самоврядування" первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.

Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об'єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову.

Територіальні громади села, селища, міста, що добровільно об'єдналися в одну територіальну громаду, можуть вийти із складу об'єднаної територіальної громади в порядку, визначеному законом.

Статтею 8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" визначено порядок утворення об'єднаної територіальної громади та реорганізація органів місцевого самоврядування.

Державна реєстрація припинення юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих комітетів шляхом приєднання здійснюється на підставі заяви, поданої сільським, селищним, міським головою, обраним об'єднаною територіальною громадою, або уповноваженою ним особою суб'єкту державної реєстрації.(ч.11 ст.8).

Так, з матеріалів справи встановлено, що для проведення реєстраційної дії №14671120006000427 державному реєстратору було подано наступні документи: заяву про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації; рішення І сесії VIII скликання від 11.05.2017 №24 Про реорганізацію Знам'янської сільської ради шляхом приєднання до Нововодолазької селищної ради ; рішення ІХ сесії VIII скликання від 22.12.2017 №715 Про внесення змін до рішення І сесії VIII скликання Нововодолазької селищної ради від 11.05.2017 р. №24 Про реорганізацію Знам'янської сільської ради шляхом приєднання до Нововодолазької селищної ради ; рішення Х позачергової сесії скликання від 29.12.2017 №829 Нововодолазької селищної ради Про затвердження передавального акта Знам'янської сільської ради ; передавальний акт; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; рішення ХІV сесії VIII скликання Про припинення Знам'янської сільської ради . (а.с.160-161).

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" об'єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об'єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об'єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.

Повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, що об'єдналися, завершуються в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою.

Так, рішенням XVII сесії VII скликання Нововодолазької селищної ради від 24.01.2017 №162-VII, вирішено об'єднатися у Нововодолазьку селищну об'єднану територіальну громаду, до якої увійдуть територіальні громади, зокрема, Знам'янської сільської сільської ради (с. Знам'янка, с. Брідок, с. Круглянка, с. Мануйлове, с. Федорівка).

Рішенням позачергової XVII сесії VII скликання Нововодолазької селищної ради від 24.01.2017 р. №810 про добровільне об'єднання територіальних громад вирішено об'єднатися у Нововодолазьку селищну об'єднану територіальну громаду, до якої увійдуть територіальні громади: Нововодолазької селищної ради, Знам'янської сільської ради, Одринської сільської ради, Ордівської сільської ради, Сосонівської сільської ради, Староводолазької сільської ради.

Рішенням І сесії VIII скликання Про реорганізацію Знам'янської сільської ради шляхом приєднання до Нововодолазької селищної ради від 11.05.2017 №24 вирішено розпочати процедуру реорганізації юридичної особи - Знам'янської сільської ради.

Рішенням XIV сесії VIIІ скликання Нововодолазької селищної ради від 18.04.2018 р. №1186 припинено юридичну особу Знам'янську сільську раду в результаті реорганізації шляхом приєднання до Нововдолазької селищної ради.

24.05.2018 р. державним реєстратором був внесений запис №14671120006000427 "Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженими ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації".

Згідно з вимогами ч. 6 ст. 8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" реорганізація юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється без повідомлення про неї органу, що здійснює державну реєстрацію, а також без збирання вимог кредиторів, отримання їхньої згоди.

Відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" об'єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов'язків територіальних громад, що об'єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою.

Таким чином, чинне законодавство встановлює право юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів на реорганізацію без збирання вимог кредиторів та отримання їхньої згоди. При цьому, права таких кредиторів забезпечено чинним законодавством шляхом встановлення правонаступництва об'єднаної територіальної громади щодо всього майна, прав та обов'язків територіальних громад, що об'єдналися.

Отже, доводи позивача щодо протиправності здійснення відповідачем запису від 24.05.2018 №14671120006000427 про державну реєстрацію припинення Знам'янської сільської ради, з підстав наявності у останнього заборгованості перед державним бюджетом, не відповідають приписам чинного законодавства.

Разом з цим, враховуючи, що Нововодолазька селищна рада об'єднаної територіальної громади Харківської області є правонаступником прав та обов'язків Знам'янської сільської ради, кредитори не позбавлені права своїх законних вимог.

Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржуваний запис про припинення Знам'янської сільської ради здійснено реєстратором на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що встановленні чинним законодавством України.

Також, з матеріалів справи встановлено, що 05.06.2018 позивач надіслав до Міністерства юстиції України скаргу на проведену реєстраційну дію, У задоволенні якої було відмовлено на підставі п. 2 ч. 8 ст. 34 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Відповідно до п. 2 ч. 8 ст. 34 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" Міністерство юстиції України та його територіальні органи відмовляють у задоволенні скарги, якщо на момент прийняття рішення про задоволення скарги шляхом скасування реєстраційної дії щодо державної реєстрації новоствореної юридичної особи, іншої організації, державної реєстрації фізичної особи підприємцем, припинення юридичної особи, іншої організації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця або шляхом проведення реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі проведено наступну реєстраційну дію щодо відповідної особи.

Так, з матеріалів справи встановлено, що 24.05.2018 після здійснення реєстраційної дії № 14671120006000427 Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті реорганізації , реєстратором проведено реєстраційну дію № 14671070020000239 Внесення відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах юридичної особи стосовно Нововодолажської селищної ради.

Таким чином, на момент розгляду скарги щодо державної реєстрації припинення Знам'янської сільської ради в Єдиному державному реєстрі вже було проведено наступну реєстраційну дію стосовно відповідної особи.

Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку оскаржуваний наказ прийнято Міністерством юстиції України на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.

Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Отже, колегія суддів вважає, що при прийнятті рішення суд першої інстанції дійшов правильних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст. ст. 245, 246, 250, 315, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області - залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.02.2019 по справі № 520/9772/18 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя Н.В. Шевцова Судді М.М. Яковенко І.М. Ральченко Постанова складена в повному обсязі 03.05.19.

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2019
Оприлюднено05.05.2019
Номер документу81515130
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/9772/18

Постанова від 05.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 17.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 25.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Постанова від 25.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Ухвала від 04.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Ухвала від 04.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Рішення від 19.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні