Рішення
від 14.05.2019 по справі 320/68/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 травня 2019 року м.Київ № 320/68/19

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Головенко О.Д., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства Ломбард Олімп , ТОВ Голд Олімп і компанія про стягнення штрафних (фінансових) санкцій,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг з позовом до Повного товариства Ломбард Олімп , ТОВ Голд Олімп і компанія про стягнення штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 17 000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що до відповідача були застосовані штрафні санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг у розмірі 17 000,00 грн. Відповідач самостійно заборгованість не сплатив, у зв`язку з чим Нацкомфінпослуг звернулось до суду.

На день розгляду справи від відповідача заяв, клопотань чи відзиву на позовну заяву не надходило, хоча про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином.

В судове засідання, що відбулося 02.04.2019 учасники справи не з`явилися, однак про час, дату та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.01.2018 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.

Повне товариство Ломбард Олімп, ТОВ Голд Олімп і компанія (далі - ПТ Ломбард Олімп ) (код ЄДРПОУ 40087375) зареєстроване за адресою: 08132, м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області, вул. Лесі Українки, буд. 62, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Видами діяльності ПТ Ломбард Олімп за КВЕД є: інші види кредитування (код КВЕД - 64.92 - основний); надання інших фінансових послуг (крім страхування та пенсійного забезпечення), н. в. і. у. (код КВЕД - 64.99).

З матеріалів справи вбачається, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено відносно відповідача акт від 22.08.2018 № 1051/16-3/13 про правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг.

Так, ПТ Ломбард Олімп станом на 22.08.2018 не надано до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку та річної фінансової звітності за 2017 рік, що свідчить про вчинення відповідачем порушення, передбаченого п. 2 ч. 1 ст. 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг .

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 22.08.2018 було направлено на адресу відповідача акт від 22.08.2018

№ 1051/16-3/13 та повідомлення про розгляд комісією справи про застосування штрафних санкцій 12.09.2018 о 14.40 год, за адресою: м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3.

Постановою від 12.09.2018 № 722/1051/16-2/13-П до ПТ Ломбард Олімп визначено застосувати до ПТ Ломбард Олімп штрафні санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг у розмірі 17 000,00 грн. та зобов`язано відповідача письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 12.10.2018 з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (оригінал квитанції або іншого платіжного документа).

Нацкомфінпослуг 13.09.2018 на адресу відповідача рекомендованим листом було направлено копію постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, що підтверджується інформацією щодо поштового відправлення з відміткою поштового відділення.

На момент подання адміністративного позову доказів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови чи її оскарження у встановленому законом порядку до Нацкомфінпослуг не надходило.

У зв`язку з несплатою відповідачем у встановлений законом строк штрафних санкцій позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

За приписами ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого указом Президента України від 23.11.2011 № 1070/2011 регламентовано, що Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Відповідно до п.п. 1.5, 1.6, 1.11, 2.4 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 20.11.2012 № 2319, Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.

Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об`єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.

Посадова особа Нацкомфінпослуг при виявленні порушення законодавства про фінансові послуги, за яке застосовується захід впливу, складає акт про правопорушення.

Рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

Тобто, з наведеного вбачається, що Нацкомфінпослуг уповноважена при виявленні порушень законодавства застосовувати заходи впливу та звертатися до суду у разі невиконання особами винесених щодо них рішень.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України від 12.07.2001 № 2664-ІІІ Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (далі - Закон № 2664) Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Частиною 1 ст. 39 Закону № 2664 встановлено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону № 2664 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених ст.ст. 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 41 Закону № 2664 штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Згідно п. 2.6 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 за № 1482/10081, до 01 червня року, наступного за звітним, ломбард подає до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок та річну фінансову звітність, яка підтверджена аудиторською фірмою або аудитором, інформація про яких внесена до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг.

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг було виявлено, що ПТ Ломбард Олімп станом на 22.08.2018 не надано до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку та річної фінансової звітності за 2017 рік, про що складено акт від 22.08.2018 № 1051/16-3/13 та 22.08.2018 направлено на адресу відповідача.

Крім того позивачем 13.09.2018 на адресу відповідача рекомендованим листом було направлено копію постанови від 12.09.2018 № 722/1051/16-2/13-П до ПТ Ломбард Олімп про застосування до ПТ Ломбард Олімп штрафних санкцій за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг у розмірі 17 000,00 грн. та зобов`язано відповідача письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 12.10.2018 з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (оригінал квитанції або іншого платіжного документа).

Суд звертає увагу, що на день розгляду справи відповідач не надав до суду доказів на підтвердження сплати визначених штрафних санкцій чи оскарження постанови від 12.09.2018 № 722/1051/16-2/13-П, а також жодних пояснень з приводу невиконання прийнятого Нацкомфінпослуг рішення.

Несплата відповідачем застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до положень ч. 1 та 2 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають задоволенню, шляхом стягнення коштів в сумі 17 000,00 грн. з Повного товариства Ломбард Олімп, ТОВ Голд Олімп і компанія .

Керуючись ст.ст. 73 - 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Повного товариства Ломбард Олімп, ТОВ Голд Олімп і компанія (08132, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Лесі Українки, буд. 62, код ЄДРПОУ 40087375) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Головенко О.Д.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2019
Оприлюднено15.05.2019
Номер документу81694888
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/68/19

Ухвала від 01.05.2023

Цивільне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Піх Ю. Р.

Постанова від 21.12.2022

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Онищенко Е. А.

Постанова від 21.12.2022

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Онищенко Е. А.

Ухвала від 27.01.2022

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Онищенко Е. А.

Ухвала від 27.01.2022

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Онищенко Е. А.

Ухвала від 06.12.2021

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Онищенко Е. А.

Ухвала від 29.11.2021

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Онищенко Е. А.

Ухвала від 05.10.2021

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Онищенко Е. А.

Ухвала від 05.10.2021

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Онищенко Е. А.

Окрема думка від 08.09.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Крат Василь Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні