Постанова
від 21.05.2019 по справі 1840/2994/18
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 травня 2019 р.Справа № 1840/2994/18 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Бегунца А.О.,

Суддів: Лях О.П. , Григорова А.М. ,

за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.

представника позивача: Калач М.О.

представників відповідача: Шахової Ю.В., Пишного Р.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Сумській області на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 21.11.2018 року, головуючий суддя І інстанції: В.М. Соколов, вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, повний текст складено 30.11.18 року по справі № 1840/2994/18

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Родомир"

до Головного управління ДФС у Сумській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "РОДОМИР" звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Сумській області, в якому просив суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 27.04.2018 №0001441406.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що контролюючим органом безпідставно проведено перевірку, висновки акту перевірки не відповідають дійсності, викривлюють справжній стан речей та порушують чинне податкове законодавство, оскільки підрозділи підприємств, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням РРО та веденням КОРО, але не проводять операцій з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами касової книги не ведуть. Вказані вимоги законодавства України було дотримано під час здійснення розрахункових операцій магазинами ТОВ "РОДОМИР". Позивачем оформлено касові операції з оприбуткування виручки від покупців касовими чеками, сформованими РРО відповідно вимог чинного законодавства України.

Крім того, позивачем зазначено, що суми Службового внесення та суми виручки поточного дня, проведені через РРО до часу інкасації (здавання в касу підприємства), є виручкою поточного дня. Сума виручки від дати інкасації (здавання в касу підприємства) та до часу формування Z-звіту є виручкою наступного робочого дня (п.2.9 Порядку оприбуткування готівки).

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 2.11.2018 позовні вимоги задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Сумській області від 27.04.2018 №0001441406. Стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю "РОДОМИР" з державного бюджету за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби України у Сумській області судові витрати в сумі 99203,05 грн.

Не погодившись з рішення суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, згідно з якою апелянт просить суд скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову про відмову в задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судом при вирішенні справи норм матеріального та процесуального права та неповне з`ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для справи.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить суд апеляційної інстанції залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, а також заявлено клопотання про відшкодуванню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень судових витрат на правову допомогу у розмірі 15000,00 грн.

В судовому засіданні суду апеляційної інстанції 21.05.2019 представники сторін підтримали свої правові позиції по справі.

Колегія суддів заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги рішення суду першої інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що ТОВ "РОДОМИР" допустив перевіряючих до проведення фактичної перевірки, результати якої оформлені актом перевірки від 06.04.2018 №0108/18/23/РРО/40289884 (т. 1 а.с. 9-21).

У висновках перевірки встановлено порушення ТОВ "РОДОМИР" п. 11 розділу II Положення про ведення касових операцій у національній валюті України, затвердженого постановою правління Національного банку України від 29.12.2017 №148, у частині неоприбуткування (неповного або несвоєчасного оприбуткування) у касах готівки у розмірі 1322702,30 грн.

Не погодившись з вказаними висновками акту перевірки, позивачем подано заперечення (т. 1 а.с. 22-23), за результатами розгляду яких листом №8568/10/18-28-14-06-31 від 25.04.2018 ГУ ДФС у Сумській області визнало, що висновки акту перевірки визначені у відповідності до вимог законодавства (т. 1 а.с. 24-27).

На підставі висновків акту перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 27.04.2018 №0001441406, відповідно до якого до ТОВ "РОДОМИР" застосовано штрафні санкції на суму 6613536,50 грн. (т.1 а.с.29-30).

Не погодившись оскаржуваним рішенням фіскального органу, позивачем подано скаргу від 17.05.2018 (т.1 а.с.31-35), за результатами розгляду якої ДФС України рішенням №23852/6/99-99-11-03-01-25 від 18.07.2018 залишено без змін податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Сумській області від 27.04.2018 №0001441406, скаргу - без задоволення (т.1 а.с.36-38).

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем вчасно та в повному обсязі оприбутковано готівкові кошти за спірний період, оскільки позивачем дотримано вимоги законодавства щодо порядку оприбуткування готівки.

Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції та зазначає наступне.

Так, відповідно до ст. 75 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Згідно з п. 75.1 стп 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Відповідно до п. 80.1, 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України, фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи) на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з підстав, в тому числі, неподання суб`єктом господарювання в установлений законом строк обов`язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками (пункт 80.2.4).

Посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

Згідно п. 86.5 ст. 86 Податкового кодексу України, акт (довідка) про результати фактичних перевірок, визначених статтею 80 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності). Підписання акта (довідки) здійснюється за місцем проведення перевірки або у приміщенні контролюючого органу.

Судовим розглядом встановлено, що фактичною перевіркою встановлено, що за місцем розташування (адресами знаходження) господарських одиниць (магазинів) касові книги ТОВ РОДОМИР не знаходяться та не ведуться.

Касова книга (одна) ведеться за юридичною (податковою) адресою ТОВ РОДОМИР : Сумська обл., м. Охтирка, вул. Київська, буд. 94/А, що також збігається з адресою розташування одного з магазинів підприємства на якому використовується реєстратор розрахункових операцій (надалі - РРО).

Готівка з господарських одиниць (магазинів) безпосередньо на розрахункові рахунки підприємства (самостійно, або через відповідні служби яким згідно із законодавством надано право на перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів) не здається.

Відповідно до Розпорядком праці, затвердженим наказом директора ТОВ РОДОМИР від 25.02.2016 №2, графік роботи адміністрації підприємства з понеділка по п`ятницю з 08-00 по 17-00 з перервою на обід з 12-00 до 13-00. Графік роботи магазинів, встановлений згідно цього ж наказу: щоденно без перерв та вихідних з 08-00 по 21-00.

На підставі розбіжності в графіках роботи між адміністрацією підприємства та магазинів, грошові кошти, що надходили до РРО оформлялися службовим внесенням та наступного дня фіксувались в касовій книзі ТОВ РОДОМИР , що ведеться за юридичною (податковою) адресою ТОВ РОДОМИР : Сумська обл., м. Охтирка, вул. Київська, буд. 94/А на підставі касового ордеру.

Відповідно до п. 9, 13 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг , суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані: щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій та забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб-підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість.

Судовим розглядом встановлено та підтверджено змістом наявного в матеріалах справи актом перевірки готівкові розрахунки в магазинах ТОВ "РОДОМИР" проводилися із застосуванням РРО.

Однак, в акті перевірки зроблено висновок про порушення п. 11 розділу II Постанови Правління Національного банку України від 29.12.2017 №148 Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні .

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами визначено Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 (надалі - Положення № 148).

Так, відповідно до п. 11 Положення № 148 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки у повній сумі.

Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств/відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги/ застосуванням РРО та КОРО (у разі застосування КОРО без застосування РРО), є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів/фіскальних звітних чеків (або даних розрахункових квитанцій).

Згідно п. 12 Положення № 148, установа/підприємство на підставі цього Положення зобов`язане розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касі установи/підприємства, у якому максимально врахувати особливості роботи як установи/підприємства, так і його відокремлених підрозділів [внутрішній трудовий розпорядок, режим роботи, графіки змінності, порядок та особливості здавання готівкової виручки (готівки) до банку. Для відокремлених підрозділів установи/підприємства порядок оприбуткування готівки в касі встановлюється та доводиться внутрішніми документами установи/підприємства. Розроблений порядок повинен відповідати вимогам цього Положення та не суперечити законодавству України.

Судовим розглядом встановлено, що наказом директора ТОВ "РОДОМИР" № 1 від 02.01.2018 "Про облікову політику" встановлений режим роботи каси підприємства з 08-00 по 17-00 з двома вихідними днями субота-неділя.

Відповідно до п. 38 Положення № 148, установи/підприємства зобов`язані мати касу, а їх керівники зобов`язані забезпечити облаштування цієї каси та зберігання готівки у ній. Керівники несуть відповідальність у встановленому законодавством України порядку за нестворення умов для забезпечення схоронності коштів під час їх зберігання і транспортування.

Установі/підприємству забороняється зберігати в касі готівку та інші цінності, що не є його власністю.

Згідно з п. 39 Положення № 148, установи/підприємства відображають у касовій книзі усі надходження і видачу готівки в національній валюті (додаток 5).

Кожна/кожне установа/підприємство (юридична особа), що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів).

Відокремлені підрозділи установ/підприємств, які проводять операції з приймання готівки за продану продукцію (товари, роботи, послуги) з оформленням її прибутковим касовим ордером, а також з видачі готівки на виплати, пов`язані з оплатою праці, виробничі (господарські) потреби, інші операції з оформленням їх видатковими касовими ордерами і відомостями, ведуть касову книгу.

Відокремлені підрозділи установ/підприємств, страхові агенти, брокери, розповсюджувачі лотерей, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням РРО або РК та веденням КОРО, але не проводять операцій з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами, а також фізичні особи - підприємці касової книги не ведуть.

Згідно з пп. 2 п. 3 Розділу І Положення № 148, відокремлені підрозділи - філії, представництва, відділення та інші структурні підрозділи, що наділяються частиною майна господарських організацій, здійснюючи щодо цього майна право оперативного використання чи інше речове право, передбачене законодавством України.

Враховуючи вказане вище, торгові об`єкти, які є відокремленими підрозділами підприємства, однак не проводять операції з приймання готівки за касовими ордерами, касові книги не ведуть.

Крім того, надходження готівки від покупця з фіксуванням її через РРО і занесенням до КОРО на підставі фіскальних звітних чеків виконувалось позивачем належним чином, що не заперечувалось представниками відповідача.

Використання КОРО, зареєстрованої на РРО, передбачає, зокрема, щоденне виконання записів про рух готівки та суми розрахунків.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО оприбуткуванням готівки є сукупність таких дій: фіксація повної суми фактичних надходжень готівки у фіскальних звітних чеках РРО та відображення на їх підставі готівки у КОРО. Невиконання будь-якої з цих дій є порушенням порядку оприбуткування готівки, за яке встановлена відповідальність.

Тобто, виконання цих дій в сукупності може свідчити про належне оприбуткування готівкових коштів.

Аналогічні за змістом роз`яснення було надано Національним Банком України у листах від 07.03.2018 за вих. № 50-0007/13560 та від 16.05.2018 за вих. № 50-007/27063.

Також, відповідно до п. 40 Положення № 148, касир здійснює записи в касовій книзі за операціями одержання або видачі готівки за кожним касовим ордером і видатковою відомістю в день її надходження або видачі. За відсутності руху готівки в касі протягом робочого дня записи в касовій книзі в цей день не здійснюються.

Касир щоденно в кінці робочого дня підсумовує операції за день, виводить залишок готівки в касі на початок наступного дня і передає до бухгалтерії як звіт касира другі примірники, що є відривною частиною аркуша касової книги (копію записів у касовій книзі за день), з прибутковими і видатковими касовими ордерами під підпис у касовій книзі. Готівка, видана за видатковими відомостями на виплати, пов`язані з оплатою праці, відображається в касовій книзі після закінчення строків цих виплат згідно з пунктом 18 розділу II цього Положення, а закриття вищезазначених документів та виписка відповідних видаткових касових ордерів здійснюються в порядку, визначеному в пункті 31 розділу III цього Положення.

Підприємства, що мають відокремлені підрозділи, які проводять касові операції і режим роботи яких не збігається з розпорядком функціонування бухгалтерії підприємства - юридичної особи (у тому числі у вихідні та святкові дні), внутрішнім документом визначають порядок взаємодії відокремлених підрозділів із бухгалтерією підприємства - юридичної особи відповідно до вимог законодавства України.

Як вже зазначалось, наказом директора ТОВ "РОДОМИР" № 1 від 02.01.2018 "Про облікову політику" встановлений режим роботи каси підприємства з 08-00 по 17-00 з двома вихідними днями субота, неділя.

Враховуючи розбіжність в графіках роботи між адміністрацією підприємства та магазинів, грошові кошти, що надходили до РРО оформлялися службовим внесенням та наступного дня фіксувались в касовій книзі ТОВ РОДОМИР , що ведеться за юридичною (податковою) адресою ТОВ РОДОМИР : Сумська обл., м. Охтирка, вул. Київська, буд. 94/А на підставі касового ордеру, що не суперечить вимогам Положення № 148. Тобто, підставою для фіксування готівки в касовій книзі ТОВ РОДОМИР є касовий ордер, сформований відокремленим підрозділом, який, в свою чергу, сформований на підставі Z- звітів РРО та даних КОРО.

Відповідно до ст. 1 Указу Президента Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки із змінами та доповненнями, у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб`єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за не оприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п`ятикратному розмірі не оприбуткованої суми.

Колегія суддів вважає, що з урахуванням вказаних положень чинного законодавства та встановлених по справі обставин справи, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що позивачем вчасно та в повному обсязі оприбутковано готівкові кошти за спірний період.

Відповідно до ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовані наведеними вище обставинами та нормативно - правовим обґрунтуванням, у зв`язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Розподіл судових витрат здійснити відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Сумській області залишити без задоволення.

Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 21.11.2018 року по справі № 1840/2994/18 залишити без змін.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Сумській області (вул. Іллінська, 13, м. Суми, 40009, код ЄДРПОУ 39456414) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Родомир" (вул. Київська, 94-А, м. Охтирка, Сумська область, 42700, код ЄДРПОУ 40289884) судові витрати на правову допомогу у розмірі 15000 (п`ятнадцять тисяч) грн. 00 коп.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя (підпис)А.О. Бегунц Судді (підпис) (підпис) О.П. Лях А.М. Григоров Повний текст постанови складено 27.05.2019 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2019
Оприлюднено29.05.2019
Номер документу81980634
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1840/2994/18

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 21.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Постанова від 21.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 28.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 28.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 28.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Рішення від 21.11.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні