ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.: (057) 702-07-99, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
ПРО ВІДКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВІ
15.05.2019 Справа №905/845/19
до відповідача 1 : Відділу освіти м.Новородівка (код ЄДРПОУ 22039066; адреса: 85483, Донецька область, м.Новогродівка, вул.Центральна, б.19),
відповідача 2: Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико - санітарної допомоги Новогродівської міської ради (код ЄДРПОУ 37909178; адреса: 85483, Донецька область, м.Новогродівка, вул.10 - річчя Незалежності України, 6),
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Новогродівської загальноосвітньої школи І - ІІ ступенів №8 Новогродівської міської ради Донецької області (код ЄДРПОУ 25689592; адреса: 85483, Донецька область, м.Новогродівка, вул.Тюленіна, б.20),
про: визнання договору оренди нерухомого майна недійсним та повернення нежитлового приміщення, -
суддя Величко Н.В.
ВСТАНОВИВ:
Керівник Красноармійської місцевої прокуратури звернувся до господарського суду Донецької області в інтересах держави в особі органу уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, Новогродівської міської ради з позовом до відповідача 1, Відділу освіти м.Новородівка, відповідача 2, Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико - санітарної допомоги Новогродівської міської ради , за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Новогродівської загальноосвітньої школи І - ІІ ступенів №8 Новогродівської міської ради Донецької області, про визнання недійсним договору оренди №10 Оренд нерухомого майна комунальної власності від 01.02.2019, укладеного між Відділом освіти м.Новогродівка Новогродівської міської ради та комунальним некомерційним підприємством Центр первинної медико - санітарної допомоги Новогродівської міської ради ; зобов`язання Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико - санітарної допомоги Новогродівської міської ради повернути нежитлове приміщення загальною площею 175 кв.м., розташоване в Новогродівській загальноосвітній школі І - ІІ ступенів №8, за адресою: Донецька область, м.Новогродіівка, вул.Тюленіна, 20, та передати його по акту приймання - передачі балансоутримувачу - Відділу освіти м.Новогродівка.
Позовні вимоги мотивовано тим, що договір оренди №10 Оренд нерухомого майна комунальної власності від 01.02.2019 не відповідає вимогам чинного законодавства, оскільки спірне приміщення передано в оренду комунальному некомерційному підприємству Центр первинної медико - санітарної допомоги Новогродівської міської ради з метою надання медичних послуг, яка не пов`язана з освітньою діяльністю, що суперечить вимогам чинного законодавства, а саме ч.4, 6 ст.80 та ч.2, 6 ст.81 Закону України Про освіту , ч.2 ст.4 Закону України Про оренду державного та комунального майна .
Відповідно до ст. 4 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) господарські суди порушують справи за позовними заявами прокурорів.
Згідно з ч. 3, ч. 4 ст. 53 ГПК України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Відповідно до п.3 ст. 131-1 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Згідно зі ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Рішенням Конституційного Суду України № З - рп/99 від 08.04.1999 визначено, що державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону, гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання тощо.
З урахуванням того, що «інтереси держави» є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Відповідно до ч.2 ст.5 Конституції України носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Згідно із ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування» міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відтак, Новогродівська міська рада представляє інтереси територіальної громади м.Новогродівка Донецької області.
З огляду на зазначені норми прокурор може заявити позов в інтересах держави, який виражається в інтересах частини українського народу - членів територіальної громади, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює саме орган місцевого самоврядування.
Обгрунтовуючи підстави для представництва інтересів держави в суді прокурор зазначає, що порушення інтересів держави полягає в незаконному, нецільовому використанні приміщення навчального закладу, загрозі збереження існуючої мережі навчальних закладів та їх матеріально - технічної бази, а також забезпечення належних умов для навчання, фізичного, психічного, соціального, духовного та інтелектуального розвитку дітей, їх соціально - психологічної адаптації та активної життєдіяльності.
Оскільки орендоване за спірним договором приміщення є майном закладу освіти, входить до складу його матеріально - технічної бази, належить до комунальної власності Новогродівської міської ради, а тому саме Новогродівська міська рада повинна захищати порушені інтереси у спірних правовідносинах.
Разом з цим, прокурором було направлено на адресу Новогродівського міського голови запити про надання інформації щодо вжитих заходів з метою захисту комунального майна від нецільового використання, на які було отримано відповідні відповіді.
При цьому, прокурор вказує на те, що Новогродівська міська рада захист законних інтересів держави не здійснює, маючи відповідні повноваження, всупереч цим інтересам за захистом до суду не звертається, у зв`язку з чим прокурор звертається з даним позовом для захисту інтересів держави.
На виконання п. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» до звернення до суду, Красноармійською місцевою прокуратурою направлено Новогродівському міському голові повідомлення про представництво інтересів в суді.
Відповідно до вимог п. 6.7 наказу Генерального прокурора України №6гн від 28.05.2015 «Про організацію роботи органів прокуратури щодо представництва інтересів громадянина або держави в суді та їх захисту при виконанні судових рішень» , участь у розгляді справи приймає прокурор за місцем розташування суду.
Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 20 ГПК України, господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності, зокрема справи у спорах, що виникають при укладенні, зміні, розірванні і виконані правочинів у господарській діяльності, крім правочинів, стороною яких є фізична особа, яка не є підприємцем.
З огляду на вищевикладене, суд вважає, що прокурор не позбавлений права на звернення до господарського суду з позовом у цій справі і належним чином довів підстави представництва.
Подані матеріали відносяться до юрисдикції та підсудні господарському суду і є достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі.
Відповідно до пункту 4 частини другої статті 176 Господарського процесуального кодексу України про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій, серед іншого, зазначається за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатись справа.
Відповідно до частини третьої та п`ятої статті 12 Господарського процесуального кодексу України, спрощене позовне провадження призначене для розгляду малозначних справ, справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Для цілей цього Кодексу малозначними справами є: 1) справи, у яких ціна позову не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 2) справи незначної складності, визнані судом малозначними, крім справ, які підлягають розгляду лише за правилами загального позовного провадження, та справ, ціна позову в яких перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Здійснивши аналіз предмета та підстав позову, обраний спосіб захисту, обсяг та характер доказів у справі, значення для суспільного інтересу, суд дійшов висновку про те, що цей спір має розглядатись у порядку загального позовного провадження.
Керуючись статтями 12, 176, 177, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі №905/845/19.
2. Розгляд справи здійснювати у порядку загального позовного провадження.
3. Підготовче засідання призначити на 10.06.2019 о 12:00 год., яке відбудеться у приміщенні суду, кімната №318 (конкретний зал судового засідання буде визначено в день слухання справи).
4. Допустити прокурора до участі у справі №905/845/19.
5. Відповідачам встановити строк у п`ятнадцять днів з дня вручення даної ухвали для подання відзивів на позов з урахуванням вимог, передбачених статтею 165 Господарського процесуального кодексу України, з викладенням мотивів повного або часткового відхилення позовних вимог з посиланням на діюче законодавство; докази направлення відзиву позивачу та прокурору.
6. Попередити відповідачів, що у разі ненадання відзиву на позов у встановлений судом строк, справа згідно з ч. 9 ст. 165 ГПК України буде розглянута за наявними в ній матеріалами.
7. Запропонувати прокурору та позивачу у строк до п`яти днів з дня отримання відзивів надати суду відповіді на відзив (за наявності); докази направлення відповідей на відзиви відповідачам; оригінали документів для огляду.
8. Запропонувати третій особі не пізніше, ніж за три дні до дати судового засідання надати суду письмові пояснення по суті спору; докази направлення таких пояснень іншим учасникам у справі.
9. Роз`яснити сторонам та третій особі, що письмові докази подаються до суду в оригіналі або в належним чином засвідченій копії (ст.91 ГПК України). В разі подання копії документу вона повинна бути засвідчена відповідно до вимог чинного законодавства України (Закону України "Про нотаріат", Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" або ін.). Відповідно до п.5.27 Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації (ДСТУ 4163-2003) відмітку про засвідчення копії документа складають зі слів "Згідно з оригіналом", назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії, засвідчуватись повинна кожна сторінка документу з відтиском печатки підприємства, установи, організації, іншої юридичної особи.
Відповідно до п.17.1, п.17.3 "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подання, реєстрація, надсилання процесуальних та інших документів, доказів, формування, зберігання та надсилання матеріалів справи здійснюється в паперовій формі; розгляд справи у суді здійснюється за матеріалами справи у паперовій формі.
Документи, отримані електронною поштою без електронного підпису або каналами факсимільного зв`язку, не належать до офіційних, тому господарським судом не розглядаються.
10. Явка уповноважених представників у судове засідання не обов`язкова.
11. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.
12. Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://dn.arbitr.gov.ua
Суддя Н.В. Величко
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2019 |
Оприлюднено | 20.05.2019 |
Номер документу | 81784575 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні