Ухвала
від 13.05.2019 по справі 160/2597/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА

13 травня 2019 р.Справа №160/2597/19

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Неклеса О.М., розглянувши заяву Приватного підприємства «Адоніс» про забезпечення позову у адміністративній справі за позовом Приватного підприємства «Адоніс» до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови,-

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Адоніс» звернулося до суду із адміністративним позовом до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області, з позовними вимогами про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами № ДН695/964/АВ/ТД-ФС/184 від 28.02.2019 року за підписом Першого заступника начальника Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області Осадчого І.М. про накладення на ПП «Адоніс» штрафу у розмірі 125190,00 грн.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2019 року відкрито провадження по вказаній справі та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження.

06 травня 2019 року від Приватного підприємства «Адоніс» надійшла заява про забезпечення адміністративного позову, в якій заявник просить забезпечити позов шляхом зупинення стягнення з Приватного підприємства Адоніс (код ЄДРПОУ 30317066) на підставі постанови про накладення штрафу № ДН695/964/АВ/ТД-ФС/184 від 28.02.2019 року шляхом зупинення вчинення виконавчих дій державним виконавцем (державними виконавцями) в рамках виконавчого провадження № 58961276, відкритого 23.04.2019 року.

В обґрунтування поданої заяви про забезпечення позову позивач зазначає, що за змістом ч. 6 ст. 265 КЗпП України, виконання постанови центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань наглдяу та контролю за додержанням законодавства про працю, про накладення штрафу покладається на органи державної виконавчої служби. В такому разі Приватне підприємство Адоніс вважає, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити ефективний захист порушених прав та законних інтересів позивача та істотно ускладнити виконання рішення суду, у випадку його прийняття на користь заявника, з огляду на необхідність, поновлення прав та інтересів ПП Адоніс як учасника виконавчого провадження. Заявник зазначає, що за заявою відповідача державним виконавцем було розпочато примусове виконання оскаржуваної Постанови, на думку ПП Адоніс , заходом забезпечення позову, який належить застосувати, буде зупинення стягнення на підставі виконавчого документа. Запропонований захід забезпечення позову є співмірним із заявленими позивачем вимогами, не порушуватиме прав та законних інтересів відповідача та інших заінтересованих осіб з огляду на те, що не буде тотожним розгляду справи по суті, а носитиме тимчасовий характер.

У зв`язку з перебуванням судді О.М. Неклеси у відпустці вказана заява отримана 13.05.2019 року.

Дослідивши заяву та матеріали справи, суд вважає, що заява позивача про забезпечення позову підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно із частиною 4 ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

Відповідно до частини першої статті 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Частиною 2 цієї статті встановлено, що забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Тобто, забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.

Статтею 150 КАС України визначено вичерпний перелік підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, а суд повинен, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи існує хоча б одна з названих підстав, і оцінити, чи не може застосування заходів забезпечення позову завдати більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.

В розумінні наведених норм процесуального закону, при вирішенні питання про забезпечення позову суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом забезпечення позову і предметом позовної вимоги; ймовірності ускладнення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушення у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є у часниками даного судового процесу.

Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України від 22 грудня 2006 року № 9 «Про практику застосування судами процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову» в тій частині, яка стосується загальних положень застосування забезпечення позову, а також Постанови Пленуму Вищого адміністративного Суду України від 06 березня 2008 року № 2 «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства під час розгляду адміністративних справ» при розгляді заяв про забезпечення позову суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову, з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам.

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України «Про виконавче провадження» виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Вичерпний перелік підстав для зупинення виконавчих дій встановлено ч. 1 ст. 34 Закону України «Про виконавче провадження»

Так, згідно до ч. 1 ст. 34 вказаного Закону України виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі:

1) проходження боржником строкової військової служби, військової служби за призовом осіб офіцерського складу, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, або якщо боржник проходить військову службу та виконує бойові завдання військової служби у бойовій обстановці чи в районі проведення антитерористичної операції, якщо згідно з умовами служби проведення виконавчих дій неможливе чи на прохання стягувача, який проходить таку військову службу;

2) зупинення судом стягнення на підставі виконавчого документа;

3) зупинення судом реалізації арештованого майна у разі відсутності іншого майна боржника, на яке може бути звернено стягнення;

4) порушення господарським судом провадження у справі про банкрутство боржника, якщо відповідно до закону на вимогу стягувача поширюється дія мораторію, запровадженого господарським судом. Виконавець не зупиняє вчинення виконавчих дій за рішеннями про виплату заробітної плати, аліментів, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю особи, авторської винагороди, повернення невикористаних та своєчасно неповернутих коштів загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, рішеннями немайнового характеру, у разі перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від реалізації майна боржника);

5) звернення виконавця та/або заінтересованої особи до суду із заявою про заміну вибулої сторони правонаступником у порядку, встановленому частиною п`ятою статті 15 цього Закону;

6) надання судом, який видав виконавчий документ, відстрочки виконання рішення;

7) включення підприємства паливно-енергетичного комплексу до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості, яка виникла внаслідок розрахунків за енергоносії з урахуванням дати заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу", крім рішень, передбачених абзацом шостим пункту 3.7 статті 3 зазначеного Закону;

8) затвердження плану санації боржника до порушення провадження у справі про банкрутство;

9) надіслання виконавчого документа до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у випадку, передбаченому частиною третьою статті 4 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень";

10) включення підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", з виконавчих проваджень, стягувачами за якими є Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", її дочірня компанія "Газ України", Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз", постачальники електричної енергії, а боржниками - підприємства, що виробляють теплову енергію, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, та підприємства централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем);

11) встановлення мораторію на звернення стягнення на активи боржника за зобов`язаннями підприємств залізничного транспорту, майно яких розміщене на території проведення антитерористичної операції, на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.

З матеріалів справи вбачається, що постановою № ДН695/964/АВ/ТД-ФС/184 від 28.02.2019 року за підписом Першого заступника начальника Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області Осадчого І.М. накладено штраф на ПП «Адоніс» штрафу у розмірі 125190,00 грн.

Строк для самостійного виконання зазначеної постанови ДН695/964/АВ/ТД-ФС/184 від 28.02.2019 року - протягом одного місяця з дня прийняття постанови.

Постанова № ДН695/964/АВ/ТД-ФС/184 від 28.02.2019 року є виконавчими документами і пред`являються до виконання органам державної виконавчої служби протягом трьох місяців з наступного дня після набрання законної сили.

Відповідно до ч.7 ст.26 «Про виконавче провадження» у разі якщо в заяві стягувача зазначено рахунки боржника у банках, інших фінансових установах, виконавець негайно після відкриття виконавчого провадження накладає арешт на кошти боржника.

Згідно із ч.2 ст.27 вказаного Закону виконавчий збір стягується державним виконавцем у розмірі 10 відсотків суми, що фактично стягнута, повернута, або вартості майна боржника, переданого стягувачу за виконавчим документом.

Крім того суд звертає увагу, що у якості додатків до заяви про забезпечення позову ПП Адоніс надано копію постанови про відкриття виконавчого провадження № ВП 58961276 від 23.04.2019 року з примусового виконання постанови № ДН695/964/АВ/ТД-ФС/184 від 28.02.2019 року про стягнення з ПП Адоніс на користь держави в особі ГУ Держпраці у Дніпропетровській області штрафу у розмірі 125190,00 грн. та постанову про стягнення виконавчого збору № ВП 58961276 від 23.04.2019 року.

Враховуючи те, що подання адміністративного позову не зупиняє дію оскаржуваної постанови Головного управління Держпраці, а також те, що оскаржувана постанова є виконавчим документом, який було пред`явлено до Індустріального ВДВС м. Дніпра ГТУЮ у Дніпропетровській області про що свідчить копія постанови про відкриття виконавчого провадження від 23.04.2019 року, суд вбачає очевидну небезпеку заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі.

За таких обставин, заява про забезпечення позову підлягає задоволенню шляхом зупинення стягнення з Приватного підприємства Адоніс (код ЄДРПОУ 30317066) на підставі постанови про накладення штрафу № ДН695/964/АВ/ТД-ФС/184 від 28.02.2019 року шляхом зупинення вчинення виконавчих дій державним виконавцем (державними виконавцями) в рамках виконавчого провадження № 58961276, відкритого 23.04.2019 року, до прийняття рішення по вказаній справі.

Суд зазначає, що вжиті заходи забезпечення позову є своєчасними, відповідають предмету позову, є співрозмірними із заявленими вимогами, необхідними і достатніми для забезпечення виконання судового рішення, а їх невжиття може унеможливити ефективний захист прав позивача, призвести до заподіяння шкоди його правам, свободам та інтересам.

Керуючись ст.ст. 150, 151, 154, 157, 156, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву Приватного підприємства «Адоніс» про забезпечення позову у адміністративній справі за позовом Приватного підприємства «Адоніс» до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови, - задовольнити.

Забезпечити позов у адміністративній справі №160/2597/19 шляхом зупинення стягнення з Приватного підприємства Адоніс (код ЄДРПОУ 30317066) на підставі постанови про накладення штрафу № ДН695/964/АВ/ТД-ФС/184 від 28.02.2019 року шляхом зупинення вчинення виконавчих дій державним виконавцем (державними виконавцями) в рамках виконавчого провадження № 58961276, відкритого 23.04.2019 року, до прийняття рішення по вказаній справі.

Позивач: Приватне підприємство Адоніс (49051, м. Дніпро, вул. Олександра Оцупа, б. 25, код ЄДРПОУ 30317066).

Відповідач: Головне управління Держпраці у Дніпропетровській області (49107, м.Дніпро, вул. Казакова, буд. 3, код ЄДРПОУ 39788766).

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвала може бути оскаржена. Роз`яснити заявнику та іншим сторонам у справі, що оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання та не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Повний текст ухвали складено та підписано 13.05.2019р.

Суддя О.М. Неклеса

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2019
Оприлюднено15.05.2019
Номер документу81686359
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/2597/19

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 18.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 06.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Рішення від 01.08.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні