Рішення
від 22.05.2019 по справі 560/979/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/979/19

РІШЕННЯ

іменем України

22 травня 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М.

за участю:секретаря судового засідання Нетичай Ю.В. представника позивача: Підлісного О.В., представника відповідача: Гонтківського М.В., представника третьої особи: Габельчук К.В., розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" до Хмельницької обласної державної адміністрації в особі Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури, третя особа Приватне підприємство "АТП Поділля-Тур" про визнання протиправним та скасування пункту 3.19 рішення оформленого протоколом №1 засідання обласного конкурсного комітету та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом до Хмельницької обласної державної адміністрації в особі Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури, третя особа Приватне підприємство "АТП Поділля-Тур", в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати пункт 3.19. рішення оформленого протоколом №1 засідання обласного конкурсного комітету щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не входять за межі території області від 07.03.2019 року;

- зобов`язати Хмельницьку обласну державну адміністрацію провести новий конкурс з визначення перевізника на маршруті Кам`янець- Подільський - Нетішин, рейси 927/928.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що для участі в конкурсі на перевезення пасажирів по маршруту Кам`янець - Подільський - Нетішин, рейси 927/928 Товариством з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" було надано всі необхідні документи, які передбачені Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.

Вказав, що відповідно до пункту 3.19 рішення оформленого протоколом №1 засідання обласного конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07.03.2019 року, відбулось слухання пропозицій учасників для участі в конкурсі на перевезення пасажирів по маршруту Кам`янець - Подільський - Нетішин, рейси 927/928.

Зазначив, що після заслуховування пропозицій, в порушення Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, відповідачем не було проведено визначення переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, чим порушено процедуру проведення конкурсу та відповідно права учасника Товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля".

Зауважив, що жодних офіційних рішень організатором конкурсу, до початку проведення конкурсу, щодо не допущення Товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" до участі в конкурсі не приймалось. Також, такого рішення не приймалось і під час проведення конкурсу - перед заслуховуванням конкурсних пропозицій перевізників претендентів. Фактично, рішення про недопущення до конкурсу було прийнято самим членом обласного конкурсного комітету ОСОБА_1 , вже після заслуховування конкурсних пропозицій - перед визначенням переможця.

Вважає, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" безпідставно не допущено до участі у конкурсі на зазначеному вище маршруті, тому звернувся в суд з вказаними позовними вимогами.

Ухвалою суду від 03.04.2019 року у задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" про вжиття заходів забезпечення позову у цій справі відмовлено.

Суд, ухвалою від 04.04.2019 року відкрив провадження та призначив справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надавши суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що для участі в конкурсі з визначення перевізника на маршруті Кам`янець- Подільський - Нетішин, рейси 927/928 Товариством з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" запропоновано два транспортних засоби: Мерседес - Бенц, який відповідає умовам конкурсу, та іншим технічним характеристикам, а також MAN 18.420, серії НОМЕР_1 , 1994 р.в., який відповідає умовам конкурсу але не пройшов обов`язковий технічний контроль.

Вказав, що згідно з пунктом 3 Порядку проведення обов`язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2012 №137, періодичність проходження обов`язкового технічного контролю для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації становить - двічі на рік.

Вважає, що дії відповідача щодо не допущення Товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" до участі у конкурсі, який відбувся 07.03.2019 року, за об`єктом конкурсу Кам`янець - Подільський - Нетішин, рейси 927/928 відповідають вимогам чинного законодавства. Просив у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Представник третьої особи - Приватного підприємства "АТП Поділля-Тур" у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надавши суду пояснення, в якому вказав, що для участі у конкурсі з перевезення пасажирів в звичайному режимі руху на автобусних маршрутах загального користування за об`єктом конкурсу Кам`янець- Подільський - Нетішин, рейси 927/928, Товариством з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" не надано документів, що підтверджують проходження обов`язкового технічного контролю транспортного засобу, не надано таких Товариством з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" і під час засідання обласного конкурсного комітету щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області. Вважає, що Хмельницькою обласною державною адміністрацією в особі Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури здійснено всі передбачені Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування №1081 дії на забезпечення належної перевірки комплектності документів наданих Товариством з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" та достовірності викладеної в них інформації. Просив у задоволенні позову відмовити.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, представника третьої особи, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, приходить до висновків, що позовні вимоги не підлягають до задоволення з наступних підстав.

Встановлено, що розпорядженням голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 24.11.2016 року №518/2016-р "Про перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування", на Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури облдержадміністрації покладено повноваження облдержадміністрації щодо забезпечення організації пасажирських перевезень та виконання функцій організа тора проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), крім затвердження складу конкурсного комітету.

Наказом директора Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації від 21.01.2019 року №8-н "Про затвердження переліку об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів в звичайному режимі руху на автобусному маршруті загального користування за номерами маршрутів та рейсів у прямому та зворотному напрямках (об`єкти конкурсу) та умови їх проведення", затверджено перелік об`єктів конкурсу та умов до нього згідно додатку 1, в тому числі на маршрут Кам`янець - Подільський - Нетішин, рейси 927/928.

В газеті "Пропозиція тижня" від 26.01.2019 року №3 (500) було розміщено оголошення про конкурс та умови його проведення на право здійснення перевезення пасажирів за автобусними маршрутами загального користування, в тому числі на маршрут Кам`янець - Подільський - Нетішин, рейси 927/928.

Документи для участі в оголошеному конкурсі з перевезення пасажирів в звичайному режимі руху на автобусному маршруті загального користування за об`єктом конкурсу Кам`янець - Подільський - Нетішин, рейси 927/928 були подані Товариством з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" та Приватним підприємством "АТП Поділля-Тур".

Так, для участі у вказаному конкурсі позивачем надано наступні документи: заяву на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування від 07.02.2019 року, анкету до заяви про участь у конкурсі з перевезення пасажирів або продовження строку дії договору (дозволу) від 07.02.2019 року, відомості про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті, відомості про додаткові умови обслуговування маршруту, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку.

Приватним підприємством "АТП Поділля-Тур" для участі у конкурсі надано: заяву на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, анкету до заяви про участь у конкурсі з перевезення пасажирів або продовження строку дії договору (дозволу) від 13.02.2019 року, відомості про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті від 13.02.2019 року, відомості про додаткові умови обслуговування маршруту, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, сертифікати відповідності.

Встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" на конкурс подані транспортні засоби: Мерседес-Бенз, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 , 1999 року випуску, пасажиромісткість 30, МАН 18.420, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , 1994 року випуску, пасажиромісткість 55; Приватним підприємством "АТП Поділля-Тур" на конкурс подані транспортні засоби: SETRA S315HD, державний реєстраційний номер НОМЕР_3 , 1996 року випуску, пасажиромісткість 55, MERSEDES-BENZ SPRINTER, державний реєстраційний номер НОМЕР_4 , 2010 року випуску, пасажиромісткість 22.

Згідно Протоколу №1 засідання обласного конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07 березня 2019 року, ОСОБА_2 (представник робочого органу - начальник відділу пасажирських перевезень ТОВ "Хмельницьктранс"), проінформував про двох претендентів на автобусному маршруті Кам`янець - Подільський - Нетішин, рейси 927/928 (п.3.19 Протоколу №1), та зазначив, що ТОВ "Транс-Поділля" пропонує до використання на автобусному маршруті два транспортних засоби: перший - Мерседес-Бенц, відповідає умовам конкурсу, класу, категорії, власний, відсутній сертифікат відповідності; другий - МАН 18.420, серії НОМЕР_5 , 1994 р.в., по класу, категорії, пасажиромісткості відповідає умовам конкурсу, автобус власний, відсутній сертифікат відповідності, даний транспортний засіб обов`язковий технічний контроль не пройшов. Відповідно до інформації Управління Державної служби України з безпеки на транспорті в перевізника відсутні штрафні санкції, всі транспортні засоби внесені до ліцензійного реєстру. Медичний та технічний огляд, стоянка за договором. Штрафів відповідно до ст. 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення не має. Обслуговує 1 міжміський маршрут. Має 24 найманих працівники, середня заробітна плата - 3835 грн; ПП АТП "Поділля-Typ" пропонує до використання на автобусному маршруті два транспортних засоби: перший - Сетра S315, НОМЕР_6 , власний, має сертифікат відповідності; другий - Мерседес-Бенц НОМЕР_7 , 2010 р.в., 22 п/м, власний, є сертифікат відповідності. Матеріально-технічна база власна, знаходиться в м. Хмельницькому, маршрут формується в м. Кам`янець-Подільському. Відповідно до інформації Управління Державної служби України з безпеки на транспорті в Хмельницькій області в перевізника немає штрафів, всі автобуси, подані на конкурс, внесені до ліцензійного реєстру. Штрафів за ст.130 Кодексу України про адміністративні правопорушення не має. Обслуговує 1 приміський, 6 міжміських, 7 міжобласних та 2 міжнародних маршрути. Має 57 найманих працівників, середня заробітна плата - 4190 грн.

Під час засідання обласного конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області виступив член обласного конкурсного комітету ОСОБА_1 з приводу відсутності сертифікату відповідності та обов`язкового технічного контролю транспортного засобу МАН 18.420, серії НОМЕР_5 .

На зазначене, представник ТОВ "Транс-Поділля" повідомив про відсутність документів щодо проходження обов`язкового технічного контролю транспортного засобу МАН 18.420, серії НОМЕР_5 .

Під час засідання обласного конкурсного комітету ОСОБА_1 повідомив представнику ТОВ "Транс-Поділля", що організатором прийнято рішення про недопущення останнього до конкурсу, так як транспортний засіб МАН 18.420 серії НОМЕР_5 не пройшов обов`язковий технічний контроль.

Також, було рекомендовано організатору перевезень визнати переможцем та укласти договір на маршрут Кам`янець-Подільский - Нетішин, рейси 927/928 з ПП АТП "Поділля-Тур", з умовою обов`язкового заключення договору з лікарем та механіком, оскільки маршрут починається з м. Кам`янця-Подільського.

За це рішення члени обласного конкурсного комітету проголосували 9 "за" та 0 "проти".

Не погоджуючись з вищевказаним рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з відповідним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.

Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами-суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень регулюються Законом України "Про автомобільний транспорт" №2344-III від 05.04.2001 року.

Відповідно до ст.6 Закону України "Про автомобільний транспорт", Верховна Рада України визначає основні напрями державної політики у сфері автомобільного транспорту, законодавчі основи її реалізації.

Загальне державне регулювання діяльності автомобільного транспорту здійснює Кабінет Міністрів України відповідно до своїх повноважень.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері автомобільного транспорту, забезпечує:

формування та реалізацію державної політики у сфері автомобільного транспорту;

нормативно-правове регулювання;

визначення пріоритетних напрямів розвитку автомобільного транспорту.

Реалізація державної політики у сфері автомобільного транспорту здійснюється через центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Статтею 7 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначено, що забезпечення організації пасажирських перевезень покладається на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласні маршрути), - на Раду міністрів Автономної Республіки Крим або обласні державні адміністрації.

Визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах (ч.1 ст.43 Закону України "Про автомобільний транспорт").

В силу ст. 44 Закону України "Про автомобільний транспорт", організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

До обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування структури парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.

Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.

Для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали. Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.

Процедура підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут), автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут), автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут), та автобусному маршруті, що проходить у межах об`єднаної територіальної громади (далі - конкурс), а також процедура визначення автомобільного перевізника для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут) визначена Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008 (далі - Порядок №1081), який є обов`язковим до виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.

Відповідно до пункту 2 Порядку №1081 умови конкурсу - встановлені організатором (обов`язкові та додаткові) умови перевезень пасажирів, які повинні виконувати автомобільні перевізники, визначені на відповідному об`єкті конкурсу.

Переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об`єкта конкурсу (п.8 Порядку №1081).

Згідно з пунктом 10 Порядку №1081 організатор перевезень затверджує умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Відповідно до п.12 Порядку №1081, організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який: 1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію; 2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації; 3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт"; 4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень; 5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу); 6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт"; 7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу.

Пунктом 19 Порядку №1081 передбачено, що переможцем конкурсу визначається підприємство (організація), яке за оцінкою конкурсного комітету найбільше відповідає умовам конкурсу.

Згідно з п.29 Порядку №1081, для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України "Про автомобільний транспорт", за формою згідно з додатками 1 - 4.

Відповідно до ст.46 Закону України "Про автомобільний транспорт", для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи: заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент; відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.

Відповідно до п.37 Порядку №1081 достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.

Організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом (п.46 Порядку №1081).

Згідно п.49 Порядку №1081, рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.

Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах.

За наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.

Отже, обов`язковою умовою конкурсу є достатня кількість транспортних засобів (з врахуванням характеристик за пасажиромісткістю, категорії, класу, іншими технічними характеристиками).

Ст.34 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначено, що автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Водночас, положеннями статті 45 Закону України "Про автомобільний транспорт" передбачено, що до участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які: визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання; подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію; не відповідають вимогам статті 34 цього Закону; передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Як вбачається з матеріалів справи, та не заперечується сторонами, що для участі у конкурсі з перевезення пасажирів в звичайному режимі руху на автобусному маршруті загального користування за об`єктом конкурсу Кам`янець- Подільський - Нетішин, рейси 927/928, позивачем надано наступні документи: заяву на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування від 07.02.2019 року, анкету до заяви про участь у конкурсі з перевезення пасажирів або продовження строку дії договору (дозволу) від 07.02.2019 року, відомості про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті, відомості про додаткові умови обслуговування маршруту, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку.

Згідно наданих Товариством з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" Хмельницькій обласній державній адміністрації відомостей про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті, вбачається, що на маршрут Кам`янець- Подільський - Нетішин, рейси 927/928 позивачем заявлено два автобуса марки (модель) Мерседес-Бенз, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 , 1999 року випуску, пасажиромісткість 30, та МАН 18.420, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , 1994 року випуску, пасажиромісткість 55.

Відповідно до Протоколу №1 засідання обласного конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07 березня 2019 року (п.3.19 Протоколу №1), Товариство з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" не допущено до конкурсу на маршрут Кам`янець- Подільський - Нетішин, рейси 927/928, з підстави того, що в перевізника відсутні сертифікат відповідності та обов`язкового технічного контролю транспортного засобу МАН 18.420, серії НОМЕР_5 .

Частиною першою статті дванадцятої Закону України "Про дорожній рух" встановлено обов`язки посадових осіб підприємств, установ, організацій у забезпеченні безпеки дорожнього руху.

Так, підприємства, установи та організації незалежно від форм власності та господарювання розробляють і здійснюють заходи для забезпечення безпеки дорожнього руху, проводять у трудових колективах профілактичну роботу по дотриманню вимог законодавства про дорожній рух, за згодою з первинними профспілковими організаціями включають до колективних договорів вимоги щодо форм впливу на членів трудового колективу у разі порушення ними обов`язків учасників дорожнього руху, встановлених чинним законодавством про дорожній рух.

Частиною другою даної статті визначено, що посадові особи, які відповідають за експлуатацію і технічний стан транспортних засобів, зобов`язані: забезпечувати добір, підвищення кваліфікації та професійного рівня водіїв, здійснювати контроль за станом їх здоров`я і дотриманням режиму праці та відпочинку; забезпечувати належний технічний стан транспортних засобів та дотримання екологічних вимог їх експлуатації; не допускати до керування транспортними засобами осіб, які не мають права на керування транспортним засобом відповідної категорії, не пройшли у встановлений строк медичного огляду, перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції; не випускати на лінію транспортні засоби, технічний стан яких не відповідає вимогам державних стандартів, правил дорожнього руху, а також якщо вони не зареєстровані у встановленому порядку, переобладнані з порушенням вимог законодавства або не пройшли обов`язкового технічного контролю.

З аналізу наведених норм слідує, що власники (користувачі) автобусів, що використовуються для перевезення пасажирів на комерційній основі, повинні утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 Закону України "Про автомобільний транспорт", також забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут.

Тобто, Закон України "Про автомобільний транспорт", Закон України "Про дорожній рух" та Порядок № 1081 чітко визначають обов`язок власників (користувачів) автобусів та посадових осіб, які відповідають за експлуатацію і технічний стан транспортних засобів, утримання транспортних засобів в належному технічному і санітарному стані саме перед виїздом на маршрут.

Стаття 23 Закон України "Про автомобільний транспорт" визначає поняття контролю технічного стану транспортних засобів, який включає: обов`язковий технічний контроль транспортних засобів; перевірку технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками. Перевірку технічного стану транспортних засобів під час обов`язкового технічного контролю транспортних засобів здійснюють суб`єкти господарювання, визначені відповідно до Закону України "Про дорожній рух" в порядку, який встановлює Кабінет Міністрів України.

Пунктом 1 Порядку проведення обов`язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137, визначено порядок проведення обов`язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів (далі - Порядок), який визначає процедуру проведення обов`язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, зареєстрованих уповноваженими органами МВС (далі - транспортні засоби), за результатами якої встановлюється їх придатність до експлуатації або неможливість експлуатації.

Пунктом третім Порядку встановлено періодичність проходження обов`язкового технічного контролю. Зокрема, для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації встановлено періодичність проходження обов`язкового технічного контролю - двічі на рік.

Пунктом 18 Порядку встановлено порядок перевірки конструкцій і технічного стану транспортних засобів проводиться згідно з Вимогами до перевірки.

У разі позитивного результату після проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу замовникові видається протокол перевірки технічного стану. У разі негативного результату або невідповідності даних у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу даним ідентифікації транспортного засобу складається акт невідповідності технічного стану транспортного засобу за формою згідно з додатком 4.

У протоколі перевірки технічного стану транспортного засобу виконавець зазначає дату проведення наступного обов`язкового технічного контролю транспортного засобу відповідно до пункту 3 цього Порядку.

З аналізу наведеного слідує, що протокол перевірки технічного стану транспортного засобу підтверджує факт проходження обов`язкового огляду та встановлення відсутності невідповідності технічного стану транспортного засобу.

В судовому засіданні позивачем надано протокол перевірки технічного стану транспортного засобу №00816-00584-19 серії НОМЕР_8 від 22.03.2019 (дата наступного проходження обов`язкового технічного контролю не пізніше 22.09.2019), складений на автобус марки МАН 18.420, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 .

Однак, суд не бере до уваги вказаний протокол перевірки технічного стану транспортного засобу №00816-00584-19 від 22.03.2019, оскільки останній не підтверджує факт проходження обов`язкового огляду та встановлення відсутності невідповідності технічного стану транспортного засобу, так як щодо автобуса марки МАН 18.420, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , протокол перевірки технічного стану був складений 22.03.2019 року, тобто пізніше проведення засідання обласного конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07 березня 2019 року.

Суд наголошує, що для автобусів, незалежно від строку експлуатації встановлено періодичність проходження обов`язкового технічного контролю - двічі на рік, доказів в підтвердження зазначеного позивачем не надано.

Відтак, позивач не підтвердив проходження обов`язкового технічного контролю заявленим для участі в конкурсі транспортним засобом МАН 18.420, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 .

Також, судом враховано, як зазначили в судовому засіданні представники відповідача та третьої особи, що 07.03.2019 року представник позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" був присутній на засіданні обласного конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області, та йому було надано слово, однак останній повідомив про відсутність документів щодо проходження обов`язкового технічного контролю транспортного засобу МАН 18.420, державний реєстраційний номер НОМЕР_5 .

Отже, твердження позивача про проведення належної перевірки технічного стану транспортного засобу МАН 18.420, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , за результатами якої останній визнано технічно справним, суд вважає необгрунтованими, оскільки позивачем не надано суду належних та допустимих доказів в спростування зазначеного вище.

Також, суд критично відноситься до посилання позивача, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" було не допущено організатором до участі в конкурсі без використання бальної системи оцінки пропозицій перевізників - претендентів, з урахуванням наступного.

Відповідно до п.12 Порядку №1081, організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який, в тому числі не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт", тобто якщо, серед іншого, автомобільний перевізник не утримує транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та не забезпечує контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів.

Так, як вбачається, із дослідженого в судовому засіданні Протоколу №1 засідання обласного конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07 березня 2019 року, а саме п.3.19, під час засідання конкурсного комітету виступив член обласного конкурсного комітету ОСОБА_1 з приводу відсутності сертифікату відповідності та обов`язкового технічного контролю транспортного засобу МАН 18.420, серії НОМЕР_5 , на що представник ТОВ "Транс-Поділля" повідомив про відсутність документів щодо проходження обов`язкового технічного контролю транспортного засобу МАН 18.420, серії НОМЕР_5 .

Тому, під час засідання конкурсного комітету ОСОБА_1 було повідомлено представнику ТОВ "Транс-Поділля", що організатором (Департаментом економічного розвитку, промисловості та інфраструктури облдержадміністрації) прийнято рішення про недопущення ТОВ "Транс-Поділля" до конкурсу, так як транспортний засіб МАН 18.420 серії НОМЕР_5 не пройшов обов`язковий технічний контроль.

Вказаний Протоколу №1 засідання обласного конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07 березня 2019 року підписаний головою та членами обласного конкурсного комітету.

Суд, зауважує, що п.12 Порядку №1081 не передбачено, що організатор перевезень, в даному випадку Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури облдержадміністрації, приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента із використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Таким чином, обгрунтування позивача не знайшли свого підтвердження в судовому засіданні, та зібрані у справі докази повністю спростовують доводи позивача викладені у позовній заяві.

Відтак, з урахуванням вищевикладеного, суд прийшов до висновку, що відповідачем здійснено всі передбачені Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування №1081 дії на забезпечення належної перевірки комплектності документів наданих претендентами, в тому числі Товариством з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля", та достовірності викладеної в них інформації.

Отже, встановлені в ході розгляду справи обставини свідчать про відсутність порушень чинного законодавства України відповідачем, а тому у задоволенні адміністративного позову слід відмовити у повному обсязі.

У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).

З огляду на викладене, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог, оскільки у відповідності до вимог ч. 2 ст. 77 КАС України відповідач, як суб`єкт владних повноважень довів правомірність свого рішення, спростував доводи та пояснення позивача, а відтак діяв у межах та спосіб встановлений чинним законодавством України, а тому у задоволенні даного адміністративного позову слід відмовити повністю.

Одночасно, позивач не довів обставин, які б свідчили про порушення його прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин.

На підставі ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з відмовою в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі, судові витрати не стягуються.

Керуючись статтями 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" до Хмельницької обласної державної адміністрації в особі Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури, третя особа - Приватне підприємство "АТП Поділля-Тур" про визнання протиправним та скасування пункту 3.19 рішення оформленого протоколом №1 засідання обласного конкурсного комітету щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07.03.2019 року та зобов`язання вчинити дії щодо проведення нового конкурсу з визначення перевізника на маршруті Кам`янець - Подільський - Нетішин, рейси 927/928 відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 24 травня 2019 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" (вул. Заводська, 2 А, м. Кам`янець-Подільський, Хмельницька область, 32300 , код ЄДРПОУ - 32993836) Відповідач:Хмельницька обласна державна адміністрація в особі Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури (майдан Незалежності, Будинок Рад, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29005 , код ЄДРПОУ - 39924423) Третя особа:Приватне підприємство "АТП Поділля-Тур" (вул. Шевченка, 64, офіс 9, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 37016985)

Головуючий суддя П.М. Майстер

Дата ухвалення рішення22.05.2019
Оприлюднено26.05.2019
Номер документу81948789
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/979/19

Постанова від 11.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 10.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 23.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 03.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 13.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 02.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Постанова від 02.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 16.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні