Справа № 308/2257/19
Провадження № 33/4806/681/20
ЗАКАРПАТСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
про повернення апеляційної скарги
17.07.2020 м. Ужгород
Закарпатський апеляційний суд в особі судді Феєра І.С., перевірив апеляційну скаргу в. о. начальника Закарпатської митниці Держмитслужби О. Богаша на постанову судді Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 01. 07. 2020.
Цією постановою відмовлено в задоволенні клопотання про поновлення строку пред`явлення до виконання постанови Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 20. 05. 2019 у справі №308/2257/19, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 МК України.
Постанова суду першої інстанції мотивована відсутність достатніх підстав для задоволення вимог Закарпатської митниці Держмитслуби, оскільки заявником не доведено поважність причин пропуску строку пред`явлення виконавчого документа до виконання.
На вказану постанову судді, в. о. начальника Закарпатської митниці Держмитслужби О. Богаш подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову судді Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 01. 07. 2020 скасувати та прийняти нову постанову - про поновлення строку пред`явлення до виконання постанови Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 20. 05. 2019 у справі № 308/2257/19, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 МК України.
Вивчиши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга в. о. начальника Закарпатської митниці Держмитслужби О. Богаша не підлягає розгляду судом апеляційної інстанції, у зв`язку з чим підлягає поверненню особі, яка її подала, з таких підстав.
Положення ч. 2 ст. 7 та ч. 3 ст. 8 КУпАП регламентують, що провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності та ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.
За змістом ч. 5 ст. 529 МК України постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 287 КУпАП, постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена у порядку, визначеному Кодексом України про адміністративні правопорушення.
-2-
Такий порядок встановлений ч. 2 ст. 294 КУпАП, яка є спеціальною нормою і згідно з якою постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною першою статті 287 цього Кодексу.
За змістом ч. 1 ст. 284 КУпАП по справі про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить одну з таких постанов: 1) про накладення адміністративного стягнення; 2) про застосування заходів впливу, передбачених статтею 24-1 цього Кодексу; 3) про закриття справи.
Офіційне тлумачення положення частини другої статті 294 КУпАП стосовно оскарження в апеляційному порядку постанови судді у справі про адміністративне правопорушення, викладене в Рішенні Конституційного Суду №2-рп/2015 від 31. 03. 2015.
Як зазначив Конституційний Суд в цьому рішенні, положення частини 2 статті 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо оскарження необхідно розуміти так, що в апеляційному порядку може бути оскаржена лише та постанова судді у справі про адміністративне правопорушення, ухвалення якої передбачене частиною першою статті 284 цього Кодексу, а саме: про накладення адміністративного стягнення; про застосування заходів впливу, встановлених у статті 24-1 цього Кодексу; про закриття справи.
Водночас, порядок виконання постанови про накладення адміністративного стягнення регламентується положеннями іншого розділу КУпАП, а сааме розділом V Виконання постанов про накладення адміністративних стягнень . Вони не перебувають у безпосередньому зв`язку з положеннями глави 24 розділу IV цього Кодексу, якими унормовується порядок оскарження постанови судді у справі про адміністративне правопорушення, ухваленої по суті.
Системний аналіз положень статтей 283, 284 КУпАП дозволяє дійти висновку, щоо скарженню в апеляційному порядку підлягають лише постанови, які винесені за результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення, тоді як оскаржувана в. о. начальника Закарпатської митниці Держмитслужби О. Богашем постанова про відмову у задоволенні заяви про поновлення строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання не є такою, що постановлена за результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення, а тому не підлягає апеляційному оскарженню.
При цьому, зазначена в резолютивній частині постанови судді Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 01. 07. 2020 вказівка на можливість оскарження постанови в апеляційному порядку, є помилковою.
За таких обставин та враховуючи, що апеляційна скарга подана на судове рішення, яке не підлягає оскарженню, апеляційний суд позбавлений законних підстав для її розгляду, а тому апеляційна скарга в. о. начальника Закарпатської митниці Держмитслужби О. Богаша підлягає поверненню особі, що її подала.
Керуючись ст. ст. 293, 294 КУпАП, апеляційний суд,-
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу в. о. начальника Закарпатської митниці Держмитслужби О. Богаша на постанову судді Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 01. 07. 2020, якою відмовлено в задоволенні клопотання про поновлення строку пред`явлення до виконання постанови Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 20. 05. 2019 у справі № 308/2257/19, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 МК України - повернути особі, яка її подала.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню в касаційному порядку не підлягає.
Суддя:
Суд | Закарпатський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2020 |
Оприлюднено | 20.07.2020 |
Номер документу | 90453373 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Закарпатський апеляційний суд
Феєр І. С.
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Деметрадзе Т. Р.
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Тхір О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні