Справа № 308/2257/19
3/308/1286/19
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 травня 2019 року м. Ужгород
Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Тхір О.А., за участю представника Закарпатської митниці ДФС Зубенка І.І., розглянувши матеріали справи про порушення митних правил, які надійшли з Закарпатської митниці ДФС України, відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; місце народження - Україна, м. Тернопіль, тимчасово не працюючого, місце проживання - АДРЕСА_1 , закордонний паспорт - НОМЕР_1 від 09.07.2018 року; ідентифікаційний код платника податків - суду не відомий,
за ч. 1 ст. 483 МК України ,
В С Т А Н О В И Л А:
03.01.2019 року о 09 год. 40 хв. в зону митного контролю на ділянку «Виїзд з України» митного посту Тиса Закарпатської митниці ДФС заїхав легковий автомобіль марки Mercedes-Benz , моделі S320 реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 НОМЕР_3 , ідентифікаційний номер кузова: НОМЕР_4 , під керуванням громадянина України ОСОБА_1 , який прямував з України в Угорщину у приватних справах.
Формою проходження митного контролю громадянин ОСОБА_1 обрав порядок проходження по смузі руху зелений коридор .
Згідно ч. 5 ст. 366 МК України обрання "зеленого коридору" вважається заявою громадянина про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території та свідчить про факти, що мають юридичне значення.
Згідно ч. 6 даної статті громадяни, які проходять (проїжджають) через "зелений коридор", звільняються від подання письмової митної декларації. Звільнення від подання письмової митної декларації не означає звільнення від обов`язкового дотримання порядку переміщення товарів через митний кордон України.
При усному опитуванні гр. ОСОБА_1 заявив, що не переміщує через митний кордон України товари в обсягах, що підлягають обов`язковому письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами; приховані від митного контролю, чи такі, що підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо переміщення через митний кордон України.
Відповідно ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комеріційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Згідно ч.2 Типової технологічної схеми здійснення митного контролю автомобільних транспортних засобів перевізників і товарів що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон, затвердженої ПКМУ від 21.05.2012 року №451 - митний контроль автомобільних транспортних засобів і товарів здійснюється виключно митними органами . Відповідно до законодавства, вибірково, у формах та обсязі, що визначені на підставі результатів системи управління ризиками.
Відповідно до п. 7 ПКМУ Про затвердження вичерпного переліку підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення митними органами України від 23.05.2012 №467, на підставі наявності ознак облаштування товарів, транспортних засобів комерційного призначення спеціально виготовленими сховищами (тайниками) або використання інших засобів чи способів, що утруднюють виявлення товарів - проводиться митний огляд.
Керуючись пунктом 6 Типової Технологічної схеми здійснення митного контролю автомобільних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України № 451 від.21.05.2012 року, на підставі результатів аналізу та оцінки ризиків, транспортний засіб було виведено з загального потоку для проведення митного огляду в боксі поглибленого огляду.
В ході здійснення митного огляду легкового автомобіля марки Mercedes-Benz , моделі S320 реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 НОМЕР_3 , ідентифікаційний номер кузова: НОМЕР_4 були виявлені приховані від митного контролю товари, а саме предмети у формі каміння, за зовнішніми ознаками схожі на каміння бурштину в сировині в необробленому вигляді. Загальна вага виявленого каміння становить 23.8 кг.
Вищезазначені виявлені предмети були приховані у спеціально виготовленому кустарним способом тайнику, що знаходився у середині паливного баку. Доступ до прихованого став можливим після демонтажу заднього сидіння автомобіля, зняття звукоізоляційного матеріалу та демонтажу пластикової кришки, яка прикривала металеву пластину розміром 22*24 см, яка кріпилася до поверхні паливного баку за допомогою металевої петлі та прикривала собою виготовлений кустарним способом отвір розміром 22*24 см.
Згідно з Законом України Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями Ь ними (Закон N 637/97-ВР від 18 листопада 1997 року зі змінами та доповненнями) терміни та поняття вживаються у такому значенні: дорогоцінне каміння органогенного утворення-перли бурштин в сировині, необробленому та обробленому вигляді:
Ввезення в Україну і вивезення з України дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння та виробів з них провадяться суб`єктами господарювання та фізичними особами у порядку і на умовах. визначених законодавчими актами України (пункт 1 статті 13 Закону N 637/97-ВР від 18 листопада 1997 року зі змінами та доповненнями).
Порядок вивезення (пересилання) за межі митної території України громадянами дорогоцінних металів (за винятком банківських металів, пам`ятних та ювілейних монет України із дорогоцінних металів), дорогоцінного каміння та виробів із них, а також культурних цінностей з метою їх відчуження, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 року № 448. Цим Порядком передбачено, що вивезення (пересилання) за межі митної території України дорогоцінних металів (за винятком банківських металів, пам`ятних та ювілейних монет України із дорогоцінних металів), дорогоцінного каміння та виробів із них з метою їх відчуження здійснюється у разі, коли сумарна фактурна вартість дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та виробів з них:
не перевищує суму, еквівалентну 10000 євро (крім заборонених до вивезення за межі митної території України 4 ), шляхом вчинення дій, усного або за бажанням власника таких товарів чи на вимогу посадової особи митного органу письмового декларування:
перевищує суму, еквівалентну 10000 євро (крім дорогоцінних металів, заборонених до вивезення за межі митної території України, та особистих речей). - на умовах поміщення товарів у митний режим експорту.
Згідно з п.53 ст. 4 Митного кодексу України, спеціально виготовлене сховище (тайник) - сховище, виготовлене з метою незаконного переміщення товарів через митний кордон України, а також обладнані та пристосовані з цією метою конструктивні ємності чи предмети, які попередньо піддавалися розбиранню, монтажу, тощо.
Виявлені предмети у формі каміння, за зовнішніми ознаками схожі на каміння бурштину (в сировині в необробленому вигляді громадянин України ОСОБА_1 не визнав своєю власністю.
Згідно інформації, отриманої з мережі Інтернет - сайт ( auto.ria.com ) від 03.01.2019 року, вартість аналогічного/подібного легкового автомобіля марки MERCEDES-BENZ , моделі S320 . рік виготовлення - 1996. тип двигуна - бензин, становить 5730.00 євро, що станом на 03.01.2019 року за курсом НБУ складає 181722.01 грн. (сто вісімдесят одна тисяча сімсот двадцять дві грн. 01 коп.).
Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників), а саме, обладнаних та пристосованих конструктивних ємностей (порожнин), які попередньо піддавалися розбиранню та монтажу, з метою незаконного переміщення товарів через митний кордон України.
В судове засідання ОСОБА_1 неодноразово не з`являється, хоча про час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином, шляхом надіслання судових повісток про виклик до суду рекомендованим поштовим відправленням, та шляхом надіслання смс-повісток, за його клопотанням про такий спосіб повідомлення. Будь-яких клопотань від нього на адресу суд не надходило. За таких обставин суд розглядає справу за відсутності особи, яка притягається до відповідальності, в зв`язку з неявкою без поважних причин в судове засідання, та, зважаючи на ту обставину, що його неявка, не перешкоджає розгляду справи.
Представник Закарпатської митниці ДФС Зубенко І.І. у судовому засіданні зазначив, що ОСОБА_1 винен у вчиненні адміністративного правопорушення, його вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому його необхідно притягнути до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України та застосувати до нього стягнення відповідно до санкції вказаної статті.
Дослідивши матеріали справи, доходжу висновку, що в діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України - дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів.
Згідно з ч. 1ст. 486 МК України , завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Відповідно до ч. 1ст. 489 МК України , посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Диспозиція ч. 1ст. 483 МК України визначає склад адміністративного правопорушення,що полягає у переміщенні або діях,спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю,тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Факт вчинення вказаного правопорушення ОСОБА_1 та його вина у вчиненні правопорушення підтверджується протоколом про порушення митних правил № 0016/30500/19 від 03.01.2019 року, письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 03.01.2019 року, актом про проведення огляду товарів від 03.01.2019 року, фотоілюстрацією, доповідною запискою старшого державного інспектора ОСОБА_2 , від 03.01.2019 року, висновком експерта № 142008400-0042 від 22.02.2019 року, та іншими матеріалами справи.
Відповідно до ст. 23 КУпАП , метою адміністративного стягнення є виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення в дусі додержання законів України, поваги правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи характер та ступінь вчиненого правопорушення, обставини справи, особу порушника та те, що вина ОСОБА_1 доведена, в контексті визначень, регламентованих ст. 4 МК України та ч. 1 ст. 483 МК України , на останнього слід накласти адміністративне стягнення, передбачене санкцією статті за якою притягається до відповідальності, а саме: у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП , п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір з ОСОБА_1 підлягає до стягнення судовий збір у сумі 384,20 грн.
Керуючись ст. 4 , ч. 1 ст. 483 , ст. ст. 526 , 527-529 МК України , ст. ст. 33 , 40-1 , 265 , 283-285 , 287 , 294 КУпАП , п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір ,
П О С Т А Н О В И Л А:
Громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України , та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару, що становить 370 394,83 (триста сімдесят тисяч триста дев`яносто чотири гривні 83 копійки) з конфіскацією на користь держави безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України, а саме, конфіскувати на користь держави:
- дорогоцінне каміння, органогенного утворення - бурштин в стані сировини в необробленому вигляді, різного кольору та розмірів, вагою 23,8 кг.
- Легковий автомобіль марки MERCEDES-BENZ , моделі S320 реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 НОМЕР_3 , ідентифікаційний номер кузова: НОМЕР_4 , рік виготовлення - 1996, об`єм двигуна 2560 см3, тип двигуна - бензин, колір чорний.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь держави 384 (триста вісімдесят чотири) гривні 20 коп. судового збору.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі, до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня її винесення.
Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців.
Суддя Ужгородського міськрайонного суду
Закарпатської області О.А.Тхір
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2019 |
Оприлюднено | 24.05.2019 |
Номер документу | 81914201 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Деметрадзе Т. Р.
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Тхір О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні