Ухвала
від 06.05.2019 по справі 188/250/19
ПЕТРОПАВЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 188/250/19

Провадження № 1-кс/188/318/2019

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 травня 2019 року смт. Петропавлівка

Слідчий суддя Петропавлівського районного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Петропавлівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , по кримінальному провадженню № 12018040530000636, внесеному до Єдиного Реєстру Досудових розслідувань «11» грудня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.197-1, ч.1 ст.272 КК України, -

про призначення інженерно-технічної експертизи з питань життєдіяльності та охорони праці,-

Прокурор надав заяву про розгляд клопотання у його відсутність.

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Петропавлівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Петропавлівського районного суду з клопотанням, про призначення інженерно-технічної експертизи з питань життєдіяльності та охорони праці

В обґрунтування подання вказав, що у 11.12.2018 року в ЧЧ Петропавлівського ВП надійшов рапорт від ст. о/у СКП Петропавлівського ВП про те, що на території с. Миколаївка, Петропавлівського району, Дніпропетровської області невстановленими особами самовільно зайнято дві земельні ділянки, що віднесені до державної власності, на яких функціонують 2 авто заправочних пункти з ознаками порушень норм чинного законодавства, що розташовані в с. Миколаївка, на автодорозі М-04 "Знамянка-Луганськ-Ізваріно 327км, та с.Миколаївка, на автодорозі М-04 "Знамянка-Луганськ-Ізваріно 321км".

За даним фактом 11.12.2018 внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018040530000636 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 197-1 КК України.

Крім того, 21.02.2019 СВ Петропавлівського ВП ПВП ГУНП в Дніпропетровській області внесено відомості до ЄРДР за №12019040530000086, за ознаками ч.1 ст.272 КК України.

Так, невстановлені особи протягом 2019 року, внаслідок порушення правил та інших нормативних актів, що регулюють суспільні відносини у сфері охорони праці здійснювали експлуатацію авто газозаправної станції, яка розташована на 327 км автодороги М-04 Знам`янка - Луганськ - Ізварино.

25.02.2019 вищевказані кримінальні провадження об`єднані, присвоєно загальний №12018040530000636 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 197-1 та ч.1 ст.272 КК України.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що на земельній ділянці кадастровий номер 1223882500:01:001:0759 поряд автодороги М-04 "Знамянка-Луганськ-Ізварино 327км навпроти поста ДПС на території с. Миколаївка, Петропавлівського району, Дніпропетровської області розташована автозаправна станція та авто газозаправний пункт.

Відповідно до інформації відділу у Петропавлівському району ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області №10-4-0.24-358/111-18 від 12.12.2018 у відділі відсутня інформація та документація із землеустрою, які б свідчили про оформлення прав власності або користування земельними ділянками, які розташовані на 327 км та 321 км автодороги М-04 Знамянка-Луганськ-Ізварино в с. Миколаївка Петропавлівського район, де функціонують авто газозаправні пункти.

Крім того, АГЗП за адресою вул. Першотравнева, 1, с. Миколаївка, Петропавлівського району (навпроти поста ДПС) віднесено до переліку автозаправних станцій та авто газозаправних пунктів, нафтопереробних підприємств, об`єктів реалізації нафтопродуктів на території Дніпропетровської області, по яким відсутня інформація щодо наявності документів, що дають право на початок роботи новоутворених підприємств чи початок використання суб`єктом господарювання об`єктів нерухомості, агрегатів, складеного Головним управлінням ДСНС в Дніпропетровській області.

13.02.2019 в рамках кримінального провадження внесеного в ЄРДР №12018040530000636 проведено огляд місця події, а саме земельної ділянки, яка розташована на 327 км автодороги М-04 Знамянка-Луганськ-Ізварино за участю спеціалістів: головного державного інспектора Державної служби України з питань праці (держпраці) у Дніпропетровській області ОСОБА_4 , провідного інспектора Петропавлівського РС ГУ ДСНС в Дніпропетровській області ОСОБА_5 , державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_6 .

Проведеним оглядом встановлено, що на зазначеній ділянці місцевості (поряд автодороги М-04 "Знамянка-Луганськ-Ізварино» 327км навпроти поста ДПС на території с. Миколаївка, Петропавлівського району, Дніпропетровської області) розташована автозаправна станція, яка складається з цистерни чорного кольору (резервуару для бензину та дизельного пального) без серійних номерів та заправочної колонки зеленого кольору, з цифровим монітором та гумовим шлангом; а також газова заправна станція (пункт), що складається з двох цистерн білого кольору (резервуарів для газу) та заправочної колонки з цифровим монітором та гумовим шлангом. На цистернах будь-які характеристики та серійні номери відсутні.

У ході огляду АГЗП встановлено, що на момент огляду будь-які дозвільні та правовстановлюючі документи на земельну ділянку, заправну станцію та газозаправний пункт відсутні, експлуатація проводиться с порушенням діючих державних норм та стандартів (на посудині ЗВГ не нанесено фарбою або спеціальній табличці відомості про реєстраційний номер, дозволений тиск, дати наступних огляді та випробувань, на гумовотканинних рукавах відсутні маркування із зазначенням номінального тису, строків проведеного і чергового гідравлічних випробувань, експлуатація обладнання здійснюється при не опломбованих запобіжно скидних клапанах, допущена експлуатація резервуарів зберігання нафтопродуктів з несправними протиаварійними пристроями (дихальними клапанами), допущена експлуатація насосного (компресорного) обладнання АГЗП з несправною автоматикою безпеки та ін.).

Згідно інформаційної довідки №157496936 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, відомості щодо земельної ділянки з кадастровим номером 1223882500:01:001:0759 відсутні, тобто вказана земельна ділянка у власність, користування, або оренду не передавались.

13.02.2019 року постановою слідчого автозаправна станція, яка складається з металевої цистерни чорного кольору (резервуару для бензину та дизельного пального) без серійних номерів та заправочної колонки зеленого кольору, з цифровим монітором та гумовим шлангом; а також авто газозаправний пункт, що складається з двох цистерн білого кольору (резервуарів для газу) та заправочної колонки з цифровим монітором та гумовим шлангом, а також вміст речовини, що знаходиться у вказаних цистернах, - визнано речовим доказом у кримінальному провадженні.

Для встановлення об`єктивних даних, необхідних для слідства, необхідно провести інженерно-технічну експертизу з питань життєдіяльності та охорони праці.

На вирішення експертам поставити такі питання:

Чи порушено вимоги нормативно правових актів з питань охорони праці на об`єкті АЗС та АГЗП, які розташовані на земельній ділянці кадастровий номер 1223882500:01:001:0759 поряд автодороги М-04 «Знамянка-Луганськ-Ізварино» 327 км навпроти поста ДПС за адресою: вул. Першотравнева, 1, с. Миколаївка, Петропавлівського району, Дніпропетровської області?

Чи порушення вимог нормативно правових актів з питань охорони праці на об`єкті АЗС та АГЗП, які розташовані на земельній ділянці кадастровий номер 1223882500:01:001:0759 поряд автодороги М-04 «Знамянка-Луганськ-Ізварино» 327 км навпроти поста ДПС за адресою: вул. Першотравнева, 1, с. Миколаївка, Петропавлівського району, Дніпропетровської області створило реально загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків, якщо так в чому це виразилось?

Дії (бездіяльність) яких осіб створили загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків (у відповіді прошу зазначити які саме дії повинні були виконати особи, дії яких перебувають у безпосередньому причинно-наслідковому зв`язку, на підставі вимог яких нормативних актів, та чи мали вони реальну можливість їх виконати)?

Враховуючи, що для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання в області техніки та нормативно-правових актів у галузі безпеки виробництва , керуючись ст.ст. 110, 242, 243 КПК України,

В судове засіданні прокурор надав заяву про розгляд клопотання у його відсутність, прохає клопотання задовольнити .

Вивчивши клопотання та надані матеріали, виходячи з вище зазначеного приходжу до переконання, що клопотання підлягає задоволенню.

Слідчим суддею встановлено, у провадженні СВ Петропавлівського ВП Павлоградського ВП ГУНП в Дніпропетровській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12018040530000636 «11» грудня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.197-1,ч.1 ст.272 КК України, -

Відповідно до п. 6 ч. 2ст. 242 КПК України слідчий або прокурор зобов`язаний звернутися до експерта для проведення експертизи щодо: визначення розміру матеріальних збитків, шкоди немайнового характеру, шкоди довкіллю, заподіяної кримінальним правопорушенням.

Клопотання подано з додержанням вимог ч.2 ст.244 КПК України, відповідає вимогам КПК України та погоджене з прокурором.

Відповідно до ст. 242 КПК України передбачено, що експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання.

Відповідно до ст. 243 КПК України експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.

З клопотання та доданих матеріалів слідчого вбачається, що клопотання про призначення інженерно-технічної експертизи з питань життєдіяльності та охорони праці,- підлягає задоволенню.

Згідно ст.7 Закону України «Про судову експертизу», Судово-експертну діяльність у кримінальному провадженні здійснюють державні спеціалізовані установи, а в інших випадках - також судові експерти, які не є працівниками зазначених установ,та інші фахівці (експерти) з відповідних галузей знань у порядку та на умовах, визначених цим Законом.

Відповідно до положень ч.6 ст.244 КПК України, слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.

Враховуючи вище зазначене для встановлення зазначених обставин по кримінальному провадженню необхідно провести призначення інженерно-технічної експертизи з питань життєдіяльності та охорони праці,- проведення якої доручити Дніпропетровському науково-дослідному інституту судових експертиз, який є державною експертною установою України, що знаходиться за адресою: 49000, офіс 361 вул. Січеславська Набережна 17, м. Дніпро.

На вирішення експерта поставити питання зазначені у клопотанні.

Слідчий суддя самостійно визначає експерта, якого необхідно залучити, або експертну установу, якій необхідно доручити проведення експертизи.

Керуючись вимогами ст.ст. 242-245, 309 КПК України, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора Петропавлівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , по кримінальному провадженню № 12018040530000636, внесеному до Єдиного Реєстру Досудових розслідувань «11» грудня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.197-1, ч.1 ст.272 КК України задовольнити.

Призначити інженерно-технічну експертизу з питань життєдіяльності та охорони праці, проведення якої доручити експертам Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз, який є державною експертною установою України, що знаходиться за адресою: 49000, офіс 361 вул. Січеславська Набережна 17 м. Дніпро, та поставити наступні питання:

Чи порушено вимоги нормативно правових актів з питань охорони праці на об`єкті АЗС та АГЗП, які розташовані на земельній ділянці кадастровий номер 1223882500:01:001:0759 поряд автодороги М-04 «Знамянка-Луганськ-Ізварино» 327 км навпроти поста ДПС за адресою: вул. Першотравнева, 1, с. Миколаївка, Петропавлівського району, Дніпропетровської області?

Чи порушення вимог нормативно правових актів з питань охорони праці на об`єкті АЗС та АГЗП, які розташовані на земельній ділянці кадастровий номер 1223882500:01:001:0759 поряд автодороги М-04 «Знамянка-Луганськ-Ізварино» 327 км навпроти поста ДПС за адресою: вул. Першотравнева, 1, с. Миколаївка, Петропавлівського району, Дніпропетровської області, створює реальну загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків, якщо так в чому це виразилось?

Дії (бездіяльність) яких осіб створили можливу загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків (у відповіді прошу зазначити які саме дії повинні були виконати особи, дії яких перебувають у безпосередньому причинно-наслідковому зв`язку, на підставі вимог яких нормативних актів, та чи мали вони реальну можливість їх виконати)?

Попередити експертів про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та відмову без поважних причин від виконання покладених обов`язків ст.384, 385 КК України.

Згідно п.5.3 69 КПК України, а також згідно ст. 5 Закону України «Про судову експертизу», дозволити експертам провести дослідження пов`язане з повним або частковим знищенням об`єкта експертизи або зміною його властивостей, пошкодження або знищення об`єкта в тій чи іншій мірі, яка необхідна для проведення дослідження, згідно методики.

Копію ухвали надати слідчому слідчого відділу Петропавлівського відділення поліції Павлоградського відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_7 для організації її направлення експертам Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз

Строк дії ухвали про проведення експертизи визначити один місяць та рахувати з моменту отримання ухвали слідчого судді.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Заперечення проти ухвали може бути подане під час підготовчого провадження в суді.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПетропавлівський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення06.05.2019
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу81547050
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —188/250/19

Ухвала від 01.09.2023

Кримінальне

Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області

Місюра К. В.

Ухвала від 29.08.2023

Кримінальне

Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області

Місюра К. В.

Ухвала від 09.12.2019

Кримінальне

Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області

Ніколаєва І. К.

Ухвала від 06.12.2019

Кримінальне

Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області

Ніколаєва І. К.

Ухвала від 06.05.2019

Кримінальне

Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області

Ніколаєва І. К.

Ухвала від 22.03.2019

Кримінальне

Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області

Ніколаєва І. К.

Ухвала від 22.03.2019

Кримінальне

Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області

Ніколаєва І. К.

Ухвала від 19.03.2019

Кримінальне

Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області

Ніколаєва І. К.

Ухвала від 15.03.2019

Кримінальне

Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області

Ніколаєва І. К.

Ухвала від 13.03.2019

Кримінальне

Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області

Полубан М. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні