Рішення
від 06.05.2019 по справі 460/458/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

06 травня 2019 року м. Рівне №460/458/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дорошенко Н.О. за участю секретаря судового засідання Янчар О.П. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник адвокат Бевза К.І.,

відповідача: представник Юхименко Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариство з обмеженою відповідальністю "Парк Дистрибьюшн" доГоловного управління ДФС у Рівненській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН" (далі - позивач, ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН") звернулося до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Рівненській області (далі - відповідач-1), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-2), за змістом якого просило суд:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального рівня Головного управління ДФС у Рівненській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.12.2018 №1033179/41136894 про відмову в реєстрації податкової накладної №95 від 30.11.2018 ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН";

визнати протиправним та скасувати рішення комісії регіонального рівня Головного управління ДФС у Рівненській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.12.2018 №1033185/41136894 про відмову в реєстрації податкової накладної №76 від 30.11.2018 ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН";

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України з питань розгляду скарг №2152/41136894/2 від 11.01.2019;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України з питань розгляду скарг №2151/41136894/2 від 11.01.2019;

зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №95 від 30.11.2018 ТОВ "Парк Дистрибьюшн";

зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №76 від 30.11.2018 ТОВ "Парк Дистрибьюшн".

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН" сформовано та подано для реєстрації податкові накладні №76 від 30.11.2018 (дата подачі - 11.12.2018) та №95 від 30.11.2018 (дата подачі - 14.12.2018). В подальшому, реєстрація податкових накладних зупинена та запропоновано платнику податків надати пояснення. 21.12.2018 позивач надав відповідачу-1 повідомлення №2 про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, за ПН №76, №95 і документи, що підтверджують позитивну податкову історію.

22.12.2018 рішеннями про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.12.2018 №1033185/41136894, №1033179/41136894 відповідач-1 відмовив позивачу у реєстрації ПН в„–76 та в„– 95 в ЄРПН. Рішення були обґрунтовані тим, що платником податку надано копії документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, а зокрема, відсутні доведені плани для розрахунку винагороди.

Не погоджуючись з рішеннями, позивач 02.01.2018 подав скарги до комісії з розгляду скарг разом із копіями документів про підтвердження реальності господарської операції за ПН №76, №95, які не були враховані комісією з розгляду скарг. Ствердив, що станом на дату подання позову по зазначеним вище скаргам, комісією з розгляду скарг не надано жодної відповіді.

Позивач повідомив, що суть фінансово-господарських операцій за договором з ексклюзивним дилером №ЗВ/20/18 від 20.06.2018 полягала в тому, що ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН" на постійній основі від імені та за рахунок ТОВ "ІНТЕРТЕЛЕКОМ" здійснює фактичні та юридичні дії щодо пошуку нових абонентів та здійснює документальне оформлення Абонентських договорів між абонентами та ТОВ "ІНТЕРТЕЛЕКОМ", що передбачено п. 2.1. Договору, код послуги згідно ДКПП: 63.99.10, а ТОВ "ІНТЕРТЕЛЕКОМ" щомісячно нараховує та оплачує винагороду ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН" за пошук нових абонентів та за укладання з ними Абонентських договорів.

В період з 01.11.2018 по 30.11.2018, ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН" були надані ТОВ "ІНТЕРТЕЛЕКОМ" послуги, визначені п. 2.1 Договору, а саме здійснено: 2059 підключень за Актом наданих послуг №ЗВ/11 18 від 30.11.2018, 1618 підключень за Актом наданих послуг №ЗВ/11 18 від 30.11.2018. Загальна вартість наданих послуг: за Актом №1 становить 1200000,00 грн разом з ПДВ, за Актом №2 становить 909086,04 грн разом з ПДВ, що підтверджується розрахунком винагороди дилера за підключення абонентів до Актів №1, №2 та додатками до них, якими встановлено: дату, місце операції, тарифний план, номер абонента та суму винагороди по кожному підключенню (укладеному Абонентському договору). На зазначені господарські операції з надання послуг, позивачем складено та подано на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні від 30.11.2018 №76, №95.

Позивач зауважив, що з моменту створення (08.02.2017) та по день подання позовної заяви ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН" займається оптовою та роздрібною торгівлею продукцією (стартові пакети, скретч-картки, телефони, модеми) ПАТ "ВФ Україна" та надає супутні послуги з просування продукції, які виникають при реалізації продукції кінцевим споживачам за Договором № 37 від 20.11.2009, та щомісячно складає та реєструє податкові накладні за надані послуги на адресу ПАТ "ВФ Україна".

За весь час діяльності ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН" був лише один випадок зупинення реєстрації податкової накладної №59 від 30.11.2017, яка в подальшому була зареєстрована ДФС України на підставі рішення Рівненського окружного адміністративного суду по справі №817/551/18 від 20.03.2018.

Позивач також вказав, що Порядок зупинення реєстрації податкової накладної вимагає від податкового органу зазначення кожного критерію, якому відповідає платник податків. З цих підстав допущене відповідачем зупинення реєстрації ПН №76, №95 від 30.11.2018 є незаконним, оскільки відбулося без зазначення у Квитанціях конкретного критерію, серед визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Позивач вважає також безпідставним зупинення реєстрації ПН №76, №95 від 30.11.2018, яке підтверджується й відсутністю окремих рішень щодо віднесення позивача до переліку ризикових платників. На думку позивача, відповідач був зобов`язаний у Квитанції чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків, а і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.

Також позивач зазначив, що в Квитанціях №9275312352 від 11.12.2018 та №9280768835 від 14.12.2018 єдиною підставою для зупинення реєстрації ПН №76, №95 від 30.11.2018 стало те, що податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Тобто, відповідачем-1 застосовано критерії ризиковості платника податку до податкових накладних, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом зупинено реєстрацію ПН №76, №95 від 30.11.2018 з підстав, які не передбачені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної.

Позивач окрім цього відмітив, що на день подання позову, Критерії ризиковості платників податків існують виключно у вигляді листа ДФС України від 29.10.2018 №3104/4/99-99-07-05-04-13, не затверджені будь-яким наказом Державної фіскальної служби України, не зареєстровані в Міністерстві фінансів України та Міністерстві юстиції України.

В спростування доводів відповідача-1 у оскаржених рішеннях про те, що позивач нібито не надав копії документів, а саме: доведені плани для розрахунку винагороди, ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН" зауважив, що умовами Договору не передбачено оформлення доведених планів для розрахунку винагороди. Не передбачено надання оформлення доведених планів для розрахунку винагороди й типовими формами й галузевою специфікою.

Позивач, вважаючи протиправними рішення про відмову в реєстрації податкових накладних та рішення Комісії з питань розгляду скарг, просив їх скасувати, а також зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.

Ухвалою суду від 05.03.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, визначено справу до судового розгляду за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі.

Відповідачі позову не визнали. Представник відповідачів подав суду відзив на позовну заяву (а.с.229-230 т.2), у якому зазначив про безпідставність покликання позивача на те, що контролюючим органом не зазначено конкретного переліку документів, який має бути подано. Так, платником податку 21.12.2018 було направлено повідомлення №2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, а саме по податкових накладних від 30.11.2018 №76 та №95. Повідомлення не містило повного пакету документів, передбачених вимогами пунктів 12-14 Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується долученою до відзиву електронною копією Журналу розгляду повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН, реєстрація яких зупинена. З огляду на це, комісією ГУ ДФС у Рівненській області прийнято оскаржені рішення, в якому чітко зазначено, яких саме документів, визначених Порядком, позивачем не надано до повідомлення. Зокрема, не надано до повідомлень належних первинних документів, які є достатніми для прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, а саме, відсутні доведені плати для розрахунку винагороди.

Таким чином, представник відповідачів вважає оскаржені рішення обґрунтованими, оскільки платником податків не надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено. З цих підстав представник відповідачів просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Позивач подав суду відповідь на відзив (а.с.1-3 т.3), в якому вказав, що у відзиві представник відповідачів стверджував, що позивачем не були надані всі необхідні документи на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН, реєстрацію яких зупинено. Зазначив, що в квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної відповідач-1 вказав, що податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Між тим, вказаний підпункт містить сім окремих підстав для зупинення податкових накладних. На велике переконання позивача, не зазначення відповідачем-1 конкретної підстави для зупинення податкових накладних №76, №95 позбавляє рішення та дії відповідача-1 юридичної визначенності та унеможливлює надання адекватного переліку документів.

Позивач також вказав, що в рішеннях про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН у розділі "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства", у підрозділі "додаткова інформація" зазначив, що ненадані доведені плати для розрахунку винагороди. Тобто, відповідач-1, зазначивши в рішення про надання документів, які складені з порушенням законодавства (розділ "додаткова інформація"), де він мав зазначити про те, які саме документи складені з порушенням законодавства, зазначив про ненадання документів: доведених планів для розрахунку винагороди. Тобто, на думку позивача, незрозуміло які із наданих документів складені з порушенням законодавства, чи взагалі не надані документи. На велике переконання позивача, не зазначення відповідачем-1 конкретних недоліків документів позбавляє рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної юридичної визначеності та законної передбачуваності позивача, оскільки позивач не в змозі з`ясувати, що саме він порушив, та змоделювати законну лінію поведінки.

Позивач вважає, що у зв`язку з викладеним, позовні вимоги слід задовольнити повністю.

Протокольною ухвалою від 08.04.2019 закрито підготовче провадженні у справі, призначено справу до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у заявах по суті справи, просив суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідача-2 у судовому засіданні заперечувала проти позовних вимог з підстав, викладених у відзиві на позов, просила суд відмовити у задоволенні позову.

Представник відповідача-1 у судове засідання не з`явився, будучи належним чином повідомленим про дату, час і місце судового засідання. За відсутності підстав, визначених ч. 2 ст. 205 КАС України, для відкладення розгляду справи, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача-1.

Заслухавши пояснення представників позивача, відповідача-2, з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, дослідивши зібрані у справі докази, оцінивши їх у сукупності, відповідно до вимог закону, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову, з урахуванням такого.

Матеріалами справи стверджено, що ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН" (ЄДРПОУ 41136894) зареєстроване як юридична особа з 08.02.2017 та перебуває на обліку як платник податків в Державній податковій інспекції у м. Рівне Головного управління ДФС у Рівненській області. Основний вид діяльності за КВЕД 82.99 надання інших допоміжних комерційних послуг (а.с.19-23 т.1).

ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН" є платником податку на додану вартість з 01.03.2017, що підтверджується витягом №1717164500072, дата формування витягу 10.02.2017 (а.с.24 т.1).

20.06.2018 між ТОВ "Інтертелеком" (Оператор) та ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН" (Ексклюзивний дилер) укладено договір №ЭВ/20/18 (далі - Договір №ЭВ/20/18), предметом якого є надання послуг фіксованого міського і міжміського зв`язку з використанням технології СDMA (а.с.42-54 т.1).

У пункті 2.1 Розділу 2 Договору №ЭВ/20/18 визначено, що на умовах цього договору, додатків та додаткових угод до нього оператор доручає, а ексклюзивний дилер зобов`язуєтеся здійснювати від імені та за дорученням оператора за винагороду такі фактичні і юридичні дії, зокрема, пошук потенційних абонентів для оператора (послуг оператора), документальне оформлення Абонентських договорів між абонентами та ТОВ "ІНТЕРТЕЛЕКОМ".

За змістом підпункту 3.2.2 п. 3.2 Розділу 3 Договору №ЭВ/20/18 оператор зобов`язаний виплачувати ексклюзивному дилеру винагороду за надані послуги відповідно до умов, визначених оператором, і на основі отриманих від ексклюзивного дилера актів виконаних робіт по даному Договору і додатковому до нього Звіту про контрактні підключення ексклюзивного дилера на звітний період (при умові відповідності даних Акта і Звіту з даними білінгової системи оператора). Оплата здійснюється в національній валюті України. Фактичні витрати, понесені ексклюзивним дилером у зв`язку з виконанням доручень згідно з дійсним Договором, компенсації оператора не підлягають. Забезпечення ексклюзивного дилера засобами, необхідними для виконання доручень згідно з дійсним Договором, здійснюється за рахунок ексклюзивного дилера.

Договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 07.06.2019 (пункт 9.1 Розділу 9 Договору №ЭВ/20/18).

Додатком №3 до договору з ексклюзивним дилером №ЭВ/20/18 від 20.06.2018 (а.с.61-64 т.1) визначено розміри винагороди дилера, яка складається із: компенсації оренди за ексклюзивність; фіксована компенсації заробітної плати одному співробітнику дилера за обслуговування абонентської бази ТОВ "ІНТЕРТЕЛЕКОМ"; основної винагороди за підключення (Rebenue sharing). Виконання дилером дійсного Договору оплачується ТОВ "ІНТЕРТЕЛЕКОМ" за результатом виконаної роботи за минулий календарний місяць.

Винагорода ексклюзивного дилера розраховується і виплачується дилеру впродовж календарного місця, наступного за звітним періодом.

Відповідно до пунктів 3.1-3.2 Додатку №3 до договору з ексклюзивним дилером №ЭВ/20/18 від 20.06.2018 фіксована ставка винагороди для голосових тарифних планів складає 50%. Винагорода виплачується щомісяця впродовж 12 місяців, включаючи місяць підключення. Фіксована ставка винагороди для інтернет тарифних планів складає 60%. Винагорода виплачується щомісячно впродовж 12 місяців, включаючи місяць підключення.

Фіксована ставка обчислюється від суми, витраченої абонентом на оплату телекомунікаційних послуг за винятком: переказу балансу; послуги контент-провайдерів; оплати послуги "тимчасове припинення договору"; суми "зовнішніх" поповнень; суми грошових коштів, нарахованих ТОВ "ІНТЕРТЕЛЕКОМ" на абонентський номер (бонусний рахунок), при активації чи/або підключення, відповідно з умовами тарифу і/або акції.

Пунктом 4.1 Додатку №8 до договору з ексклюзивним дилером №ЭВ/20/18 від 20.06.2018 (а.с.71-73 т.1) визначено, що за кожний факт не складення/не надання/не реєстрації/порушень оформлення чи порушень реєстрації податкової накладної або ж не складання/не реєстрації розрахунку коригування (якщо обов`язок по складанню/реєстрації розрахунку коригування покладається на Дилера) в ЄРПН, Дилер сплачує ТОВ "ІНТЕРТЕЛЕКОМ" штраф в розмірі 25% від вартості операції по договору. При цьому, право вимоги штрафу виникає у ТОВ "ІНТЕРТЕЛЕКОМ" на 181 день з дня виникнення податкових обов`язків по податку на додану вартість по даній операції, якщо податкову накладну/розрахунок коригування не було зареєстровано. Вказаний в цьому пункті штраф підлягає оплати Дилеру впродовж 5-ти банківських днів з дня отримання відповідної вимоги.

За результатами наданих позивачем послуг для ТОВ "ІНТЕРТЕЛЕКОМ", складено Акт наданих послуг від 30.11.2018 №ЭВ/11 18 за договором ЭВ 20/18 від 20.06.2018 (далі - Акт наданих послуг №1), за змістом якого підтверджується, що ексклюзивним дилером у листопаді 2018 року було зроблено 2059 підключень. Нарахована винагорода складає: додаткова винагорода за підключення абонентів 1000000,00 грн та ПДВ 200000,00 грн на загальну суму 1200000,00 грн (а.с.128 т.1).

На підтвердження вартості наданих позивачем послуг складено розрахунок винагороди дилера за підключення абонентів з Акту надання послуг №ЭВ/11 18 від 30.11.2018, яким встановлено підключення 2059,00 абонентів та визначено суму нарахованої винагороди - 1200000,00 грн, в тому числі ПДВ 200000,00 грн. Окрім цього, у додатках №1 та №2 до розрахунку винагороди дилера за підключення абонентів містяться відомості щодо: переліку особових рахунків абонентів, наданих послуг, тарифних планів, дати підключення та регіону підключення (а.с.129-130, 131-168, 169-250 т.1, 1-49 т.2).

Окрім цього, за результатами наданих позивачем послуг для ТОВ "ІНТЕРТЕЛЕКОМ", складено Акт наданих послуг від 30.11.2018 №ЭВ/11 18 за договором ЭВ 20/18 від 20.06.2018 (далі - Акт наданих послуг №2), за змістом якого підтверджується, що ексклюзивним дилером у листопаді 2018 року було зроблено 1618 підключень. Нарахована винагорода складає: додаткова винагорода за підключення абонентів 757571,70 грн та ПДВ 151514,34 грн, на загальну суму 909086,04 грн (а.с.50 т.2).

На підтвердження вартості наданих позивачем послуг складено розрахунок винагороди дилера за підключення абонентів з Акту надання послуг №ЭВ/11 18 від 30.11.2018, яким встановлено підключення 1618,00 абонентів та визначено суму нарахованої винагороди - 909086,04 грн, в тому числі ПДВ 151514,34 грн. Окрім цього, у додатках №1, №2, №3 та №4 до розрахунку винагороди дилера за підключення абонентів містяться відомості щодо: переліку особових рахунків абонентів, наданих послуг, тарифних планів, дати підключення та регіону підключення (а.с.51-52, 53-84, 85-186, 187, 188-191 т.2).

Факт оплати наданих позивачем послуг по договірних відносинах з ТОВ "ІНТЕРТЕЛЕКОМ" підтверджено наданою ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН" банківською випискою АТ "УкрСиббанк", сформовану станом на 22.01.2019 за період з 01.01.2018 до 22.01.2019 (а.с.203-204 т.2).

Суд встановив, що ТОВ "ПАРК ДИСТРИБЬЮШН" на господарські операції з надання послуг для ТОВ "ІНТЕРТЕЛЕКОМ" виписано податкову накладну №76 від 30.11.2018 на загальну суму 1200000,00 грн, в тому числі ПДВ 200000,00 грн, яка 11.12.2018 подана для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, та податкову накладну №95 від 30.11.2018 на загальну суму 909086,04 грн, в тому числі ПДВ 151514,34 грн, яка 14.12.2018 подана для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.112, 115 т.1).

Згідно з квитанціями про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.12.2018, реєстраційний номер в ЄРПН 9275312352 та від 14.12.2018 реєстраційний номер в ЄРПН 9280768835, документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РВ від 30.11.2018 №76 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РВ відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.114, 117 т.1).

Позивачем направлено до ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 21.12.2018 №2. Надано пояснення, що податкові накладені №95 №76 складені за фактом надання послуг з підключення абонентів (Акти №№ЭВ/11 18, ЭВ/11 18 від 30.11.2018), послуги надавались у відповідності до договору ЭВ 20/18 від 20.06.2018. За умовами договору, оплата здійснюється протягом календарного місяця, наступного за звітним. Послуги за Договором надаються на постійній основі. Заборгованість за послуги, що надані у попередніх періодах відсутня, що підтверджується випискою від 17.12.2018 та Актами. Окрім цього, для підтвердження реальності господарських операцій, позивач надав контролюючому органу письмові додатки в кількості 15 одиниць (а.с.118 т.1).

Представник відповідача-2 в судовому засіданні не заперечив факту подання позивачем до ДПІ у м. Рівне ГУ ДФС у Рівненській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, із поясненнями.

Відповідно до Квитанції №2 від 21.12.2018, реєстраційний номер 9286086993, документ доставлено до районного рівня 1716 Державна податкова інспекція у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області. Документ прийнято (а.с.119 т.1).

22.12.2018 Комісією ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №1033185/41136894 та рішення №1033179/41136894, якими позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних №95, №76 від 30.11.2018 з підстав: "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Додаткова інформація: надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної. Зокрема, відсутні доведені плани для розрахунку винагороди" (а.с.120-121, 122-123 т.1).

02.01.2019 позивач подав до Державної фіскальної служби України скарги на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1033185/41136894 та №1033179/41136894, з вимогами скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Рівненській області та зареєструвати ПН/РК (а.с.124-125,126-127 т.1), за результатами розгляду яких Комісією ДФС з питань розгляду скарг прийнято Рішення №2151/41136894/2 від 11.01.2019 та №2152/41136894/2 від 11.01.2019, якими згідно з пунктом 56.23 статті 56 Податкового кодексу України, залишено скарги без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін (а.с.239, 240 т.2).

Незгода позивача з рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних №95 №76 від 30.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішеннями Комісії ДФС з питань розгляду скарг зумовила його звернення до суду з позовом, при вирішенні якого суд виходить з такого.

За правилами пункту 185.1 статті 185 ПК України, операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, в силу вимог пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до підпункту 2 пункту 31 Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" від 07.12.2017 №2245-VIII (далі - Закон №2245-VIII), змінено редакцію пункту 201.16 статті 201 ПК України. Згідно з такими змінами реєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання вказаної норми, 21.02.2018 Кабінетом Міністрів України прийнята постанова №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі - Порядок №117).

За правилами пункту 3 Порядку №117 (в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин), податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.05.2019
Оприлюднено23.05.2019
Номер документу81885655
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/458/19

Постанова від 22.01.2021

Кримінальне

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

Ухвала від 11.06.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 30.04.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 30.04.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Постанова від 10.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні