Ухвала
від 11.05.2019 по справі 1140/2087/18
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

11 травня 2019 року м. Кропивницький Справа № 1140/2087/18

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження заяву про відстрочення виконання рішення суду в адміністративній справі за позовом керівника Олександрійської місцевої прокуратури Кіровоградської області (далі - прокурор) в інтересах держави, уповноваженим органом якої є Головне управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю "Нерухомість-Харків" (відповідач) про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Прокурор в інтересах держави звернувся до суду з позовом та просив суд стягнути з відповідача податковий борг в загальній сумі 1 555 737,67 грн..

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12.11.2018 р. стягнуто з ТОВ "Нерухомість-Харків" на користь місцевого бюджету Олександрійської міської ради податковий борг в сумі 1 555 737,67 грн. із рахунків у банках, обслуговуючих такого платника (а.с.80-81).

03.04.2019 р. за вх.№5601 до суду від представника відповідача надійшла заява, в якій він просить суд відстрочити виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12.11.2018 р. на один рік, - до 12.11.2019 р. (а.с.87-89).

Ухвалою від 03.04.2019 р. заяву призначено до розгляду у судовому засіданні (а.с.112).

10.04.2019 р. за вх.№6144 представником ГУ ДФС у Кіровоградській області було подано до суду заперечення на заяву про відстрочення виконання рішення суду (а.с.119-123).

Натомість, 08.05.2019 р. за вх.№7596 на електронну адресу суду від Олександрійської місцевої прокуратури Кіровоградської області (за підписом керівника І. Білоусова) надійшла заява від 08.05.2019 №08-841вих.19, згідно якої прокуратура не заперечує проти розстрочення виконання судового рішення (а.с.135-137).

Представники сторін у судове засідання не з`явилися. що відповідно до ч.2 ст.378 КАС України не перешкоджає судовому розгляду.

Розглянувши заяву про відстрочення виконання рішення суду, дослідивши документи, надані на підтвердження обставин, викладених у ній, та матеріали справи, суд дійшов до таких висновків.

Згідно до ч. 1 ст. 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Відповідно ч.2, 3 ст.14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Стягнення з відповідача коштів у даній справі спрямоване на погашення його заборгованості зі сплати податків до бюджету.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, урегульовані Податковим кодексом України (далі - ПК України), ст.100 якого передбачає розстрочення та відстрочення грошових зобов`язань або податкового боргу платника податків.

Згідно з п.п.100.1, 100.2 ст.100 ПК України розстроченням, відстроченням грошових зобов`язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов`язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день прийняття контролюючим органом рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань або податкового боргу.

Платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов`язань або податкового боргу. Платник податків, який звертається до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань, вважається таким, що узгодив суму такого грошового зобов`язання.

Відповідно до п.100.4 ст.100 ПК України підставою для розстрочення грошових зобов`язань або податкового боргу платника податків є надання ним достатніх доказів існування обставин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення грошових зобов`язань та податкового боргу та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму розстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.

Пунктом 100.6 ст. 100 ПК України установлено, що розстрочені суми грошових зобов`язань або податкового боргу (в тому числі окремо - суми штрафних (фінансових) санкцій) погашаються рівними частками починаючи з місяця, що настає за тим місяцем, у якому прийнято рішення про надання такого розстрочення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. №1235 затверджено Перелік обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин.

Згідно п. 2 даного Переліку обставиною, що є підставою для розстрочення грошових зобов`язань або податкового боргу заявника, є зокрема загроза виникнення неплатоспроможності (банкрутства) заявника в разі своєчасно та в повному обсязі сплати ним грошового зобов`язання або погашення податкового боргу в повному обсязі.

Наказом Міністерства доходів і зборів від 10.10.2013 року №574, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31.10.2013 року за №1853/24385, затверджено Порядок розстрочення (відстрочення) грошових зобов`язань (податкового боргу) платників податків (надалі - Порядок).

Згідно з п. 1.4 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов`язань (податкового боргу) вважається наданим, якщо на підставі заяви платника податків прийнято відповідне рішення органу доходів і зборів та укладено договір про розстрочення (відстрочення). Визначення сум грошових зобов`язань (податкового боргу), що підлягають розстроченню (відстроченню), здійснюється за даними інформаційної системи, що ведеться органами доходів і зборів.

Відтак, чинне податкове законодавство передбачає особливий порядок розстрочення податкового боргу, яким заявник в даному випадку не скористався.

Згідно ч.3 ст.378 КАС України підставою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Відповідно ч.5 ст.378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

На обґрунтування заяви про відстрочення виконання рішення представник відповідача вказав, що основним видом діяльності товариства є надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. Так, основною статтею доходу є отримання орендної плати від передачі в оренду нерухомого майна, яким є цілісний майновий комплекс, що розташований в м АДРЕСА_1 Б. Йогансона, 1, Орендарем якого за договором оренди №030 від 03.04.2006 р. є ТОВ "Завод Автоштамп".

У товариства наявна дебіторська заборгованість в розмірі 736 759,66 грн., яку необхідно стягнути. За рахунок вказаних коштів товариство планує забезпечити виконання рішення суду у даній справі.

Зазначена заборгованість виникла в результаті тривалого невиконання ТОВ "Завод Автоштамп" зобов`язань зі сплати грошових коштів за договором користування нерухомим майном.

Вказане підтверджено доданими документами (а.с.90-107).

Крім того, суду надано гарантійний лист ТОВ "Завод Автоштамп" вих.№111/19 від 08.04.2019 р., згідно до якого товариство надає гарантію відшкодувати ТОВ "Нерухомість-Харків" заборгованість за користування орендованим майном (а.с.129).

Біль того, не заперечуючи проти розстрочення виконання рішення суду Олександрійська місцева прокуратура у своїй заяві від 08.05.2019 р. №08-841 вих.19 вказала про часткову сплату відповідачем заборгованості, що свідчить про наміри боржника виконати рішення суду (а.с.135-137).

Отже, враховуючи вказані обставини та керуючись ст.ст.256, 294, 295, 378 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

Заяву про відстрочення виконання рішення суду - задовольнити .

Відстрочити товариству з обмеженою відповідальністю "Нерухомість-Харків" (код - 33118645) виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2018 року у справі №1140/2087/18 про стягнення податкового боргу в сумі 1555737 (один мільйон п`ятсот п`ятдесят п`ять тисяч сімсот тридцять сім) грн. 67 коп. - до 12 листопада 2019 року .

Копію ухвали надіслати учасникам справи.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду. через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 15 - денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Л.І. Хилько

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2019
Оприлюднено15.05.2019
Номер документу81694839
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1140/2087/18

Ухвала від 10.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 05.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 11.05.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 03.04.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Рішення від 12.11.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні