ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 квітня 2019 року м.Житомир справа № 240/3314/19
категорія 109020000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лавренчук О.В.,
секретар судового засідання Степанчук С.В.,
за участю: представника позивача Білоуса Р.А.,
представника вдповідача Олефір О.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватної фірми "Гарде" до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії,
встановив:
Приватна фірма "Гарде" звернулась до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області у якому просила:
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо неврахування п. 4 рішення Житомирської міської ради № 931 від 10.06.2015 при наданні витягу із нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 506 кв.м., кадастровий номер 1810136300:07:031:0025, яка розташована за адресою: м. Житомир, вулиця Перемоги, 68, а саме: незастосування при такому розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок коефіцієнта Км2 з максимальним значенням 0,306.
- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 506 кв.м., кадастровий номер 1810136300:07:031:0025, яка розташована за адресою: м. Житомир, вулиця Перемоги, 68 застосувати коефіцієнт Км2 з максимальним значенням 0,306, який передбачений п.4 рішення Житомирської міської ради № 931 від 10.06.2015.
В обґрунтування позову вказує, що зверталось до відповідача із заявою про надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею, однак отримавши витяг з технічної документації позивач виявив, що коефіцієнт Км2 розрахований відповідачем без врахування пункту 4 рішення Житомирської міської ради від 10.06.2015 №931, яким обмежено застосування коефіцієнту Км2 максимальним значенням 0,306.
Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 22.03.2019 відкрито спрощене позовне провадження та призначено судове засідання на 09.04.2019.
Судове засідання, призначене на 09.04.2019 було відкладене на 18.04.2019.
Відділом документального забезпечення суду 10.04.2019 зареєстровано відзив на позовну заяву в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позову. Вказує, що жодним законом чи підзаконним актом не визначено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок видається на підставі рішення органу місцевого самоврядування, а рішення Житомирської міської ради №931 суперечить положенням Закону України "Про оцінку земель". Вважає, що повноваження щодо видачі витягів із технічної документації є виключною компетенцією органів Держгеокадастру.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, заслухавши пояснення представника позивача та заперечення представника відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню за таких підстав.
У період із 23.04.2019 по 06.05.2019 головуючий суддя перебувала на лікарняному, а тому повне судове рішення складене 07.05.2019.
Встановлено, що Рішенням сорок сьомої сесії шостого скликання Житомирської міської ради №931 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м.Житомирі" вирішено: затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м.Житомира згідно з додатком; умовою введення в дію нових розмірів плати за землю є обмеження значення коефіцієнтів, які застосовуються при розрахунку визначення нормативно грошової оцінки земельних ділянок в м.Житомирі, а саме: обмежити застосування коефіцієнту Км2 максимальним значенням 0,306 (а.с. 17-19)
Приватна фірма "Гарде" звернулась до відповідача із заявою про надання витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1810136300:07:031:0025.
Як вбачається з Витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки (вих. №22/0/213-19 від 15.01.2019) при розрахунку нормативно-грошової вартості земельної ділянки кадастровий номер 1810136300:07:031:0025, що знаходиться за адресою: м.Житомир, вул.Перемоги, 68, відповідачем застосовано значення Км2 у розмірі 2,201. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки 1,249*1,433*1,060=1,897. (а.с.10)
Вважаючи такий розрахунок необґрунтованим, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з позовом до суду.
Відповідно до ч.1 ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад.
Статтею 1 Закону України "Про оцінку землі" визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 №213 (із змінами) затверджена Методика грошової оцінки земель населених пунктів. Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани території, відомості Державного земельного кадастру, інвентаризації земель та державної статистичної звітності.
Пунктом 3 Розділу І Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженим наказом Міністерства аграрної політики України та продовольства України, від 25.11.2016 №489 (далі - Порядок №489) визначено, що Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.
Відповідно до п. 6 розділу "II Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів" Порядку №489 передбачено, що Коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою :Км = Км1 х Км2 х Км3. Так, Км2 - це зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони). Згідно з інформацією, що міститься у Додатку 6 до Порядку №489 "Граничні значення коефіцієнтів, які визначають містобудівну цінність території в межах населених пунктів. В даній таблиці прямо зазначено, що для населених пунктів з чисельністю населення від 250 до 500 (тис. чол.), до яких загальновідомо відноситься місто Житомир, максимальні значення коефіцієнту Км2 визначено в межах 3,0 - 3,5, а мінімальне значення цього ж коефіцієнту Км2 визначено 0,30.
Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Частиною 3 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Рішенням Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 при розрахунку визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в м.Житомирі обмежено застосування цього коефіцієнту Км2 максимальним значенням 0,306, затверджено середню базову вартість одного квадратного метра земель у м.Житомирі 249 грн 80 коп. та введено в дію нові розміри плати за землю для всіх суб'єктів господарювання та громадян з 01.01.2016 (а.с. 17).
Пунктом 6 рішення визначено, що користувачам та власникам земельних ділянок, незалежно від форми власності та підпорядкування, отримати витяг з технічної документації нормативної грошової оцінки земель м.Житомира для перерахунку розміру плати за землю та при подачі усіх видів звітності застосовувати нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розмір якої визначений з 01.01.2016 ".
Пунктом 10 цього рішення відповідача зобов'язано забезпечити оформлення та видачу заявникам відповідних витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира.
Як вбачається з Витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки (вих №22/0/213-19 від 15.01.2019) при розрахунку нормативно-грошової вартості земельної ділянки площею 506 кв.м., кадастровий номер земельної ділянки 1810136300:07:031:0024, відповідачем застосовано значення Км2 у розмірі 2,201, коефіцієнт індексації нормативно-грошової оцінки земельної ділянки 1,249*1,433*1,060=1,897.
Щодо твердження представника відповідача, що рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 є локальним актом, тоді як Закон України "Про оцінку земель" має вищу юридичну силу, суд наголошує, рішення 47 сесії 6 скликання Житомирської міської ради "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м.Житомирі" є нормативно-правовим актом, обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами і організаціями.
Однак, відповідачем під час формування Витягу не було враховано обмеження в застосування коефіцієнта Км2, що встановлене п.4 Рішенням Житомирської міської ради № 931 від 10.06.2015, чим порушено права позивача.
Щодо твердження представника відповідача, що задовольняючи позовні вимоги в частині зобов'язати застосувати в розрахунку при видачі витягу іншого коефіцієнту є виключною компетенцією органів Держгеокадастру.
Під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке суб'єкт владних повноважень чи інший суб'єкт при здійсненні владних управлінський функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли він може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин. Тобто здійснення дискреційних повноважень може, в деяких випадках, передбачати вибір між здійсненням певних дій і нездійсненням дій.
Відповідно до частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. При цьому, суд перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність критеріям, закріпленим частини третьої статті 2 КАС України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.
Разом з тим, спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Суд вважає, що зобов'язуючи Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 1810136300:07:031:0025, застосувати коефіцієнт Км2 з максимальним значенням 0,306, який передбачений п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 не втручається в дискреційні повноваження відповідача, а лише вказує, який коефіцієнт є нормативно обґрунтованим та підлягає застосуванню у спірних правовідносинах.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду з адміністративним позовом позивачем сплачений судовий збір у розмірі 3842,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №6 від 15.03.2019 (а.с.4).
У зв'язку із задоволенням позовних вимог суд дійшов висновку, що судові витрати, понесені позивачем, належать відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача у повному розмірі.
Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 242-246, 255, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Позовну заяву задовольнити.
Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо неврахування п. 4 рішення Житомирської міської ради № 931 від 10.06.2015 при наданні витягу із нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 506 кв.м., кадастровий номер 1810136300:07:031:0025, яка розташована за адресою: м. Житомир, вулиця Перемоги, 68, а саме: незастосування при такому розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок коефіцієнта Км2 з максимальним значенням 0,306.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області (вул. Довженка, 45, Житомир, 10002, код ЄДРПОУ 39765513) при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 506 кв.м., кадастровий номер 1810136300:07:031:0025, яка розташована за адресою: м. Житомир, вулиця Перемоги, 68 застосувати коефіцієнт Км2 з максимальним значенням 0,306, який передбачений п.4 рішення Житомирської міської ради № 931 від 10.06.2015.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області (вул. Довженка, 45,Житомир,10002, код ЄДРПОУ 39765513) на користь Приватної фірми "Гарде" (вул. Млинова, 26, Житомир, 10014, код ЄДРПОУ 20426577) документально підтверджені судові витрати у сумі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) гривні 00 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Лавренчук
Повне судове рішення складене 07 травня 2019 року
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2019 |
Оприлюднено | 07.05.2019 |
Номер документу | 81557996 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні