Рішення
від 29.12.2018 по справі 810/4061/17
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 грудня 2018 року м. Київ № 810/4061/17

Київський окружний адміністрітивний суд у складі головуючого судді Панової Г.В. розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом

Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області

до Комунального підприємства Білоцерківської міської ради "Білоцерківводоканал"

про стягнення податкової заборгованості,

В С Т А Н О В И В :

До Київського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління Державної фіскальної служби у Київській області (далі - ГУ ДФС у Київській області, позивач) з позовом до Комунального підприємства Білоцерківської міської ради "Білоцерківводоканал" (далі - КП БМР "Білоцерківводоканал", відповідач) про стягнення податкового боргу у розмірі 208 536,44 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за КП БМР "Білоцерківводоканал" рахується податкова заборгованість, яка виникла у результаті несплати самостійно задекларованих сум по земельному податку з юридичних осіб та нарахуванням пені, у тому числі за земельні ділянки в межах: Пилипчанської сільської ради в сумі 10 905, 15 грн., Шкарівської сільської ради в сумі 43 840, 25 грн., Томилівської сільської ради в сумі 139 630, 64 грн., Терезинської сільської ради в сумі 6 866, 06 грн., Фурсівської сільської ради в сумі 369, 50 грн., Глушківської сільської ради в сумі 4 827, 27 грн. та Храпачівської сільської ради в сумі 2 097, 57 грн.

Також позивач вказав, що з метою стягнення податкового боргу та на виконання вимог Податкового кодексу України відповідачу направлено податкову вимогу від 22.01.2008 №1/46.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.12.2017 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено попереднє судове засідання.

15.12.2017 року набув чинності Закон України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" №2147-VIII від 03.10.2017, яким КАС України викладено в новій редакції.

Відповідно до пункту 10 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції чинній з 15.12.2017, справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності Кодексу в редакції від 15.12.2017, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності нової редакції Кодексу.

Протокольною ухвалою 20.12.2017 суд визначив подальший розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження із проведенням судового засідання.

Від представника відповідача 20.12.2017 до суду надійшов відзив на адміністративний позов. КП БМР "Білоцерківводоканал" заперечує проти визначеної позивачем в позовній заяві суми податкової заборгованості із земельного податку за земельні ділянки в межах Глушківської сільської ради за 2016 рік у сумі 4 008, 66 грн. В обгрунтування доводів заперечень відповідач вказує, що згідно податкової декларації з плати за землю за 2016 рік, яка була подана ним до податкового органу 11.02.2016, вбачається, що річна сума земельного податку за 2016 рік за земельні ділянки в межах Глушківської сільської ради становить 1 145, 33 грн. Враховуючи викладене, відповідач просить суд відмовити у задоволенні позову в частині стягнення 2 863, 33 грн. податкової заборгованості. Щодо іншої частини позовних вимог відповідачем заперечень на позов наведено не було.

Представником позивача до суду подано клопотання від 24.01.2018 про розгляд даної справи у порядку письмового провадження без виклику сторін. Представник відповідача у вказаному клопотанні зазначив, що не заперечує проти цього клопотання.

Відповідно до частини 3 статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Згідно із частини 9 статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про здійснення подальшого розгляду даної справи у порядку письмового провадження на підставі наявних у ній матеріалів та доказів.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради "Білоцерківводоканал" зареєстровано юридичною особою 29.12.2007 Білоцерківською міською радою Київської області та перебуває на обліку в Білоцерківській об`єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС у Київській області.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем було подано до податкового органу податкові декларації, у яких відповідач самостійно визначив податкові зобов`язання, що підлягають сплаті до бюджету, а саме:

- податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) Фурсівської сільської ради за 2016 та 2017 роки, у яких відповідачем самостійно визначено річну суму податкового зобов`язання за 2016 рік у розмірі 376, 62 грн. (щомісячно 31,39 грн., окрім грудня - 31,33 грн.) та за 2017 рік у розмірі 399, 22 грн. (щомісячно 33,27 грн., окрім грудня - 33,25 грн.).

- податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) Пилипчанської сільської ради за 2016 та 2017 роки, у яких відповідачем самостійно визначено річну суму податкового зобов`язання за 2016 рік в розмірі 6 340,17 грн. (щомісячно 528,35 грн., окрім грудня - 528, 32 грн.) та за 2017 рік у розмірі 6 720,58 грн. (щомісячно 560, 05 грн., окрім грудня 560,03 грн.)

- податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) Шкарівської сільської ради за 2015, 2016 та 2017 роки, у яких відповідачем самостійно визначено річну суму податкового зобов`язання за 2015 рік в розмірі 16 583,85 грн. (щомісячно 1 381, 99 грн., окрім грудня - 1 381, 96), за 2016 рік в розмірі 23 764,66 грн. (щомісячно 1 980,39 грн., окрім грудня - 1 980, 37 грн.), та за 2017 рік у розмірі 25 190,54 грн. (щомісячно 2 099, 21 грн., окрім грудня - 2 099, 23 грн.).

- податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) Томилівської сільської ради за 2015, 2016 та 2017 роки, у яких відповідачем самостійно визначено річну суму податкового зобов`язання за 2015 рік у розмірі 52 617, 54 грн. (щомісячно 4 384,80 грн., окрім грудня - 4 384, 74 грн.), за 2016 рік у розмірі 75 400, 94 грн. (щомісячно 6 283, 41 грн., окрім грудня - 6 283, 43 грн.), та за 2017 рік у розмірі 79 924, 99 грн. (щомісячно 6 660,42, окрім грудня - 6 660, 37).

- податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) Терезинської сільської ради за 2016 та 2017 роки, у яких відповідачем самостійно визначено річну суму податкового зобов`язання за 2016 рік у розмірі 4 008, 66 грн. (щомісячно 334, 06 грн., окрім грудня - 334, 00 грн.), та за 2017 рік у розмірі 4 249, 18 грн. (щомісячно 354,10 грн., окрім грудня - 354, 08 грн.).

- податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) Глушківської сільської ради за 2016 та 2017 роки, у яких відповідачем самостійно визначено річну суму податкового зобов`язання за 2016 рік у розмірі 1 145, 33 грн. (щомісячно 95,44 грн., окрім грудня - 95, 49 грн.), та за 2017 рік у розмірі 1214, 05 грн. (щомісячно 101,17 грн, окрім грудня - 101, 18 грн.).

- податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) Храпачівської сільської ради за 2015, 2016 та 2017 роки, у яких відповідачем самостійно визначено річну суму податкового зобов`язання за 2015 рік у розмірі 799, 25 грн. (щомісячно 66,60 грн., окрім грудня - 66, 65 грн.), за 2016 рік у розмірі 1 145, 33 грн. (щомісячно 95,44 грн., окрім грудня - 95, 49 грн.) та за 2017 рік у розмірі 1 214,05 грн. (щомісячно 101,17 грн., окрім грудня - 101,18 грн.).

Згідно із довідкою ГУ ДФС у Київській області від 13.10.2017 загальна сума заборгованості відповідача складає 208 536, 44 грн.

Порівнявши наявні в матеріалах справи податкові декларації із даними облікових карток, суд дійшов висновку що за відповідачем рахується заборгованість щодо земельних ділянок у межах:

- Фурсівської сільської ради в сумі 369, 50 грн.;

- Пилипчанської сільської ради в сумі 10 905, 15 грн.;

- Шкарівської сільської ради в сумі 43 840, 25 грн.;

- Томилівської сільської ради в сумі 139 630, 64 грн.;

- Терезинської сільської ради в сумі 6 866, 06 грн.;

- Глушківської сільської ради в сумі 1 963,94 грн.;

- Храпачівської сільської ради в сумі 2 097, 57 грн.

Загальна сума податкової заборгованості складає 205 673, 11 грн.

Як вбачається із матеріалів справи, контролюючим органом було сформовано та надіслано відповідачу податкові вимоги форми "Ю" від 22.01.2008 № 1/46 на суму 1 793 285, 72 грн. та №2127 від 26.02.2008 на суму 1 828 314, 46 грн.

Вказані податкові вимоги вручено уповноваженому представникові відповідача 23.01.2008 та 27.02.2008 року, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення, копія яких наявна в матеріалах справи. Окрім того, податкові вимоги відповідачем не оскаржувались.

Враховуючи те, що обов`язок щодо сплати узгоджених сум грошових зобов`язань у встановлені законодавством строки відповідачем не виконано, позивач звернувся з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 (далі - ПК України).

Підпункт 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлює, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Згідно з пунктом 38.1 статті 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пункту 31.1 статті 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою (пункт 54.1 статті 54 ПК України).

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 56.11. статті 56 ПК України передбачено, що самостійно визначене платником податків податкове зобов`язання оскарженню не підлягає.

Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.

Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (пункт 129.4 статті 129 ПК України).

Пунктом 59.1 статті 59 ПК України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

При цьому, відповідно до пункту 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Всебічно дослідивши матеріали справи, зокрема дані облікових карток, подані позивачем та відповідачем податкові декларації, а також законодавство, на якому ґрунтуються позовні вимоги, суд дійшов висновку, що у відповідача наявна заборгованість із земельного податку у розмірі 205 673, 11 грн.

Суд приймає заперечення відповідача, викладені у відзиві на позовну заяву щодо частини річної суми земельного податку за 2016 рік за земельні ділянки Глушківської сільської ради, оскільки у доданій до відзиву копії податкової декларації з плати за землю за 2016 рік КОАТУУ вказано с. Глушки (3220481101) та зазначена інша сума. Отже, відповідачем була самостійно задекларована інша сума плати за землю. Про її прийняття ДФС України свідчить квитанція № 2 на звороті декларації. При цьому, суд зазначає, що в іншій частині позовних вимог відповідачем будь-яких заперечень або контррозрахунків суду надано не було.

Згідно з підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з підпунктів 95.2, 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з пункту 95.4 статті 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 87.2 статті 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

На підставі викладеного, суд вбачає наявність передбачених чинним законодавством підстав для стягнення коштів з КП БМР "Білоцерківводоканал" суми податкового боргу у розмірі 205 673, 11 грн.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували вимоги позивача в частині стягнення 205 673, 11 грн., відповідачем суду не надано.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що суму заборгованості до державного бюджету у розмірі 205 673, 11 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості на день прийняття рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню частково.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Комунального підприємства Білоцерківської міської ради "Білоцерківводоканал" (код ЄДРПОУ 35615226, місцезнаходження: 09100, Київська область, м.Біла Церква, вул.Сухоярська, буд.14) податковий боргу із земельного податку в сумі 205 673, 11 грн. (двісті п`ять тисяч шістсот сімдесят три) грн. 44 коп.

3. У задоволенні іншої частини позовних вимог, - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Панова Г. В.

Дата ухвалення рішення29.12.2018
Оприлюднено27.05.2019
Номер документу81915056
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення податкової заборгованості

Судовий реєстр по справі —810/4061/17

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Рішення від 29.12.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 01.12.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні