Рішення
від 17.04.2019 по справі 280/5405/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

17 квітня 2019 року о/об 13 год. 17 хв.Справа № 280/5405/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., за участю секретаря судового засідання Малої Т.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЙРА» (69006, м. Запоріжжя, вул. Портова, 2, код ЄДРПОУ 35183318)

до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області (вул. Сєдова, 12, м. Запоріжжя, 69600, код ЄДРПОУ 41320207)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 )

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

за участі представників:

від позивача - Ралик О.О.

(особа посвідчується паспортом серія НОМЕР_2 )

від позивача - ОСОБА_2

(діє на підставі довіреності № 14/19 від 05.02.2019 року)

Від відповідача - ОСОБА_3 .І.

(діє на підставі довіреності № 10-1586 від 09.04.2019 року)

від відповідача - Назаренко К.В.

(діє на підставі довіреності № 06-03-603 від 05.02.2019 року)

третя особа - не прибула

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЙРА» в інтересах ОСОБА_1 до Запорізького відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним зупинення фінансування Запорізьким відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області (69005, м. Запоріжжя, майдан Профспілок, буд. 5, код СДРПОУ 41838852) витрат, пов`язаних із наданням страхової виплати у вигляді допомоги в зв`язку з вагітністю та пологами для ОСОБА_1 , іпн НОМЕР_1 , за листком непрацездатності серії АГШ № НОМЕР_3 ;

- зобов`язати Запорізьке відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області (69005, м. Запоріжжя, майдан Профспілок, буд. 5, код ЄДРПОУ 41838852) здійснити фінансування заяви-розрахунку № 12/18 від 18 грудня 2017 року за листком непрацездатності серії А ГШ №625690, поданого TOB «Вайра» ;

- зобов`язати Запорізьке відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області (69005, м. Запоріжжя, майдан профспілок, буд. 5, код ЄДРПОУ 41838852) у місячний строк з дня набрання законної сили судовим рішенням у справі надати до Запорізького окружного адміністративного суду звіт про виконання судового рішення.

Ухвалою суду від 21 грудня 2018 року зазначену позовну заяву було залишено без руху, в зв`язку з невідповідністю позовної заяви вимогам КАС України та позивачеві був наданий строк для усунення недоліків.

Так, на виконання вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху, 04 січня 2019 року на адресу суду надійшла заява від позивача з виправленими недоліками.

Однак в період з 27 грудня 2018 року по 04 січня 2019 року суддя Запорізького окружного адміністративного суду ОСОБА_4 В ОСОБА_5 був відсутній на роботі відповідно до наказу від 18 грудня 2018 року № 300 «Про надання відпустки» .

05 лютого 2019 року ухвалою суду виправлено описку в ухвалі про відкриття провадження у справі від 08 січня 2019 року.

Разом з тим, 05 лютого 2019 року протокольною ухвалою, підготовче засідання відкладено до 20 лютого 2019 року.

20 лютого 2019 року ухвалою суду замінено первинного позивача та відповідача на належних та залучено до участі у справі третю особу.

Підготовче засідання відкладено до 19 березня 2019 року.

Так, 19 березня 2019 року в судовому засіданні за письмовими згодами учасників справи підготовче засідання закрито, а справу призначено до судового розгляду по суті на 02 квітня 2019 року.

02 квітня 2019 року протокольною ухвалою суду у розгляді справи оголошено перерву до 17 квітня 2019 року.

Відповідно до статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) 17 квітня 2018 року сторонам проголошено вступну та резолютивну частину рішення та оголошено про час виготовлення рішення у повному обсязі.

Позовна заява обґрунтована тим, що законних підстав для зупинки фінансування не було, адже станом на день звернення позивача до суду відповідач не виявив та не склав жодного акту про порушення законодавства товариством. Крім того, вказує, що 03 січня 2018 року позивач отримав лист відповідача від 22 грудня 2017 року № 08-06-2188 про призупинення перевірки у зв`язку із необхідністю звернення до відповідних органів до отримання відповідей за запитами. Станом на день звернення до суду перевірка призупинена. Фінансування допомоги не здійснювалося. Вказує, що згідно статті 20 Закону України Про звернення громадян загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні не може перевищувати 45 днів. Згідно пункту 8 статті 9 Закону №2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця. Незважаючи на відсутність фінансування відповідачем заяви-розрахунку, позивач виконав вимоги закону та 20 січня 2018 року сплатив Єдиний соціальний внесок, нарахований на суму допомоги в зв`язку з вагітністю та пологами згідно чинного законодавства у сумі 38 246,95 грн. Отже, позивач виконав всі вимоги закону, необхідні для фінансування Фондом допомоги по вагітності та пологах для Ралик Ю.І. Вважає, що безпідставне не фінансування відповідачем було викликано протиправними рішеннями його окремих працівників.

В судовому засіданні представник позивача просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області в судовому засіданні проти адміністративного позову заперечив з підстав викладених у письмовому відзиві (вх.№4782 від 05 лютого 2019 року), відповідно до якого зазначено, що TOB Вайра 19 грудня 2017 року звернулося до Вознесенівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області із заявою-розрахунком вх. № 4199 від 19 грудня 2017 року для фінансування надання матеріального забезпечення. Заява містить інформацію про нараховану допомогу по вагітності та пологах ОСОБА_1 . (РНОК1І11 3343803429) у сумі 173 849,76 грн., за 126 календарних днів. Вказує, що при опрацюванні зазначеної заяви-розрахунку працівниками Вознесенівського відділення Управління встановлено значне перевищення (в 6,9 разів) середньоденного розміру допомоги (1 379,76 грн.) над середньоденним розміром заробітної плати по TOB Вайра (199,22 грн.). Враховуючи наявність перевищення розміру середньоденної допомоги по вагітності і пологах над розміром середньоденної заробітної плати, на підставі підпункту в пункту 3.6. Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22 грудня 2010 року № 29 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2011 року за № 393/19131), 21 грудня 2018 року у TOB Вайра розпочато позапланову перевірку. Вказує, що посилання позивача щодо зупинки фінансування є безпідставними, оскільки відповідач діяв виключно згідно з вимогами, передбаченими нормами пунктом 3.11. Інструкції №29, а саме, у разі виявлення під час проведення перевірки страхувальника порушень вимог законодавства, які вплинули або можуть вплинути на виплату матеріального забезпечення і надання соціальних послуг, при виникненні необхідності звернення до відповідних органів, тощо, обґрунтовано призупинив перевірку. Після отримання даних, необхідність яких була підставою для призупинення перевірки страхувальника, перевірка продовжується з урахуванням загальних термінів проведення зазначеної перевірки, про що орган Фонду повідомляє страхувальника. На підставі вказаного зазначає, що дії відповідача правомірні, а посилання позивача про протиправність бездіяльності є необґрунтованою.

Представник відповідача в судовому засіданні просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача ОСОБА_1 в судове засідання не прибула, 02 квітня 2019 року до суду подала клопотання, відповідно до якого просила суд розглядати справу за її відсутності.

Розглянувши матеріали справи суд встановив наступні обставини.

TOB Вайра 19 грудня 2017 року звернулося до Вознесенівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області із заявою-розрахунком вх. № 4199 від 19 грудня 2017 року для фінансування надання матеріального забезпечення. Заява містить інформацію про нараховану допомогу по вагітності та пологах ОСОБА_1 . (РНОК1І11 3343803429) у сумі 173 849,76 грн. за 126 календарних днів.

При опрацюванні зазначеної заяви-розрахунку працівниками Вознесенівського відділення Управління встановлено значне перевищення (в 6,9 разів) середньоденного розміру допомоги (1 379,76 грн.) над середньоденним розміром заробітної плати по TOB Вайра (199,22 грн.).

Враховуючи наявність перевищення розміру середньоденної допомоги по вагітності і пологах над розміром середньоденної заробітної плати, на підставі підпункту в пункту 3.6. Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22 грудня 2010 року № 29 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2011 за № 393/19131), 21 грудня 2018 року у TOB Вайра розпочато позапланову перевірку.

Під час проведення перевірки встановлено, що застрахована особа ОСОБА_1 працює у страхувальника TOB Вайра з 01 листопада 2017 року, тобто вона прийнята на роботу з посадовим окладом 3 200 грн. до Позивача за місяць до настання страхового випадку (дата настання випадку, тобто видачі листка непрацездатності, що підтверджує тимчасову непрацездатність ОСОБА_1 у зв`язку з вагітністю та пологами - 14.12.2017).

Розрахунковий період, за який обчислюється середня заробітна плата для розрахунку допомоги по вагітності та пологах ОСОБА_1 , - листопад 2017 року. За цей період ОСОБА_1 нараховано заробітну плату, що складається з посадового окладу у сумі 3 200,00 грн. та щомісячної премії на підставі наказу від 30 листопада 2017 року № 19 у сумі 38 800,00 грн.

Згідно з додатком 4 звіту до органу Пенсійного Фонду України TOB Вайра про суми нарахованої заробітної плати (доходу) застрахованих осіб та суму єдиного внеску за листопад 2017 року, середньооблікова чисельність працюючих - 2 особи, загальна сума нарахованої заробітної плати - 51 000,00 грн.

Призупинення позапланової перевірки оформлене відповідно до абзацу 2 пункту 3.11 Інструкції №29, а саме наказом виконуючого обов`язки начальника Вознесенівського відділення Управління від 21 грудня 2017 року № 69, на підставі доповідної записки посадової особи Фонду - головного спеціаліста відділу контрольно-ревізійної роботи та аудиту Вознесенівського відділення Управління - Грабко С.О.

Так, за заявою Відповідача до Управління захисту економіки у Запорізькій області та прокуратури Запорізької області Запорізькою місцевою прокуратурою № 3 до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого частиною 4 статті 358 КК України, а слідчим відділом Дніпровського відділу поліції ГУНП в Запорізькій області проводиться досудове розслідування.

Не погоджуючись з таким рішенням та діями відповідача, позивач звернувся до суду з позовною заявою.

Враховуючи викладене, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги є не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров`я визначено Законом України № 1105-XIV від 23 вересня 1999 року «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон №1105-XIV).

Відповідно до статті 1 Закону № 1105-XIV загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - соціальне страхування) - система прав, обов`язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення, страхові виплати та надання соціальних послуг застрахованим особам за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

Приписами частин 1 та 4 статті 4 Закону № 1105-XIV встановлено, що Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом. Кошти Фонду не включаються до складу Державного бюджету України та використовуються тільки за цільовим призначенням.

Відповідно до частини 1 статті 25 Закону №1105-XIV допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке компенсує втрату заробітної плати (доходу) за період відпустки у зв`язку з вагітністю та пологами.

Допомога по вагітності та пологах застрахованій особі виплачується за весь період відпустки у зв`язку з вагітністю та пологами, тривалість якої становить 70 календарних днів до пологів і 56 (у разі ускладнених пологів або народження двох чи більше дітей - 70) календарних днів після пологів. Жінкам, віднесеним до 1-4 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, допомога по вагітності та пологах виплачується за 180 календарних днів зазначеної відпустки (90 - до пологів та 90 - після пологів). Розмір зазначеної допомоги обчислюється сумарно та надається застрахованій особі в повному обсязі незалежно від кількості днів відпустки, фактично використаних до пологів.

Статтею 26 Закону № 1105-XIV передбачено, що допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у розмірі 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу), обчисленої у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і не залежить від страхового стажу. Сума допомоги по вагітності та пологах у розрахунку на місяць не повинна перевищувати розміру максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, з якої сплачувалися страхові внески до Фонду, та не може бути меншою, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку.

Відповідно до частини першої статті 30 Закону № 1105-XIV матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), призначаються та надаються за основним місцем роботи (крім допомоги по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), допомоги по вагітності та пологах, які надаються за основним місцем роботи та за сумісництвом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України).

Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах за приписами частини першої статті 31 Закону № 1105-XIV є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом-копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи. Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за погодженням з Фондом.

При цьому, пунктом 3 частини 1 статті 10 Закону № 1105-XIV Фонд надано право перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду.

З цією метою у відповідності до норм пункту 2 частини 2 статті 9 Закону № 1105-XIV Фонд та його робочі органи відповідно до покладених на них завдань, зокрема, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, страхових виплат.

Відповідно до пункту 7 Порядку фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22 грудня 2010 року №26, при опрацюванні заяви-розрахунку робочі органи Фонду перевіряють правильність заповнення реквізитів, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування, дані про сплату ним єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Підпунктом в пункту 3.6. Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру їх оскарження, затвердженої постановою правління Фонду від 22 грудня 2010 року №29 (надалі - Інструкція №29), встановлено, що позапланові перевірки проводяться без попереднього повідомлення страхувальника якщо, за результатами аналізу даних, зазначених у звітності, заяві-розрахунку страхувальника по коштах Фонду, статистичних даних виявлено перевищення розміру середньоденної допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності і пологах над розміром середньоденної заробітної плати.

Таким чином, аналіз вищезазначених правових норм, дає суду підстави для висновку про те, що відповідач має право перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду до початку виплати коштів.

Законодавством чітко визначається порядок встановлення розмірів оплати праці та мінімальні гарантії в оплаті праці.

Згідно із статтею 94 КЗпП України заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Відповідно до статті 96 КЗпП України основою організації оплати праці є тарифна система оплати праці, яка включає тарифні сітки, тарифні ставки, схеми посадових окладів і тарифно-кваліфікаційні характеристики (довідники).

Тарифна система оплата праці використовується для розподілу робіт залежно від їх складності, а працівників - залежно від їх складності, а працівників - залежно від їх кваліфікації та за розрядами тарифної сітки. Вона є основою формування та диференціації розмірів заробітної плати.

Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства, установи, організації і максимальним розміром не обмежується.

Отже, хоча законодавством і не встановлений максимальний розмір заробітної плати, проте вона повинна відповідати кількості і якості затраченої праці, а значить, бути справедливою і її розмір повинен бути вмотивованим.

Під час розгляду справи судом встановлено, що станом на 19 грудня 2017 року до Вознесенівського відділення м.Запоріжжя управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області від Товариства з обмеженою відповідальністю "Вайра", надійшла заява-розрахунок від 18 грудня 2017 року №12/18 (вх. №4199 від 19 грудня 2017) для здійснення фінансування матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду застрахованій особі ОСОБА_1 в сумі 173849,76 грн., із перевищенням розміру середньоденної допомоги по вагітності та пологах по листку непрацездатності АГШ №625690 над розміром середньоденної заробітної плати у 6,9 разів. На підставі цього спеціалістом Вознесенівського відділення м. Запоріжжя управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області складено доповідну записку.

Так, відповідно до вищевказаної доповідної записки в ході проведення перевірки встановлено, що ОСОБА_1 (ДРФО НОМЕР_1 ) прийнята на посаду економіста із збуту на основне місце роботи у Товаристві з обмеженою відповідальністю "Вайра" з 01 листопада 2017 року з окладом - 3200,00 грн. В трудовій книжці серія НОМЕР_4 зроблено запис за №10, 01 листопада 2017 року прийнята на посаду економіста із збуту (наказ №17 від 31 жовтня 2017 року).

Штатним розписом, затвердженим наказом від 28 лютого 2017 року №04 з 01 березня 2017 року передбачено 3 штатні одиниці із місячним фондом оплати праці - 9600,00 грн.

Адміністрація (директор) - 1 одиниця, код згідно класифікатору професій: 1314, оклад 3200,00 грн.,

Бухгалтерія (гол. бухгалтер) - 1 одиниця, код згідно класифікатору професій: 1231, оклад 3200,00 грн.,

Відділ збуту, (економіст із збуту) - 1 одиниця, код згідно класифікатору професій: 2419.2, оклад 3200,00 грн.

Згідно наказу від 30 листопада 2017 року №19 Про премію за результатами роботи у листопаді 2017 року нараховано щомісячну премію працівникам:

-директору - 5683,80 грн.,

- економісту із збуту - 38800,00 грн.

Наказом від 01 листопада 2017 року Про проведення заходів щодо збільшення прибутку ОСОБА_1 . доручено провести роботу у листопаді, грудні 2017 року, за результатами якої встановити премію у листопаді 2017 року - 38800,00грн., у грудні 2017 року - 17460,00грн.

Посадова інструкція економіста із збуту та положення про преміювання страхувальником не надані, пояснення не надані.

За даними системи ЄІАС згідно звітності про суми нарахованої заробітної плати (доходу) застрахованих осіб та суму єдиного внеску:

у жовтні 2017 року середньооблікова чисельність працюючих - 1 особа, сума нарахованої заробітної плати - 9000,00 грн.;

у вересні 2017 року - середньооблікова чисельність працюючих - 1 особа, сума нарахованої заробітної плати - 7300,00 грн.;

у серпні 2017 року - середньооблікова чисельність працюючих - 1 особа, сума нарахованої заробітної плати - 9654,15 грн.;

у липні 2017 року - середньооблікова чисельність працюючих - 2 особи, сума нарахованої заробітної плати - 12200,00 грн.;

у червні 2017 року - середньооблікова чисельність працюючих - 2 особа, сума нарахованої заробітної плати - 12200,00 грн.;

у травні 2017 року - середньооблікова чисельність працюючих - 2 особа, сума нарахованої заробітної плати - 12200,00 грн.;

у квітні 2017 року - середньооблікова чисельність працюючих - 3 особи, сума нарахованої заробітної плати - 19568,40 грн.;

у березні 2017 року - середньооблікова чисельність працюючих - 3 особи, сума нарахованої заробітної плати - 16500,00 грн.

Всього в листопаді 2017 року ОСОБА_1 нараховано заробітну плату у розмірі 42000,00 грн. (оклад 3200,00 грн., щомісячна премія 38800,00 грн.), згідно табелю обліку робочого часу за листопад 2017 року відпрацьовано 22 роб.дн. (176 год.).

Згідно табелю обліку робочого часу за грудень (станом на 21 грудня 2017 року) з 01 грудня 2017 року по 13 грудня 2017 року відпрацьовано 9 днів (72 год.), з 14 грудня 2017 року - тимчасова непрацездатність.

Згідно додатку 4 звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу) застрахованих осіб та суму єдиного внеску за листопад 2017 року, середньооблікова чисельність працюючих - 2 особи, загальна сума нарахованої заробітної плати - 51000,00грн., нараховано єдиного внеску - 11220,00грн.

За даними реєстру платіжних документів по розрахунковому рахунку, Єдиний внесок за листопад 2017 року сплачено у сумі 11220,00грн. (платіжне доручення №2114, від 20 листопада 2017 року на суму 1202,48грн. (за 1 половину листопада), платіжне доручення № 3243, від 05.12.2017 на суму 10017,52 грн. (за 2 половину листопада).

Листок непрацездатності серія АГШ №625690 виданий 14 грудня 2017 року жіночою консультацією КУ "Пологовий будинок №9" ОСОБА_1 з 14 грудня 2017 року на 126 днів.

У графі Місце роботи зазначено TOB Вайра , причина непрацездатності: 8 - вагітність та пологи. Стати до роботи 19 квітня 2018 року.

Реквізити лицьової сторінки листків непрацездатності заповнені, відмітки про порушення режиму відсутні, підписи лікарів та печатки лікувальної установи в наявності.

Дата настання тимчасової непрацездатності з зв`язку з вагітністю та пологами - 14 грудня 2017 року. Страхувальником обраховано середньоденний розмір допомоги по вагітності та пологах ОСОБА_1 у розмірі 1379,76грн. 42000: 30,44 = 1379,76 грн.

Середньоденна заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) не перевищує максимальну величину бази нарахування єдиного внеску з розрахунку на один календарний день: 44 050,00 грн. / 30,44 = 1447,11 грн.

Згідно довідки ОК-7 застрахована особа ОСОБА_1 протягом дванадцяти місяців перед настанням страхового випадку мала страховий стаж більше шести місяців.

Як встановлено перевіркою попереднє місце роботи згідно записів у трудовій книжці з 21 березня 2017 року по 31 жовтня 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Харвест гарант" код ЄДРПОУ: 40815420

За даними довідки ОК-7, відповіді по запиту до ПФУ по застрахованій особі ОСОБА_1 у шестимісячному періоді страховий стаж та нарахована заробітна плата складають: травень 2017 року - 31 кал., день, сума нарахованої заробітної плати - 3200,00грн., червень 2017 року - 30 кал. день, сума нарахованої заробітної плати - 3200,00грн., липень 2017 року - 31 кал. день, сума нарахованої заробітної плати - 3200,00грн., серпень 2017 року - 31 кал. день, сума нарахованої заробітної плати -3263,99грн., вересень 2017 року - 30 кал. день, сума нарахованої заробітної плати - 3263,99 грн., жовтень 2017 року - 31 кал. день, сума нарахованої заробітної плати - 4909,03грн., листопад 2017 року - 30 кал. днів, сума нарахованої заробітної плати - 42000,00грн. Рішення про призначення допомоги по вагітності та пологах прийнято уповноваженим із соціального страхування Гончаренком A.B. згідно протоколу від 18 грудня 2017 року.

Сума допомоги по вагітності та пологах нарахована страхувальником помісячно:

18 днів грудня 2017 року - 24835,68 грн.;

31 день січня 2018 року - 42772,56 грн.;

28 днів лютого 2018 року - 38633,28 грн.;

31 день березня 2018 року - 42772,56 грн.;

18 днів квітня 2018 року - 24835,68 грн.

Разом: 126 днів на суму 173849,76 грн.

Засвідчені копії документів страхувальником не надані.

За результатами аналізу даних встановлено, що гр. ОСОБА_1 прийнята до страхувальника напередодні настання страхового випадку, крім того, в листопаді 2017 року гр. ОСОБА_1 нараховано щомісячну премію у розмірі 38800,00грн, що майже у 7 разів перевищує премію директора, що є ознакою штучного завищення заробітної плати, та яке впливає на виплату допомоги по вагітності та пологах за рахунок коштів Фонду у завищених розмірах.

Наведені розрахунки допомоги по вагітності не заперечувались позивачем в судовому засіданні.

Суд критично ставиться до посилань позивача, як на підставу задоволення позовних вимог, що третьою особою здійснено великий обсяг роботи та правомірно отримано від керівника підприємства премію у вищезазначеному розмірі, оскільки у даному випадку розглядається питання законності проведення відповідачем перевірки порушень вимог законодавства, які вплинули або можуть вплинути на виплату матеріального забезпечення і надання соціальних послуг.

З огляду на вищевикладене, суд погоджується з доводами представників відповідача та приходить до висновку про наявність у відповідача вагомих підстав для перевірки відомостей наданих позивачем для виплати ОСОБА_1 , що є встановленим законом обов`язком.

Пунктом 3.11 Інструкції №29 визначено, що у разі виявлення під час проведення перевірки страхувальника порушень вимог законодавства, які вплинули або можуть вплинути на виплату матеріального забезпечення і надання соціальних послуг, виникнення необхідності звернення до відповідних органів, виникнення необхідності проведення перевірок в інших підприємствах, установах, організаціях, пов`язаних із сплатою та використанням коштів Фонду страхувальником, відсутності ведення належного бухгалтерського обліку відповідно до вимог чинного законодавства, що унеможливлює проведення перевірки, перевірка призупиняється.

Призупинення проведення планової чи позапланової перевірки оформляється наказом керівника органу Фонду на підставі доповідної записки керівника контрольно-ревізійної групи (посадової особи органу Фонду) органу Фонду, який очолював перевірку, з викладенням об`єктивних причин необхідності призупинення. У наказі обов`язково зазначаються причини призупинення перевірки, дата, з якої її призупинено, та зазначається обставина, після настання якої призупинена перевірка продовжується. Повідомлення про призупинення перевірки страхувальника протягом трьох робочих днів направляється йому рекомендованим листом або вручається особисто керівнику страхувальника або уповноваженій керівником особі під розписку.

Після отримання даних, необхідність яких була підставою для призупинення перевірки страхувальника, перевірка продовжується з урахуванням загальних термінів проведення зазначеної перевірки, про що орган Фонду повідомляє страхувальника.

Так, на підставі наказу від 21 грудня 2017 року №69 вирішено призупинити з 21 грудня 2017 року позапланову перевірку до отримання відповідей за запитами, про що листом від 22 грудня 2017 року №08-06-2188 повідомлено позивача.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що за час зупинення перевірки відповідач неодноразово звертався із запитами до різних суб`єктів владних повноважень з приводу питань, що становлять предмет перевірки.

Судом встановлено, що 28 лютого 2018 року Запорізькою місцевою прокуратурою № 3 до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені відомості за заявою виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Запорізькій області за № 42018081050000017 за частиною 4 статті 358 КК України.

Досудове розслідування доручено старшому слідчому СВ Дніпровського ВП ГУНП в Запорізькій області Говтвян-Ситнік І.Г. На теперішній час розслідування триває.

Таким чином, суд приходить до висновку суб`єкт владних повноважень діяв у межах та в порядку визначеному Законами України. Досудове слідство стосовно питань, що стали підставою зупинення перевірки триває. За відсутності результатів досудового слідства відповідача позбавлений можливості вчиняти дії щодо проведення подальшої перевірки та прийняття рішення про фінансування по заяві - розрахунку № 12/18 від 18 грудня 2017 року.

Отже, суд погоджується з правовою позицією відповідача, а відтак не вбачає протиправних дій стосовно останнього в розрізі позовних вимог та предмету позову по цій справі.

Згідно з частиною першою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини другої статті 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (частини 1 та 2 статті 76 КАС України).

Частинами 1 та 2 статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За правилами частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем доведено правомірність його дій.

Із системного аналізу вищезазначеного, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню, оскільки відповідач діяв у межах чинного законодавства з дотриманням процедури, визначеної Законом України та іншими нормативно-правовими актами.

Враховуючи вищезазначене, та керуючись статтями 2, 5, 9, 72, 77, 241, 243-246, 255 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЙРА» (69006, м. Запоріжжя, вул. Портова, 2, код ЄДРПОУ 35183318) до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області (вул. Сєдова, 12, м. Запоріжжя, 69600, код ЄДРПОУ 41320207), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 06 травня 2019 року.

Суддя Д.В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2019
Оприлюднено16.05.2019
Номер документу81756842
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/5405/18

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 16.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 25.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Рішення від 17.04.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Рішення від 17.04.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 20.02.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 08.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні