Рішення
від 27.05.2019 по справі 460/634/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

27 травня 2019 року м. Рівне №460/634/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Борискіна С.А. за участю секретаря судового засідання Ковальчук Г.М та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Шендера О.М.,

відповідачів 1,2: представник Форет М.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Приватного підприємства "КВ-ТРЕЙД" доДержавної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство "КВ-ТРЕЙД" (далі - позивач, ПП "КВ-Трейд") звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1) про визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 06.03.2019 №1096030/35658929; зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну Приватного підприємства "КВ-ТРЕЙД" від 19.02.2019 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідно до вимог податкового законодавства позивачем 19.02.2019 складено податкову накладну№1 на загальну суму 147751,20 грн., в тому числі ПДВ на суму 24625,20 грн. та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Квитанцією від 27.02.2019 реєстрацію податкової вказаної накладної зупинено на підставі того, що така відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, без зазначення конкретного переліку документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної. Нечітке формулювання органом ДФС у квитанції підстав для зупинення реєстрації податкової накладних зумовило необхідність подання позивачем для відповідача документів, якими обумовлена відповідна господарська операція. Разом з тим, 06.03.2019 контролюючим органом прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 19.02.2019 №1.Позивач вважає, що оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 06.03.2019є протиправним та незаконним, оскільки прийняте відповідачем безпідставно і необґрунтовано, за відсутності об`єктивного розгляду наданих документів та пояснень, таким, що порушує його права, як платника податку на додану вартість. Зокрема, зазначає, що відмова у реєстрації ПН вчинена з порушенням Порядку встановленого постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 21.02.2018 №117. Наголошує, що орган ДФС був зобов`язаний чітко вказати у квитанції конкретний вид критерію, який встановлений п.14 вказаного Порядку. За таких обставин, просить суд позов задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою суду від 26.03.2019 відкрито загальне позовне провадження у справі. Підготовче судове засідання у справі призначено на 22.04.2019 на 10:15 год.

Ухвалою суду від 18.04.2019 підготовче судове засідання в адміністративній справі №460/634/19 відкладено до 13.05.2019 до 10:15 год.

19.04.2019 відповідачем 1 подано відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого контролюючий заперечує проти задоволення позовних вимог. На обґрунтування своїх заперечень зазначає, що спірне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної прийняте відповідно до норм податкового законодавства. Позивачем не надано достатніх доказів, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною. Зокрема, не надано до повідомлень належних копій первинних документів, а саме: договори, зовнішньоекономічні контракти з додатками, довіреності, акти керівного органу платника податку, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження, складські документи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції, наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Також наголошує, що суд позбавлений процесуальної можливості перебирати на себе повноваження щодо оцінки повноти надання документів, що належить виключно до компетенції Комісії Головного управління ДФС у Рівненській області. Просить у задоволенні позову відмовити (а.с.53-54).

Ухвалою суду від 13.05.2019 залучено до участі у справі №460/634/19 співвідповідача - Головне управління ДФС у Рівненській області (далі - відповідач 2). Витребувано у позивача додаткові докази по справі. Підготовче судове засідання відкладено до 20.05.2019 до 14:15 год.

16.05.2019 відповідачем 2 подано відзив на позовну заяву аналогічний за змістом відзиву відповідача 1 (а.с.75-76).

20.05.2019 закрито підготовче провадження у справі. Розгляд справи по суті призначено у відкритому судовому засіданні на 27.05.2019 о 16:00 год.

У судовому засіданні 27.05.2019 представник позивача позовні вимоги підтримала з підстав, викладених у позовній заяві. Просила позов задовольнити повністю.

У судовому засіданні 27.05.2019 представник відповідачів проти задоволення позову заперечив з підстав, викладених у відзивах на позовну заяву. Просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд встановив наступне.

Судом встановлено та не заперечувалося сторонами, що 01.12.2011 між ПП "КВ-Трейд" та ТОВ "Харчові технології Закарпаття" укладено договір № ДГ-0000017, за умовами якого позивач взяв на себе зобов`язання передати у власність покупцю товар згідно видаткових накладних, а Покупець зобов`язувався оплатити вказаний товар.

Придбання товару в асортименті (харчові барвники та карамельний колір) ПП "КВ-Трейд" у ТОВ "ЕКО РЕСУРС Україна", що в подальшому реалізовувався для ТОВ "Харчові технології Закарпаття", підтверджується видатковою накладною №149 від 04.02.2019, податковою накладною №15 від 04.02.2019, видатковою накладною №186 від 11.02.2019 та податковою накладною №60 від 11.02.2019 (а.с.78-81).

При цьому, з письмових та усних пояснень представника позивача у справі судом встановлено, що зазначення у видатковій накладній №149 від 04.02.2019 та видатковій накладній №186 від 11.02.2019 договору №188 від 28.02.2019 є помилковим, оскільки продаж товару здійснювався на підставі усної домовленості.

На виконання умов договору ТОВ "Харчові технології Закарпаття" 19.02.2019провело попередню оплату товару на всю суму 147 751,20 грн., в тому числі ПДВ 24 625,20 грн. (а.с.17).

19.02.2019 ПП "КВ-Трейд" складено податкову накладну №1 на суму попередньої оплати у повному обсязі та направлено її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (а.с.19).

21.02.2019 ПП "КВ-Трейд" на умовах безготівкового розрахунку реалізувало ТОВ "Харчові технології Закарпаття" харчові барвники в асортименті за видатковою накладною № РН-0000002 на суму 147 751,20 грн., в т.ч. ПДВ 24 625,20 грн., а саме: харчовий барвник ОСОБА_1 Е102 в кількості 150,000 кг., карамельний колір М40 (Е150d) в кількості 301,440 кг., харчовий барвник Зелене яблуко R100 в кількості 50,000 кг., харчовий барвник ОСОБА_2 124 (червоний) в кількості 50,000 кг. (а.с.18).

Як встановлено судом, габарити та маса товару дозволяло не використовувати вантажний автотранспорт.

27.02.2019 позивачем отримано квитанцію №9033185615 про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 19.02.2019.

У графі "виявлені помилки" вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 19.02.209 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.20).

05.03.2019 ПП "КВ-Трейд" направило до Головного управління ДФС в Рівненській області таблицю даних платника податку, що підтверджується квитанцією №1, код форми документа J1312302, який є додатком до Критеріїв оцінки ступеня ризиків (а.с.21-23).

05.03.2019 комісією ГУ ДФС в Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних і або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1094958/35658929 про врахування Таблиці даних платника податків (а.с.24).

Також судом встановлено, що 05.03.2019 ПП "КВ-Трейд" направило до Головного управління ДФС в Рівненській області повідомлення № 1 та квитанцію № 2, код форми документа J13126 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

На підтвердження реальності існування відповідних правовідносин позивачем надано відповідачу пояснення до Повідомлення щодо подачі копій документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію якої зупинено від 05.03.2019 №1, а саме: Приватне підприємство "КВ-Трейд" реалізувало харчові барвники в асортименті ТОВ "Харчові технології Закарпаття" за видатковою накладною №2 від 21.02.2019 на суму 147751,20 грн., в т. ч. ПДВ 24625,20грн. Податкова накладна №1 від 19.02.2019 складена на суму попередньої оплати в повному обсязі по першій події. Габарити та маса товару дозволяє не використовувати вантажний автотранспорт. Реалізований товар був придбаний у ТОВ "ЕКО РЕСУРС Україна" у відповідності до Договору №188 від 28.02.2019 за накладними №186 від 11.02.2019 та №149 від 04.02.2019, в зв`язку з чим були складені податкові накладні №15 від 04.02.2019, №60 від 11.02.2019 та зареєстровані у ЄРПН. Оплата за товар здійснена в безготівковій формі в національній валюті України в повному обсязі та після перерахування коштів ТОВ "Харчові технології Закарпаття" на поточний рахунок позивача. Діяльність підприємства забезпечена трудовими ресурсами - чисельність працюючих 2 особи, середня зарплата за місяць складає 4300,00грн. Також зі змісту вказаного пояснення вбачається, що більші детальні пояснення та документи, що розкривають зміст операції були долучені до нього.

Квитанцією №2 від 05.03.2019 контролюючий орган повідомив позивача, що вказані вище документи не були прийняті, оскільки виявлені помилки: код КВЕД 46.90 та відповідний код згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016-2010 (постачання (виготовлення) товарів/послуг) 3204120090, зазначені в таблиці даних платника податку від 05.03.2019 №1 уже враховано комісією ДФС (а.с.25-29).

06.03.2019 комісією ГУ ДФС в Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення №1096364/35658929 про неврахування Таблиці даних платника податків від 05.03.2019 №1 з підстав наявності в органах ДФС податкової інформації, що свідчить про здійснення про здійснення платником податків ризикових операцій (а.с.32).

06.03.2019 комісією ГУ ДФС в Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення №10960303/35658929 про відмову у реєстрації податкової накладної від 19.02.2019 №1, з підстав ненадання платником податку копій документів: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, яким оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), утому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт,послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

При цьому, в даному рішенні вказано про те, що документи, які не надано слід підкреслити, однак жодних підкреслень оскаржуване рішення не містить (а.с.56-57).

11.03.2019 "КВ-Трейд" направило до Головного управління ДФС в Рівненській області повідомлення № 1 та квитанцію № 2, код форми документа J1312603 про наданні пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Документ органами ДФС не прийнято (а.с.30-31).

Вирішуючи даний спір та надаючи правову оцінку встановленим обставинам, доказам, наявним у справі, суд виходить з наступного.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з того, що предметом його розгляду є питання дослідження правомірності дій відповідача щодо зупинення реєстрації податкової накладної, зокрема, щодо відповідності таких дій приписам п.201.16. ст.201 ПК України та порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, а також наявність підстав для прийняття відповідного оскаржуваного рішення, без з`ясування питань, які не відносяться до предмета та обґрунтування заявленого адміністративного позову, що узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 05.12.2018 у справі №813/3731/17.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб`єктом владних повноважень в основу спірного рішення на відповідність вимогам ч.2 ст.2 КАС України, яка визначає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку, суд виходить з такого.

Відповідно до п.187.1. ст.187 Податкового кодексу України (далі - ПК України) датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відтак, після настання однієї із подій, у платника податків виникає обов`язок оформити податкову накладну та подати її на реєстрацію.

Судом встановлено, що позивачем, за першою подією (попередня оплата товару), сформовано податкову накладну від 19.02.2019 № 1 та подано на реєстрацію.

За правилами п.185.1 ст.185 ПК України, операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.

При цьому, згідно з п.201.1 ст.201 ПК України платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, саме на дату виникнення податкових зобов`язань та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг, платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №117 від 21.02.2018 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117); Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

За правилами п.3 Порядку №117 у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/ розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 400 тис. гривень; одночасно значення показників D та P, розрахованих у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2019
Оприлюднено30.05.2019
Номер документу82043593
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/634/19

Ухвала від 28.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 21.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 15.07.2019

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Белена А. В.

Рішення від 27.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Рішення від 27.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні