Рішення
від 27.05.2019 по справі 400/833/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 травня 2019 р. № 400/833/19 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:товариства з обмеженою відповідальністю "Промбуд 2", вул. 28-ї Армії, 9-Б, м. Миколаїв, 54018

до відповідача:Головного управління ДФС у Миколаївській області Миколаївського управління, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001

про:скасування податкового повідомлення-рішення від 21.01.2019 № 00004505005/01273071,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Промбуд 2" звернулося з позовом до Головного управління ДФС у Миколаївській області Миколаївського управління про скасування податкового повідомлення-рішення від 21.01.2019 р. № 00004505005/01273071.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що податкову накладну від 11.05.2018 р. № 5 (з помилкою в даті складення) зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) своєчасно, оскільки правильною датою накладної є 16.05.2018 р. Розрахунком коригування від 18.06.2018 р. № 3 до податкової накладної № 5 скоригована сума податкового зобов`язання та податкового кредиту, а не виправлена дата складення податкової накладної. Позивач не зміг своєчасно зареєструвати податкову накладну від 31.07.2018 р. № 1 у зв`язку з виникненням показників перевищення в системі електронного адміністрування ПДВ. Тому податкова накладна від 31.07.2018 р. № 1 направлена на реєстрацію 27.08.2018 р., відповідно, граничним терміном її реєстрації позивач вважає 15.08.2018 р.

15.04.2019 р. відповідач подав відзив на позовну заяву (а. с. 123-127), відповідно до якого за результатами камеральної перевірки встановлено, що позивачем несвоєчасно зареєстровано податкові накладні на загальну суму ПДВ 1220795,37 грн. Нормами Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачається відповідальність платника за порушення граничного строку для реєстрації податкових накладних незалежно від причин. ПК України не містить виключень для помилково виписаних податкових накладних. Позивач не надав відповідачу доказів щодо помилковості виписки податкової накладної № 5 та дати виникнення податкових зобов`язань. Штрафна санкція нараховується за порушення терміну реєстрації податкової накладної саме від дати реєстрації, а не дати її направлення на реєстрацію.

За клопотанням представника позивача справу розглянуто в письмовому провадженні.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

26.12.2018 р. відповідачем проведена камеральна перевірка щодо своєчасності реєстрації позивачем податкових накладних в ЄРПН за травень, липень 2018 р., результати якої оформлені актом № 10524/14-29-50-05-06/01273071 (а. с. 15-17).

Перевіркою встановлено, що позивачем порушено терміни реєстрації наступних податкових накладних:

- від 11.05.2018 р. № 5, яка зареєстрована 14.06.2018 р. (14 днів порушення);

- від 16.05.2018 р. № 3, яка зареєстрована 19.06.2018 р. (4 дні порушення);

- від 31.07.2018 р. № 1, яка зареєстрована 10.09.2018 р. (26 днів порушення).

Викладене є порушенням п. 201.10 ст. 201 ПК України.

Податковим повідомленням-рішенням від 21.01.2019 р. № 00004505005/01273071 відповідач застосував до позивача штраф за затримку реєстрації податкових накладних у сумі 170246,21 грн (а. с. 18-20).

За визначенням п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

За приписами п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Щодо податкових накладних від 11.05.2018 р. № 5 і від 16.05.2018 р. № 3 позивач зазначив, що 14.06.2018 р. зареєстрував в ЄРПН податкову накладну від 11.05.2018 р. № 5 на суму ПДВ 369564,35 грн по взаємовідносинам із Управлінням освіти Миколаївської міської ради. У зв`язку з виявленою помилкою в даті податкової накладної (11.05.2018 р. замість 16.05.2018 р.) позивач 18.06.2018 р. подав розрахунок коригування до податкової накладної № 5, відповідно до якого зменшив податковий кредит на суму 369564,35 грн та 19.06.2018 р. зареєстрував нову податкову накладну № 3 з вірною датою складення - 16.05.2018 р., на суму ПДВ 369564,35 грн (а. с. 37-45).

Обґрунтовуючи правильність дати податкової накладної 16.05.2018 р., позивач посилається на те, що першою подією, з якою пов`язане виникнення податкових зобов`язань, стало постачання послуг позивачем, що підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт, актом приймання робіт, актом вартості устаткування, які датовані саме 16.05.2018 р. (а. с. 25-35). Тобто, саме з вказаної дати має відраховуватися строк реєстрації податкової накладної. Оскільки розрахунком коригування до податкової накладної № 5 позивач виправив не дату складення податкової накладної, а скоригував суми податкового зобов`язання та податкового кредиту, вважає, що податкові накладні від 11.05.2018 р. № 5 і від 16.05.2018 р. № 3 є по суті податковими накладними на одну й ту ж саму операцію.

Суд вважає позицію позивача щодо відсутності в його діях порушення граничного строку реєстрації податкових накладних хибною з огляду на те, що норми ПК України не ставлять відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних у залежність від причин пропуску строку та правильності чи помилковості такої податкової накладної. Значення має лише дата виписки податкової накладної та дата її реєстрації. Як зазначено в акті перевірки та не заперечено позивачем, податкова накладна від 11.05.2018 р. № 5 зареєстрована в ЄРПН 14.06.2018 р., а від 16.05.2018 р. № 3 - 19.06.2018 р., що є порушенням п. 201.10 ст. 201 ПК України. Коригування в подальшому суми податкового зобов`язання та податкового кредиту не впливає на факт порушення строку реєстрації податкових накладних від 11.05.2018 р. № 5 і від 16.05.2018 р. № 3.

Щодо податкової накладної від 31.07.2018 р. № 1 позивач посилається на те, що в зв`язку з недостатністю реєстраційного ліміту в системі електронного адміністрування ПДВ, податкова накладна була направлена на реєстрацію лише 27.08.2018 р. (а. с. 107-108), а тому граничним терміном її реєстрації є 15.08.2018 р.

Вказану позицію суд також вважає хибною, оскільки п. 201.10 ст. 201 ПК України пов`язує початок перебігу строку реєстрації податкової накладної з датою її складення, а не з датою, коли вона направлена на реєстрацію. Тягар відповідальності за недостатність реєстраційного ліміту в системі електронного адміністрування ПДВ несе в даному випадку платник податків.

З огляду на викладене, суд вважає висновки камеральної перевірки обґрунтованими, позивачем не доведено відсутність у його діях складу порушення, передбаченого п. 201.10 ст. 201 ПК України.

Згідно з п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів.

Розрахунок штрафу, доданий до оскаржуваного податкового повідомлення-рішення (а. с. 20), відповідає вказаним вище положенням.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем доведено правомірність оскаржуваного рішення. З огляду на викладене, суд вважає позовні вимоги необґрунтованими, що є підставою для відмови в задоволенні позову.

Керуючись ст. 2, 19, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "Промбуд 2" (вул. 28-ї Армії, 9-Б, м. Миколаїв, 54018, ідентифікаційний код 01273071) до Головного управління ДФС у Миколаївській області Миколаївського управління (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 39394277) про скасування податкового повідомлення-рішення від 21.01.2019 р. № 00004505005/01273071 - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дата складення повного судового рішення 27.05.2019 р.

Суддя Н.В. Лісовська

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2019
Оприлюднено29.05.2019
Номер документу81977501
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/833/19

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 20.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 09.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 29.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 29.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Постанова від 02.08.2019

Адмінправопорушення

Петрівський районний суд Кіровоградської області

Шаєнко Ю. В.

Постанова від 11.07.2019

Адмінправопорушення

Петрівський районний суд Кіровоградської області

Колесник С. І.

Ухвала від 04.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні