ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.05.2019м. ДніпроСправа № 904/5047/18
Судова колегія Господарського суду Дніпропетровської області у складі: головуючий - суддя Новікова Р.Г., судді - Назаренко Н.Г., Мілєва І.В., за участю секретаря судового засідання Мартич А.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали
за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Словацького-10 м. Дніпро
до:
1. Виконавчого комітету Дніпровської міської ради м. Дніпро
2. Дніпровської міської ради м. Дніпро
За участю третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів:
1. Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради м. Дніпро
2. Комунального підприємства Бюро обліку майнових прав та діяльністю з нерухомістю м. Дніпро
про:
- визнання недійсним та скасування рішення Дніпропетровської міської ради народних депутатів Про комунальну власність Дніпропетровської міської ради №46 від 27.11.1991р. в частині реєстрації права власності територіальної громади м Дніпропетровська на об'єкти нерухомого майна, розташовані в м. Дніпро: нежитлове підвальне приміщення №123 загальною площею 120,5кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10; нежитлове підвальне приміщення №124 загальною площею 103,2кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10; нежитлове підвальне приміщення №125 загальною площею 189,1кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10;
- скасування запису про право власності територіальної громади міста Дніпропетровськ в особі Дніпровської міської ради в частині об'єкта нерухомого майна за реєстраційним номером 35203818, внесеним 30.11.2011р. до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно щодо об'єкту нерухомого майна за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10.
Представники:
Від позивача: Федорова Г.В., наказ №2/2019-к від 02.04.2019р.
Від відповідача-1: Росітюк Н.М., довіреність №7/10-3783 від 21.12.2018р.
Від відповідача-2: Росітюк Н.М., довіреність №7/10-3755 від 21.12.2018р.
Від третьої особи-1: не з'явився
Від третьої особи-2: не з'явився
СУТЬ СПОРУ: Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Словацького-10 м. Дніпро звернулось до Виконавчого комітету Дніпровської міської ради м. Дніпро та Дніпровської міської ради м. Дніпро з позовом про визнання недійсним та скасування рішення відповідачів Про реєстрацію права комунальної власності територіальної громади м. Дніпропетровська на об'єкти нерухомого майна, розташовані у м. Дніпропетровську в частині реєстрації права комунальної власності територіальної громади м. Дніпропетровська на наступні об'єкти нерухомого майна, розташовані у м. Дніпро: нежитлове підвальне приміщення №123 загальною площею 120,5кв.м, розташоване за адресою: м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10; нежитлове підвальне приміщення №124 загальною площею 103,2кв.м, розташоване за адресою: м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10; нежитлове підвальне приміщення №125 загальною площею 189,1кв.м, розташоване за адресою: м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10; скасування запису про право власності територіальної громади міста Дніпропетровськ в особі Дніпропетровської міської ради в частині об'єкта нерухомого майна за реєстраційним номером 35203818, внесений 30.11.2011р. до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно щодо об'єкту нерухомого майна, за адресою: м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10.
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилався на порушення прав співвласників багатоквартирного будинку №10, розташованого за адресою: 49000, м. Дніпро, вулиця Юліуша Словацького, які є співвласниками підвалів цього багатоквартирного будинку на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку; положення статей 368, 369, 382 Цивільного кодексу України, норми Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку .
Відповідно до протоколу №1 від 29.12.2016р. установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку №10, розташованого за адресою: 49000, м. Дніпро, вулиця Юліуша Словацького, вирішено створити Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Словацького-10 .
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Словацького-10 було зареєстровано 17.04.2018, номер запису у реєстрі 12241020000085064.
Станом на жовтень місяць 2018р. в управління Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Словацького-10 будинок разом з технічною документацією на нього не переданий через неможливість передачі допоміжних приміщень будинку (підвалів №123, №124, №125 загальною площею 309,6кв.м), в яких знаходяться всі комунікації будинку, а саме: електромережі, труби для водопостачання та водовідведення, труби для системи опалення будинку разом з лічильниками до цих комунікацій.
У зв'язку з цим неможливе дотримання вимог спеціальних законів, які регулюють питання надання послуг електропостачання, теплопостачання, водопостачання і водовідведення.
Згідно листа Комунального підприємства Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації Дніпропетровської обласної ради №14724 від 26.10.2017р. та Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно за №140454290 від 05.10.2018р., нежитлові приміщення у підвалі житлового будинку за адресою: вул. Юліуша Словацького, 10, м. Дніпро, літ. А'-5: №123 площею 120,5кв.м., №124 площею 103,2кв.м., №125 площею 189,1кв.м зареєстровані на праві власності за територіальною громадою міста Дніпропетровська в особі Дніпропетровської міської ради (після перейменування Дніпровська міська рада) та перебувають у господарському віданні Комунального підприємства Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю Дніпропетровської міської ради, на підставі свідоцтва САЕ №149304 від 21.11.2011р. про право власності, виданого Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради.
Згідно з актом обстеження технічного стану приміщень - підвалів №123, №124, №125 будинку №10 по вул. Ю.Словацького у м. Дніпро від 23.10.2018р., складеного за участю представників Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Словацького-10 та інженера з технічної інвентаризації нерухомого майна Данильченко В.В. відокремити підвальні нежитлові приміщення від основної будівлі неможливо. У перелічених приміщеннях наявні мережі теплопостачання, водопостачання та водовідведення, електропостачання, вентиляційні шахти для забезпечення вентиляції підвального приміщення та забезпечення належної експлуатації багатоквартирного будинку в цілому.
На підставі викладеного позивач стверджує, що спірні нежитлові приміщення є допоміжними приміщеннями. У разі їх вилучення у позивача, власники квартир будинку №10 по вул. Юліуша Словацького у м. Дніпро будуть позбавлені спільної сумісної власності та можливості забезпечення санітарно-гігієнічних умов та безпечної експлуатації квартир.
Відповідно до витягу з Реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на об'єкт нерухомого майна 35203818 власником нежитлового приміщення загальною площею 149,6кв.м за адресою м. Дніпро, вулиця Юліуша Словацького, будинок 10, є територіальні громада міста Дніпра в особі Дніпровської міської ради, форма власності: комунальна.
Оспорюване рішення ради не змінює правового статусу спірних приміщень та не може підтверджувати право власності територіальної громади міста Дніпра в особі Дніпровської міської ради за ним.
Таким чином, рішення органу місцевого самоврядування про віднесення спірних приміщень до комунальної власності суперечить чинному законодавству України, що регулює спірні правовідносини сторін та зокрема, рішенню Конституційного Суду України від 02.03.2004р. у справі №1-2/2004.
З огляду на викладені обставини, запис Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно про право власності Територіальної громади міста Дніпропетровськ в особі Дніпропетровської міської ради в частині об'єкта нерухомого майна за реєстраційним номером 35203818, внесений 30.11.2011р. щодо об'єкту нерухомого майна, за адресою: м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10, порушує право власності дійсних власників приміщень - власників квартир у багатоквартирному будинку та підлягає скасуванню і видаленню.
Також позивач заявив клопотання про витребування від відповідачів належним чином засвідчені копії свідоцтва серії САЕ №149304 від 21.11.2011р. Про право власності , виданого Виконавчим комітетом Дніпровської міської ради та рішення про реєстрацію права комунальної власності територіальної громади м. Дніпропетровська на об'єкти нерухомого майна - нежитлові приміщення №123, №124, №125 по вул. Юліуша Словацького, 10, м. Дніпро, яке стало підставою для видачі свідоцтва серії САЕ №149304 від 21.11.2011р. Про право власності та реєстрації права комунальної власності на ці об'єкти нерухомості.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 13.11.2018р. прийнято позов до розгляду, відкрите провадження у справі за правилами загального позовного провадження, задоволено клопотання позивача та зобов'язано відповідачів надати до суду у строк протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі належним чином засвідчені копії витребуваних документів, призначено підготовче засідання на 28.11.2018р.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 28.11.2018р. задоволено клопотання відповідачів та залучено до участі у справі в якості третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на боці відповідача Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради та Комунальне підприємство Бюро обліку майнових прав та діяльністю з нерухомістю Дніпропетровської міської ради; задоволено заяву відповідачів та продовжений строк для надання відзивів на позов; запропоновано відповідачам надати до суду відзиви на позов у строк до 12.12.2018р.; відкладене підготовче судове засідання на12.12.2018р.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 12.12.2018р. проголошено перерву в підготовчому засіданні до 27.12.2018р.
У спільному відзиві, наданому до суду 27.12.2018р., відповідачі вказали, що вважають позов необґрунтованим, безпідставним та таким, що не підлягає задоволенню.
Спірні об'єкти нерухомого майна належать територіальній громаді міста Дніпро в особі Дніпровської міської ради на підставі рішення Дніпропетровської міської Ради народних депутатів Про комунальну власність Дніпропетровської міської Ради народних депутатів №46 від 27.11.1991р.
Відповідно до протоколу виїмки від 27.08.2000р. співробітниками Управління Служби Безпеки України у Дніпропетровській області здійснено виїмку вищезазначеного рішення міськради, а також документів, на підставі яких воно було прийняте.
На теперішній час відповідачі не можуть надати вказане рішення, на підставі якого спірне нерухоме майно належить до комунальної власності з об'єктивних підстав. Міська рада звернулась до прокуратури Дніпропетровської області з відповідним листом для отримання належним чином завіреної копії вказаного рішення в оскаржуваній частині.
Відповідно до пункту 1.1 Положення про порядок ведення Реєстру об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста Дніпра, затвердженого рішенням Дніпровської міської ради №70/31 від 25.04.2018р., реєстр об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста Дніпра - це автоматизована система збору, накопичення та обробки даних про об'єкти комунальної власності, до складу якої включаються технічні засоби обробки інформації (засоби обчислюваної техніки, мережі та канали зв'язку, програмне та інформаційне забезпечення).
Спірні об'єкти нерухомого майна включені до Реєстру об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста Дніпра, що підтверджуються витягами із даного реєстру.
Відповідно до статті 1 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку в разі створення ОСББ, будинок передається в управління ОСББ в цілому, з усіма квартирами та нежитловими приміщеннями з метою його належного утримання будинку та прибудинкової території.
Відповідно до статті 10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду та згідно з рішенням Конституційного Суду України від 02.03.2004 №4-рп/2004 у справі №1-2/2004 (справа про права співвласників на допоміжні приміщення багатоквартирних будинків) в процесі приватизації громадяни набувають право власності на квартири та допоміжні приміщення багатоквартирного житлового будинку (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення).
Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку терміни допоміжні та нежитлові розмежовано наступним чином:
- допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення);
- нежитлове приміщення - ізольоване приміщення в багатоквартирному будинку, що не належить до житлового фонду і є самостійним об'єктом нерухомого майна.
Статтею 4 Житлового кодексу України зазначено, що до житлового фонду не входять нежилі приміщення в жилих будинках, призначені для торговельних, побутових та інших потреб непромислового характеру.
Відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва України Про затвердження ДБН В.3.2 2 2009 Житлові будинки. Реконструкція та капітальний ремонт №295 від 22.07.2009р. нежитлове приміщення це приміщення, яке належить до житлового комплексу, але не відноситься до житлового фонду і є самостійним об'єктом цивільно-правових відносин.
Аналогічне визначення міститься і у додатку Б до ДБН В.2.2 15 2005 Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення , затвердженого наказом Державного комітету з будівництва та архітектури №80 від 18.05.2005р.
Відповідно до п. 2.53 розділу Нежитлові поверхи (приміщення) Державних будівельних норм ДБН В.2.2-15-2005 нежитлові поверхи (приміщення), нежитлові приміщення - приміщення громадського призначення, крім приміщень громадського призначення гуртожитків і житлових будинків для осіб похилого віку та сімей з інвалідами, повинні мати входи та евакуаційні виходи, ізольовані від житлової частини.
Необхідним критерієм для розмежування допоміжного приміщення від нежитлового є: функціональне призначення; місця розташування; загальної характеристики сукупності властивостей приміщення; спосіб і порядок використання приміщення.
Відповідно до акту обстеження нежитлового приміщення від 03.12.2018р. у спірних приміщеннях відсутні вузли управління (засуви, вентилі, крани) системи опалення, водопостачання і каналізації цього будинку, а також вузли обліку електроенергії. Згідно з технічними паспортами на спірні приміщення та документів, що додані до позовної заяви, спірні приміщення мають вікна.
Дана сукупність ознак разом із вказаним вище дає можливість зробити висновок, що спірні приміщення не є допоміжними для обслуговування житлового будинку, а є самостійними окремими об'єктами нерухомого майна.
У зв'язку з тим, що спірне нежитлове приміщення є відокремленим від будинку, має ізольований від житлової частини будинку вхід, в приміщенні відсутнє технічне обладнання, даний спірний об'єкт по своїм характеристикам та нормам ДБН відповідає статусу нежитлового приміщення.
Відповідно до правової позиції Великої Палати Верховного Суду у постанові від 14.05.2018р. у справі №753/20293/16-ц, за змістом Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку підвальні приміщення можуть належати до допоміжних приміщень будинку та бути призначені для обслуговування будинку (розміщення в них технічного обладнання тощо), а можуть і не належати та не бути призначені для цих цілей.
Тобто, важливе значення має функціональне призначення приміщення та загальна характеристика останнього.
Спірні приміщення не є допоміжними для обслуговування житлового будинку, а є самостійними об'єктами нерухомого майна. Тому вони не є спільною сумісною власність власників квартир та нежитлових приміщень житлового будинку №10 по вул. Ю.Словацького в м. Дніпрі.
Крім того, виконавчий комітет Дніпровської міської ради є неналежним відповідачем, оскільки оскаржуване рішення не приймав та не є власником спірних приміщень.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 27.12.2018р. продовжений строк підготовчого провадження на тридцять днів, задоволено клопотання позивача та зобов'язано повноважних представників позивача, відповідачів, третіх осіб 16.01.2019р. об 11:00год. здійснити спільний огляд спірних нежитлових підвальних приміщень №№123, 124, 125 за їх місцезнаходженням: м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10 з відповідним відеофіксуванням даної дії та складанням акту за результатом такого огляду (обстеження). Складений за результатами спільного огляду (обстеження) спірних приміщень акт та вироблений за наслідками спільного огляду (обстеження) спірних приміщень відеодоказ - відеофайл надати до суду на диску для долучення до справи. У зв'язку з цим підготовче засідання відкладене на 23.01.2019р.
На виконання ухвали суду 23.01.2019р. позивачем було надано матеріали, складені за результатом комісійного обстеження спірних приміщень 16.01.2019р.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 23.01.2019р. проголошено перерву в підготовчому засіданні до 29.01.2019р.
У заяві, наданій до суду 24.01.2019р., представник відповідачів просив поновити строк на подання відзиву на позовну заяву та посилався на наявність обставин, що унеможливили своєчасне надання відзиву (запити про надання інформації до КП Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації Дніпровської обласної ради, КП Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю , Департаменту житлового господарства Дніпровської міської ради, Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради; надання витребуваної інформації із запізненням або ігнорування запитів).
У відповіді на відзив, наданій до суду 29.01.2019р., позивач звернув увагу суду на порушення строків надання відзиву відповідачами та просив застосувати процесуальні наслідки такого прострочення.
Крім того, на думку позивача, акт обстеження від 03.12.2018р. є неналежним доказом. Вказаний акт був складений лише працівниками Комунального підприємства Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю , без залучення фахівців та/або сторонніх осіб. Викладені в акті обстеження від 03.12.2018р. суперечать наданим відповідачами технічним паспортам. Крім того, зазначені в акті від 03.12.2018р. приміщення №121 та №122 не є спірними та перебувають у приватній власності.
Дослідивши доводи відповідача та заперечення позивача, суд дійшов висновку про поважність підстав пропуску надання відзиву відповідачами та наявність підстав для його поновлення.
У спільних запереченнях, наданих до суду 29.01.2019р., відповідачі зазначили, що обстеження спірних приміщень 03.12.2018р. здійснювались в присутності трьох фахівців в галузі інженерних мереж.
В акті обстеження від 03.12.2018р. було вказано про відсутність вузлів управління (засувів, вентилів, кранів) систем опалення, водопостачання і каналізації будинку, вузлів обліку електроенергії.
Особа, яка приймала участь у комісійному обстеженні 16.01.2019р., не є фахівцем (експертом) в галузі інженерних мереж, на відміну від учасників обстеження спірних приміщень 03.12.2018р. Тому саме акт обстеження від 03.12.2018р. є належним доказом.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 29.01.2019р. задоволено клопотання Дніпровської міської ради про витребування доказів; витребувано від КП Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації належним чином засвідчену копію свідоцтва про право власності САЕ №149304 від 21.11.2011р.; частково задоволено клопотання позивача про витребування документів та витребувано від Прокуратури Дніпропетровської області належним чином засвідчену копію рішення Дніпропетровської міської ради народних депутатів Про комунальну власність Дніпропетровської міської ради народних депутатів №46 від 27.11.1991. У зв'язку з цим підготовче засідання відкладене на 07.02.2019р.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 07.02.2019р. призначений колегіальний розгляд справи.
Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.02.2019р. у справі №904/5047/18 призначено колегію у складі трьох суддів: головуючий колегії, суддя Новікова Р.Г., судді - Мілєва І.В., Панна С.П.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 11.02.2019р. справу №904/5047/18 прийнято до провадження у колегіальному складі; призначене підготовче засідання на 05.03.2019р.; задоволено клопотання позивача та витребувано від Комунального підприємства Бюро обліку майнових прав та діяльністю з нерухомістю Дніпропетровської міської ради копію інвентаризаційної справи щодо спірних приміщень та належним чином засвідчену копію рішення Дніпропетровської міської ради народних депутатів Про комунальну власність Дніпропетровської міської ради народних депутатів №46 від 27.11.1991р.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 05.03.2019р. задоволено заяву судді Панни С.П. про самовідвід; справу №904/5047/18 передано для здійснення повторного автоматизованого розподілу.
Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.03.2019р. у справі №904/5047/18 призначено колегію у складі трьох суддів: головуючий колегії, суддя Новікова Р.Г., судді - Мілєва І.В., Назаренко Н.Г.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 12.03.2019р. справу №904/5047/18 прийнято до провадження у колегіальному складі; призначене підготовче засідання на 03.04.2019р.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 03.04.2019р. проголошено перерву в підготовчому засіданні до 16.04.2019р.
У заяві від 09.04.2019р., наданій до суду 16.04.2019р., позивач вказав, що на момент звернення з позовом до суду не був обізнаний про ідентифікуючі ознаки рішення, яке стало підставою для передачі спірних об'єктів нерухомості до комунальної власності.
Станом на 03.04.2019р. до справи №904/5047/18 долучено відповіді на запити суду від прокуратури Дніпропетровської області та Комунального підприємства Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації Дніпропетровської обласної ради із витягами з матеріалів інвентаризаційної справи на спірні об'єкти нерухомості, за допомогою яких встановлено реквізити оспорюваного рішення.
Враховуючи вищевикладене, позивач зазначив про уточнення позовних вимог в частині ідентифікуючих ознак оспорюваних документів і просив визнати недійсним та скасувати рішення Дніпропетровської міської ради народних депутатів №46 від 27.11.1991р. Про комунальну власність Дніпропетровської міської ради в частині реєстрації права власності територіальної громади м Дніпропетровська на об'єкти нерухомого майна, розташовані в м. Дніпро: нежитлове підвальне приміщення №123 загальною площею 120,5кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького,10; нежитлове підвальне приміщення №124 загальною площею 103,2кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького,10; нежитлове підвальне приміщення №125 загальною площею 189,1кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького,10. Решта позовних вимог залишилась незмінною.
З огляду на дотримання позивачем вимог Господарського процесуального кодексу України, суд прийняв вказану заяву до розгляду.
У письмових поясненнях, наданих до суду 16.04.2019р., позивач вказав про недоцільність призначення у справі судової технічної експертизи для з'ясування цільового призначення спірних приміщень, їх оснащення та можливості віднесення до допоміжних приміщень будинку.
До матеріалів справи позивачем вже долучений акт №1/18 від 23.10.2018р. комісійного обстеження технічного стану приміщень - підвалів №123, №124, №125 будинку №10 по вул. Юліуша Словацького у м. Дніпро, складений за участю представників ОСББ Словацького-10 та інженера з технічної інвентаризації нерухомого майна Данильченко В.В.
Повноважною особою з відповідним рівнем кваліфікації вже надано відповідний висновок щодо стану спірних приміщень, підтверджено наявність в них комунікацій та правовий статус цих приміщень як допоміжних.
Долучений відповідачами акт обстеження нежитлового приміщення від 03.12.2018р. складений КП Бюро без участі кваліфікованих сторонніх осіб, не пов'язаних будь-якими правовідносинами з відповідачами та спором у справі №904/5047/18 та відповідним рівнем спеціальних знань та/або кваліфікацією, а також без участі представників та/або голови правління ОСББ Словацького-10 .
На виконання вимог ухвали Господарського суду Дніпропетровської області від 27.12.2018р. у справі №904/5047/18 представниками учасників справи 16.01.2019р. здійснено спільний огляд оспорюваних приміщень, за наслідками якого складено акт та відеозапис, долучені до справи №904/5047/18. Цим актом та відеозаписом підтверджується наявність комунікацій в оспорюваних приміщеннях і те, що ці комунікації забезпечують санітарно-технічний стан будинку. Таким чином, оспорювані приміщення є допоміжними.
Позивач вважає безпідставними зауваження відповідачів про неможливість встановлення призначення труб та комунікацій, якими облаштовані спірні підвали.
По-перше, знання про призначення труб, які забезпечують санітарно-гігієнічне та/або технічне обслуговування будь-якого приміщення та/або будинку та/або будівлі будь-якої мети призначення відносяться до побутових і не вимагають спеціальних знань. До того ж наявність заслонів, розподілювачів, лічильників та щитової відповідачами не заперечується, а саме їх наявність і впливає на визначення правового статусу оспорюваних приміщень.
По-друге, всі комунікації будівель та споруд мають своїх розпорядників. Так, розпорядниками комунікацій, пов'язаних з розподіленням та подачею водопостачання і водовідведення до будинків м. Дніпра визначене Комунальне підприємство Дніпроводоканал Дніпровської міської ради, а комунікацій, пов'язаних з подачею теплопостачання та гарячої води до будинків, споруд та будівель - Комунальне підприємство Теплотранс Дніпровської міської ради. Засновниками цих юридичних осіб виступає Дніпровська міська рада (відповідач 2). Всі ремонтні роботи, пов'язані з утриманням будинків і споруд, віднесених до комунальної власності міста, здійснюються силами та робітниками відповідача 2. У складі Дніпровської міської ради наявні відділи і департаменти, що відповідають за будівельні зміни міста, благоустрій міста тощо, до повноважень яких віднесено питання і технічного нагляду, розроблення комунікацій міста, зокрема, при здійсненні оглядів щодо самочинного будівництва будівель та/або визначення статуту будівлі тощо.
Погоджуючись провести комісійне обстеження спірних приміщень, відповідачі мали можливість забезпечити участь представників, які мають достатній кваліфікаційний рівень для встановлення мети призначення комунікацій будинку та відповідно до посадової інструкції мають право надавати такі висновки. Але явку таких осіб забезпечено не було.
Позивач вказує, що ним надано всі належні та допустимі докази на підтвердження власної правової позиції. А відповідачами не надано доказів, які б спростовували встановлені обставини у викладених документах (зокрема, але не виключно, актах огляду спірних приміщень від 23.10.2018р., від 16.01.2019р.).
На підставі вищевикладеного, позивач вважає подані докази достатніми для вирішення спору по суті без призначення судової експертизи.
В судовому засіданні від 16.04.2019р. представник відповідачів погодився з позивачем щодо недоцільності призначення у справі судової експертизи та достатністю доказів для вирішення спору.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 16.04.2019р. закрите підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 07.05.2019р.
З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами в межах заявлених позовних вимог, заслухавши пояснення представників позивача та відповідачів, суд установив таке.
Рішенням Дніпропетровської міської ради народних депутатів Про комунальну власність Дніпропетровської міської ради народних депутатів №46 від 27.11.1991р. був затверджений Перелік об'єктів комунальної власності міста Дніпропетровська.
Згідно з поясненнями представника відповідачів спірні нежитлові приміщення житлового будинку №10 по вул. Ю.Словацького були передані до комунальної власності разом з іншими, що перебували на балансі Виробничого житлового ремонтно-експлуатаційного об'єднання Бабушкінського району, визначеними в пункті 3 розділу Х цього Переліку.
На підставі вказаного рішення та свідоцтва про право власності САЕ №149304 від 21.11.2011р., виданого Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради, до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 30.11.2011р. був внесений запис про державну реєстрацію права власності територіальної громади міста Дніпропетровськ в особі Дніпропетровської міської ради, на об'єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 35203818, а саме - нежитлові приміщення №124, загальною площею 103,2кв.м., та №125, загальною площею 189,1кв.м, в підвалі житлового будинку літ. А'-5, розташованого за адресою - вул. Юліуша Словацького, 10.
В матеріалах справи також наявна копія Свідоцтва про право власності від 13.10.1999р., виданого Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради, про те, що приміщення №123 площею 120,5кв.м. в підвалі житлового будинку літ. А'-5, розташованого за адресою - вул. Сєрова-Набережна, 7 (нова адреса - вул. Юліуша Словацького, 10), належить територіальній громаді міста Дніпропетровськ в особі Дніпропетровської міської ради на праві комунальної власності.
Також у свідоцтві зазначено, що приміщення №123 зареєстроване на праві комунальної власності за територіальною громадою міста Дніпропетровськ в особі Дніпропетровської міської ради, про що внесений запис до реєстрової книги за реєстровим номером №1922-29.
Вказане свідоцтво не підписане, але приміщення №123 разом з іншими спірними приміщеннями №124 та №125 включене до Реєстру об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста Дніпра (т. 2, а.с. 53).
Згідно з протоколом №1 від 29.12.2016р. установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку №10, розташованого за адресою: 49000, м. Дніпро, вулиця Юліуша Словацького, вирішено створити Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Словацького-10 (далі - ОСББ Словацького-10 ).
Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Словацького-10 зареєстровано 17.04.2018, номер запису у реєстрі 12241020000085064.
Пунктом 1 розділу ІІ Статуту ОСББ Словацького-10 встановлено, що метою створення об'єднання є, забезпечення і захист прав співвласників, дотримання ними своїх обов'язків, належне утримання та використання спільного майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів.
В пункті 3 розділу ІІ Статуту ОСББ Словацького-10 завданням та предметом діяльності об'єднання, зокрема, є - забезпечення реалізації прав співвласників на володіння та користування спільним майном; забезпечення належного утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території; сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг.
Позивач наполягає на тому, що розташовані в житловому будинку №10 по вул. Юліуша Словацького нежитлові підвальні приміщення №123, №124 та №125 є допоміжними, а рішення Дніпропетровської міської ради народних депутатів Про комунальну власність Дніпропетровської міської ради народних депутатів №46 від 27.11.1991р. в частині передачі цих приміщень, належних на праві сумісної власності власникам квартир у будинку №10 по вул. Юліуша Словацького у м. Дніпро, до комунальної власності в особі територіальної громади міста Дніпропетровська, яку представляє Дніпровська міська рада, суперечить чинному законодавству України.
Відповідачі не згодні з доводами позивача та стверджують про те, що вказані приміщення не є допоміжними, не належать до житлового фонду та є самостійними об'єктами нерухомого майна.
Згідно з частиною першою статті 319 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.
Спільна власність двох або більше осіб без визначення часток кожного з них у праві власності є спільною сумісною власністю. Суб'єктами права спільної сумісної власності можуть бути фізичні особи, юридичні особи, а також держава, територіальні громади, якщо інше не встановлено законом (частини перша та друга статті 368 Цивільного кодексу України).
Частиною першою статті 369 Цивільного кодексу України передбачено, що співвласники майна, що є у спільній сумісній власності, володіють і користуються ним спільно, якщо інше не встановлено домовленістю між ними.
Відповідно до частини другої статті 382 Цивільного кодексу України усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.
Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулювання правових, організаційних та економічних відносини, пов'язаних з реалізацією прав та виконанням обов'язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління визначаються Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку №417-VIII від 14.05.2015р. (із змінами та доповненнями).
Згідно зі статтею 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку №417-VIII від 14.05.2015р. (із змінами та доповненнями) багатоквартирний будинок визначено як житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об'єктами нерухомого майна.
Співвласник багатоквартирного будинку - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку.
Допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення).
Водночас, нежитлове приміщення - це ізольоване приміщення в багатоквартирному будинку, що не належить до житлового фонду і є самостійним об'єктом нерухомого майна.
Спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.
Відповідно до пункту 2 статті 10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду №2482-XII від 19.06.1992р. (із змінами та доповненнями) власники квартир багатоквартирних будинків та житлових приміщень у гуртожитку є співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи гуртожитку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов'язані брати участь у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку чи гуртожитках. Допоміжні приміщення (кладовки, сараї і т. ін.) передаються у власність квартиронаймачів безоплатно і окремо приватизації не підлягають.
Офіційне тлумачення пункту 2 статті 10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду №2482-XII від 19.06.1992р. викладене у рішенні Конституційного Суду України №4-рп/2004 від 02.03.2004р. та рішенні Конституційного Суду України №14-рп/2011 від 09.11.2011р.
Згідно пункту 1.1 рішення Конституційного Суду України №4-рп/2004 від 02.03.2004р. допоміжні приміщення (підвали сараї, кладовки, горища, колясочні і т.ін.) передаються безоплатно у спільну власність громадян одночасно з приватизацією ними квартир (кімнат у квартирах) багатоквартирних будинків. Підтвердження права власності на допоміжні приміщення не потребує здійснення додаткових дій, зокрема створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, вступу до нього.
Пунктом 1 рішення Конституційного Суду України №14-рп/2011 від 09.11.2011р. роз'яснено, що власники квартир дво- або багатоквартирних житлових будинків та житлових приміщень у гуртожитку, незалежно від підстав набуття права власності на такі квартири, житлові приміщення, є співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи гуртожитку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою.
В матеріалах справи наявні три акти обстеження спірних нежитлових підвальних приміщень:
- акт обстеження технічного стану приміщень - підвалів №123, №124, №125 будинку №10 по вул. Ю.Словацького у м. Дніпро від 23.10.2018р., складений за участю представників Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Словацького-10 та інженера з технічної інвентаризації нерухомого майна Данильченко В.В. (т. 1, а.с. 49) В цьому акті зазначено, що обстежено підвальні приміщення №123, №124, №125 за адресою: м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10, з метою визначення їх технічного стану та оснащення. Під час обстеження встановлено наступне:
1. Згідно плану будівлі значиться нежитлове приміщення №123 загальною площею 120,5кв.м. Фактично виявлено - невідокремлене, нежитлове, підвальне приміщення №123 загальною площею 120,5кв.м. У приміщенні знаходяться вікна, електричні мережі, електрощитова, теплові мережі, труби з водопостачання та водовідведення, тобто комунікації для забезпечення жильців будинку №10 по вул. Юліуша Словацького у м.Дніпро комунальними послугами (електропостачання, теплопостачання, водопостачання та водовідведення).
2. Згідно плану будівлі значиться нежитлове приміщення №124 загальною площею 103,2кв.м. Фактично виявлено - невідокремлене, нежитлове, підвальне приміщення №124 загальною площею 103,2кв.м. У приміщенні знаходяться вікна, електричні мережі, теплові мережі, труби з водопостачання та водовідведення, тобто комунікації для забезпечення жильців будинку №10 по вул. Юліуша Словацького у м. Дніпро комунальними послугами (електропостачання, теплопостачання, водопостачання та водовідведення).
3. Згідно плану будівлі значиться нежитлове приміщення №125 загальною площею 189,1кв.м. Фактично виявлено - невідокремлене, нежитлове, підвальне приміщення №125 загальною площею 189,1кв.м. У приміщенні знаходяться вікна, електричні мережі, теплолічильник та теплові мережі, труби з водопостачання та водовідведення, тобто комунікації для забезпечення жильців будинку №10 по вул. Юліуша Словацького у м. Дніпро комунальними послугами (електропостачання, теплопостачання, водопостачання та водовідведення).
Висновок за результатами обстеження: відокремити підвальні нежитлові приміщення №123, №124, №125, від основної будівлі за адресою: м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10, неможливо. Площа приміщень відповідає інформації КП Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації Дніпропетровської обласної ради . У приміщеннях знаходяться необхідні для забезпечення санітарно-суспільних потреб населення об'єкти - комунікації будинку.
- акт обстеження нежитлового приміщення від 03.12.2018р., складений працівниками Комунального підприємства Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю (т. 2, а.с. 54). В цьому акті вказано, що у спірних приміщеннях відсутні вузли управління (засуви, вентилі, крани) системи опалення, водопостачання і каналізації цього будинку, а також вузли обліку електроенергії.
- акт комісійного обстеження технічного стану приміщень - підвалів №123, №124, №125 будинку №10 по вул. Юліуша Словацького у м. Дніпро №1/19 від 16.01.2019р., проведеного представниками учасників справи на виконання ухвали Господарського суду Дніпропетровської області від 27.12.2018р. (т.1, а.с. 113). Як зазначено в акті, під час обстеження встановлено наступне:
1. Згідно технічного паспорту на приміщення від 12.07.2018р. значиться нежитлове приміщення №123 загальною площею 141,7кв.м, розташоване під житловим будинком №10 по вул. Юліуша Словацького у м. Дніпро.
Фактично виявлено - невідокремлене, нежитлове, підвальне приміщення №123, розташоване під житловим будинком №10 по вул. Юліуша Словацького у м. Дніпро, вхід до приміщення розташований на 1-му поверсі у 4 під'їзді будинку, складається з 10 кімнат.
Кімнати оснащені вікнами, вентиляційною трубою будинку з виходом на вулицю та підводом до неї, електрощитовою, централізованою системою опалення з вентилями та рамкою-розподілювачем кількості подачі опалення по чотирьох під'їздах будинку, електродротами та трубами для водопостачання й водовідведення, системою протипожежної безпеки, трубою для водовідведення для стояків будинку 3-го та 4-го під'їздів.
2. Згідно технічного паспорту на приміщення від 12.07.2018р. значиться нежитлове приміщення №124 загальною площею 103,2 кв. м, розташоване під житловим будинком №10 по вул. Юліуша Словацького у м. Дніпро.
Фактично виявлено - невідокремлене, нежитлове, підвальне приміщення №124, розташоване під житловим будинком №10 по вул. Юліуша Словацького у м. Дніпро, вхід до приміщення розташований на 1-му поверсі у 3 під'їзді будинку, складається з 9 кімнат.
У приміщенні знаходяться вікна, тепломережі опалення будинку та мережі опалення, які йдуть до 1 та 2 під'їзду будинку, електричні мережі, труби з водопостачання та водовідведення (підключені до центральної системи водопостачання та водовідведення).
3. Згідно технічного паспорту на приміщення від 12.07.2018р. значиться нежитлове приміщення №125 загальною площею 189,7кв.м, розташоване під житловим будинком №10 по вул. Юліуша Словацького у м. Дніпро.
Фактично виявлено - невідокремлене, нежитлове, підвальне приміщення №125, розташоване під житловим будинком №10 по вул. Юліуша Словацького у м. Дніпро, з окремим входом й складається з 13 кімнат з вікнами.
Кімнати оснащені централізованою системою опалення та батареями, теплолічильник до централізованої системи опалення всього будинку, електродротами та трубами для водопостачання й водовідведення (підключені до центральної системи водопостачання та водовідведення), наявна труба для водовідведення для стояка будинку 6 під'їзду, наявний санвузол (розбитий).
Представник відповідачів та представник третьої особи-2 відмовились від підпису вказаного акту.
У зауваженнях від 16.01.2019р. до акту комісійного обстеження технічного стану приміщень-підвалів №1/19 від 16.01.2019р. (т.1, а.с. 114) представник відповідачів вказав, що не є фахівцем в галузі інженерних мереж, тому не може підтвердити або спростувати наведені в акті обставини.
Суд погоджується з доводами позивача, що для проведення узгодженого комісійного обстеження спірних приміщень відповідачі мали можливість забезпечити участь представників, які мають достатній кваліфікаційний рівень для встановлення мети призначення комунікацій будинку та відповідно до посадової інструкції мають право надавати такі висновки. Але явку таких осіб забезпечено не було.
Акт обстеження нежитлового приміщення від 03.12.2018р. складений працівниками Комунального підприємства Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю без участі позивача та кваліфікованих сторонніх осіб з відповідним рівнем спеціальних знань та/або кваліфікацією.
На відміну від акту обстеження від 03.12.2108р., акт обстеження технічного стану приміщень - підвалів №123, №124, №125 будинку №10 по вул. Юліуша Словацького у м. Дніпро №1/18 від 23.10.2018р., складений за наслідками комісійного огляду представниками ОСББ Словацького-10 та інженера з технічної інвентаризації нерухомого майна Данильченко В.В., кваліфікація та повноваження якого підтверджені кваліфікаційним сертифікатом №004651.
Таким чином, повноважною особою з відповідним рівнем кваліфікації надано висновок щодо стану спірних приміщень, підтверджено наявність у них комунікацій і віднесення цих приміщень до допоміжних.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В силу статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Частиною першою статті 74 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.
Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку (частина десята статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).
В силу статті 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом. Громадяни для задоволення своїх потреб можуть користуватися об'єктами права державної та комунальної власності відповідно до закону. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
Стаття 5 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку №417-VIII від 14.05.2015р. (із змінами та доповненнями) визначає, що спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників.
Згідно статті 1 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку №2866-III від 29.11.2001р. (із змінами та доповненнями) об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
У рішенні Конституційного Суду України №4-рп/2004 від 02.03.2004р. вказано, що підтвердження права власності на допоміжні приміщення не потребує здійснення додаткових дій, зокрема створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, вступу до нього.
Отже вчинення позивачем процесуальних дій для сприяння використанню власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку власного майна та управління, утримання і використання спільного майна, не позбавляє позивача права звернутися у суд із даним позовом після створення цього об'єднання.
При вирішенні даного спору визначальним є визначення правового статусу нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку, а саме встановлення того, чи відносяться спірні приміщення до допоміжних чи є нежитловими приміщеннями в структурі житлового будинку.
Оспорюване рішення Дніпропетровської міської ради народних депутатів №46 від 27.11.1991р., яке посвідчує право власності територіальної громади на спірні приміщення, не змінює їх правового статусу. За наявності у спірних нежитлових приміщень статусу допоміжних, вони перебувають у спільній власності всіх співвласників багатоквартирного будинку.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 18.07.2018р. у справі №916/2069/17.
Норми Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку №417-VIII від 14.05.2015р. (із змінами та доповненнями) є спеціальними відносно норм Закону у України Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності щодо визначення правового статусу нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку і визначальним для правильного вирішення спору є встановлення того, чи відноситься спірне приміщення до допоміжних чи є нежитловим приміщенням в структурі житлового будинку.
Допоміжними приміщеннями мають вважатися всі без винятку приміщення багатоквартирного житлового будинку, незалежно від наявності або відсутності в них того чи іншого обладнання, адже їх призначенням є обслуговування не лише будинку, а й власників квартир, підвищення життєвого комфорту і наявність різних способів задоволення їх побутових потреб, пов'язаних із життєзабезпеченням. І лише приміщення, що з самого початку будувалися як такі, використання яких мало інше призначення (магазини, перукарні, офіси, поштові відділення тощо), залишаються тими, що не підпадають під правовий режим допоміжних приміщень.
З огляду на матеріали справи, спірні нежитлові приміщення є допоміжними приміщеннями у складі багатоквартирного будинку і належать членам об'єднання співвласників багатоквартирного будинку на праві спільної сумісної власності.
Відповідачем до матеріалів справи не надано доказів перебудови підвалів у нежитлові приміщення на підставі відповідних рішень органів місцевого самоврядування та проектної документації, тому дані приміщення є допоміжними та належать на праві сумісної власності власникам квартир будинку, представником яких виступає позивач.
Враховуючи викладене, суд задовольняє позовні вимоги про визнання недійсним рішення Дніпропетровської міської ради народних депутатів Про комунальну власність Дніпропетровської міської ради №46 від 27.11.1991р. в частині реєстрації права власності територіальної громади м Дніпропетровська на об'єкти нерухомого майна, розташовані в м. Дніпро: нежитлове підвальне приміщення №123 загальною площею 120,5кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10; нежитлове підвальне приміщення №124 загальною площею 103,2кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10; нежитлове підвальне приміщення №125 загальною площею 189,1кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10.
З огляду на викладене, вимога про скасування запису про реєстрацію права власності територіальної громади міста Дніпропетровськ в особі Дніпровської міської ради в частині об'єкта нерухомого майна за реєстраційним номером 35203818, внесеним 30.11.2011р. до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно щодо об'єкту нерухомого майна за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10 також підлягає задоволенню.
Суд відмовляє у задоволенні позовних вимог до Виконавчого комітету Дніпровської міської ради, оскільки оспорюване рішення приймалось саме міською радою. Виконавчий комітет не є власником спірних приміщень.
На підставі статті 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати у вигляді сплати судового збору за подання позову, понесені позивачем, покладаються на відповідача 2 (Дніпровську міську раду).
Керуючись нормами статей Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку №417-VIII від 14.05.2015р. (із змінами та доповненнями), Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку №2866-III від 29.11.2001р. (із змінами та доповненнями). Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Цивільного кодексу України, ст.ст. 3, 4, 13, 20, 41, 42, 74, 76, 77, 78, 79, 80, 91, 129, 237, 238, 240, 241, 242 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ
Позовні вимоги Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Словацького-10 м. Дніпро до Виконавчого комітету Дніпровської міської ради м. Дніпро та Дніпровської міської ради м. Дніпро за участю третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на боці відповідачів: Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради м. Дніпро, Комунального підприємства Бюро обліку майнових прав та діяльністю з нерухомістю м. Дніпро про: визнання недійсним та скасування рішення Дніпропетровської міської ради народних депутатів Про комунальну власність Дніпропетровської міської ради №46 від 27.11.1991р. в частині реєстрації права власності територіальної громади м Дніпропетровська на об'єкти нерухомого майна, розташовані в м. Дніпро: нежитлове підвальне приміщення №123 загальною площею 120,5кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10; нежитлове підвальне приміщення №124 загальною площею 103,2кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10; нежитлове підвальне приміщення №125 загальною площею 189,1кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10; - скасування запису про право власності територіальної громади міста Дніпропетровськ в особі Дніпровської міської ради в частині об'єкта нерухомого майна за реєстраційним номером 35203818, внесеним 30.11.2011р. до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно щодо об'єкту нерухомого майна за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, 10 - задовольнити частково.
Відмовити у задоволенні позовних вимог до Виконавчого комітету Дніпровської міської ради.
Визнати недійсним рішення Дніпропетровської міської ради народних депутатів Про комунальну власність Дніпропетровської міської ради №46 від 27.11.1991р. в частині реєстрації права власності територіальної громади м Дніпропетровська на об'єкти нерухомого майна, розташовані в м. Дніпро: нежитлове підвальне приміщення №123 загальною площею 120,5кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького,10; нежитлове підвальне приміщення №124 загальною площею 103,2кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького,10; нежитлове підвальне приміщення №125 загальною площею 189,1кв.м, розташоване за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького,10.
Скасувати запис про право власності територіальної громади міста Дніпропетровськ в особі Дніпровської міської ради в частині об'єкта нерухомого майна за реєстраційним номером 35203818, внесений 30.11.2011р. до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно щодо об'єкту нерухомого майна за адресою м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького 10.
Стягнути з Дніпровської міської ради (ідентифікаційний код: 26510514, місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 75) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Словацького-10 (ідентифікаційний код: 42072266, місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, вул. Юліуша Словацького, буд.10) суму судового збору в розмірі 3524грн.
Видати наказ після набрання чинності рішенням.
В судовому засіданні 07.05.2019р. проголошено вступну та резолютивну частини рішення
Рішення суду може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складений та підписаний 11.05.2019р.
Головуючий колегії, суддя Новікова Р.Г.
Суддя Назаренко Н.Г.
Суддя Мілєва І.В.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2019 |
Оприлюднено | 12.05.2019 |
Номер документу | 81650756 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецова Ірина Леонідівна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецова Ірина Леонідівна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецова Ірина Леонідівна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Кузнецова Ірина Леонідівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні