П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 вересня 2019 р.м.ОдесаСправа № 420/6701/18
Категорія: 5.1 Головуючий в 1 інстанції: Вовченко О.А.
Час і місце ухвалення: 14:37, м. Одеса
Дата складання повного тексту: 04.06.2019 р.
Судова колегія П'ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - Бітова А.І.
суддів - Лук'янчук О.В.
- ОСОБА_1
при секретарі - Лавришині А.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_2 адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 травня 2019 року у справі за позовом приватного підприємства "Одесахолод" до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішення та постанови,
В С Т А Н О В И Л А :
У грудні 2018 року приватне підприємство (далі ПП) "Одесахолод" звернулося до суду з позовом до Головного управління (далі ГУ) Держпродспоживслужби в Одеській області про:
- визнання протиправним та скасування рішення відповідача №58 від 23 жовтня 2018 року про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів ПП "Одесахолод";
- визнання протиправною та скасування постанови відповідача №222 від 26 листопада 2018 року про накладення штрафу у відношенні ПП "Одесахолод" в розмірі 148 920,00 грн.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що оскаржуваним рішенням про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів ПП "Одесахолод" не встановлено конкретну частину господарської діяльності ПП "Одесахолод", що є необхідною та достатньою для усунення загрози. Крім того, тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів ПП "Одесахолод" було здійснено на підставі документу, що виданий неакредитованою лабораторією. Відповідно інформація, що вказана у експертному висновку №000852е/18 від 22 жовтня 2018 року не може прийматись як достовірна та не може бути підставою для застосування будь-яких санкцій у відношенні ПП "Одесахолод", у тому числі рішення про тимчасове припинення виробництва та постанови про накладення штрафу.
Постанова відповідача про накладення штрафу винесена протиправно, оскільки продукція ПП "Одесахолод" не була реалізована як кінцевий продукт для споживання людиною або твариною, а поставлена для подальшої переробки та виготовлення безпечних кормів для тварин.
Відповідач позов не визнав, вказуючи, що за результатами проведених лабораторних досліджень (випробувань) Одеською регіональною лабораторією Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів була надана інформація ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області про виявлення невідповідності за мікробіологічними показниками (КМАФАнМ, КУО в 1,0 г). На підставі отримання вищезазначеної інформації та, керуючись п.3 ч.4 ст. 11 та ст. 67 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" було прийнято спірні рішення та постанову.
В рішенні №58 від 23 жовтня 2018 року встановлено конкретну частину господарської діяльності ПП "Одесахолод", що є необхідним та достатнім для усунення загрози життю та здоров'ю людини.
Одеська регіональна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів акредитована Національним агентством з акредитації України (НААУ), що підтверджується тим, що вказана лабораторія зазначена в Переліку випробувальних лабораторій, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025, який оприлюднено на офіційному веб-сайті НААУ (https://naau.ors.ua/revestr-akreditovanix-oov/) та сферою акредитації якої є: органолептичні, фізико-хімічні, мікробіологічні, радіологічні, хіміко-токсикологічні та паразитологічні випробування зразків продукції та сировини тваринного, рослинного і біотехнологічного походження.
Партія продукції, яка була предметом перевірки, була призначена для експорту до Республіки Кореї як харчовий продукт, позивач не мав права реалізувати продукцію щодо якої виявлено невідповідність (експертний висновок №000852 е/18 від 22 жовтня 2018 року), його обов'язком було вилучити з обігу таку продукцію та після приведення її у відповідність до законодавства, за рішенням уповноважених органів виконавчої влади - продукція може бути повернена в обіг. Посилання позивача на ту обставину, що ним було реалізовано продукцію для подальшої переробки на корм для тварин, не звільняє його від відповідальності відповідно до ст. 8 Закону України "Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції".
Справу розглянуто за правилами загального позовного провадження.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 27 травня 2019 року позов ПП "Одесахолод" - задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення №58 від 23 жовтня 2018 року ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів ПП "Одесахолод".
Визнано протиправним та скасовано постанову №282 від 26 листопада 2018 року ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області про накладення штрафу за порушення Законодавства України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" законодавства про харчові продукти та корми, у розмірі 148 920,00 грн. на ПП "Одесахолод".
В апеляційній скарзі ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального права, а також з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи.
Доводи апеляційної скарги:
- Відповідно до Наказу Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів №262 від 03 квітня 2018 року Одеська регіональна державна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів є правонаступником Випробувальної лабораторії Одеського філіалу Державного науково-дослідного інституту лабораторної діагностики та ветеринарно-санітарної експертизи щодо проведення досліджень (випробувань) для контролю відповідно до галузі акредитації.
- Згідно з Атестатом про акредитацію від 23 травня 2016 року №2Н1310 юридична адреса Випробувальної лабораторії Одеського філіалу Державного науково-дослідного інституту з лабораторної діагностики та ветеринарно-санітарної експертизи: 67667, Одеська обл. Біляївський р-н., смт. Хлібодарське, вул. Маяцька дорога, буд. 27. Згідно з Атестатом про акредитацію від 19 жовтня 2018 року №2Н1310 юридична адреса Одеської регіональної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів: 67667, Одеська обл., Біляївський р-н., смт. Хлібодарське, вул. Маяцька дорога, буд. 27, в якому також зазначено, що датою первинної акредитації є 23 травня 2016 року. Вищевказані Атестати мають однаковий реєстраційний номер.
- посилання в Постанові №282 від 26 листопада 2018 року на Протокол №1 від 26 жовтня 2018 року є технічною помилкою, адже інших протоколів щодо ПП "Одесахолод" в цей день не складалось. Натомість, стосовно ПП "Одесахолод" 26 жовтня 2018 року було складено лише протокол №2.
У відзиві ПП "Одесахолод" на апеляційну скаргу вказується, що рішення суду першої інстанції є законним, прийнятим з правильним застосуванням норм права, а апеляційна скарга не спростовує аргументи позивача стосовно суті позовних вимог, та є необґрунтованою.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія приходить до наступного.
Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції.
ПП "Одесахолод" (код ЄДРПОУ 35880414) зареєстроване 11 квітня 2008 року за адресою: вул. Обільна, буд. 67А, м. Одеса, 65049. Види діяльності за КВЕД: 10.20 Перероблення та консервування риби, ракоподібних і молюсків (основний); 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 52.10 Складське господарство.
03 жовтня 2018 року ПП "Одесахолод" подало до директора ОРДЛДС України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів заяву (а.с.85), в якій просило прийняти зразки продукції: м'ясо рапани варено-морожене, вага партії 13 т., виробник - ПП "Одесахолод" та провести дослідження за показником згідно ТУ У 15.2-32248136-001-2004 для експорту до Республіки Кореї.
Також позивачем 03 жовтня 2019 року було подано запит на проведення випробування продукції: м'ясо рапани варено-морожене щодо відповідності до технічних умов ТУ У 15.2-32248136-001-2004. (а.с. 86)
03 жовтня 2019 року Лиманською міжрайонною державною лабораторією Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів було складено акт №135 відбору зразків для проведення ветеринарно-санітарної експертизи у державній лабораторії ветеринарної експертизи, м'яса рапани варено-мороженого. (а.с. 87)
22 жовтня 2018 року випробувальним центром Одеської регіональної державної лабораторії Державно служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів складено експертний висновок №000852е/18 за результатами перевірки відповідності зразку 000852е/1/18 - м'ясо рапани варено-морожене, за мікробіологічними, органолептичними показниками, за вмістом пестицидів, радіонуклідів, токсичних елементів з ТУ У 15.2-32248136-001-2004 Продукція рибна та морепродукти заморожені, акт відбору зразків №135 від 03 жовтня 2018 року. (а.с.16-17, 89-102)
У вказаному експертному висновку зазначено, що надісланий зразок 000852е/1/18 - м'ясо рапани варено-морожене за мікробіологічними показниками (КМАФАнМ, КУО в 1,0 г) не відповідає ТУ У 15.2-32248136-001-2004 Продукція рибна та морепродукти заморожені.
Також судом першої інстанції встановлено, що ПП "Одесахолод" (продавець) та ТОВ "ОПТІКОРМ" (покупець) 22 жовтня 2018 року укладено договір купівлі-продажу №22, за умовами якого продавець зобов'язується передати у власність покупця відходи рибні (рибна некондиція, прострочена риба, в якої вийшов термін зберігання або реалізації, відходи рибопереробки та вироби з неї), відходи ракоподібних та молюсків. Покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар на умовах вказаного договору (п.1.1). (а.с. 31-33, 104-105)
Відповідно до видаткової накладної №124 від 22 жовтня 2018 року (а.с. 34, 103) та товарно-транспортної накладної №ТН22/10/02 від 22 жовтня 2018 року (а.с. 35) відбулась поставка товару м'яса рапани варено-мороженого кормового у кількості 13 000,00 кг. від ПП "Одесахолод" до ТОВ "ОПТІКОРМ" згідно договору купівлі-продажу №22 від 22 жовтня 2018 року.
При цьому, відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ "ОПТІКОРМ" (код ЄДРПОУ 41401647) здійснює такі види діяльності за КВЕД: Перероблення та консервування риби, ракоподібних і молюсків (основний); 10.91 Виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах.
Відповідно до листів ТОВ "ОПТІКОРМ" №34 від 16 листопада 2018 року та №36 від 23 листопада 2018 року м'ясо рапани варено-морожене кормове, отримане ТОВ "ОПТІКОРМ" від ПП "Одесахолод" згідно договору купівлі-продажу №22 від 22 жовтня 2018 року та видаткової накладної №124 від 22 жовтня 2018 року у кількості 13 000 кг. перероблено 20 листопада 2018 року в повному обсязі. (а.с. 36, 37, 54, 55)
23 жовтня 2018 року ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області прийнято рішення №58, у якому зазначено, що розглянувши інформацію, яка надійшла з Одеської регіональної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 23 жовтня 2018 року щодо позитивних результатів дослідження продукції, яка направляється для експорту до Республіки Корея виробництва ПП "Одесахолод" (код ЄДРПОУ 35880414), виявлені невідповідності продукції вимогам нормативно-технічної документації, а саме експертного висновку №000852е/18 від 22 жовтня 2018 року м'ясо рапани варено-морожене від партії 13 т. за мікробіологічними показниками (КМАФАнМ, КУО в 1,0 г) не відповідає ТУ У 15.2-32248136-001-2004 "Продукція рибна та морепродукти заморожені". Вказані виявлені порушення законодавства щодо безпечності харчових продуктів можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, якщо вони не будуть усунені.
Керуючись п.3 ч.4 ст. 11, ст. 67 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" вирішено: з 23 жовтня 2018 року по 05 листопада 2018 року тимчасово припинити виробництво та обіг харчових продуктів, на потужності ПП "Одесахолод" (код ЄДРПОУ 35880414), за адресою: 67571, Одеська область, с. Фонтанка, вул. Незалежності, 3, до усунення виявлених порушень вимог законодавства про харчові продукти; розробити план заходів по усуненню виявлених порушень вимог законодавства про харчові продукти та надати до ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області в термін до 30 жовтня 2018 року; інформацію про виконання плану заходів по усуненню виявлених порушень вимог законодавства про харчові продукти надати до ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області в термін до 02 листопада 2018 року.
Лиманським районним управлінням ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області 23 жовтня 2018 року на підставі наказу ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області від 23 жовтня 2018 року №3092 (а.с. 92) та направлення про проведення заходу державного контролю від 23 жовтня 2018 року №2427 (а.с. 21, 91) здійснено позаплановий захід державного контролю, за результатами якого складено акт №1473 від 25 жовтня 2018 року (а.с. 22-27, 93-101) стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, а саме ПП "Одесахолод", вид господарської діяльності - виробництво та зберігання харчових продуктів тваринного походження, потужність оператора ринку - потужність із переробки риби, рибопродуктів та морепродуктів.
Так, у вказаному акті у розділах І-ХІІІ переліку питань щодо проведення державного контролю стосовно суб'єктів господарювання з високим, із середнім та незначним ступенем ризику зазначені наступні відмітки: "НВ" (не вимагається від оператори ринку/об'єкта, що перевіряється) та "Так" (так, виконано, дотримано, відповідає, присутнє), а у розділі "Опис виявлених порушень" відсутні будь-які записи.
26 жовтня 2018 року Лиманським районним управлінням ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області складено протокол №2 про порушення Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин", законодавства про харчові продукти та корми (а.с. 18-20, 106-107), у якому з посиланням на акт №1473 від 25 жовтня 2018 року Лиманського районного управління ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області, експертний висновок №000852е/18 від 22 жовтня 2018 року випробувального центру Одеської регіональної державної лабораторії Державно служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів встановлено порушення ПП "Одесахолод" п.2 ч.4 ст. 39 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин", відповідальність за що передбачена п.10 ст. 65 вказаного закону. Суть правопорушення: реалізував м'ясо рапани варено-морожене, яке не відповідає мікробіологічним показникам по КМАФАнМ, КУО в 1,0 г.
26 листопада 2018 року ГУ Дежрпродспоживслужби в Одеській області винесено постанову про накладення штрафу №282 за порушення Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин", якою за порушення п.2 ч.4 ст. 39 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" (оператор ринку реалізував м'ясо рапани варено-морожене, яке не відповідає мікробіологічним показникам по КМАФАнМ, КУО в 1,0 г.), керуючись ст.ст. 65, 66 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" накладено на ПП "Одесахолод" штраф у розмірі сорока мінімальних заробітних плат, що становить 148 920,00 грн.
Позивач не погоджуючись з вищевказаними рішенням та постановою, звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем до суду не надано доказів того, що випробувальний центр Одеської регіональної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів станом на момент проведення випробувань з 04 жовтня 2018 року по 19 жовтня 2018 року мав повноваження на здійснення даного експертного дослідження зразка належної позивачу продукції, а відтак експертний висновок №000852е/18 від 22 жовтня 2018 року не є належним та достовірним доказом вчинення позивачем вищевказаних порушень законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження.
Також суд першої інстанції дійшов висновку, що оскаржуваним рішенням від 23 жовтня 2018 року №58 було тимчасово припинено виробництво на потужності позивача, розташованій за адресою: 67571, Одеська область, с. Фонтанка, вул. Незалежності, 3, тобто фактично було припинено всю діяльність позивача по виробництву продукції на вказаній потужності, а не лише на її частині, що стосується виробництва морепродуктів, зокрема м'яса рапани варено-мороженого.
Судова колегія вважає висновки суду першої інстанції про задоволення позову ПП "Одесахолод" правильними і такими, що відповідають вимогам ч.2 ст. 19 Конституції України, ст.ст. 2, 6-14, 73, 74, 77, 78 КАС України, ст.ст. 65, 67 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин", які регулюють спірні правовідносини.
Судова колегія не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України
Згідно ст. 67 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" не пізніше наступного дня з дня виявлення порушення законодавства про харчові продукти та корми головний державний інспектор (головний державний ветеринарний інспектор) приймає рішення про тимчасове припинення виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів, якщо таке виробництво та/або обіг становлять загрозу для життя та/або здоров'я людини та/або тварини.
Рішення про тимчасове припинення виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів повинно обмежувати відповідну господарську діяльність лише в частині, що є необхідною та достатньою для усунення загрози для життя та/або здоров'я людини та/або тварини, та має визначати, який конкретний вид діяльності та з використанням якої потужності (її частини) підлягає тимчасовому припиненню.
Рішення про тимчасове припинення виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів набирає чинності з моменту його вручення операторові ринку і оприлюднення на офіційному веб-сайті компетентного органу та діє протягом визначеного таким рішенням строку, але не більше 10 робочих днів.
Згідно оскаржуваного рішення від 23 жовтня 2018 року №58 тимчасово припинено виробництво на потужності позивача, розташованій за адресою: 67571, Одеська область, с. Фонтанка, вул. Незалежності, 3.
Як вбачається з реєстру операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл, що потужність ПП "Одесахолод" за адресою: 67571, Одеська область, с. Фонтанка, вул. Незалежності, 3, складається з двох секцій:
- секція VIII рибних продуктів категорії РР;
- секція XVI риба, рибопродукти, морепродукти категорії РР, 8Р, Р8.
Таким чином, фактично було припинено всю діяльність позивача по виробництву продукції на вказаній потужності, а не лише на її частині, що стосується виробництва морепродуктів, зокрема м'яса рапани варено-мороженого.
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем не надано доказів, що ПП "Одесахолод" здійснюється виробництво продукції "м'ясо рапани варено-морожене" в обох вищевказаних секціях потужності ПП "Одесахолод".
Крім того, судова колегія вважає з необхідне зазначити, що в подальшому, а саме 23 жовтня 2018 року Лиманським районним управлінням ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області на підставі наказу ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області від 23 жовтня 2018 року №3092 та направлення про проведення заходу державного контролю від 23 жовтня 2018 року №2427 здійснено позаплановий захід державного контролю, за результатами якого складено акт №1473 від 25 жовтня 2018 року.
Згідно висновків акту №1473 від 25 жовтня 2018 року, за результатами позапланової перевірки не було виявлено жодних порушень ПП "Одесахолод".
Отже, відповідач приймаючи оскаржуване рішення про зупинення всіх потужностей підприємства діяв без урахування принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи.
Враховуючи вищевикладене, судова колегія вважає правильним висновок суду першої інстанції про обґрунтованість вимоги позивача визнати протиправним та скасувати рішення №58 від 23 жовтня 2018 року ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів ПП "Одесахолод".
Стосовно доводів про правомірність постанови про накладення штрафу №282 від 26 листопада 2018 року, судова колегія зазначає наступне.
Зі змісту спірної постанови вбачається, що до позивача застосовано штраф у розмірі 148 920,00 грн. з посиланням на ст.ст. 65, 66 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" за реалізацію м'яса рапанів варено-мороженого, яке не відповідає мікробіологічними показниками (КМАФАнМ, КУО в 1,0 г).
Відповідно п.5 ч.1 ст. 65 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" реалізація харчових продуктів або кормів, маркування яких не відповідає законодавству, якщо це створює загрозу для життя та/або здоров'я людини або тварини, - тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі тридцяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб - підприємців - у розмірі двадцяти мінімальних заробітних плат.
Як вбачається з матеріалів справи, ПП "Одесахолод" після отримання експертного висновку №000852е/18, 22 жовтня 2018 року було укладено Договір №22 з ТОВ "ОПТІКОРМ".
Згідно п.1.1. вказаного договору ПП "Одесахолод" зобов'язалось поставити Товар - відходи рибні (рибна некондиція, прострочена риба, в якої вийшов термін зберігання або реалізації, відходи рибопереробки), відходи ракоподібних та молюсків.
ТОВ "ОПТІКОРМ - підприємство, що займається згідно КВЕД 10.91 переробкою та виробництвом готових кормів для тварин, що утримуються на фермах.
Згідно умов Договору, ПП "Одесахолод" 22 жовтня 2018 року було поставлено ТОВ "ОПТІКОРМ" - м'ясо рапани варено-морожене з відміткою кормове, в розмірі 13 тон, згідно видаткової накладної №124 від 22 жовтня 2018 року та товарно-транспортної накладної №ТН22/10/02 від 22 жовтня 2018 року.
Відповідно до Листа ТОВ "ОПТІКОРМ" №34 від 16 листопада 2018 року, м'ясо рапани варено-морожене кормове, отримане 22 жовтня 2018 року від ПП "Одесахолод" - направлено на переробку, та згідно Листа ТОВ "ОПТІКОРМ" №36 від 23 листопада 2018 року, м'ясо рапани варено-морожене кормове було перероблено 20 листопада 2018 року в повному обсязі.
Судова колегія вважає за необхідне акцентувати увагу на тому, що спірна продукція не була реалізована як кінцевий продукт для споживання людиною або твариною, а поставлена для подальшої переробки та виготовлення безпечних кормів для тварин.
Таким чином, судова колегія вважає, що в даних спірних правовідносинах не вбачається складу правопорушення з боку позивача, оскільки фактично така форма реалізації м'яса рапани варено-мороженого не створює загрозу для життя та/або здоров'я людини або тварини.
Крім того, судова колегія, додатково, зазначає, що недоліки спірної постанови, які виявлені судом першої інстанції, дають обґрунтовані підстави вважати правильним висновок суду першої інстанції про необхідність визнання протиправною та скасування постанови ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області №282 від 26 листопада 2018 року про накладення штрафу на позивача.
Судова колегія погоджується з доводом апелянта про те, що Одеська регіональна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів акредитована Національним агентством з акредитації України (НААУ), що підтверджується тим, що вказана лабораторія зазначена в Переліку випробувальних лабораторій, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025, який оприлюднено на офіційному веб-сайті НААУ.
Разом з тим, вважає, що вказані обставини не спростовують правильного висновку суду першої інстанції щодо задоволення позову ПП "Одесахолод" в повному обсязі.
Судова колегія не змінює розподіл судових витрат відповідно ст. 139 КАС України.
Враховуючи все вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 308, 310, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, судова колегія, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 травня 2019 року залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 04 жовтня 2019 року.
Головуючий: ОСОБА_3 Суддя: Суддя: ОСОБА_2 ОСОБА_1
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2019 |
Оприлюднено | 06.10.2019 |
Номер документу | 84745497 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Бітов А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні