ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"13" травня 2019 р. м. Київ Справа № 5002-3/3225-2012
Господарський суду Київської області у складі судді Янюк О.С. за участю секретаря судового засідання Мірошніченко В.В. розглянувши у судовому засіданні клопотання Державної служби зайнятості (Центральний апарат) та заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про залучення до участі у справі правонаступників
у справі №5002-3/3225-2012
про банкрутство Приватного акціонерного товариства Керченський скляний комбінат (98330, Автономна Республіка Крим, м.Керч, Індустріальне Шосе, буд.11, ідентифікаційний код 31179659)
У засіданні суду брали участь :
ліквідатор : не з`явився;
представник Фонду соціального страхування : Левшунов Д.С. (довіреність №121-08-1 від 21.01.2019, посвідчення адвоката №6284/10 від 08.12.2017);
інші учасники справи не з`явились
ВСТАНОВИВ:
10.12.2018 до Господарського суду Київської області (далі - суд) звернувся арбітражний керуючий Максимов Андрій Анатолійович із заявою про відновлення втраченого судового провадження Господарського суду Автономної Республіки Крим (далі - АРК) №5002-3/3225-2012 про банкрутство Приватного акціонерного товариства Керченський скляний комбінат (далі - ПрАТ Керченський скляний комбінат , банкрут).
Ухвалою суду від 18.02.2019, зокрема, вказану заяву задоволено, частково відновлено втрачене провадження, запропоновано Пенсійному фонду України, Міністерству соціальної політики України, Фонду соціального страхування України, Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку, Державній фіскальній службі України розглянути питання щодо можливості правонаступництва у даній справі, з урахуванням ст. 21 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (далі - Закон про банкрутство у редакції чинній з 19.01.2013) та положень ст. 52 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України).
Так, 22.03.2019 до суду надійшли:
1) заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія з цінних паперів, заявник - 1) № 14/04/6901 від 21.03.2019 (вх. №5783/19) про залучення до участі у справі правонаступника, а саме, Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - управління Комісії з цінних паперів) на Комісію з цінних паперів. Заяву обґрунтовує тим, що на підставі рішення Комісії з цінних паперів № 788 від 11.06.204 (далі - рішення №788 від 11.06.2014) управління Комісії з цінних паперів було припинено шляхом ліквідації. Центральним апаратом Комісії з цінних паперів прийнято до виконання повноваження управління;
2) клопотання Державної служби зайнятості (Центральний апарат; далі - Служба зайнятості, заявник - 2) №33/04/1481-19 від 21.03.2019 (вх. № 5710/19) про залучення до участі у справі правонаступника, а саме, Керченський міський центр зайнятості (далі - Керченський центр зайнятості) на Службу зайнятості. Клопотання обґрунтоване тим, що оскільки Керченський центр зайнятості на даний час знаходиться на тимчасово окупованій території України та фактично не функціонує, то вбачається, що останній вибув із спірних правовідносин, а тому є правові підстави для заміни Керченського центру зайнятості його правонаступником.
Відповідно до ч. 6 ст. 12 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом про банкрутство.
У свою чергу, ч. 1 ст. 2 Закону про банкрутство встановлено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, ГПК України, іншими законодавчими актами України.
Так, ухвалою суду від 26.03.2019 зазначені клопотання та заява були призначені до розгляду у судовому засіданні на 08.04.2019.
Під час судового засідання 08.04.2019 представники заявників свої заяви підтримали та просили суд їх задовольнити. Ліквідатор заперечував щодо задоволення вказаних заяв у зв`язку з відсутністю підстав для правонаступництва, та подав до суду письмові пояснення 08.04.2019 (вх. №6870/19) в яких зазначив про відсутність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) записів про припинення Керченського центру зайнятості та управління Комісії з цінних паперів. Крім того, вказав, що відповідно до п. 2 рішення №788 від 11.06.2014, Комісії з цінних паперів доручено прийняти до виконання повноваження управління Комісії з цінних паперів, проте, об`єм таких повноважень текст вказаного рішення не містить.
На підставі ст. 216 ГПК України, з метою надання часу для подачі додаткових доказів у судовому засіданні було оголошено перерву до 13.05.2019 (протокол судового засідання від 08.04.2019).
У судове засідання ліквідатор та представник заявника - 2 не з`явились, про причини неявки суд не повідомили, про час та місце судового засідання повідомлялись належним чином та своєчасно (т. 2 а.с. 45), явка обов`язковою судом не визнавалась, а тому ураховуючи положення ст. 42 ГПК України, суд визнав за можливе провести дане судове засідання без участі останніх.
Разом із цим, у судове засідання також не з`явився представник заявника -1, проте подав до суду клопотання 14/04/11004 від 10.05.2019 (вх.№9101/19), в якому просив здійснювати розгляд справи без участі останнього, яке суд, з урахуванням ст.42 ГПК України, визнав за можливе задовольнити.
Розглянувши зазначені заяви, дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 52 ГПК України, у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах , щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.
Згідно з ст. 21 Закону про банкрутство, у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншої особи, яка бере участь у справі, здійснює заміну такої сторони на будь-якій стадії провадження у справі її правонаступником. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Із змісту наявного у матеріалах справи реєстру вимог кредиторів ПрАТ Керченський скляний комбінат станом на 05.11.2013 вбачається, що кредиторами, зокрема, є управління Національної комісії з цінних паперів (ідентифікаційний код 38040961) у розмірі 20 400,00грн - 6 черга задоволення; Керченський центр зайнятості (ідентифікаційний код 20708617) у розмірі 61 429,14грн - 2 черга задоволення.
Згідно з витягом із ЄДР станом на 13.05.2019, місцезнаходженням управління Національної комісії з цінних паперів та Керченського центру зайнятості є АРК, м. Сімферополь та м. Керч відповідно.
Відповідно до ст.ст. 1,2 Закон України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України (далі - Закон), тимчасово окупованою територією визначається, зокрема, сухопутна територія Автономної Республіки Крим (далі - АРК) та міста Севастополя, внутрішні води України цих територій. Датою початку тимчасової окупації є 20.02.2014.
Отже, зазначені державні органи знаходяться на тимчасово окупованій території та не можуть здійснювати свою діяльність та виконувати надані ним законодавчими актами України повноваження. Доказів протилежного суду надано не було.
Водночас, статус території України, тимчасово окупованої внаслідок збройної агресії Російської Федерації, особливий правовий режим на цій території, особливості діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій в умовах цього режиму, додержання та захисту прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб визначає Закон.
Відповідно до ч. 3 ст. 17 Закону, у разі неможливості здійснювати діяльність на тимчасово окупованій території місце розташування державних органів, утворених відповідно до Конституції та законів України, визначається Кабінетом Міністрів України (далі - КМУ).
Проте, ані ліквідатором, ані заявниками, ані іншими учасниками справи не було надано суду відомості щодо виконання КМУ зазначеного положення Закону.
Водночас, приписами ст.ст. 5, 6 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, зокрема, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Комісія з цінних паперів. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Комісія з цінних паперів може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку та здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Положенням про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президентом України №1063/2011 від 23.11.2011 встановлено, що Комісія з цінних паперів, її центральний апарат та територіальні органи становлять систему органів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яку очолює Голова Комісії. Територіальні органи діють на підставі положень, що затверджуються Комісією з цінних паперів як колегіальним органом.
Тобто, завданням територіальних органів є реалізація повноважень центрального державного органу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Підсумовуючи вищевикладене, ураховуючи відсутність іншого територіального органу, до якого перейшли повноваження та функції управління Національної комісії з цінних паперів у зв`язку з тимчасовою окупацією, твердження ліквідатора про відсутність підстав для правонаступництва суд вважає помилковим, адже у даному випадку центральний апарат виступає правонаступником у зв`язку із неможливістю територіального органу виконувати свої повноваження, а не у зв`язку із ліквідацією останнього.
Разом із цим, рішення №788 від 11.06.2014, надане заявником - 1 як доказ, що підтверджує припинення управління Національної комісії з цінних паперів саме шляхом ліквідації суд не може прийняти до уваги, у зв`язку з відсутністю відповідного запису про припинення останнього у ЄДР.
Відповідно до Положення про Службу зайнятості, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики №1543 від 15.12.2016, Служба зайнятості є централізованою системою державних установ, діяльність якої спрямовується та координується Міністерством соціальної політики України.
Центральний апарат Служби зайнятості є головною державною установою у централізованій системі державних установ Служби зайнятості, виконує повноваження безпосередньо та через регіональні і базові центри зайнятості, їхні філії, навчальні заклади Служби зайнятості та підпорядкованих останній юридичних осіб; визначає функції та обсяг повноважень регіональних і базових центрів зайнятості, а також їхніх філій.
Так, Служба зайнятості здійснює свої повноваження як безпосередньо, так і через утворені в установленому порядку територіальні органи. Оскільки, як зазначалось вище, місце розташування Керченського центру зайнятості, як територіального органу Служби зайнятості КМУ у порядку, встановленому Законом визначене не було, то саме Служба зайнятості є належним правонаступником Керченського центру зайнятості (аналогічну правову позицію викладено у постанові Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду у справі №801/680/14 від 14.03.2019).
Ураховуючи зазначене, з метою непреривного та належного виконання державними органами своїх прав та обов`язків, ураховуючи особливий правовий режим на тимчасово окупованій території, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заяви заявника-1 та клопотання заявника-2.
Крім того, суд зазначає, що заміна відповідних кредиторів їх правонаступниками надасть змогу ліквідатору вчинити необхідні дії, передбачені ст. 41 Закону про бакнрутство.
Разом із цим, абз.7 п.2 ст. 25 Закону про банкрутство встановлено, що внесення змін до затвердженого господарським судом реєстру вимог кредиторів здійснюється виключно за наслідками перегляду ухвали господарського суду в апеляційному та касаційному порядку або за ново виявленими обставинами, а також у разі правонаступництва.
Підсумовуючи вищевикладене, керуючись ст.ст.3, 12, 52, 232-235 ГПК України, ст.ст. 21, 25 Закону про банкрутство, суд -
УХВАЛИВ:
1.Заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №14/04/6901 від 21.03.2019 - задовольнити.
2.Замінити кредитора Кримське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ідентифікаційний код 38040961) на Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку (ідентифікаційний код 37956207) у справі № 5002-3/3225-2012 про банкрутство ПАТ Керчинський скляний комбінат .
3.Заяву Державної служби зайнятості №33/04/1481-19 від 21.03.2019 - задовольнити.
4.Замінити кредитора Керченський міський центр зайнятості (ідентифікаційний код 20708617) на Державну службу зайнятості (Центральний апарат) (ідентифікаційний код 03491079) у справі № 5002-3/3225-2012 про банкрутство ПАТ Керчинський скляний комбінат .
5.Ліквідатору Максимову А.А. внести зміни до реєстру вимог кредиторів ПАТ Керчинський скляний комбінат у відповідності до п. 2 та п.4 даної ухвали.
Ухвала набирає законної сили у порядку, встановленому ч. 1 ст. 235 ГПК України негайно з моменту її оголошення суддею та може бути оскаржена протягом 10 днів у порядку, передбаченому ст.ст. 255-257 ГПК України з урахуванням пп. 17.5 п. 17 ч.І Перехідних положень ГПК України.
Суддя О.С. Янюк
Ухвалу підписано 21.05.2019
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2019 |
Оприлюднено | 23.05.2019 |
Номер документу | 81879444 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні