ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 1.380.2019.000637
У Х В А Л А
з питань закриття провадження у справі
08 травня 2019 року м. Львів
16 год. 45 хв.
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П., за участю секретаря судового засідання Кушика Й-Д.М., позивача ОСОБА_1 , розглянув у відкритому судовому засіданні питання про закриття провадження у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Шевченківського районного відділу ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області, Головного управління МВС України у Львівській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів: Управління Державної казначейської служби України у Шевченківському районі м. Львова Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Шевченківського районного відділу ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області, Головного управління МВС України у Львівській області, третя особа: Управління державної казначейської служби України в Шевченківському районі м. Львова Львівської області, в якій просить суд:
1) визнати протиправною бездіяльність відповідачів, яка полягає у:
- невчиненні ними дій щодо проведення розрахунку у відповідності до чинного законодавства та встановленого порядку конкретної суми грошового забезпечення, яке належиться позивачу до виплати за час вимушеного прогулу у період з 01.08.2012 по 14.11.2017 з відрахуванням зборів і обов`язкових платежів та сум виплачених при звільненні, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 100 Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати від 08.02.1995 та Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої Наказом МВС України № 499 від 31.12.2007, враховуючи Довідку про грошове забезпечення вих. № 7299/43/05-17 від 26.06.2017, видану Шевченківським РВ ЛМУ ГУМВС України у Львівській області, з врахуванням Постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 в справі № 876/8194/17 та Ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 з питання роз`яснення судового рішення у справі № 876/8194/17;
- невчиненні ними дій щодо надання позивачу та Управлінню Державної казначейської служби України у Шевченківському районі м. Львова Львівської області точної та вичерпної інформації про те, яка конкретна сума грошового забезпечення належиться позивачу до виплати за час вимушеного прогулу у період з 01.08.2012 по 14.11.2017, з відрахуванням зборів і обов`язкових платежів та сум виплачених при звільненні, розрахована відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 100 Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати від 08.02.1995 та Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої Наказом МВС України № 499 від 31.12.2007, враховуючи Довідку про грошове забезпечення вих. № 7299/43/05-17 від 26.06.2017, видану Шевченківським РВ ЛМУ ГУМВС України у Львівській області, з врахуванням Постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 в справі № 876/8194/17 та Ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 з питання роз`яснення судового рішення у справі № 876/8194/17;
- невчиненні ними дій щодо виконання Постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 в справі № 876/8194/17 з врахуванням Ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 з питання роз`яснення судового рішення у справі № 876/8194/17, зокрема, ненарахування та невиплата позивачу належної йому суми грошового забезпечення за час вимушеного прогулу у період 01.08.2012 по 14.11.2017, з відрахуванням зборів і обов`язкових платежів та сум виплачених при звільненні, розрахованої відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати та Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої Наказом МВС України від 31.12.2007 № 499, враховуючи Довідку про грошове забезпечення вих. № 7299/43/05-17 від 26.06.2017, видану Шевченківським РВ ЛМУ ГУМВС України у Львівській області, з врахуванням Постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 у справі № 876/8194/17 та Ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 року з питання роз`яснення судового рішення у справі № 876/8194/17;
2) зобов`язати відповідачів:
- провести розрахунок у відповідності до чинного законодавства та встановленого порядку конкретної суми грошового забезпечення, яке належиться позивачу до виплати за час вимушеного прогулу у період з 01.08.2012 по 14.11.2017 з відрахуванням зборів і обов`язкових платежів та сум виплачених при звільненні, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати та Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої Наказом МВС України від 31.12.2007 № 499, враховуючи Довідку про грошове забезпечення вих. № 7299/43/05-17 від 26.06.2017, видану Шевченківським РВ ЛМУ ГУМВС України у Львівській області, з врахуванням Постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 в справі № 876/8194/17 та Ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 з питання роз`яснення судового рішення у справі № 876/8194/17;
- надати позивачу та Управлінню Державної казначейської служби України у Шевченківському районі м. Львова Львівської області точну та вичерпну інформації про те, яка конкретна сума грошового забезпечення належиться ОСОБА_1 до виплати за час вимушеного ( прогулу у період з 01.08.2012 по 14.11.2017 з відрахуванням зборів і обов`язкових платежів та сум виплачених при звільненні, розрахована відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати та Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої Наказом МВС України від 31.12.2007 № 499, враховуючи Довідку про грошове забезпечення вих. № 7299/43/05-17 від 26.06.2017, видану Шевченківським РВ ЛМУ ГУМВС України у Львівській області, з врахуванням Постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 в справі № 876/8194/17 та Ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 з питання роз`яснення судового рішення у справі № 876/8194/17;
- вчинити дії щодо виконання Постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 в справі № 876/8194/17 з врахуванням Ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 з питання роз`яснення судового рішення у справі № 876/8194/17, нарахувати та виплатити позивачу належну йому суму грошового забезпечення за час вимушеного прогулу у період з 01.08.2012 по 14.11.2017 з відрахуванням зборів і обов`язкових платежів та сум виплачених при звільненні, розраховану відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати та Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої Наказом МВС України від 31.12.2007 № 499, враховуючи Довідку про грошове забезпечення вих. № 7299/43/05-17 від 26.06.2017 року, видану Шевченківським РВ ЛМУ ГУМВС України у Львівській області, з врахуванням Постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 в справі № 876/8194/17 та Ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 з питання роз`яснення судового рішення у справі № 876/8194/17;
3) стягнути з відповідачів за рахунок їх бюджетних асигнувань на користь судові витрати.
4) звільнити ОСОБА_1 від сплати судового збору за подання адміністративного позову на підставі п. 8 ч. 1 ст. 5 Закону України Про судовий збір , у зв`язку з тим, що ОСОБА_1 являється інвалідом ІІІ-ої (третьої) групи і має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - інвалідів війни (підстава - Посвідчення інваліда війни серії НОМЕР_1 , видане Сихівським відділом соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради 10.12.2018 року);
5) зобов`язати Шевченківський районний відділ ЛМУ ГУМВС України у Львівській області та Головне управління МВС України у Львівській області надати звіт про виконання судового рішення у десятиденний строк з моменту набрання судовим рішенням законної сили.
Ухвалою суду від 12.02.2019 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 11.04.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
В судовому засіданні судом поставлено на обговорення питання про закриття провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 238 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Позивач проти закриття провадження у справі заперечив повністю, зазначив, що справа підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства.
Відповідачі у судове засідання не з`явилися, явки уповноважених представників у судове засідання не забезпечили, про дату, час і місце судового розгляду повідомлені належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи чи іншого змісту не подавали.
08.05.2019 за вх. № 1437ел. від Управління державної казначейської служби України у Шевченківському районі м. Львова Львівської області надійшов лист про проведення судового розгляду 08.05.2019 без участі третьої особи.
Надаючи оцінку наявності підстав для розгляду даної справи в порядку адміністративного судочинства, суд встановив таке.
Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 у справі № 876/8194/17 апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено: постанову Львівського окружного адміністративного суду від 11.07.2017 у справі № 2а-6592/12/1370 скасовано та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено; визнано протиправним та скасовано пункт 1 наказу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області № 1133 від 13.07.2012 Про притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників Шевченківського РВ ЛМУ ГУМВС в частині накладення на заступника начальника відділу - начальника МГБ Шевченківського РВ ЛМУ Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області майора міліції Смалюха М.М. дисциплінарного стягнення - звільнення з органів внутрішніх справ України; визнано протиправним та скасовано наказ Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області № 240 о/с від 31.07.2012 По особовому складу в частині звільнення з органів внутрішніх справ України у запас збройних Сил України за п.64 є /за порушення дисципліни/ Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, затвердженого постановою КМУ від 29.07.1991 №114, майора міліції ОСОБА_1 . ( М-065089) заступника начальника відділу - начальника МГБ Шевченківського РВ ЛМУ Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області, 31 липня 2012 року; поновлено майора міліції ОСОБА_1 в органах внутрішніх справ України на посаді заступника начальника відділу - начальника МГБ Шевченківського РВ ЛМУ Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області з 01.08.2012; стягнуто з Шевченківського РВ ЛМУ Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області на користь ОСОБА_1 грошове забезпечення за час вимушеного прогулу у період з 01.08.2012 по 14.11.2017 з відрахуванням зборів і обов`язкових платежів та сум виплачених при звільненні (а.с.24-32).На виконання цієї постанови 21.11.2017 видано виконавчий лист № 2а-6592/12/1370 (а.с.39).
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.03.2018 у справі № 876/8194/17 заяву ОСОБА_1 про роз`яснення постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 року за наслідками розгляду апеляційної скарги ОСОБА_1 на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 11.07.2017 у справі № 2а-6592/12/1370 - задоволено частково: роз`яснено, що грошове забезпечення слід стягнути на користь ОСОБА_1 за час вимушеного прогулу у період з 01.08.2012 по 14.11.2017 з відрахуванням зборів і обов`язкових платежів та сум виплачених при звільненні, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 року № 100 Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати та Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої Наказом МВС України від 31.12.2007 № 499, враховуючи Довідку про грошове забезпечення вих. №7299/43/05-17 від 26.06.2017, видану Шевченківським РВ ЛМУ ГУМВС України у Львівській області; у решті вимог заяви ОСОБА_1 про роз`яснення постанови - відмовлено (а.с.33-36).
07.12.2017 листом за № 02-07/309 Управління Державної казначейської служби України у Шевченківському районі м. Львова Львівської області позивача, в тому числі, повідомлено про те, що органи Казначейства виконують рішення про стягнення коштів з боржників, тобто рішення, в яких зазначено конкретну суму коштів, яку необхідно стягнути з конкретного боржника. З врахуванням наведеного, підпункту 6 п. 5, п. 11 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, Управлінням Казначейства відкладено безспірне списання коштів, яка підлягає стягненню з рахунку боржника з метою виконання рішення суду (а.с.40).
20.07.2018 позивач звернувся до відповідачів із листами про проведення повного розрахунку, нарахування та виплату йому усіх належних сум грошового забезпечення відповідно до судових рішень, які набрали законної сили та є обов`язковими до виконання (а.с.42, 43).
За результатами розгляду листа позивача, ГУ МВС України у Львівській області, за підписом голови Ліквідаційної комісії у серпні 2018 надало відповідь у формі листа за № 670/32/03-18 (а.с.44).
17.12.2018 позивач звернувся до Головного управління МВС України у Львівській області про проведення розрахунку та вказати яку конкретну суму грошового забезпечення належить до виплати позивачу за час вимушеного прогулу з 01.08.2012 по 14.11.2017 з відрахуванням зборів і обов`язкових платежів та сум виплачених при звільненні, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 „Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати» та Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої наказом МВС України від 31.12.2007 № 499, враховуючи довідку про грошове забезпечення вих. № 7299/43/05-7 від 26.06.2017, видану Шевченківським РВ ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області (а.с.46-47). Таку ж заяву позивач скерував у Міністерство внутрішніх справ України (а.с.50-51).
У відповідь на вказаний лист позивача від 17.12.2018, ГУ МВС України у Львівській області скерувало позивачу лист № 131/05/172019, відповідно до якого у тому числі повідомило про те, що беручи до уваги те, що у тексті постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 у справі № 876/8194/17 та ухвалі з питань роз`яснення судового рішення від 21.03.2018 у справі № 876/8194/17 є суперечності в методиці розрахунку середньоденного грошового забезпечення, відсутня можливість провести розрахунок суми коштів грошового забезпечення за час вимушеного прогулу (а.с.54).
12.12.2018 листом за № 341/02-07 Управління державної казначейської служби України у Шевченківському районі м. Львова Львівської області звернулося до Голови Ліквідаційної комісії Шевченківського районного відділу ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області з вимогою про виконання судових рішень (а.с.58-59).
Листом від 17.12.2018 за № 3-28-ЗІ/05/43-2018 Шевченківським РВ ЛМУ ГУ МВСУ у Львівській області повідомило УДКСУ у Шевченківському районі м. Львова Львівської області про те, що Шевченківський РВ ЛМУ ГУ МВСУ у Львівській області є бюджетною неприбутковою установою, фінансується коштами з державного бюджету на підставі доведених кошторисних призначень на відповідний період та перебуває у стадії ліквідації. Бюджетні асигнування на рахунку установи відсутні. Відповідно до постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 у справі № 876/8194/17, постановлено стягнути з Шевченківського РВ ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області на користь ОСОБА_1 грошове забезпечення за час вимушеного прогулу у період з 01.08.2012 по 14.11.2017 з відрахуванням зборів і обов`язкових платежів та сум виплачених при звільненні. Проте в судовому рішенні не вказана конкретна сума коштів, яку необхідно стягнути. Відповідно ліквідаційна комісія Шевченківського РВ не може звернутись до головного розпорядника коштів з приводу фінансування для проведення виплати вимушеного прогулу ОСОБА_1 (а.с.62).
Листом від 22.12.2018 за № 15397/43/05-2018 на лист № 341/02-07 від 12.12.2018 надано відповідь у тому числі про те, що оскільки у постанові Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 у справі № 876/8194/17 не вказана конкретна сума коштів вимушеного прогулу яку необхідно стягнути, не зазначена кількість днів вимушеного прогулу, як одна із складових для розрахунку суми грошового забезпечення за час вимушеного прогулу, є суперечності у методиці розрахунку середньоденного грошового забезпечення, ліквідаційна комісія Шевченківського РВ ЛМУ ГУ МВСУ у Львівській області не може самостійно порахувати суму коштів грошового забезпечення за час вимушеного прогулу, відповідно, не може звернутись до головного розпорядника коштів з приводу фінансування (а.с.60-61).
25.01.2019 ГУ МВС України у Львівській області листом за № 131/05/17-2019 повідомило позивача, у тому числі про те, що беручи до уваги те, що у тексті постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 у справі № 876/8194/17 та ухвали з питань роз`яснення судового рішення від 21.03.2018 у справі № 876/8194/17 є суперечності у методиці розрахунку середньоденного грошового забезпечення, немає моливості провести позивачу розрахунок суми грошового забезпечення за час вимушеного прогулу (а.с.95).
29.01.2019 позивач звернувся із повторними заявами до Міністерства внутрішніх справ України, Головного управління МВС України у Львівській області, Шевченківського РВ ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області, у яких просив, у тому числі розрахувати конкретну суму грошового забезпечення, яке належить позивачу до виплати за період з 01.08.2012 по 14.11.2017; надати точну та вичерпну інформацію про те, ка сума грошового забезпечення належить позивачу до виплати за час вимушеного прогулу за відповідний період; виконати постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 у справі № 876/8194/17 з урахуванням ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду з питань роз`яснення судового рішення у справі № 876/8194/17, зокрема, нарахувати та виплатити належну позивачу суму грошового забезпечення за час вимушеного прогулу у період з 01.08.2012 по 14.11.2017 з відрахуванням зборів і обов`язкових платежів та см виплачених при звільненні, розраховану відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 100 від 08.02.1995 „Про затвердження порядку обчислення заробітної плати» та Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої наказом МВС України № 499 від 31.12.2007, враховуючи довідку про грошове забезпечення вих. № 7299/43/05-17 від 26.06.2017, видану Шевченківським РВ ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області, з врахуванням Постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 у справі № 876/8194/17 з урахуванням ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду з питань роз`яснення судового рішення у справі № 876/8194/17 (а.с.63-75).
31.01.2019 за № 15/2-С-14 Департаментом фінансово-облікової політики Міністерства внутрішніх справ України надано позивачу відповідь, у якій повідомлено, що відповідно до резолютивної частини постанови від 11.07.2017 у справі № 2а-6592/12/1370 зобов`язання щодо нарахування та виплати позивачу за час вимушеного прогулу покладено на Шевченківський РВ ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області. Також зазначено, що Національна поліція України здійснює фінансування ліквідаційних комісій на підставі отриманих обґрунтованих заявок щодо потреби в коштах для здійснення розрахунків. Виплату позивачу грошового забезпечення за рішенням суду буде здійснено після виділення Національною поліцією України ліквідаційній комісії ГУ МВС України у Львівській області додаткового фінансування на зазначені цілі (а.с.76).
05.02.2019 Шевченківським РВ ЛМУ ГУМВС України у Львівській області позивача повідомлено, що листом ГУ МВС України у Львівській області від 25.01.2019 за № 131/05/17-2019 позивачу надано роз`яснення відносно розрахунку суми коштів грошового забезпечення за час вимушеного прогулу відповідно до постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 у справі № 876/8194/17 та ухвали з питань роз`яснення судового рішення від 21.03.2018 у справі № 876/8194/17 (а.с.94).
14.02.2019 ГУ МВС України у Львівській області позивача повідомлено, що листом ГУ МВС України у Львівській області від 25.01.2019 за № 131/05/17-2019 та листом Шевченківського РВ ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області від 05.02.2019 за № 1349/43-2019 позивачу надано роз`яснення відносно розрахунку суми коштів грошового забезпечення за час вимушеного прогулу відповідно до постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 у справі № 876/8194/17 та ухвали з питань роз`яснення судового рішення від 21.03.2018 у справі № 876/8194/17 (а.с.93).
Оскільки постанова Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 у справі № 876/8194/17 та ухвала з питань роз`яснення судового рішення від 21.03.2018 у справі № 876/8194/17 не виконані, що є протиправною бездіяльністю, позивачу не нараховано та не виплачено на виконання вказаних судових рішень грошового забезпечення за час вимушеного прогулу за період з 01.08.2012 по 14.11.2017, позивач для відновлення своїх прав 08.02.2019 звернувся до суду із цим позовом та просив у зв`язку з цим вчинити відповідачів дії на виконання вказаних судових рішень.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС України).
Відповідно до ч. 1 ст. 3 КАС України визначено, що порядок здійснення адміністративного судочинства встановлюється Конституцією України, цим Кодексом та міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 4 КАС України адміністративна справа переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 4 КАС України визначено, що публічно-правовий спір спір, у якому:
- хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або
- хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або
- хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.
Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження (п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України).
Отже, визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин, який виникає саме з таких відносин.
Зі змісту позовної заяви та доданих до неї матеріалів, пояснень наданих учасниками справи, звертаючись з цим позовом, позивач фактично просить суд виконати судове рішення, а саме постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 у справі № 876/8194/17 та ухвалу з питань роз`яснення судового рішення від 21.03.2018 у цій справі.
Тобто, предметом спору у даній справі є визнання протиправною бездіяльності Шевченківського районного відділу ЛМУ ГУМВС України у Львівській області, Головного управління МВС України у Львівській області щодо невиконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2017 у справі № 876/8194/17 та ухвали з питань роз`яснення судового рішення від 21.03.2018 у цій справі та пов`язаної у зв`язку з цим бездіяльності щодо непроведення розрахунку суми грошового забезпечення за час вимушеного прогулу позивача за відповідний період, з врахуванням висновків у вказаних судових рішеннях; ненадання позивачу та Управління державної казначейської служби України у Шевченківському районі м. Львова Львівської області точної відповіді про конкретну суму для проведення розрахунку з позивачем за вказаними судовими рішеннями; а також зобов`язання відповідачів вчинити відповідні дії, спрямовані на їх виконання.
Слід звернути увагу на те, що за нормою ч. 2, ч. 3 ст. 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Статтею 370 КАС України передбачено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом (ч. 4 ст. 372 КАС України).
Процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах, вирішує суддя адміністративного суду одноособово, якщо інше не встановлено цим Кодексом (ч. 5 ст. 372 КАС України).
Відповідно до ч. 1 ст. 373 КАС України, виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку визначається Законом України від 02.06.2016 № 1404-VIII Про виконавче провадження (далі Закон № 1404-VIII).
Відповідно до ст. 1 Закону № 1404-VIII, виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
За приписами ч. 1 ст. 18 № 1404-VIII виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Вказане свідчить про те, що не можна зобов`язати суб`єкта владних повноважень виконувати судове рішення шляхом ухвалення з цього приводу іншого судового рішення, оскільки примусове виконання рішення суду здійснюється в порядку, передбаченому Законом № 1404-VIII, у рамках виконавчого провадження з виконання виконавчого листа.
Тому обраний позивачем спосіб захисту не усуває юридичний конфлікт та не відповідає об`єкту порушеного права, а тому в такий спосіб неможливо захистити чи відновити право у разі визнання його судом порушеним. При розгляді позовних вимог позивача стосовно невиконання окремого судового рішення у іншій справі, суд не може зобов`язувати виконувати рішення суду шляхом ухвалення нового судового рішення, оскільки виконавче провадження являє собою завершальну стадію судового провадження.
Суд відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України враховує висновки щодо застосування норм права Великою Палатою Верховного Суду у справі № 686/23317/13-а (провадження № 11-1193апп18.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Відповідно до приписів ст. 239 КАС України якщо провадження у справі закривається з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої статті 238 цього Кодексу, суд повинен роз`яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд таких справ. У разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається. Наявність ухвали про закриття провадження у зв`язку з прийняттям відмови позивача від позову не позбавляє відповідача в цій справі права на звернення до суду за вирішенням цього спору.
Суд зазначає, що спір, який є предметом розгляду у даній справі, не є публічно правовим та не належить до юрисдикції адміністративних судів, тому провадження у справі підлягає закриттю, при цьому, як зазначено Великою Палатою Верховного Суду у справі № 686/23317/13-а (провадження № 11-1193апп18) такий спір не може бути вирішений в жодній юрисдикції.
Разом з тим, суд вважає за доцільне роз`яснити позивачу те, що за таких обставин, не зважаючи на факт подання позивачем позовної заяви, щодо якої закрито провадження у справі, позивач не позбавлений права користуватись процесуальними інструментами, що визначені Розділом IV Процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень у адміністративних справах КАС України (у тому числі ст. 378 КАС України, ст. 372 КАС України, ст. 383 КАС України).
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки позивач згідно з п. 8 ч. 1 ст. 5 Закону України Про судовий збір від сплати судового збору звільнений.
За приписами абз. 2 ч. 3 ст. 243 КАС України складання повного тексту ухвали, залежно від складності справи, може бути відкладено на строк не більш як п`ять днів з дня оголошення вступної та резолютивної частин ухвали.
09.05.2019 є державним святом, у період з 10.05.2019 по 13.05.2019 включно суддя Качур Р.П. перебувала у відпустці, відтак повний текст ухвали складено та підписано у перший робочий день судді - 14.05.2019.
Керуючись ст.ст. 238, 239, 243, 248, 256, 294 , пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ Перехідні положення КАС України, суд -
у х в а л и в:
1. Провадження у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_2 ) до Шевченківського районного відділу ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області (79007, м. Львів, вул. А.Кучера, 5; код ЄДРПОУ: 08673945), Головного управління МВС України у Львівській області (79007, м. Львів, пл. Генерала Григоренка, 3; код ЄДРПОУ: 08592247), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів: Управління Державної казначейської служби України у Шевченківському районі м. Львова Львівської області (79007, м. Львів, вул. Городоцька, 16; код ЄДРПОУ: 38007662), про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії - закрити.
2. Судові витрати розподілу не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини ухвали.
Повний текст ухвали складено та підписано 14.05.2019.
Суддя Качур Р.П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2019 |
Оприлюднено | 15.05.2019 |
Номер документу | 81694813 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні