Ухвала
від 29.05.2019 по справі 233/6763/18
КОСТЯНТИНІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

233 Справа № 233/6763/18

1-кс/233/680/2019

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

У Х В А Л А

І МЕ НЕ М УК РА ЇН И

29 травня 2019 року слідчий суддя Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого СВ Костянтинівського ВП Бахмутського ВП ГУНП в Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про призначення судової екологічної експертизи у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018051660000190 від 22 листопада 2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 241 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

До Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області надійшло клопотання слідчого СВ Костянтинівського ВП Бахмутського ВП ГУНПв Донецькій області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Костянтинівської місцевої прокуратури Донецької області ОСОБА_4 , про призначення судової екологічної експертизи, у кримінальному провадженні за №42018051660000190 від 22 листопада 2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 241 КК України.

Досудовим розслідуваннямвстановлено,що посадовіособи ТОВ«ЛАКІ ПЄТРОЛ»(кодЄДРПОУ 41487923,юридична адреса:Донецька область,м.Маріуполь,пр.Миру,буд.83,кім.302)виконують роботиіз заправкиавтомобілів пальнимна АЗС«Motto»,що розташованаза адресою:Донецька обл.,м.Костянтинівка,вул. Ємельянова, 1 без належних дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що створює небезпеку для життя, здоров`я людей та довкілля.

Відповідно до ст. 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. До першої групи належать об`єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До другої групи належать об`єкти, які взяті на державний облік і не мають виробництв або технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До третьої групи належать об`єкти, які не належать до першої і другої груп.

Наказом Мінприроди№ 7від 10лютого 1995року,зареєстрованого вМіністерстві юстиціїУкраїни 15березня 1995року за№ 61/597«Про затвердженняІнструкції прозміст тапорядок складаннязвіту проведенняінвентаризації викидів забруднюючихречовин напідприємстві» (даліНаказ №7)приведені класифікаційнівизначення джерелвикидів. Відповідно допункту 1.14.4 Наказу№7джерело забруднення атмосфери -об`єкт, з якого поширюється забруднююча речовина.

Відповідно допункту 1.14.5 Наказу№ 7стаціонарне джерело забруднення атмосфери - підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об`єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу.

Пунктом 1.14.11 Наказу № 7 передбачено, що неорганізований викид - викид, який надходить в атмосферу у вигляді ненаправлених потоків газопилової суміші від джерел забруднення не оснащених спеціальними спорудами для відведення газів газоходами, трубами та іншими спорудами.

Тобто АЗС та АГКС з пультами заправки, які не оснащені трубами, газоходами, витяжками є стаціонарним неорганізованим джерелом забруднення. Відповідно доПостанови КабінетуМіністрів України«Про затвердженняПорядку проведеннята оплатиробіт,пов`язанихз видачеюдозволів навикиди забруднюючихречовин ватмосферне повітрястаціонарними джерелами,обліку підприємств,установ,організацій тагромадян -підприємців,які отрималитакі дозволи»від 13березня 2002року №302дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами це офіційний документ, який дає право підприємствам, установам, організаціям та громадянам - підприємцям експлуатувати об`єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, за умовами дотримання встановлених відповідних нормативів граничнодопустимих викидів та вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин протягом визначеного в дозволі терміну.

Проведеним досудовимрозслідуванням встановлено,що ТОВ«ЛАКІ ПЄТРОЛ»(кодЄДРПОУ 41487923,юридична адреса:Донецька область,м.Маріуполь,пр.Миру,буд.83,кім.302),яке експлуатуєАЗС «Motto»,розташовану заадресою:Донецька область,м.Костянтинівка,вул.Ємельянова,1не отримувало дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, при цьому вказана АЗС «Motto» функціонує та здійснює свою господарську діяльність по реалізації нафтопродуктів, що свідчить про склад кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 241 КК України.

Враховуючи вищевикладене, для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, а також з метою проведення всебічного, повного та об`єктивного розслідування виникла необхідність у призначенні судової екологічної експертизи.

Прокурор та слідчий до суду не з`явились, будучи належним чином повідомлені про час та місце розгляду клопотання, просили розглянути клопотання у їх відсутність, що відповідно до ч.3 ст. 244 КПК України, не є перешкодою для розгляду клопотання. Перевіривши клопотання і додані матеріали у кримінальному провадженні за №42018051660000190 від 22 листопада 2018 року за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст. 241 КК України, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідност. 93 КПК Українизбирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, потерпілим, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно дост.242 КПК Україниекспертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання.

Відповідно дост. 243 КПК Україниексперт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.

Відповідно до ч. 6ст. 244 КПК Українислідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.

Згідно ст. 245 КПК України у разі необхідності отримання зразків для проведення експертизи вони відбираються стороною кримінального провадження, яка звернулася за проведенням експертизи або за клопотанням якої експертиза призначена слідчим суддею. У випадку, якщо проведення експертизи доручено судом, відібрання зразків для її проведення здійснюється судом або за його дорученням залученим спеціалістом.

Клопотання про призначення судової екологічної експертизи у кримінальному провадженні за №42018051660000190 від 22 листопада 2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 241 КК України, відповідає вимогам ч.2 ст. 244 КПК України.

Приймаючи до уваги, що слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, слідчий суддя вважає, що клопотання про призначення судової екологічної експертизи, є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 242-245 КПК України, слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання слідчого СВ Костянтинівського ВП Бахмутського ВП ГУНП в Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про призначення судової екологічної експертизи у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018051660000190 від 22 листопада 2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 241 КК України - задовольнити.

Призначити у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018051660000190 від 22 листопада 2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 241 КК України, судової екологічної експертизи, проведення якої доручити експертам Донецького НДЕКЦ МВС України, розташованого за адресою: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, будинок 32.

На вирішення експерта поставити наступні питання:

1.Чи заподіяна екологічна шкода внаслідок порушення спеціальних правил на АЗС «Motto» за адресою: Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Ємельянова, 1 ТОВ «ЛАКІ ПЄТРОЛ» (код ЄДРПОУ 41487923, юридична адреса: Донецька область, м. Маріуполь, пр. Миру, буд. 83, кім. 302)?

2.Яка екологічна шкода заподіяна в результаті порушення спеціальних правил АЗС «Motto» за адресою: Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Ємельянова, 1 ТОВ «ЛАКІ ПЄТРОЛ» (код ЄДРПОУ 41487923, юридична адреса: Донецька область, м. Маріуполь, пр. Миру, буд. 83, кім. 302), її можливі наслідки?

3.Які безпосередні причини заподіяної екологічної шкоди?

4.Які причини й умови призвели до порушень правил охорони навколишнього середовища та їх наслідків?

Для проведення судової експертизи направити до Донецького НДЕКЦ МВС України, розташованого за адресою: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, будинок 32 матеріали кримінального провадження №42018051660000190 від 22 листопада 2018 року.

При проведенні судової екологічної експертизи, відповідно до ст.245 КПК України, дозволити експерту відібрати зразки для експертного дослідження.

Попередити експерта про кримінальну відповідальність за ст.ст.384,385 КК Україниза завідомо неправдивий висновок експерта та відмову експерта без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків у суді чи під час провадження досудового слідства.

Копію ухвали направити до Донецького НДЕКЦ МВС України та до Костянтинівського ВП Бахмутського ВП ГУНП в Донецькій області - для виконання.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудКостянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення29.05.2019
Оприлюднено17.02.2023
Номер документу82039455
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи

Судовий реєстр по справі —233/6763/18

Ухвала від 29.05.2019

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Стадченко О. В.

Ухвала від 27.05.2019

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Стадченко О. В.

Ухвала від 20.12.2018

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Стадченко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні