ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про зупинення провадження у справі
"28" травня 2019 р. справа № 300/768/19
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Тимощука О.Л.,
за участю: секретаря судового засідання - Ткачук О.П.,
представника позивача - Кайдана Д. -С .Т. ,
представника відповідача - Твардовського С.О.,
представника третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - ОСОБА_3 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні питання зупинення провадження у адміністративній справі
за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім"
до Калуської районної ради,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Кропивницька сільська рада Калуського району Івано-Франківської області,
про визнання протиправним та скасування рішення № 251-18 від 25.10.2018, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" (надалі, також - позивач, ТзОВ "Карпатнафтохім"), 08.04.2019, звернулося в суд з позовною заявою до Калуської районної ради (надалі, також - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Кропивницька сільська рада Калуського району Івано-Франківської області, про визнання протиправним та скасування рішення № 251-18 від 25.10.2018 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки за межами населеного пункту с. Кропивник Кропивницької сільської ради".
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.04.2019 відкрито провадження у даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження, згідно із вимогами, встановленими статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, також - КАС України) (том 1, а.с.1-2).
На адресу суду від представника позивача 28.05.2019 надійшло клопотання про зупинення провадження у справі №40/5-64 від 28.05.2019 (том 2, а.с.59-60). Заявлене клопотання мотивоване тим, що ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.05.2019 відкрито провадження у справі №300/1017/19 за позовною заявою ТзОВ "Карпатнафтохім" до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Кропивницька сільська рада Калуського району Івано-Франківської області, про визнання протиправним та скасування висновку державної експертизи землевпорядної документації № 160 від 23.07.2018 та зобов`язання повторно провести державну експертизу землевпорядної документації. Враховуючи те, що підставою прийняття відповідачем оскарженого рішення слугував саме вищевказаний висновок державної експертизи, представник позивача просить суд зупинити провадження у даній справі до моменту набрання законної сили рішенням суду по справі №300/1017/19.
У судовому засіданні представник позивача заявлене клопотання підтримав у повному обсязі.
Представники відповідача та третьої особи проти задоволення вищевказаного клопотання та зупинення провадження у справі заперечили, оскільки на їх переконання, представником позивача допущено зловживання своїми процесуальними правами.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши заявлене клопотання, інші письмові докази, наявні у матеріалах справи, суд дійшов переконання про наявність підстав для задоволення клопотання представника позивача та зупинення провадження у даній адміністративній справі, з огляду на таке.
Відповідно до частини 1 статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зупиняє провадження у справі, зокрема, в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі.
Як підтверджується матеріалами справи, а саме, копією ухвали Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.05.2019, судом відкрито провадження в адміністративній справі №300/1017/19 за позовною заявою ТзОВ "Карпатнафтохім" до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Кропивницька сільська рада Калуського району Івано-Франківської області, про визнання протиправним та скасування висновку державної експертизи землевпорядної документації №160 від 23.07.2018 та зобов`язання повторно провести державну експертизу землевпорядної документації (том 2, а.с.61-62).
Згідно із відомостями, що містяться на вебсторінці Судової влади України стосовно стану розгляду справ (https://court.gov.ua/fair/sud0970/), судове засідання по справі №300/1017/19 призначено на 26.06.2019.
Суд зазначає, що предметом розгляду даної адміністративної справи є встановлення правомірності рішення Калуської районної ради, яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Відповідно до статей 13, 20, 21, 23 Закону України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 №1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності; за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація; технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звіти з експертної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності у разі їх продажу підлягають державній експертизі відповідно до закону; технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.
У свою чергу, згідно зі статями 6 та 7 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" від 17.06.2004 №1808-IV (надалі, також - Закон №1808-IV), об`єктами державної експертизи є документація із землеустрою та документація з оцінки земель, види яких визначені законом, а також матеріали і документація державного земельного кадастру; замовниками державної експертизи є органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, землевласники, землекористувачі, підприємства, установи, організації і громадяни, заінтересовані у проведенні такої експертизи, а також розробники об`єктів державної експертизи.
Згідно із положеннями статті 35 вказаного Закону, висновки державної експертизи повинні містити оцінку допустимості та можливості прийняття рішення щодо об`єкта державної експертизи і враховувати соціально-економічні наслідки. Позитивні висновки державної експертизи щодо об`єктів обов`язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування, відкриття фінансування робіт з реалізації заходів, передбачених відповідною документацією. Висновки державної експертизи після їх затвердження спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері державної експертизи є обов`язковими для прийняття до розгляду замовником і врахування при прийнятті відповідного рішення щодо об`єктів державної експертизи.
Окрім наведеного, у відповідності до статті 38 Закону №1808-IV, рішення, прийняті відповідними органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування на підставі висновків державної експертизи, що скасовані або визнані недійсними, можуть бути в установленому законом порядку оскаржені до суду.
Враховуючи зміст наведених правових норм суд зазначає, що органи місцевого самоврядування, зокрема і Калуська районна рада, виступають замовниками робіт з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, та проведення державної експертизи землевпорядної документації, і на пленарних засіданнях лише затверджують технічну документацію з нормативної грошової оцінки землі, розроблену у відповідності до вимог чинного законодавства, з огляду на висновки державної експертизи про оцінку допустимості та можливості прийняття рішення щодо об`єкта експертизи.
В даному випадку, Калуська районна рада затвердила рішенням від 25.10.2018 №251-18 технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виходячи виключно з вимог чинного законодавства та позитивного висновку державної експертизи землевпорядної документації від 23.07.2018 №160, встановлення правомірності якого є предметом розгляду Івано-Франківським окружним адміністративним судом у іншій справі №300/1017/19.
Вказане рішення Калуської районної ради на момент розгляду даної справи є чинним. Однак, зважаючи на вищенаведені правові норми, суд зазначає, що у випадку задоволення позовних вимог ТзОВ "Карпатнафтохім" Івано-Франківським окружним адміністративним судом, за результатами розгляду справи №300/1017/19, та визнання протиправним і скасування висновку державної експертизи землевпорядної документації №160 від 23.07.2018, з моменту набрання рішенням законної сили, безумовним правовим наслідком буде скасування рішення Калуської районної ради №251-18 від 25.10.2018, яке і є предметом оскарження в даній адміністративній справі.
Відтак, суд дійшов висновку про неможливість повного та всебічного розгляду цієї справи до вирішення справи №300/1017/19, що розглядається в порядку адміністративного судочинства Івано-Франківським окружним адміністративним судом. А тому, провадження у даній адміністративній справі слід зупинити до набрання судовим рішенням у справі №300/1017/19 законної сили.
Згідно із частиною 4 статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України, про зупинення провадження у справі суд постановляє ухвалу.
Ухвала суду про зупинення провадження у справі може бути оскаржена.
На підставі пункту 3 частини 1 статті 236, статей 256, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" про зупинення провадження у справі - задовольнити.
Зупинити провадження в адміністративній справі №300/768/19 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" Калуської районної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Кропивницька сільська рада Калуського району Івано-Франківської області, про визнання протиправним та скасування рішення №251-18 від 25.10.2018, до набрання законної сили судовим рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду в адміністративній справі №300/1017/19 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Кропивницька сільська рада Калуського району Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування висновку державної експертизи землевпорядної документації №160 від 23.07.2018 та зобов`язання повторно провести державну експертизу землевпорядної документації.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею
Ухвала в повному обсязі виготовлена 31 травня 2019 року.
Суддя /підпис/ Тимощук О.Л.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2019 |
Оприлюднено | 02.06.2019 |
Номер документу | 82103118 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні