Рішення
від 04.06.2019 по справі 420/6701/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6701/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 травня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Вовченко O.A.,

секретар судового засідання Іщенко С.О.,

за участю:

представника позивача - Дунського М.С. (згідно витягу),

представника відповідача - Хабарова Г.В. (за довіреністю),

розглянувши у порядку загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом приватного підприємства ОДЕСАХОЛОД до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішення та постанови,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 26 грудня 2018 року надійшов адміністративний позов приватного підприємства ОДЕСАХОЛОД до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області, у якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення №52 від 23.10.2018 року Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів ПП ОДЕСАХОЛОД ;

- визнати протиправним та скасувати постанову №222 від 26.11.2018 року Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів про накладення штрафу у відношенні ПП ОДЕСАХОЛОД в розмірі 148920,00 грн.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 02 січня 2019 року даний позов залишено без руху та надано позивачу 5-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали.

10 січня 2018 року до суду від позивача за вх.№958/19 надійшов, зокрема, належним чином оформлений адміністративний позов приватного підприємства ОДЕСАХОЛОД до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області, в якому позовні вимоги викладені в такій редакції:

- визнати протиправним та скасувати рішення №58 від 23.10.2018 року Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів ПП ОДЕСАХОЛОД ;

- визнати протиправним та скасувати постанову №282 від 26.11.2018 року Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про накладення штрафу у відношенні ПП ОДЕСАХОЛОД в розмірі 148920,00 грн.

15 січня 2019 року ухвалою суду прийнято до розгляду позовну заяву приватного підприємства ОДЕСАХОЛОД (вх.№958/19), відкрито провадження у даній адміністративній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 23.10.2018 р. Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області було винесено рішення №58 про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів на потужності ПП ОДЕСАХОЛОД за адресою: Одеська область, с.Фонтанка, вул. Незалежності, 3. 26.11.2018 р. Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області винесено постанову №282 про накладення штрафу, згідно ч. 2 ст. 39 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , щодо ПП ОДЕСАХОЛОД в розмірі 148920,00 грн. ПП ОДЕСАХОЛОД не погоджується з рішенням Головного управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області та постановою про накладення штрафу, вважає їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню. Посилаючись на Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області, затвердженого Наказом №854 від 14.09.2017 р., Постанови Кабінету Міністрів України №667 від 02.09.2015 р. Про затвердження Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів , ст. 19 Конституції України, ст.ст.1, 67 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин позивач у позовній заяві зазначає, що рішенням Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №58 від 23.10.2018 р. про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів ПП ОДЕСАХОЛОД в порушення вимог п. 1 ст. 67 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин не встановлено конкретну частину господарську діяльність ПП ОДЕСАХОЛОД , що є необхідною та достатньою для усунення загрози. Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області прийнято рішення №58 від 23.10.2018 р. про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів ПП ОДЕСАХОЛОД на підставі документу, що виданий неакредитованою лабораторією. Підставою для винесення рішення №58 від 23.10.2018 р. вказано - інформація , яка надійшла з Випробувального центру Одеської регіональної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, щодо позитивних результатів дослідження продукції виробництва ПП ОДЕСАХОЛОД , а саме - експертний висновок №000852е/18 від 22.10.2018 р., в якому вказано завищення одного показника - КМАФАнМ. Посилаючись на ст.ст.1, 6 Закону України Про акредитацію органів з оцінки відповідності , Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №161 від 08.02.2017 р. Про затвердження Положення про Національне агентство з акредитації України позивач вказує, що на офіційному веб-сайті Національного агентства з акредитації України - naau.org.ua опублікований Реєстр випробувальних лабораторій на відповідність вимогам ДСТУ І80/ІЕС17025. Згідно вказаного Реєстру НААУ, у відношенні Випробувального центру Одеської регіональної державної лабораторії - акредитація скасована 25.03.2016 р. та станом на момент видачі експертного висновку №000852е/18 від 22.10.2018 р. Випробувальний центр Одеської регіональної державної лабораторії - немає акредитації НААУ. Відповідно інформація, що вказана у експертному висновку №000852е/18 від 22.10.2018 р. не може прийматись як достовірна та не може бути підставою для застосування будь-яких санкцій у відношенні ПП ОДЕСАХОЛОД , у тому числі рішення про тимчасове припинення виробництва та Постанови про накладення штрафу. Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області винесено постанову №282 від 26.11.2018 р. про накладення штрафу у відношенні ПП ОДЕСАХОЛОД в розмірі 148920,00 грн. за порушення передбачене ч.2 п. 4 ст. 39 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин . Вказана постанова винесена Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області незаконно. Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області на підставі Рішення №58 від 23.10.2018р про тимчасове припинення виробництва ПП ОДЕСАХОЛОД та експертного висновку №000852е/18 від 22.10.2018 р. було складено протокол №2 від 26.10.2018 р., в якому зазначено суть правопорушення - реалізував м`ясо рапани варено-морожене, яке не відповідає мікробіологічним показникам по КМАФАнМ , посилаючись на ч.2 п.4 ст.39 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин . Це ствердження є безпідставним та протиправним. ПП ОДЕСАХОЛОД не реалізовувало вказаний товар для споживання людиною. ПП ОДЕСАХОЛОД 22.10.2018 р. було укладено договір купівлі-продажу №22 з ТОВ ОПТІКОРМ . Згідно п.1.1. вказаного договору ПП ОДЕСАХОЛОД зобов`язалось поставляти товар - відходи рибні (рибна некондиція, прострочена риба, в якої вийшов термін зберігання або реалізації, відходи рибопереробки), відходи ракоподібних та молюсків. ТОВ ОПТІКОРМ - підприємство, що займається згідно КВЕД 10.91 виробництвом готових кормів для тварин, що утримуються на фермах. На виконання умов Договору, ПП ОДЕСАХОЛОД 22.10.2018 р. було поставлено ТОВ ОПТІКОРМ - м`ясо рапани варено-морожене кормове, в розмірі 13 тон, згідно видаткової накладної №124 від 22.10.2018 р. та товарно-транспортної накладної №ТН 22/10/02 від 22.10.2018 р. Саме ця партія товару була вказана у експертному висновку №000852е/18 від 22.10.2018 р., що не відповідає показникам КМАФАнМ, Випробувального центру Одеської регіональної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Згідно технологічного процесу переробки, що використовується ТОВ ОПТІКОРМ для виготовлення кормів для тварин, отримана сировина проходить термічну обробку, яка знищує всі шкідливі показники. Відповідно до листа ТОВ ОПТІКОРМ №34 від 16.11.2018 р, м`ясо рапани варено-морожене кормове, отримане 22.10.2018 р. від ПП ОДЕСАХОЛОД - направлено на переробку. Згідно листа ТОВ ОПТІКОРМ №36 від 23.11.2018 р., м`ясо рапани варено-морожене кормове було перероблено 20.11.2018 р. в повному обсязі. Але Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області не прийнято до уваги той факт, що поставка товару ПП ОДЕСАХОЛОД відбулась не для споживання людиною, а для подальшої переробки на корм для тварин. Відповідальність встановлена п.10 ст.65 вказаного ЗУ передбачає пропонування до реалізації або реалізація харчових продуктів або кормів, які є шкідливими для здоров`я людини або тварини. Продукція ПП ОДЕСАХОЛОД не була реалізована як кінцевий продукт для споживання людиною або твариною, а поставлена для подальшої переробки та виготовлення безпечних кормів для тварин.

04 лютого 2019 року до суду від відповідача за вх.№4029/19 надійшов відзив на позов (а.с.71-78), у якому відповідач зазначає, що на підставі заяви ПП Одесахолод від 03.10.2018 та запиту на проведення випробування від 03.10.2018 було здійснено відбір зразків продукції (м`ясо рапани варено-морожене) для проведення ветеринарно-санітарної експертизи у державній лабораторії ветеринарної медицини. Вищезазначені зразки продукції були відібрані з метою проведення комплексних лабораторних досліджень для подальшого відвантаження на експорт до Республіки Кореї. За результатами проведеного випробування був складений експертний висновок №000852е/18 від 22 жовтня 2018 року, відповідно до якого, було встановлено невідповідність зразку продукції (м`ясо рапани варено-морожене) за мікробіологічними показниками (КМАФАнМ, КУО в 1,0 г). За результатами проведених лабораторних досліджень (випробувань) Одеською регіональною лабораторією Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів була надана інформація Головному управлінню Держпродспоживслужби в Одеській області про виявлення невідповідності за мікробіологічними показниками (КМАФАнМ, КУО в 1,0 г), що не відповідає вимогам п.3.1 Обов`язкового мінімального переліку досліджень сировини, продукції тваринного та рослинного походження, комбікормової сировини, комбікормів, вітамінних препаратів та ін., які слід проводити в державних лабораторіях ветеринарної медицини і за результатами яких видається ветеринарне свідоцтво (Ф-2) від 03.11.98 №16 у редакції Наказу ДДВМ №87 від 18.11.2003р. та змін до Наказу ДДВМ №107 від 27.09.2004 р. На підставі отримання вищезазначеної інформації та, керуючись п.3 ч.4 ст.11 та ст.67 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин було прийнято рішення №58 від 23.10.2018 р. Відповідно до наказу № 3092 від 23.10.2018 та направлення №2427 від 23.10.2018 здійснено позаплановий захід (інспектування) потужностей ПП ОДЕСАХОЛОД за адресою: Одеська обл.. Лиманський р-н, с.Фонтанка. вул. Незалежності. За результатами проведення позапланового заходу державного контролю ПП ОДЕСАХОЛОД було складено акт №1473 від 25.10.2018 р. 26 жовтня 2018 року був складений протокол №2 про порушення Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , а саме: ПП ОДЕСАХОЛОД реалізував м`ясо рапани варено-морожене, яке не відповідає за мікробіологічними показниками (КМАФАнМ, КУО в 1,0 г), що порушує п.2 ч.4 ст.39 Закону України № 2042-VIII від 18 травня 2017 року та п. 10 ст.65 зазначеного закону. На підставі вищезазначеного було винесено постанову про накладення штрафу № 282 від 26 листопада 2018 року за порушення ЗУ Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин законодавства про харчові продукти та корми, та якою на ПП ОДЕСАХОЛОД накладено штраф у розмірі сорока мінімальних заробітних плат (148920 грн.). В рішенні №58 від 23.10.2018 зазначено про тимчасове припинення обігу харчових продуктів, на потужності ПП ОДЕСАХОЛОД (код ЄДРПОУ: 35880414) за адресою: 65571, Одеська обл., с. Фонтанка, вул. Незалежності, 3. Відповідно до Реєстру операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл, який опублікований на офіційному веб-сайті Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (http://www.consumer.gov.ua/ContentPages/Reestri/38/), ПП ОДЕСАХОЛОД за адресою: 65571, Одеська обл., с. Фонтанка, вул. Незалежності, 3, виданий експлуатаційний дозвіл щодо виробництва та зберігання харчових продуктів тваринного походження. Тобто в рішенні № 58 від 23.10.2018 встановлено конкретну частину господарської діяльності ПП ОДЕСАХОЛОД . що є необхідним та достатнім для усунення загрози життю та здоров`ю людини. Рішення №58 від 23.10.2018 оприлюднено на офіційному веб-сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області за посиланням: https://odesa.consumer.gov.ua/uk/diyaInist/normatyvno-pravova-baza. Одеська регіональна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів акредитована Національним агентством з акредитації України (НААУ), що підтверджується тим, що вказана лабораторія зазначена в Переліку випробувальних лабораторій, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025. який оприлюднено на офіційному веб-сайті НААУ (https://naau.ors.ua/revestr-akreditovanix-oov/) та сферою акредитації якої є: органолептичні, фізико-хімічні, мікробіологічні, радіологічні, хіміко-токсикологічні та паразитологічні випробування зразків продукції та сировини тваринного, рослинного і біотехнологічного походження. Відповідно до вищезазначеного Переліку, Одеській регіональній лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів видано атестат акредитації терміном дії з 23.05.2016 по 22.05.2021 р. Тобто станом на момент видачі експертного висновку №000852 е/18 від 22 жовтня 2018 року Одеська регіональна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів була акредитованою НААУ. Відповідно до заяви ПП ОДЕСАХОЛОД від 03.10.2018 р. та запиту на проведення випробування від 03.10.2018р., було здійснено відбір зразків продукції (м`ясо рапани варено-морожене) загальної маси 13т, для проведення ветеринарно-санітарної експертизи у державній лабораторії ветеринарної медицини. Вказані випробування продукції проводились з метою проведення комплексних лабораторних досліджень згідно ТУ У 15.2-32248136-001-2004 та для подальшого відвантаження зазначеної партії продукції на експорт до Республіки Кореї. Згідно з Переліком експортних потужностей операторів ринку, який затверджений Наказом Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів № 633 від 03 серпня 2018 року, ПП Одесахолод за адресою потужності: 67571, Одеська обл., Лиманський р-н, с.Фонтанка, вул.Незалежності, 3, здійснює діяльність щодо виробництва та зберігання харчових продуктів тваринного походження (а саме: риба, рибопродукти заморожені, охолоджені, морепродукти заморожені). Тобто позивач за вказаною адресою експортних потужностей може здійснювати діяльність щодо експорту лише харчових продуктів тваринного походження. Партія продукції, яка була предметом перевірки, була призначена для експорту до Республіки Кореї як харчовий продукт. позивач не мав права реалізувати продукцію щодо якої виявлено невідповідність (експертний висновок №000852 е/18 від 22 жовтня 2018 року), його обов`язком було вилучити з обігу таку продукцію та після приведення її у відповідність до законодавства, за рішенням уповноважених органів виконавчої влади - продукція може бути повернена в обіг. Посилання позивача на ту обставину, що ним було реалізовано продукцію для подальшої переробки на корм для тварин, не звільняє його від відповідальності відповідно до ст. 8 Закону України Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції .

15 лютого 2019 року до суду від позивача за вх.№5653/19 надійшла відповідь на відзив (а.с.118-123), у якій позивач зазначає, що ПП ОДЕСАХОЛОД виданий експлуатаційний дозвіл щодо виробництва та зберігання харчових продуктів тваринного походження. Рішенням №58 від 23.10.2018 р. було визначено припинити всі види діяльності ПП ОДЕСАХОЛОД , вказані в експлуатаційному дозволі, без конкретизації будь-яких частин виробництва, що є необхідними та достатніми для усунення загрози. При встановленні частини виробництва, що підлягає тимчасовому припиненню, відповідач повинен був встановите обмеження лише для виробництва саме тієї продукції, щодо якої виникли претензії, а саме - м`яса рапани варено-мороженого. Таким чином, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області, в порушення вимог п.1 ст.67 Закону, була заблокована вся діяльність ПП ОДЕСАХОЛОД , визначена в експлуатаційному дозволі. На офіційному веб-сайті центрального органу - Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів www.consumer.gov.ua станом на 25.12.2018 р. відсутнє оприлюднення вказаного рішення №58 від 23.10.2018 р. про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів ПП ОДЕСАХОЛОД відповідно до Переліку випробувальних лабораторій, кредитованих на відповідність вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025, що міститься на офіційному веб-сайті НААУ naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/, випробувальний центр Одеської регіональної державної лабораторії має подвійну реєстрацію у Переліку: за номером 4, випробувальний центр Одеської регіональної державної лабораторії ветеринарної медицини, у відношенні якого акредитація скасована 25.03.2016 р.; за номером 655. Випробувальний центр Одеської регіональної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, з акредитацією терміном дії з 23.05.2016 по 22.05.2021 р. Вказаний випробувальний центр Одеської регіональної державної лабораторії - має одне і те саме місце реєстрації - місцезнаходження юридичної особи: 67667 , Одеська обл., Біляївський р-н., смт. Хлібодарське, вул. Маяцька дорога, буд. 27 . Вказані обставини ставлять під сумнів, який саме Випробувальний центр функціонує за вказаною адресою. ПП ОДЕСАХОЛОД має право здійснювати діяльність щодо виробництва та зберігання харчових продуктів тваринного походження, а саме: риба, рибопродукти заморожені, охолоджені, морепродукти заморожені, та згідно з Переліком експортних потужностей операторів ринку, має право експорту до Туреччини та Республіки Корея. Відповідно 03.10.2018 р. було здійснено відбір зразків продукції (м`ясо рапани варено-морожене) загальної маси 13 тон, для проведення ветеринарно-санітарної експертизи у державній лабораторії ветеринарної медицини для подальшого можливого відвантаження продукції на експорт до Республіки Кореї. Але 22.10.2018 р. отримано експертний висновок №000852е/18, в якому вказано завищення одного показника - КМАФАнМ. Відповідно ПП ОДЕСАХОЛОД було здійснено заходи згідно діючого законодавства щодо подальшої переробки вказаної продукції та недопущення її реалізації за призначенням, як харчового продукту. Ствердження відповідача, що ПП ОДЕСАХОЛОД реалізувало м`ясо рапани варено-морожене як харчовий продукт є безпідставним. Відповідач акцентує увагу, що ПП ОДЕСАХОЛОД нібито не мало права реалізовувати продукцію для подальшої переробки, щодо якої виявлено невідповідність, а лише вилучити з обігу та привести у відповідність до законодавства. А потім повернути в обіг за рішення органу виконавчої влади. Це твердження є неприпустимим, оскільки обмежує право ПП ОДЕСАХОЛОД самостійно обирати, яким саме способом визначеним Законом, буде вирішено питання неякісної продукції. Відповідач посилається на нібито заборону передачі права власності на таку продукцію. Вказана норма стосується лише вилучення з обігу неякісної продукції та її повернення, у тому числі якщо вона знаходиться у інших суб`єктів підприємницької діяльності, на підставі договорів доручення, схову, перевезення та інших цивільно-правових договорів, що не передбачають передачі прав власності на продукцію (тобто якщо ця продукція все ще належить підприємству), з метою уникнути можливості споживання за призначенням людиною чи твариною. Та відповідно, ніяким чином не забороняє передачу такої продукції для її переробки на відповідні підприємства, а не для споживання людиною чи твариною за призначенням. ПП ОДЕСАХОЛОД після отримання експертного висновку №000852е/18, 22.10.2018 р. було здійснено повністю законні дії направлені на переробку неякісної продукції та недопущення її реалізації, споживання чи використання за призначенням людиною. ПП ОДЕСАХОЛОД 22.10.2018 р. було укладено договір №22 з ТОВ ОПТІКОРМ . Згідно п.1.1. вказаного договору ПП ОДЕСАХОЛОД зобов`язалось поставити Товар - відходи рибні (рибна некондиція, прострочена риба, в якої вийшов термін зберігання або реалізації, відходи рибопереробки), відходи ракоподібних та молюсків. ПП ОДЕСАХОЛОД не проводило утилізації, знищення або подальшого використання неякісної продукції, а було направлено її по Договору для подальшої переробки, згідно вимог Закону, на підприємство яке має право займатись таким видом діяльності. В діях ПП ОДЕСАХОЛОД немає складу правопорушення, немає суспільної небезпеки діяння, дії підприємства не були направлені на спричинення будь-якої шкоди здоров`ю людини чи тварини, немає ніяких негативних наслідків, дії підприємства були направлені виключно на переробку неякісної продукції без її реалізації для споживання людиною чи твариною як кінцевого продукту.

25 лютого 2019 року до суду від відповідача за вх.№6870/19 надійшли заперечення (а.с.126-128), у яких відповідач зазначає, що Головне управління прийняло рішення №58 про тимчасове припинення обігу харчових продуктів на потужності ПП ОДЕСАХОЛОД (код ЄДРПОУ: 35880414) за адресою: 65571, Одеська обл., с. Фонтанка, вул. Незалежності, 3), оскільки даний захід був необхідним за для унеможливлення розповсюдження та усунення загроз для життя та/або здоров`я людини та/або тварини. Окрім того, в даній ситуації необхідним було встановити на якому етапі відбулось порушення гігієнічних вимог, які спричинили забруднення продукції, у зв`язку з чим було необхідним застосування до ПП ОДЕСАХОЛОД саме такого обмежувального заходу. Тобто, в рішенні № 58 від 23.10.2018 встановлено частину господарської діяльності ПП ОДЕСАХОЛОД , яка є необхідною та достатньою для усунення загрози життю та здоров`ю людини. Станом на момент видачі експертного висновку №000852 е/18 від 22 жовтня 2018 року Одеська регіональна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів була акредитованою НААУ. ПП ОДЕСАХОЛОД було порушено вимоги законодавства України, що зафіксовано протоколом про порушення №2 від 26 жовтня 2018 року, у результаті чого постановою №282 від 26 листопада 2018 року па позивача було накладено штрафні санкції відповідно до п.10 ч.1 ст.65 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , а саме: пропонування до реалізації або реалізація харчових продуктів або кормів, які є шкідливими для здоров`я людини або тварини, - тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі сорока мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб - підприємців - у розмірі двадцяти п`яти мінімальних заробітних плат.

Ухвалою суду від 18 березня 2019 року визначено розгляд даної справи проводити за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

03 травня 2019 року ухвалою суду закрито підготовче провадження по справі та призначено справу №420/6701/18 до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечував.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Приватне підприємство ОДЕСАХОЛОД (код ЄДРПОУ 35880414) зареєстроване 11.04.2008 року за адресою: вул.Обільна, буд.67А, м.Одеса, 65049. Види діяльності за КВЕД: 10.20 Перероблення та консервування риби, ракоподібних і молюсків (основний); 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 52.10 Складське господарство.

Правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров`я та благополуччя тварин, а також законодавства про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких побічних продуктів на митну територію України встановлені Законом України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин .

Так, вказаним законом визначено, що державний контроль - діяльність компетентного органу, його територіальних органів, державних інспекторів, державних ветеринарних інспекторів, помічників державного ветеринарного інспектора та уповноважених осіб, що здійснюється з метою перевірки відповідності діяльності операторів ринку вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров`я та благополуччя тварин, а також усунення наслідків невідповідності та притягнення до відповідальності за порушення відповідних вимог. Державний контроль включає також діяльність з перевірки відповідності законодавству про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких продуктів на митну територію України (п.9 ч.1 ст.1).

Частиною 1 статті 19 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин визначено, що заходи державного контролю здійснюються у формі аудиту, інспектування, передзабійного та післязабійного огляду, відбору зразків, лабораторного дослідження (випробування), документальної перевірки, перевірки відповідності, фізичної перевірки. У межах заходів державного контролю здійснюється державний моніторинг.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин державний моніторинг проводиться компетентним органом з метою: 1) визначення пріоритетних напрямів державної політики у сфері харчових продуктів та кормів, здоров`я та благополуччя тварин; 2) розроблення заходів з недопущення обігу небезпечних харчових продуктів та кормів; 3) визначення загального рівня забруднення харчових продуктів та кормів залишками пестицидів та ветеринарних препаратів, іншими забруднюючими речовинами.

03 жовтня 2018 року ПП ОДЕСАХОЛОД подало до директора ОРДЛДС України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів заяву (а.с.85), в якій просило прийняти зразки продукції: м`ясо рапани варено-морожене, вага партії 13000 т., виробник - ПП ОЕСАХОЛОД та провести дослідження за показником згідно ТУ У 15.2-32248136-001-2004 для експорту до Республіки Кореї.

Також позивачем 03 жовтня 2019 року було подано запит на проведення випробування (а.с.86) продукції: м`ясо рапани варено-морожене щодо відповідності до технічних умов ТУ У 15.2-32248136-001-2004.

03 жовтня 2019 року Лиманською міжрайонною державною лабораторією Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів було складено акт №135 відбору зразків для проведення ветеринарно-санітарної експертизи у державній лабораторії ветеринарної експертизи (а.с.87), м`яса рапани варено-мороженого.

22 жовтня 2018 року випробувальним центром Одеської регіональної державної лабораторії Державно служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів складено експертний висновок №000852е/18 (а.с.16-17, 89-102), за результатами перевірки відповідності зразку 000852е/1/18 - м`ясо рапани варено-морожене, за мікробіологічними, органолептичними показниками, за вмістом пестицидів, радіонуклідів, токсичних елементів з ТУ У 15.2-32248136-001-2004 Продукція рибна та морепродукти заморожені, акт відбору зразків №135 від 03.10.2018 року.

Так, у вказаному експертному висновку зазначено, що надісланий зразок 000852е/1/18 - м`ясо рапани варено-морожене за мікробіологічними показниками (КМАФАнМ, КУО в 1,0 г) не відповідає ТУ У 15.2-32248136-001-2004 Продукція рибна та морепродукти заморожені.

Судом встановлено, що ПП ОДЕСАХОЛОД (продавець) та ТОВ ОПТІКОРМ (покупець) 22 жовтня 2018 року укладено договір купівлі-продажу №22 (а.с.31-33, 104-105), за умовами якого продавець зобов`язується передати у власність покупця відходи рибні (рибна некондиція, прострочена риба, в якої вийшов термін зберігання або реалізації, відходи рибопереробки та вироби з неї), відходи ракоподібних та молюсків. Покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар на умовах вказаного договору (п.1.1).

Відповідно до видаткової накладної №124 від 22.10.2018 року (а.с.34, 103) та товарно-транспортної накладної №ТН22/10/02 від 22.10.2018 року (а.с.35) відбулась поставка товару м`яса рапани варено-мороженого кормового у кількості 13000,00 кг. від ПП ОДЕСАХОЛОД до ТОВ ОПТІКОРМ згідно договору купівлі-продажу №22 від 22.10.2018 року.

При цьому відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ ОПТІКОРМ (код ЄДРПОУ 41401647) здійснює такі види діяльності за КВЕД: Перероблення та консервування риби, ракоподібних і молюсків (основний); 10.91 Виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах.

Відповідно до листів ТОВ ОПТІКОРМ №34 від 16.11.2018 року (а.с.36, 54) та №36 від 23.11.2018 року (а.с.37, 55) м`ясо рапани варено-морожене кормове, отримане ТОВ ОПТІКОРМ від ПП ОДЕСАХОЛОД згідно договору купівлі-продажу №22 від 22.10.2018 року та видаткової накладної №124 від 22.10.2018 року у кількості 13000 кг. перероблено 20.11.2018 року в повному обсязі.

23 жовтня 2018 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області прийнято рішення №58 (а.с.24-15, 90), у якому зазначено, що розглянувши інформацію, яка надійшла з Одеської регіональної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 23.10.2018 р. щодо позитивних результатів дослідження продукції, яка направляється для експорту до Республіки Корея виробництва ПП Одесахолод (код ЄДРПОУ 35880414), виявлені невідповідності продукції вимогам нормативно-технічної документації, а саме експертного висновку №000852е/18 від 22.10.2018 р. м`ясо рапани варено-морожене від партії 13 т. за мікробіологічними показниками (КМАФАнМ, КУО в 1,0 г) не відповідає ТУ У 15.2-32248136-001-2004 Продукція рибна та морепродукти заморожені . Вказані виявлені порушення законодавства щодо безпечності харчових продуктів можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, якщо вони не будуть усунені. Керуючись п.3 ч.4 ст.11, ст.67 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин вирішено: з 23.10.2018 р. по 05.11.2018 р. тимчасово припинити виробництво та обіг харчових продуктів, на потужності ПП Одесахолод (код ЄДРПОУ 35880414), за адресою: 67571, Одеська область, с. Фонтанка, вул. Незалежності, 3 до усунення виявлених порушень вимог законодавства про харчові продукти; розробити план заходів по усуненню виявлених порушень вимог законодавства про харчові продукти та надати до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області в термін до 30.10.2018 р; інформацію про виконання плану заходів по усуненню виявлених порушень вимог законодавства про харчові продукти надати до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області в термін до 02.11.2018 р.

Лиманським районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області 23.10.2018 року на підставі наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 23.10.2018 року №3092 (а.с.92) та направлення про проведення заходу державного контролю від 23.10.2018 року №2427 (а.с.21, 91) здійснено позаплановий захід державного контролю, за результатами якого складено акт №1473 від 25.10.2018 року (а.с.22-27, 93-101) стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, а саме ПП ОДЕСАХОЛОД , вид господарської діяльності - виробництво та зберігання харчових продуктів тваринного походження, потужність оператора ринку - потужність із переробки риби, рибопродуктів та морепродуктів.

Так, у вказаному акті у розділах І-ХІІІ переліку питань щодо проведення державного контролю стосовно суб`єктів господарювання з високим, із середнім та незначним ступенем ризику зазначені наступні відмітки: НВ (не вимагається від оператори ринку/об`єкта, що перевіряється) та Так (так, виконано, дотримано, відповідає, присутнє), а у розділі Опис виявлених порушень відсутні будь-які записи.

26 жовтня 2018 року Лиманським районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області складено протокол №2 про порушення Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , законодавства про харчові продукти та корми (а.с.18-20, 106-107), у якому з посиланням на акт №1473 від 25.10.2018 року Лиманського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області, експертний висновок №000852е/18 від 22.10.2018 року випробувального центру Одеської регіональної державної лабораторії Державно служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів встановлено порушення ПП ОДЕСАХОЛОД п.2 ч.4 ст.39 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , відповідальність за що передбачена п.10 ст.65 вказаного закону. Суть правопорушення: реалізував м`ясо рапани варено-морожене, яке не відповідає мікробіологічним показникам по КМАФАнМ, КУО в 1,0 г.

26 листопада 2018 року Головним управлінням Дежрпродспоживслужби в Одеській області винесено постанову про накладення штрафу за порушення Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин законодавства про харчові продукти та корми №282 (а.с.52-53, 112-113), якою за порушення п.2 ч.4 ст.39 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин (оператор ринку реалізував м`ясо рапани варено-морожене, яке не відповідає мікробіологічним показникам по КМАФАнМ, КУО в 1,0 г.), керуючись ст.ст.65,66 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин накладено на приватне підприємство ОДЕСАХОЛОД штраф у розмірі сорока мінімальних заробітних плат, що становить 148920,00 грн.

Позивач не погоджуючись з вищевказаними рішенням №58 від 23.10.2018 року та постановою про накладення штрафу №282 від 26.11.2018 року Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області, звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до ч.3 ст.39 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин система заходів державного контролю виробництва та обігу рибних продуктів має забезпечувати:

1) інспектування на предмет відповідності рибних продуктів показникам свіжості, встановленим законодавством. У разі появи за результатами органолептичного дослідження обґрунтованої підозри щодо невідповідності рибних продуктів показникам свіжості здійснюється відбір зразків та проводяться лабораторні дослідження (випробування) для визначення рівня вмісту загальних азотлетких основ та триметиламіназоту. У разі появи за результатами органолептичного дослідження обґрунтованої підозри щодо наявності в рибних продуктах інших небезпечних факторів здійснюється відбір зразків та проводяться лабораторні дослідження (випробування) на предмет наявності таких факторів;

2) моніторинг рибних продуктів для визначення рівня вмісту гістаміну, залишків та забруднюючих речовин, а також наявності паразитів;

3) інспектування та інші заходи державного контролю з метою недопущення обігу рибних продуктів, отриманих із отруйних риб родин Tetraodontidae, Molidae, Diodontidae та Canthigasteridae. Свіжі, приготовані, заморожені чи перероблені рибні продукти, отримані із водних тварин, що належать до родини Gempylidae , зокрема Ruvettus pretiosus та Lepidocybium flavobrunneum, можуть реалізовуватися та перебувати в обігу лише запакованими та за наявності маркування, яке містить інформацію для споживача про способи приготування таких рибних продуктів та про ризик, пов`язаний із вмістом речовин, що мають потенційно шкідливі гастроентерологічні наслідки. Звичайна назва рибних продуктів на етикетці повинна супроводжуватися їх науковою назвою. Забороняється обіг рибних продуктів, що містять біотоксини, такі як Ciguatera, або інші види токсинів, які становлять загрозу для здоров`я людини, крім рибних продуктів, отриманих із живих двостулкових молюсків, живих голкошкірих, живих кишковопорожнинних та живих морських черевоногих, якщо такі продукти вироблені з дотриманням гігієнічних вимог, встановлених законодавством для цих видів продуктів.

Згідно з ч.1 ст.67 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин не пізніше наступного дня з дня виявлення порушення законодавства про харчові продукти та корми головний державний інспектор (головний державний ветеринарний інспектор) приймає рішення про тимчасове припинення виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів, якщо таке виробництво та/або обіг становлять загрозу для життя та/або здоров`я людини та/або тварини. Рішення про тимчасове припинення виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів повинно обмежувати відповідну господарську діяльність лише в частині, що є необхідною та достатньою для усунення загрози для життя та/або здоров`я людини та/або тварини, та має визначати, який конкретний вид діяльності та з використанням якої потужності (її частини) підлягає тимчасовому припиненню.

Таким чином, вищевказаним законом передбачено право контролюючого органу припинити виробництво та/або обіг харчових продуктів та/або кормів на підприємстві лише в тій частині, що стосується виявленого порушення та яка є достатньою для усунення загрози та має визначати, який конкретний вид діяльності та з використанням якої потужності (її частини) підлягає тимчасовому припиненню.

Суд зазначає. що оскаржуваним рішенням від 23.10.2018 року №58 було тимчасово припинено виробництво на потужності позивача, розташованій за адресою: 67571, Одеська область , с.Фонтанка , вул. Незалежності , 3 , тобто фактично було припинено всю діяльність позивача по виробництву продукції на вказаній потужності, а не лише на її частині, що стосується виробництва морепродуктів, зокрема м`яса рапани варено-мороженого.

Зокрема з наданої відповідачем до суду роздруківки реєстру операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл (а.с.81) вбачається, що потужність ПП ОДЕСАХОЛОД за адресою: 67571, Одеська область, с.Фонтанка, вул.Незалежності, 3 складається з двох секцій:

- секція VIII рибних продуктів категорії РР;

- секція XVI риба, рибопродукти, морепродукти категорії РР, 8Р, Р8.

Відповідачем до суду не надано доказів, що ПП ОДЕСАХОЛОД здійснюється виробництво продукції м`ясо рапани варено-морожене в обох вищевказаних секціях потужності ПП ОДЕСАХОЛОД .

Окрім цього суд зазначає, що вказане рішення від 23.10.2018 року №58 прийняте на підставі експертного висновку №000852е/18 від 22 жовтня 2018 року, складеного випробувальним центром Одеської регіональної державної лабораторії Державно служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, який діє на підставі свідоцтва на технічну компетентність №75.00-051/2018. При цьому з висновку вбачається, що зразок досліджуваної продукції, відібраний на підставі акті №124 від 03.10.2018 року, надійшов до експертної установи 04.10.2018 року.

Відповідачем до суду надано атестат Національного агентства з акредитації України про акредитацію від 19.10.2018 року №2Н1310 (а.с.131), виданий випробувальному центру Одеської регіональної державної лабораторії Державно служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (місцезнаходження юридичної особи: 67667, Одеська обл., Біляївський р-н., смт.Хлібодарське, вул.Маяцька дорога, буд.27), код ЄДРПОУ 00702972, який дійсний до 22.05.2021 року. Дата первинної акредитації: 23.05.2016 року.

До суду також надано первісний, як стверджує представник відповідача, атестат Національного агентства з акредитації України про акредитацію від 23.05.2016 року №2Н1310, виданий випробувальному центру Одеського філіалу Державного науково-дослідного інституту з лабораторної діагностики та ветеринарно-санітарної експертизи (67667, Одеська обл., Біляївський р-н., смт.Хлібодарське, вул.Маяцька дорога, буд.27), код ЄДРПОУ 39644266.

При цьому, як вбачається з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Одеський філіал Державного науково-дослідного інституту з лабораторної діагностики та ветеринарно-санітарної експертизи є відокремленим підрозділом Державного науково-дослідного інституту з лабораторної діагностики та ветеринарно-санітарної експертизи (код ЄДРПОУ 39644266), тобто зовсім іншої юридичної особи, ніж та, що проводила експертне дослідження, а отже відповідачем до суду не надано доказів того, що випробувальний центр Одеської регіональної державної лабораторії Державно служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів станом на момент проведення випробувань з 04.10.2018 року по 19.10.2018 року мав повноваження на здійснення даного експертного дослідження зразка належної позивачу продукції, а відтак експертний висновок №000852е/18 від 22 жовтня 2018 року не є належним та достовірним доказом вчинення позивачем вищевказаних порушень законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість вимоги позивача визнати протиправним та скасувати рішення №58 від 23.10.2018 року Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів приватного підприємства ОДЕСАХОЛОД та про доцільність його задоволення.

Щодо решти позовних вимог ПП ОДЕСАХОЛОД , суд зазначає наступне.

Оскаржувана постанова про накладення штрафу №282 від 26.11.2018 року прийнята Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області за результатами розгляду протоколу від 26.10.2018 року, складеного на підставі експертного висновку №000852е/18 від 22 жовтня 2018 року, складеного випробувальним центром Одеської регіональної державної лабораторії Державно служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та акту №1473 від 25.10.2018 року.

Таким чином, враховуючи вищенаведені висновки суду щодо експертного висновку №000852е/18 від 22 жовтня 2018 року, приймаючи до уваги те, що у акті №1473 від 25.10.2018 року відсутнє встановлення порушення позивачем гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, приймаючи до уваги те, що ПП ОДЕСАХОЛОД здійснено реалізацію товару - м`яса рапани варено-мороженого в якості кормового на адресу ТОВ ОПТІКОРМ , яке займається виробництвом кормів та здійснило його переробку, суд приходить до висновку про обґрунтованість вимоги позивача щодо визнання протиправним та скасування постанови №282 від 26.11.2018 року Головного та про доцільність її задоволення.

З дослідженої в судовому засіданні постанови про накладення штрафу №282 від 26.11.2018 року вбачається, що до позивача застосовано штраф у розмірі 148920,00 грн. з посиланням на статті 65,66 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин .

Частина 1 статті 65 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин містить 19 пунктів, за якими встановлено відповідальність за порушення цього Закону, законодавства про харчові продукти та корми.

Однак відповідачем в оскаржуваній постанові №282 від 26.11.2018 року не зазначено кваліфікацію вчиненого на думку відповідача правопорушення позивачем у відповідності до вимог ч.1 ст. 65 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин .

Також суд звертає увагу, що ст.66 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин передбачає порядок провадження у справах про порушення цього Закону, законодавства про харчові продукти та корми та не містить порушень, за які передбачено застосування штрафу.

Суд зазначає, що оскаржувана постанова про накладення штрафу №282 від 26.11.2018 року прийнята за результатами розгляду протоколу від 26.10.2018 року №1, при цьому відповідачем до суду не надано вказаного протоколу, а в матеріалах справи знаходиться протокол від 26.10.2018 року №2.

Відповідно до ч.15 ст.66 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин постанова у справі має містити: 1) прізвище, ім`я, по батькові посадової особи, яка винесла постанову; 2) дату і місце розгляду справи; 3) відомості про особу, щодо якої винесено постанову, а також потерпілого (за наявності); 4) опис обставин, встановлених під час розгляду справи, та доказів, що їх підтверджують; 5) посилання на положення законодавства, які були порушені, та/або зазначення підстав для закриття справи; 6) посилання на положення закону, які передбачають відповідальність за правопорушення; 7) прийняте у справі рішення. Постанова про накладення штрафу має відповідати вимогам до виконавчого документа, передбаченим Законом України "Про виконавче провадження".

Згідно з п.2 ч.4 ст.39 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин рибні продукти визнаються не придатними для споживання людиною, якщо: у їстівних частинах рибних продуктів містяться забруднюючі речовини або залишки у кількості, що перевищує рівень, встановлений законодавством або розрахований на підставі обсягу очікуваного (допустимого) щоденного (щотижневого) споживання людиною таких продуктів.

В свою чергу посилання у постанові на порушення позивачем п.2 ч.4 ст.39 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин не дозволяє встановити, за якою конкретно нормою Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин позивач притягується до відповідальності.

Таким чином суд приходить до висновку про прийняття Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області постанови про накладення штрафу №282 від 26.11.2018 року з порушенням вимог законодавства щодо форми такої постанови.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ч.2 ст.2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає за доцільне позов приватного підприємства ОДЕСАХОЛОД задовольнити у повному обсязі.

Керуючись ст.ст.7, 9, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов приватного підприємства ОДЕСАХОЛОД - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення №58 від 23.10.2018 року Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів приватного підприємства ОДЕСАХОЛОД .

Визнати протиправним та скасувати постанову №282 від 26.11.2018 року Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про накладення штрафу за порушення Законодавства України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин законодавства про харчові продукти та корми, у розмірі 148920,00 грн. на приватне підприємство ОДЕСАХОЛОД .

Стягнути з Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області на користь приватного підприємства ОДЕСАХОЛОД сплачений згідно платіжних доручень №127 від 22 грудня 2018 року та №158 від 09 січня 2019 року у сумі 4154,80 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - приватне підприємство ОДЕСАХОЛОД (вул.Обільна, 67А, м.Одеса, 65049, код ЄДРПОУ 35880414).

Відповідач - Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області (вул.7-ма Пересипська, 6, м.Одеса, 65042, код ЄДРПОУ 40342996).

Повний текст рішення складено та підписано 04.06.2019 року.

Суддя О.А. Вовченко

.

Дата ухвалення рішення04.06.2019
Оприлюднено05.06.2019

Судовий реєстр по справі —420/6701/18

Ухвала від 07.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 30.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Постанова від 24.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 18.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 18.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 04.06.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 03.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні