Рішення
від 20.05.2019 по справі 377/211/19
СЛАВУТИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

Справа №377/211/19

Провадження №2/377/133/19

20 травня 2019 року Славутицький міський суд Київської області в складі головуючої - судді Теремецької Н.Ф., за участю секретарів судових засідань - Прядко Н.М., Маряхіної І.В.,

представника позивача - адвоката ОСОБА_9,

представника відповідача Славутицької міської ради Київської області - Хропатої Н.В., представника відповідачів: Славутицької міської ради Київської області та Відділу охорони здоров`я Славутицької міської ради Київської області - Шуригіної Н.М.,

представників відповідача Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області: Нагибіної Л.А., адвоката Плюсніна М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Славутичі в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Славутицької міської ради Київської області, Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, Відділу охорони здоров`я Славутицької міської ради Київської області, третя особа Міністерство охорони здоров`я України, про поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, -

УСТАНОВИВ:

20 березня 2019 року до суду надійшла позовна заява, у якій позивач просить:

- зобов`язати Славутицьку міську раду Київської області, як засновника (власника) КНП Славутицька міська лікарня , поновити ОСОБА_1 на роботі, на посаді головного лікаря у Комунальному некомерційному підприємстві Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради, код ЄДРПОУ 41736008, шляхом видання відповідного розпорядження про це Славутицьким міським головою;

- стягнути з Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради, код ЄДРПОУ 41736008, як правонаступника ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України , на користь ОСОБА_1 середній заробіток за весь час вимушеного прогулу.

Позовні вимоги обґрунтовувались тим, що позивач з 1991 року обіймав посаду керівника Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства |охорони здоров`я . Його посадові обов`язки, трудові права та гарантії закріплені контрактом № 876, укладеним 24.10.2016 року між ним та Міністерством охорони здоров`я України, термін дії якого закінчується 25.10.2019 року. Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 196-р від 28.03.2018 року Про передачу цілісного майнового комплексу державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України у власність територіальної громади м. Славутича , заклад був переданий до комунальної власності міської громади . Для реалізації вказаного розпорядження КМУ, рішенням Славутицької міської ради Київської області № 268 від 19.04.2018 року була створена комісія з питань передачі цілісного майнового комплексу ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України . За результатами роботи цієї комісії був складений акт приймання - передачі цілісного майнового комплексу ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України , який був затверджений рішенням виконавчого комітету Славутицької міської ради від 26.07.2018 року № 495. 27.07.2018 року Славутицькою міською радою Київської області було прийнято рішення № 1121-46-VІІ Про прийняття у комунальну власність територіальної громади м. Славутича цілісного майнового комплексу державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України . Цим же рішенням ради був затверджений статут ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України у новій редакції, згідно якого уповноваженим органом управління закладу є Славутицька міська рада Київської області. Тобто з моменту затвердження нової редакції статуту 27.07.2018 року заклад вийшов з управління МОЗ України і перейшов під управління Славутицької міської ради. Після зміни підпорядкування закладу позивач продовжував працювати на займаній посаді начальника закладу, та отримувати заробітну плату включно по листопад 2018 року. Рішенням Славутицької міської ради Київської області від 03.10.2018 року № 1184-48-VII припинено діяльність ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області відповідно до ст. ст. 104, 106-108 ЦК України. У жовтні та грудні 2018 року Славутицьким міським головою направлено на адресу позивача листи про звільнення ОСОБА_1 з посади начальника ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України з 16.11.2018 року та з 10.12.2018 року відповідно, а також запропоновано посаду лікаря-терапевта у комунальному некомерційному підприємстві Славутицька міська лікарня . Будь-якої згоди на переведення у новостворену лікарню на посаду лікаря-терапевта позивач не надавав. Наказ про звільнення позивача з роботи, трудова книжка позивачеві не видавались і розрахунок при звільнення не проводився. В період з 06.12.2018 року по 22.12.2018 року та з 26.12.2018 року по 18.01.2019 року він не перебував на робочому місці у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю, а з 19.01.2019 року постійно перебував на робочому місці. В подальшому, позивач звернувся до Славутицької міської ради Київської області, як до органу управління новоствореного комунального закладу, із запитом про надання інформації щодо його перебування в трудових відносинах з КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, оскільки будь-яких листів, рішень чи наказів про звільнення, розірвання контракту, переведення чи призначення на посаду позивач не отримував. Листом Славутицького міського голови від 29.01.2019 року № 05-02/59 позивачеві було запропоновано звернутись до МОЗ України з приводу подальшої дії його контракту. Таким чином, позивач вважає, що дії та бездіяльність відповідачів, що полягали в припиненні з ним трудових відносин з 20.12.2018 року та не призначенні його на посаду головного лікаря у КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, є грубим порушенням його право на працю, закріпленого в ст. 43 Конституції України, оскільки він не має можливості працювати, йому не нараховують та не виплачують заробітну плату. Враховуючи, що позивачу трудова книжка не видавалась, то він не має можливості працевлаштуватись в іншому місці. Отже, згідно із ст. 235 КЗпП України його повинно бути поновлено на роботі. Крім того, зазначив, що з КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області підлягає стягненню на його користь середній заробіток за весь час вимушеного прогулу.

Ухвалою судді від 25 березня 2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання( т.1 а.с. 107-109).

09 квітня 2019 року до суду від відповідача - КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області в особі головного лікаря подано відзив на позовну заяву, в якому він просив закрити провадження по справі за відсутністю предмету спору між сторонами. Відзив обґрунтований тим, що позивачем не надано жодних доказів про звільнення його з посади головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, а наданий штатний розклад КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області спростовує те, що позивач перебував у трудових відносинах з комунальним закладом. Крім того, відповідно до Постанови КМУ від 27.12.2017 року № 1094 Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я позивачеві було запропоновано листом міського голови Фомічева Ю.К . № 05-03/2370 від 26.11.2018 року взяти участь у конкурсі на посаду головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, який відбувся 10 грудня 2018 року, однак позивач документи на участь в конкурсі не подав. Таким чином, відсутній факт незаконного звільнення позивача з посади головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, а також відсутні правові підстави для стягнення з КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області на користь позивача середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу (т. 1 а. с. 121-125).

15 квітня 2019 року до суду від Славутицької міської ради Київської області в особі міського голови надійшов відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Відзив мотивований тим, що 28.03.2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 196-р Про передачу цілісного майнового комплексу державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України , відповідно до якого цілісний майновий комплекс ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України передано у власність територіальної громади м. Славутича. На виконання вказаного розпорядження складено акт приймання-передачі, який затверджено рішенням виконавчого комітету Славутицької міської ради Київської області від 26.07.2018 року № 495. 27.07.2018 року Славутицькою міською радою Київської області прийнято рішення № 1121-46-VII Про прийняття у комунальну власність територіальної громади м. Славутича цілісного майнового комплексу державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України . Рішенням Славутицької міської ради Київської області від 03.10.2018 року № 1184-48-VII Про реорганізацію Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України шляхом приєднання до Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області припинено діяльність ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України у зв`язку з реорганізацією, шляхом приєднання до КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області та створено комісію з припинення юридичної особи ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України . Повідомленням № 01-16/2017 від 05.10.2018 року позивача було повідомлено про наступне звільнення з посади у зв`язку з реорганізацією ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП, та запропоновано вакантну посаду в КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області за відповідною професією - лікаря-терапевта. Постановою КМУ від 27.12.2017 року № 109 затверджено Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я , вимоги якого поширюються на відбір кандидатур на посади керівника державних та комунальних закладів охорони здоров`я, крім закладів охорони здоров`я МВС, військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення, утворених відповідно до законів. На виконання вимог вказаного порядку рішенням виконавчого комітету Славутицької міської ради Київської області від 19.11.2018 року № 694 була створена конкурсна комісія на зайняття посади головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області. Відповідно до протоколу конкурсної комісії № 1 від 20.11.2018 року встановлено дату початку приймання документів для участі у конкурсі 21.11.2018 року та кінцевий строк - 06.12.2018 року до 18:00 години. 26.11.2018 року на адресу позивача було направлено повідомлення № 05-03/2370 з пропозицією взяти участь у конкурсі на посаду головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, однак позивачем документи подані не були. Відповідно до протоколу конкурсної комісії № 3 від 10.12.2018 року переможцем конкурсу визнано ОСОБА_3 . Наказом начальника відділу охорони здоров`я Славутицької міської ради Київської області Шуригіної Н.М. від 11.12.2018 року № 03-01/8 ОСОБА_3 призначено за контрактом на посаду головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області. 20.12.2018 року ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України припинив свою діяльність про, що свідчить запис в ЄДРПОУ. Враховуючи той факт, що роботодавцем позивача в контракті № 876 від 24.10.2016 року є МОЗ України, а Славутицька міська рада Київської області в процесі передачі цілісного майнового комплексу з державної у комунальну власність не стала правонаступником МОЗ України у трудових правовідносинах з позивачем, оскільки в переліку документів, що надавались разом з актом приймання-передачі, оформленим відповідно до вимог постанови КМУ від 21.09.1998 року № 1482 Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності був відсутній контракт з керівником підприємства, виконавчим комітетом Славутицької міської ради Київської області було направлено листи до начальника ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України Шиленка В .М. та в.о. Міністра охорони здоров`я України з повідомленням про необхідність вчинення дій щодо дії контракту від 24.10.2016 року № 876, укладеного між ОСОБА_1 та МОЗ України (т. 1 а. с. 138 -142).

17 квітня 2019 року до суду позивачем подано відповідь на відзив КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, в якому він зазначив, що поданий відповідачем відзив не відповідає вимогам ст. 178 ЦПК України, оскільки повинен містити заперечення щодо наведених позивачем обставин та правових підстав позову, з якими відповідач не погоджується, із посиланням на відповідні докази та норми права. Відповідачем не надано жодного доводу чи заперечення по суті спору, в тому числі щодо причин не призначення (переведення) працівника, у ході реорганізації медичного закладу шляхом його перетворення, що є свідомим замовчуванням цих обставин та вказує на їх визнання і порушення трудових прав позивача. Також не надано жодної оцінки тій обставині, що за виключенням позивача всіх працівників державного закладу переведено на роботу до КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, згідно з вимогами ч. 3 ст. 36 КЗпП України, ст. 104 ЦК України. Відсутність предмету спору, про що зазначено у відзиві, обґрунтована виключно тим, що жодного запису в трудовій книжці позивача щодо його звільнення не міститься, наказ про звільнення позивача КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області не приймався. Водночас зі сторони роботодавця мало місце зловживання правом, адже такі дії направлені на звільнення позивача з посади та з медичного закладу, однак, усвідомлюючи неможливість звільнення позивача у законний спосіб, відповідачі залишили його без роботи і заробітку, зберігаючи при цьому трудову книжку без записів про припинення трудових правовідносин. Оскільки право позивача на працю та її оплату оспорюється, зокрема наявна невизначеність у правах і обов`язках сторін, що не дає підстав стверджувати про відсутність предмета спору у справі (т. 2 а. с. 1-3).

18 квітня 2019 року позивачем подано до канцелярії суду відповідь на відзив Славутицької міської ради Київської області, в якій позивач зазначив, що про майбутнє звільнення відповідно до ст. 49-2 КЗпП України попереджався виключно позивач, а інші працівники попереджались лише про зміни умов праці. У відзивів на позовну заяву відповідач зазначив, що позивач перебував у трудових відносинах з МОЗ України, проте попередження про майбутнє звільнення йому направлялось саме за підписом Славутицького міського голови, а не МОЗ України. Згідно п. 6.2 Статуту ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України , затвердженого наказом МОЗ України № 130-0 від 03.08.2012 року, керівництво закладом здійснює начальник, який призначається на посаду наказом уповноваженого органу управління на умовах контракту. Строк найму, права, обов`язки і відповідальність керівника, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом. Пунктом 3 контракту № 876, укладеного 24.10.2016 року між МОЗ України та керівником ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України передбачено, що керівник підзвітний органу управління майном/головному розпоряднику коштів у межах, установлених законодавством, статутом закладу та цим контракту. Натомість, жодним документом не передбачено те, що керівник ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України є кадровим співробітником МОЗ України. Водночас, виконання трудових обов`язків здійснювалось безпосередньо у державному закладі, заробітну плату нараховував та виплачував державний заклад, трудова книжка зберігається у кадровому підрозділі державного закладу. Таким чином, позивач був кадровим співробітником ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України . За таких обставин, відповідач помилково вважаючи позивача кадровим співробітником МОЗ України, не призначив на жодну із посад у КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області. Доводи Славутицької міської ради Київської області щодо відсутності трудових правовідносин між позивачем та ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України , а у подальшому і правонаступником, є безпідставними, необґрунтованими та такими, що грубо порушують трудові права позивача. Славутицька міська рада Київської області попереджала позивача про наступне вивільнення, однак цього не здійснила. Попередження Славутицької міської ради Київської області не відповідає вимогам ст. 49-2 КЗпП України, оскільки запропоновано лише посаду лікаря-терапевта, яка не відповідає рівню, кваліфікації та стажу роботи. Інша робота (посади) позивачу не пропонувались. Виходячи із змісту ч. 3 ст. 36 КЗпП України, проведення реорганізації медичного закладу шляхом його перетворення не є обов`язковою підставою для припинення трудового договору і звільнення позивача та могло мати місце лише за умови, якщо перетворення супроводжувалося скороченням чисельності або штату працівників, змінами у їх складі за посадами, спеціальністю, кваліфікацією, професіями. Натомість, скорочення посад чи ліквідації підрозділів при реорганізації установи не відбулося. Зміни полягали лише у зміні назви посади керівника установи (т. 2 а. с. 5-8).

25 квітня 2019 року на адресу суду від Славутицької міської ради Київської області надійшли заперечення на відповідь на відзив, які обґрунтовані тим, що після припинення діяльності 20.12.2018 року ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України стороною - роботодавцем в контракті № 876 від 24.10.2016 року, укладеного між позивачем та МОЗ України, залишилось МОЗ України, а не Славутицька міська рада Київської області. Остання, в процесі передачі цілісного майнового комплексу з державної у комунальну власність не стала правонаступником МОЗ України у трудових правовідносинах з позивачем. У переліку документів, що надавались разом з актом приймання-передачі, оформленим відповідно до вимог постанови КМУ від 21.09.1998 року № 1482 Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності контракт з керівником підприємства ОСОБА_1 був відсутній (т. 2 а. с. 28-33 ).

Ухвалою суду від 03 травня 2019 року відмовлено у задоволенні клопотання відповідача - комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області про закриття провадження у справі ( т.2 а.с. 66-67).

Ухвалою суду від 14 травня 2019 року було залучено до участі у справі як співвідповідача Відділ охорони здоров`я Славутицької міської ради Київської області( т.2 а.с. 76-77).

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити. Суду пояснив, що позивач з 1991 року обіймав посаду керівника ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України на підставі контракту, укладеного з МОЗ. 27.07.2018 року Славутицькою міською радою було прийнято рішення, яким цілісний майновий комплекс ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України прийнято у комунальну власність територіальної громади м.Славутича та внесено зміни до статуту ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України . З цього часу ДЗ СМСЧ №5 вийшов з управління МОЗ і перейшов до управління Славутицької міської ради. ОСОБА_1 , будучи начальником ДЗ СМСЧ №5 , почав працювати під керівництвом Славутицької міської ради. Проте, починаючи з 20.12.2018 року, тобто з дня припинення діяльності ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України , з ним припинилися трудові відносини, він не має можливості працювати, йому не нараховують та не виплачують заробітну плату, трудова книжка йому не повернута, що не дає йому можливості працевлаштуватись в іншому місці. Відповідно до вимог ст. 36 КЗпП України внаслідок реорганізації ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України шляхом приєднання до КНП Славутицька міська лікарня дія контракту, укладеного між МОЗ України та ОСОБА_1 , продовжується. Тому, ОСОБА_1 повинен був бути переведений на посаду головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня , оскільки контракт є чинним по 25.10.2019 року, і дана посада відповідає його посаді у реорганізованому ДЗ СМСЧ №5 МОЗ України . Враховуючи викладене, вважає, що є всі підстави зобов`язати Славутицьку міську раду Київської області поновити позивача на посаді головного лікаря у КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області та стягнути з останнього на його користь середній заробіток за весь час вимушеного прогулу.

Представник відповідача Славутицької міської ради Київської області Хропата Н.В. в судовому засіданні позовні вимоги не визнала та просила відмовити в задоволенні позову в повному обсязі. Суду пояснила, що призначення на керівну посаду - головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області здійснюється на підставі конкурсу, що прямо передбачено Законом України Основи законодавства України про охорону здоров`я та Порядком проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою КМУ № 1094 від 27.12.2017 року, в зв`язку з чим, позивачеві було запропоновано взяти участь у конкурсі на посаду головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області. Проте, позивачем було проігноровано дане повідомлення та не подано документів для участі в конкурсі, тому на посаду головного лікаря підприємства було призначено переможця конкурсу - ОСОБА_3 .. Позивач перебуває в трудових відносинах з МОЗ України, оскільки контракт № 876 від 24.10.2016 року укладений саме з МОЗ України, що унеможливлює його достроково розірвати чи внести в нього зміни відповідачем. Посилання позивача на ст. 235 КЗпП України є безпідставними, оскільки позивач не є звільненим, а його безпосереднім роботодавцем є МОЗ України. Таким чином, вважає, що жодних підстав для поновлення на посаді головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області та виплати середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу, немає.

Представник відповідача Славутицької міської ради Київської області та Відділу охорони здоров`я Шуригіна Н.М. в судовому засіданні просила відмовити в задоволенні позову з тих підстав, що керівники комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладення контракту з ними. Оскільки позивач не приймав участь у конкурсі, то і підстав для призначення його на посаду головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня не було.

Представник відповідача Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області - адвокат Плюснін М.В. позовні вимоги не визнав та просив відмовити в задоволенні позову, мотивуючи тим, що вимоги позивача є необґрунтованими, а посилання на ст. 235 КЗпП України - безпідставними, оскільки наказ про його звільнення не видавався, а його трудові відносини закріплені контрактом № 876, укладеним 24.10.2016 року з МОЗ України. В зв`язку з тим, що немає підстав для поновлення на роботі, то і немає підстав відповідно до ст. 235 КЗпП України для виплати середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Представник відповідача Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області Нагибіна Л.А. просила відмовити в задоволенні позову в повному обсязі, посилаючись на те, що наказу про звільнення чи переведення позивача на іншу посаду нема, тому і підстави для поновлення на роботі позивача відсутні. Трудова книжка позивача знаходиться у відділі кадрів КНП Славутицька міська лікарня , яка є правонаступником ДЗ СМСЧ №5 , та йому не видавалась, оскільки немає наказу про його звільнення.

Третя особа у справі, Міністерство охорони здоров`я України, свого представника в судове засідання не направило, про дату, час та місце судового засідання повідомлено належним чином, письмові пояснення з приводу позовної заяви та відзивів до суду не надіслало.

Вислухавши пояснення учасників справи, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову з наступних підстав.

Судом встановлено, що 24 жовтня 2016 року між Міністерством охорони здоров`я України, як органом управління майном, в особі в.о. Міністра охорони здоров`я України Уляни Супрун, та ОСОБА_1 укладено Контракт № 876, відповідно до якого ОСОБА_1 призначений на посаду начальника Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України , строк дії якого становить з 25 жовтня 2016 року по 25 жовтня 2019 року( т.1 а.с. 12-19).

Наказом в.о. Міністра охорони здоров`я від 24 жовтня 2016 року № 111-о в зв`язку із закінченням терміну дії контракту між Міністерством охорони здоров`я України та ОСОБА_1 від 15.10.2013 року № 732 продовжено дію трудового договору з ОСОБА_1 на посаді начальника Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України на умовах нового контракту ( т.1 а.с. 20).

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 року № 196-р Про передачу цілісного майнового комплексу державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України у власність територіальної громади м. Славутича передано цілісний майновий комплекс Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України , що розміщений на земельних ділянках площею 8,5604 та 1,3454 гектара (кадастрові номери НОМЕР_1 і НОМЕР_2 : НОМЕР_3 ), у власність територіальної громади м. Славутича (Київська область) (т. 1 а. с. 159).

26 липня 2018 року виконавчим комітетом Славутицької міської ради Київської області прийнято рішення № 495 Про затвердження акту приймання-передачі цілісного майнового комплексу державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України у власність територіальної громади м. Славутича (т. 1 а. с. 168).

Рішенням Славутицької міської ради Київської області від 27.07.2018 року № 1121-46-VII Про прийняття у комунальну власність територіальної громади м. Славутича цілісного майнового комплексу державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина №5 Міністерства охорони здоров`я України прийнято у комунальну власність територіальної громади м. Славутича цілісний майновий комплекс Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України , відповідно до акту приймання-передачі та затверджено статут Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України в новій редакції, відповідно до якого уповноваженим органом управління закладу є Славутицька міська рада Київської області (т. 1 а. с. 147).

Згідно рішення Славутицької міської ради Київської області від 03.10.2018 року № 1184-48-VII Про реорганізацію Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України шляхом приєднання до Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради припинено діяльність Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради та встановлено, що Комунальне некомерційне підприємство Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради є правонаступником майна, прав та обов`язків реорганізованого шляхом приєднання Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України (т. 1 а. с. 225).

Згідно повідомлення міського голови від 05.10.2018 року № 01-16/2017, адресованого начальнику ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України ОСОБА_1 ., останнього попереджено про наступне звільнення з посади 10.12.2018 року на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП, а також відповідно до штатного розпису Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, запропоновано переведення на вакантну посаду лікаря терапевта цього підприємства (т. 1 а. с. 169).

09 жовтня 2018 року міським головою було направлено голові первинної профспілкової організації СМСЧ № 5 МОЗ України Березинець О.П. повідомлення № 01-16/2041 про те, що при приєднанні ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України до КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, скорочень посад (умов укладених договорів) не передбачається та будуть збережені умови оплати праці (т. 1 а. с. 65).

Розпорядженням міського голови від 07.11.2018 року № 132ос ОСОБА_7 - головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області звільнено з 09.11.2019 року із займаної посади на підставі п. 2 ч. 1 ст. 36 КЗпП України у зв`язку з закінченням строку дії контракту (т. 1 а. с. 171).

15 листопада 2018 року виконавчим комітетом Славутицької міської ради Київської області прийнято рішення № 677 про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області та створення конкурсної комісії у порядку, визначеному чинним законодавством України (т. 1 а. с. 172).

19 листопада 2018 року виконавчим комітетом Славутицької міської ради Київської області прийнято рішення № 694 Про створення конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади керівника КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області (т. 1 а. с. 173).

Згідно повідомлення міського голови № 05-03/2370 від 26.11.2018 року, адресованого начальнику ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України ОСОБА_1 , останнього повідомлено про звільнення з посади 10.12.2018 року на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП України та запропоновано переведення на вакантну посаду лікаря-терапевта КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області. Крім того, запропоновано взяти участь у конкурсі на посаду головного лікаря підприємства, відповідно до чинного законодавства (т. 1 а. с. 189).

07 грудня 2018 року Славутицькою міською радою Київської області прийнято рішення № 1239-51-VII Про затвердження передавального акту Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України до правонаступника Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради та внесення змін до відомостей Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (т. 1 а. с. 227).

Відповідно до штатного розпису ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України станом на 01.01.2018 року до складу адміністративно-управлінського персоналу входить посада начальника (т. 1 а. с. 66-80).

Згідно штатного розпису КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради станом на 01.10.2018 року до складу адміністративно-управлінського персоналу входить посада головного лікаря (т. 1 а. с. 81-93).

Розпорядженням Славутицького міського голови № 132 ос від 07.11.2018 року звільнено з 09 листопада 2018 року ОСОБА_7 з посади головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області у зв`язку із припиненням дії контракту від 10.11.2017 року, укладеного з ОСОБА_7 у зв`язку із закінченням строку, на який його укладено( т.1 а.с. 171).

15 листопада 2018 року виконавчим комітетом Славутицької міської ради Київської області було прийнято рішення № 677 про проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області та створення конкурсної комісії ( т.1 а.с. 172).

Рішенням виконавчого комітету Славутицької міської ради Київської області від 19.11.2018 року № 694 було створено конкурсну комісію та затверджено її склад ( т.1 а.с. 173-174).

На засіданні конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області від 20.11.2018 року(протокол № 1), вирішено, зокрема,оголосити конкурс на зайняття посади головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, встановлено дату початку приймання документів для участі у конкурсі -21.11.2018 року, кінцевий строк приймання документів - 06.12.2018 року о 18 год.00 хвилин( т.1 а.с. 175-182).

На засіданні конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області від 07.12.2018 року(протокол № 2), вирішено, зокрема, допустити кандидата ОСОБА_3 до участі у конкурсі на підставі поданих документів (т. 1 а. с. 193-196).

На засіданні конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області від 10.12.2018 року( протокол № 3), вирішено, зокрема, визнати ОСОБА_3 переможцем конкурсу на зайняття посади головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області (т. 1 а. с. 197-200).

Поданням конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області від 11.12.2018 року, адресованого Славутицькому міському голові Фомічеву Ю.К. та начальнику відділу охорони здоров`я Славутицької міської ради Київської області Шуригіній Н.М. , внесено кандидатуру ОСОБА_3 для призначення на посаду головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області (т. 1 а. с. 201).

11 грудня 2018 року між начальником відділу охорони здоров`я Славутицької міської ради Київської області Шуригіною Н.М. та ОСОБА_3 укладено контракт про призначення останнього на посаду головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, який 11.12.2018 року погоджено Славутицьким міським головою (т. 1 а. с. 203-208).

Відповідно до наказу відділу охорони здоров`я Славутицької міської ради Київської області від 11.12.2018 року № 03-01/8, ОСОБА_3 призначено за контрактом на посаду головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області (т. 1 а. с. 202).

Згідно п. 1.2 Статуту КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, затвердженого рішенням Славутицької міської ради Київської області від 07.12.2018 року № 1239-51-VII, підприємство створене за рішенням Славутицької міської ради від 10.09.2018 року № 1144-47-VII відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні шляхом перетворення комунального закладу охорони здоров`я Спеціалізована медико-санітарна частина Славутицької міської ради у комунальне некомерційне підприємство (т. 1 а. с. 210).

Пунктом 1.3 Статуту визначено, що Комунальне некомерційне підприємство Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради є правонаступником Державного закладу Славутицька медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України .

Підприємство є правонаступником усього майна, всіх прав та обов`язків Комунального закладу охорони здоров`я Спеціалізована медико-санітарна частина Славутицької міської ради та Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина№ 5 Міністерства охорони здоров`я України (п. 1.4 Статуту).

20 грудня 2018 року ДЗ СМСЧ №5 МОЗ України припинив свою діяльність, про що були внесені зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ( т.1 а.с. 239-242).

20 грудня 2018 року Славутицькй міський голова Фомічев Ю.К. звернувся до в.о. Міністра охорони здоров`я України Супрун У. з листом № 01-08/2553, в якому просив визначитись щодо дії наказу МОЗ України № 152 від 26.01.2018 року та контракту з ОСОБА_1 , подальшого його фінансового забезпечення (т. 1 а. с. 61).

Листом Славутицького міського голови Фомічева Ю.К. від 20.12.2018 року № 05-03/2554 повідомлено начальника ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України про припинення діяльності ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України та запропоновано звернутись до Міністерства охорони здоров`я України щодо дії контракту № 876 від 24.10.2016 року та його фінансового забезпечення (т. 1 а. с. 62).

21 січня 2019 року позивачем було направлено лист, адресований головному лікарю КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області ОСОБА_3 та міському голові Фомічеву Ю.К. , в якому позивач просив роз`яснити чи перебуває він у трудових відносинах з КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області (т. 1 а. с. 58).

Відповідно до листа Славутицького міського голови Фомічева Ю.К. від 29.01.2019 року № 05-02/59 позивачеві роз`яснено, що згідно ст. ст. 36, 40, 49-2 КЗпП України, ч. 1 ст. 104, ст. 105 ЦК України та рішення Славутицької міської ради Київської області від 03.10.2018 року № 1184-48-VII, працівники ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України зараховані до облікового складу працівників КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області із збереженням посади, умов та фонду оплати праці з 18.12.2018 року. Оригінал одного з примірників контракту начальника ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України ОСОБА_1 від 24.10.2016 року № 876, термін дії якого до 25.10.2019 року, знаходиться у Міністерстві охорони здоров`я України. Для з`ясування подальшої дії контракту та його фінансового забезпечення запропоновано звернутися до Міністерства охорони здоров`я України (т. 1 а. с. 59-60).

Вирішуючи спір відповідно до встановлених обставин справи та відповідних їм правовідносин, суд виходить з наступного.

Так, відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.6 ст.7 Закону України Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності право власності на об`єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передач, а у випадках, передбачених законом, -з дня державної реєстрації такого права.

Як зазначено у п.10 постанови КМУ від 21.09.1998 року № 1482 Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності передача оформляється актом приймання-передачі за формою згідно з додатком до Порядку подання та розгляду пропозицій щодо передачі об`єктів з комунальної у державну власність та утворення і роботи комісії з питань передачі об`єктів у державну власність, затвердженого цією постановою. Акт складається у чотирьох примірниках, підписується головою і членами комісії та затверджується органом, який створив комісію. Право на управління об`єктом передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі.

До акта приймання-передачі підприємства додаються: копія статуту (положення) підприємства, контракт з керівником підприємства, договір оренди єдиного (цілісного) майнового комплексу, договори найму (оренди) нежитлових приміщень; бухгалтерський баланс, складений на останню звітну дату, з відміткою органу державної податкової служби про його прийняття.

Згідно з ч.1 ст.21 КЗпП України трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Як зазначено у ч.3 вказаної статті, особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов`язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін. Сфера застосування контракту визначається законами України.

Підстави припинення трудового договору встановлено статтею 36 КЗпП України, підстави розірвання трудового договору з ініціативи працівника - статтями 38 і 39 цього Кодексу, підстави розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу - статтями 40, 41, 43, 43 -1 і підстави розірвання трудового договору з керівником на вимогу виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника) - статтею 45 цього Кодексу.

Відповідно до ч.4 ст. 36 КЗпП України у разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40).

Згідно з частиною першою статті 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Як зазначено у частині п`ятій вказаної статті, юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Відповідно до ч. 7 ст. 16 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства( ч.8 цієї статті).

Частиною 9 вказаної статті визначено, що керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 року № 1094 затверджено Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я.

Аналіз положень нормативних актів свідчить про те, що керівники комунального закладу охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту

За змістом п. 7.1 СтатутуКНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, затвердженого рішенням Славутицької міської ради Київської області від 07.12.2018 року № 1239-51-VII, уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я є Відділ охорони здоров`я Славутицької міської ради Київської області.

Згідно з ч. 1 ст. 235 КЗпП України, у разі звільнення без законної підстави або незаконного переведення на іншу роботу, у тому числі у зв`язку з повідомленням про порушення вимог Закону України Про запобігання корупції іншою особою, працівник повинен бути поновлений на попередній роботі органом, який розглядає трудовий спір.

За змістом ч.2 цієї статті при винесенні рішення про поновлення на роботі орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу або різниці в заробітку за час виконання нижчеоплачуваної роботи, але не більш як за один рік.

Як зазначено у ч.5 вказаної статті, у разі затримки видачі трудової книжки з вини власника або уповноваженого ним органу працівникові виплачується середній заробіток за весь час вимушеного прогулу.

Відповідно до п.18 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.1992 року № 9 Про практику розгляду судами трудових спорів при розгляді справ про поновлення на роботі судам необхідно з`ясувати, з яких підстав проведено звільнення працівника згідно з наказом (розпорядженням)і перевіряти їх відповідність законові.

Системний аналіз частини 1 ст.235 КЗпП України та наведених положень Постанови Пленуму Верховного Суду України від 06.11.1992 року № 9 Про практику розгляду судами трудових спорів свідчить про те, що працівник поновлюється на попередній роботі органом, який розглядає трудовий спір, лише в разі звільнення без законної підстави або незаконного переведення на іншу посаду.

З досліджених в судовому засіданні доказів встановлено, що Комунальне некомерційне підприємство Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, відповідач у справі, створене за рішенням Славутицької міської ради від 10.09.2018 року № 1144-47-VII. Рішенням Славутицької міської ради від 03.10.2018 року № 1184-48-VII припинено діяльність Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради. Після прийняття вказаного рішення Славутицькою міською радою дія контракту № 876 від 24.10.2016 року, укладеного між позивачем та Міністерством охорони здоров`я України, не припинилися, і ОСОБА_1 продовжив виконувати свої посадові обов`язки. Проте, повідомленням міського голови від 05.10.2018 року позивача було попереджено про наступне звільнення з посади 10.12.2018 року на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП, а також, відповідно до штатного розпису Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області запропоновано переведення на вакантну посаду лікаря терапевта цього підприємства. В зв`язку з тим, що згідно штатного розпису КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області до адміністративно-управлінського персоналу належить посада - головний лікар, яка стала вакантною з 10 листопада 2018 року, і призначення на яку здійснюється на конкурсній основі, то 26 листопада 2018 року Славутицьким міським головою було направлено повідомлення позивачу з пропозицією взяти участь у конкурсі відповідно до чинного законодавства, оскільки іншого порядку призначення на посаду керівника комунального закладу охорони здоров`я не передбачено. Проте, документи для участі у конкурсі на посаду головного лікаря КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради до конкурсної комісії від ОСОБА_1 не надходили, що представником позивача не заперечується. Таким чином, наказом начальника Відділу охорони здоров`я Славутицької міської ради Київської області від 11.12.2018 року № 03-01/8 було призначено головним лікарем КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради ОСОБА_3 , який був переможцем конкурсу на посаду керівника закладу охорони здоров`я. 20 грудня 2018 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було внесено запис про припинення діяльності Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України , а ОСОБА_1 , позивач у справі, припинив виконувати свої посадові обов`язки начальника Державного закладу Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров`я України . Проте, дія контракту № 876 від 24.10.2016 року, укладеного між позивачем та Міністерством охорони здоров`я України на строк до 25.10.2019 року, на час розгляду справи в суді не припинена в установленому законом порядку.

Виходячи з викладеного, факт реорганізації ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України не став підставою для звільнення позивача з посади начальника ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України та припинення укладеного з ним контракту, оскільки будь-яке звільнення працівника оформляється наказом, складеним за типовою формою № П-4, затвердженою наказом Держкомстату від 05.12.08 р. № 489. Наказом оформляється також і переведення працівника на іншу роботу. Проте, накази про звільнення позивача з попередньої роботи та про його переведення на іншу посаду в матеріалах справи відсутні.

Як пояснила в судовому засіданні представник відповідача - Славутцької міської ради Хропата Н.В., позивач не був звільнений з посади начальника ДЗ СМСЧ № 5 МОЗ України після припинення його діяльності, не дивлячись на те, що йому було направлено повідомлення про звільнення з посади на підставі п.1 ст. 40 КЗпП України, оскільки МОЗ України, яке є стороною контракту, в порушення п.10 постанови КМУ № 1482 від 21.09.1998 року не передало Славутицькій міській раді, як новому органу управління ДЗ СМСЧ № 5 , оригіналу контракту № 876 від 24.10.2016 року разом з актом приймання-передачі, оформленим відповідно до вимог постанови КМУ від 21.09.1998 року № 1482. Міський голова неодноразово звертався до в.о. Міністра охорони здоров`я з повідомленням про необхідність вчинення дій щодо контракту, проте до цього часу відповіді з МОЗ щодо дії контракту не надійшло.

Таким чином, обставини, які свідчили б про незаконне звільнення чи незаконне переведення позивача судом не встановлені, тому і підстави для поновлення на роботі позивача на посаді головного лікаря Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, яка не є його попередньою роботою, відсутні.

Виходячи з того, що відсутні підстави для поновлення на роботі, то і відсутні підстави для стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, оскільки за змістом ч.2 ст.235 КЗпП України орган, який розглядає трудовий спір одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу при винесенні рішення про поновлення на роботі.

Крім того, відсутні підстави і для стягнення середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу відповідно до ч. 5 ст. 235 КЗпП України у зв`язку із затримкою видачі трудової книжки, на які посилається позивач у позовній заяві, так як згідно ч.1 ст.47 КЗпП України власник або уповноважений ним орган зобов`язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку. Оскільки звільнення позивача не відбулося, то і підстав для видачі трудової книжки немає.

З урахуванням наведеного доводи позивача, зазначені в позовній заяві, та доводи представника позивача, наведені під час судового розгляду справи, щодо незаконного припинення трудових відносин з позивачем, не ґрунтуються на положеннях закону та досліджених доказах.

Посилання представника позивача на п.1.4.6 Методичних рекомендацій МОЗ України з питань перетворення закладів охорони здоров`я з бюджетних установ у комунальні некомерційні підприємства не заслуговують на увагу суду, оскільки даний пункт роз`яснює порядок призначення керівника комунального некомерційного підприємства і не стосується предмета спору у даній справі.

За таких обставин позов є безпідставним, в зв`язку з чим задоволенню не підлягає.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 264 ЦПК України під час ухвалення рішення суд вирішує питання як розподілити судові витрати між сторонами.

Згідно ч. 1 ст. 133 ЦПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

За змістом п. 1 ч. 3 ст. 133 ЦПК України до судових витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати на професійну правничу допомогу.

Відповідно до ч. 1 ст. 137 ЦПК України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

Частиною 2 цієї статті передбачено, що за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами. Для цілей розподілу судових витрат:

1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

За правилом ч. 3 вказаної статті для визначення розміру витрат на правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Як зазначено у п. 2 ч. 2 ст. 141 ЦПК України, судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі відмови в позові - на позивача.

Згідно п. 3 ст. 141 ЦПК України при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує:

1) чи пов`язані ці витрати з розглядом справи;

2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору з урахуванням ціни позову, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес;

3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, безпідставне завищення позивачем позовних вимог тощо;

4) дії сторони щодо досудового вирішення спору та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялися.

В судовому засіданні встановлено, що адвокат Плюснін М.В. надавав відповідачу Комунальному некомерційному підприємству Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області правничу допомогу на підставі договору про надання правової допомоги від 15 квітня 2019 року (т. 2 а. с. 38).

За змістом п. 1 вказаного договору, предметом договору є представлення інтересів КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області як відповідача у цивільній справі № 377/211/19, П № 2/377/133/19 за позовом ОСОБА_1 про поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу.

Відповідно до п. 2.1 договору, довіритель зобов`язався сплатити винагороду повіреному відповідно до умов цього Договору.

З пункту 3.1 договору вбачається, що винагорода повіреному здійснюється в момент підписання Договору відповідно до платіжного доручення в сумі 2500 гривень.

Згідно акту приймання-передачі наданих послуг № 1 до Договору про надання правової допомоги з представництва інтересів відповідача у Славутицькому міському суді Київської області № 49 від 15.04.2019 року від 03 травня 2019 року, адвокатом Плюсніним М.В. надано Комунальному некомерційному підприємству Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області юридичні послуги щодо представництва інтересів як відповідача по справі № 377/211/19, П № 2/377/133/19 за позовом ОСОБА_1 до КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області про поновлення на роботі та стягнення заробітку за весь час вимушеного прогулу в Славутицькому міському суді Київської області 03.05.2019 року з 11:20 години до 14:50 години. Вартість послуг адвоката Плюсніна М.В. за цим Актом складає 2500 гривень.

Оплату витрат відповідачем КНП Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області в особі головного лікаря ОСОБА_3 за надання йому правничої допомоги адвокатом Плюсніним М.В. згідно наданого договору підтверджено заключною випискою АТ КБ ПРИВАТБАНК відділення Славутич Чернігівського РУ за період з 24.04.2019 року по 24.04.2019 року, та Актом приймання-передачі наданих послуг № 1 від 03.05.2019 року на загальну суму 2500 гривень( т.2 а.с. 44-46).

Враховуючи час, затрачений адвокатом Плюсніним М.В. на представництво інтересів КН Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області в Славутицькому міському суді Київської області, суд вважає, що розмір витрат, пов`язаних з правничою допомогою адвоката, в сумі 2500 гривень є співмірним із складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг), часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг), обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт, та значенням справи для сторони.

Таким чином, стягненню з позивача на користь відповідача підлягають судові витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, в сумі 2500 гривень.

На підставі викладеного, керуючись статтями 258-259, 263-265 ЦПК України, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Комунального некомерційного підприємства Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області витрати на професійну правничу допомогу в сумі 2500 гривень.

Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного суду через Славутицький міський суд Київської області. Апеляційна скарга може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_4 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 .

Відповідач - Славутицька міська рада Київської області, код ЄДРПОУ 26425731, юридична адреса: Київська область, м. Славутич, Центральна площа, 7.

Відповідач - Комунальне некомерційне підприємство Славутицька міська лікарня Славутицької міської ради Київської області, код ЄДРПОУ 41736008, юридична адреса: Київська область, м. Славутич, вул. 77-ї Гвардійської дивізії, 7.

Відповідач - Відділ охорони здоров`я Славутицької міської ради Київської області, код ЄДРПОУ 41428119, юридична адреса: Київська область, м. Славутич, Центральна площа, 7.

Третя особа - Міністерство охорони здоров`я України, код ЄДРПОУ 00012925, юридична адреса: м. Київ, вул. Грушевського, 7.

Повне рішення суду складено 24 травня 2019 року.

Суддя Н. Ф. Теремецька

СудСлавутицький міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення20.05.2019
Оприлюднено27.05.2019
Номер документу81968933
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —377/211/19

Постанова від 13.01.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Волошина Валентина Миколаївна

Ухвала від 19.08.2019

Цивільне

Київський апеляційний суд

Волошина Валентина Миколаївна

Ухвала від 15.07.2019

Цивільне

Київський апеляційний суд

Волошина Валентина Миколаївна

Рішення від 20.05.2019

Цивільне

Славутицький міський суд Київської області

Теремецька Н. Ф.

Рішення від 20.05.2019

Цивільне

Славутицький міський суд Київської області

Теремецька Н. Ф.

Ухвала від 14.05.2019

Цивільне

Славутицький міський суд Київської області

Теремецька Н. Ф.

Ухвала від 03.05.2019

Цивільне

Славутицький міський суд Київської області

Теремецька Н. Ф.

Ухвала від 25.03.2019

Цивільне

Славутицький міський суд Київської області

Теремецька Н. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні