КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
03 червня 2019 року № 320/1434/19
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., розглянувши у порядку письмового провадження клопотання представника відповідачів про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вод-Теплоком" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Київській області про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Вод-Теплоком" з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Київській області, в якому позивач просить суд:
- скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, від 01 лютого 2019 р. №106619/41377981;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №53 від 21 грудня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.05.2019 відкрито провадження в адміністративній справі №320/1434/19 та постановлено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
30.05.2019 через канцелярію суду від представника Головного управління ДФС у Київській області та Державної фіскальної служби України надійшли клопотання про здійснення розгляду справи №320/1434/19 у відкритому судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
В обґрунтування зазначених клопотань представником відповідачів вказано, що дана справа є важливою для держави, а предмет доказування у справі є складним та вимагає проведення судового засідання з повідомленням сторін з метою надання ґрунтовних пояснень та підтверджуючих документів для забезпечення повного та всебічного встановлення обставин справи.
Так, вирішуючи питання про наявність підстав для розгляду адміністративної справи №320/1434/19 у судовому засіданні, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Відповідно до частини 2 та 3 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України, за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
При вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: значення справи для сторін; обраний позивачем спосіб захисту; категорію та складність справи; обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; кількість сторін та інших учасників справи; чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Особливості розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження встановлені статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 5 вказаної статті, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Тобто, за загальним правилом, відкриті у спрощеному позовному провадженні справи розглядаються судом без виклику сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до частини 6 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін:
1) у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу;
2) якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.
Згідно із частиною 7 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.
Частиною 6 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
У даному випадку, предметом позову є позовна вимога, зокрема, про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №53 від 21 грудня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, суд зазначає, що спірна податкова накладна №53 від 21 грудня 2018 року була складена Товариством з обмеженою відповідальністю "Вод-Теплоком" на загальну суму 58388,69 грн., у тому числі ПДВ 9731,45 грн.
Таким чином, суд дійшов висновку, що дана адміністративна справа у розумінні Кодексу адміністративного судочинства України є справою незначної складності, що має бути розглянута без проведення судового засідання.
Зазначаючи про необхідність розгляду справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін, відповідачі у клопотаннях не зазначили, встановлення яких обставин у справі є неможливим шляхом аналізу письмових доказів і пояснень та вимагає проведення судового засідання.
Враховуючи, що дана адміністративна справа з огляду на її предмет і характер спірних правовідносин є малозначною та будь-яких вагомих підстав для її розгляду у судовому засіданні відповідачі не зазначили, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Суд також звертає увагу на недотримання строку подачі заяви представником відповідачів, передбаченого частиною 7 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву.
Пунктом 4 ухвали суду про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі від 02.05.2019 запропоновано відповідачам протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву та/або клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.
ГУ ДФС України у Київській області отримало ухвалу суду про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі від 02.05.2019, повістку про виклик до суду та копію позовної заяви із доданими до неї документами 13.05.2019, що підтверджується відповідним поштовим повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення.
ДФС України у Київській області отримало ухвалу суду про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі від 02.05.2019, повістку про виклик до суду та копію позовної заяви із доданими до неї документами 11.05.2019, що підтверджується відповідним поштовим повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення.
Отже останнім днем установленого судом строку для подачі до суду відзиву на позовну заяву та/або клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін для ГУ ДФС України у Київській області було 28.05.2019, для ДФС України - 27.05.2019.
В той час як із клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін представник обох відповідачів звернувся до суду 30.05.2019, отже з пропуском строку, встановленого для подачі такого клопотання.
Керуючись статтями 12, 243, 248, 257, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. У задоволенні клопотання представника Головного управління ДФС у Київській області та Державної фіскальної служби України про здійснення розгляду справи №320/1434/19 у відкритому судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін - відмовити.
2. Копію ухвали суду надіслати (видати) учасникам справи (їх представникам).
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2019 |
Оприлюднено | 10.06.2019 |
Номер документу | 82256222 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні