ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 червня 2019 року м. ПолтаваСправа №440/1080/19
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Клочка К.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про визнання протиправними та скасування наказів, зобов`язання вчинити дії.
В С Т А Н О В И В:
25 березня 2019 року ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_51 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_52 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 звернулися до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про:
- визнання протиправними та скасування наказів Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області номери: 467 СГ від 21.01.2019, 466 СГ від 21.01.2019, 464 СГ від 21.01.2019, 463 СГ 21.01.2019, 462 СГ від 21.01.2019, 461 СГ від 21.01.2019, 460 СГ від 21.01.2019, 459 СГ від 21.01.2019, 458 СГ від 21.01.2019, 457 СГ від 21.01.2019, 456 СГ від 21.01.2019, 455 СГ від 21.01.2019, 454 СГ від 21.01.2019, 453 СГ від 21.01.2019, 452 СГ від 21.01.2019, 451 СГ від 21.01.2019, 449 СГ від 21.01.2019, 448 СГ від 21.01.2019, 443 СГ від 21.01.2019, 446 СГ від 21.01.2019, 441 СГ від 21.01.2019, 439 СГ від 21.01.2019, 403 СГ від 18.01.2019, 411 СГ від 18.01.2019, 406 СГ від 18.01.2019, 408 СГ від 18.01.2019, 407 СГ від 18.01.2019, 425 СГ від 21.01.2019, 419 СГ від 18.01.2019, 402 СГ від 18.01.2019, 412 СГ від 18.01.2019, 417 СГ від 18.01.2019, 434 СГ від 21.01.2019, 433 СГ від 21.01.2019, 401 СГ від 18.01.2019, 431 СГ від 21.01.2019,429 СГ від 21.01.2019, 428 СГ від 21.01.2019, 427 СГ від 21.01.2019, 421 СГ від 18.01.2019, 426 СГ від 21.01.2019, 420 СГ від 18.01.2019, 416 СГ від 18.01.2019, 415 СГ від 18.01.2019, 414 СГ від 18.01.2019, 410 СГ від 18.01.2019, 409 СГ від 18.01.2019, 413 СГ від 18.01.2019, 412 СГ від 18.01.2019, 436 СГ від 21.01.2019, 423 СГ від 21.01.2019 про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, земля сільськогосподарського призначення, що знаходиться на території Григорівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області за межами населеного пункту: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_51 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_52 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 ;
- надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, земля сільськогосподарського призначення, що знаходиться на території Григорівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області за межами населеного пункту ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_51 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_52 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 .
Підставою для звернення до суду позивачі вважають порушення своїх прав у сфері публічно-правових відносин відмовою відповідача у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність.
Ухвалою судді Полтавського окружного адміністративного суду від 10.04.2019 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі, без повідомлення сторін.
22.04.2019 до суду від ГУ Держгеокадастру у Полтавській області надійшов відзив на позовну заяву, у якому представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову повністю, посилаючись на правомірність свого рішення. Зазначав, що безпосередньою підставою оскаржуваних наказів слугувало те, що бажані земельні ділянки входять у вже сформовану земельну ділянку з кадастровим номером 5320881300:00:002:0100 площею 120,0186 га, яка визначена для реалізації на земельних торгах. Звертав увагу суду на те, що місце розташування земельної ділянки, яку бажає отримати у власність позивач, знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 5320881300:00:002:0100 площею 120,0186 га. Однак, на дану земельну ділянку станом на дату прийняття наказів ухвалою слідчого судді Октябрського районного суду м. Полтави від 02.10.2018 було накладено арешт з позбавленням права розпорядження до скасування арешту майна у встановленому нормами КПК України порядку. Крім того, рішенням Господарського суду Полтавської області від 15.03.2019 у справі №917/347/18 визнано укладеною додаткову угоду про поновлення договору оренди землі від 20.09.2012 та внесення змін до нього, надіслану відповідачу в якості додатку до клопотання від 28.09.2017 стосовно земельної ділянки, кадастровий номер 5320881300:00:002:0100, площею 120,0186 га, що знаходиться на території Григорівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.
Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до статей 257-258 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази у сукупності, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дійшов наступних висновків.
Позивачі звернулися до ГУ Держгеокадастру в Полтавській області із заявами про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства на території Григорівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області за межами населеного пункту.
Листом ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 17.09.2018 позивачам повідомлено, що спірна земельна ділянка, згідно наказу Головного управління від 19.12.2017 року №724 включена до переліку земельних ділянок право оренди яких виставляється на торгах у формі аукціону. Враховуючи викладене, Головне управління не має правових підстав для задоволення клопотання.
Позивачі не погодилися з вказаними відповідями ГУ Держгеокадастру у Полтавській області та оскаржили їх до суду.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 15.11.2018 у справі №1640/3402/18 позов ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задоволено: визнано протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, яка полягає у не вирішенні питання про надання або про відмову у наданні про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства на території Григорівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області за межами населеного пункту; зобов`язано розглянути заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства на території Григорівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області за межами населеного пункту.
Наказами Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області "Про розгляд заяви" №№467 СГ від 21.01.2019, 466 СГ від 21.01.2019, 464 СГ від 21.01.2019, 463 СГ 21.01.2019, 462 СГ від 21.01.2019, 461 СГ від 21.01.2019, 460 СГ від 21.01.2019, 459 СГ від 21.01.2019, 458 СГ від 21.01.2019, 457 СГ від 21.01.2019, 456 СГ від 21.01.2019, 455 СГ від 21.01.2019, 454 СГ від 21.01.2019, 453 СГ від 21.01.2019, 452 СГ від 21.01.2019, 451 СГ від 21.01.2019, 449 СГ від 21.01.2019, 448 СГ від 21.01.2019, 443 СГ від 21.01.2019, 446 СГ від 21.01.2019, 441 СГ від 21.01.2019, 439 СГ від 21.01.2019, 403 СГ від 18.01.2019, 411 СГ від 18.01.2019, 406 СГ від 18.01.2019, 408 СГ від 18.01.2019, 407 СГ від 18.01.2019, 425 СГ від 21.01.2019, 419 СГ від 18.01.2019, 402 СГ від 18.01.2019, 412 СГ від 18.01.2019, 417 СГ від 18.01.2019, 434 СГ від 21.01.2019, 433 СГ від 21.01.2019, 401 СГ від 18.01.2019, 431 СГ від 21.01.2019,429 СГ від 21.01.2019, 428 СГ від 21.01.2019, 427 СГ від 21.01.2019, 421 СГ від 18.01.2019, 426 СГ від 21.01.2019, 420 СГ від 18.01.2019, 416 СГ від 18.01.2019, 415 СГ від 18.01.2019, 414 СГ від 18.01.2019, 410 СГ від 18.01.2019, 409 СГ від 18.01.2019, 413 СГ від 18.01.2019, 412 СГ від 18.01.2019, 436 СГ від 21.01.2019, 423 СГ від 21.01.2019 відповідно до статей 118, 122 Земельного кодексу України, Положення про Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області від 17.11.2016 №308, враховуючи наказ Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області "Про організаційні заходи щодо підготовки лотів до проведення земельних торгів" від 19.12.2017 №724, частину третю статті 136 Земельного кодексу України, ухвалу слідчого судді Октябрського районного суду м. Полтави від 02.10.2018 у справі №554/7910/18 та рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 15.11.2018 у справі №1640/3402/18 відмовлено у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, земля сільськогосподарського призначення, що знаходиться на території Григорівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області за межами населеного пункту: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_51 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_52 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 .
Позивачі не погодилися із прийнятими наказами, у зв`язку з чим звернулися до суду з даним позовом.
Частиною першою статті 3 Земельного кодексу України визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно до частини першої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.
Відповідно до пункту "б" частини першої статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Відповідно до частини шостої статті 118 Земельного Кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.
До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Згідно з положеннями частини сьомої наведеної статті, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Частиною четвертою статті 122 Земельного кодексу України передбачено, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Відповідно до частини першої статті 134 цього ж Кодексу земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Частиною другою вказаної статті передбачено земельні ділянки, які не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах).
Статтею 136 Земельного кодексу України визначено порядок добору земельних ділянок державної чи комунальної власності та підготовка лотів для продажу на земельних торгах
Організатор земельних торгів визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного переліку призначені під забудову земельні ділянки без урахування у випадках, передбачених законом, результатів громадського обговорення.
У переліку зазначаються місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, умови продажу.
Добір земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об`єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної чи комунальної власності, які або права на які виставляються на земельні торги, здійснюється з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.
Земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.
Аналіз приписів статті 136 Земельного кодексу України свідчить про те, що в разі віднесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах, це є підставоюдля відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки.
Аналогічний висновок викладено у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 02.10.2018 у справі №806/3708/15 (номер в ЄДРСР 76884515).
Матеріалами даної справи підтверджено, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 19.12.2017 №724 "Про організаційні заходи щодо підготовки лотів до проведення земельних торгів" до Додатку №1 Перелік земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, право оренди на які буде продано на земельних торгах, зокрема віднесена земельна ділянка з кадастровим номером 5320881300:00:002:0100 площею 120,0186 га, частини якої бажають отримати у власність позивачі у даній справі.
Отже, на час розгляду заяв позивачів про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та прийняття Головним управлінням Держгеокадастру в Полтавській області наказів про відмову у надання такого дозволу, земельну ділянку щодо яких позивачами було подано клопотання, було включено до переліку земельних ділянок, права оренди на які виставляються на земельні торги окремими лотами.
Оскільки на момент розгляду заяв позивачів про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та прийняття Головним управлінням Держгеокадастру в Полтавській області рішення з цих питань земельна ділянка, щодо якої позивачами було подано заяви, наказом Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області від 19.12.2017 №724 була включена до переліку земельних ділянок, права на які виставляються на земельні торги окремими лотами, вказані обставини в силу приписів частини третьої статті 136 Земельного кодексу України є підставою для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Крім того, при прийнятті спірних наказів, відповідачем було враховано, що на бажану позивачами земельну ділянку ухвалою слідчого судді Октябрського районного суду м. Полтави від 02.10.2018 у справі №554/7910/18 було накладено арешт з позбавленням права розпорядження до скасування арешту майна у встановленому нормами КПК України порядку.
Станом на дату прийняття спірних наказів 18.01.2019 та 21.01.2019 ухвала слідчого судді Октябрського районного суду м. Полтави від 02.10.2018 у справі №554/7910/18 не була скасована, арешт не був знятий, наказ Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 19.12.2017 №724 "Про організаційні заходи щодо підготовки лотів до проведення земельних торгів" був чинним.
Таким чином, суд дійшов висновку, що станом на 18.01.2019 та 21.01.2019 позивачам правомірно відмовлено в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про правомірність оскаржуваних наказів станом на дату їх прийняття, відповідно, підстави для зобов`язання відповідача надати дозвіл на виготовлення технічної документації у суду відсутні.
У подальшому, рішенням Господарського суду Полтавської області від 15.03.2019 у справі №917/347/18 визнано укладеною додаткову угоду про поновлення договору оренди землі від 20.09.2012 та внесення змін до нього, надіслану відповідачу в якості додатку до клопотання від 28.09.2017 стосовно земельної ділянки, кадастровий номер 5320881300:00:002:0100, площею 120,0186 га, що знаходиться на території Григорівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.
Однак, станом на дати прийняття оскаржуваних наказів 18.01.2019 та 21.01.2019 зазначене рішення суду було відсутнє, відповідно не враховано відповідачем під час прийняття наказів як мотив для відмови у наданні дозволу. Тому суд не надає йому правової оцінки.
Водночас, суд зазначає, що позивачі не позбавлені можливості обрати вільні земельні ділянки та повторно звернутися до відповідача із клопотанням про надання дозволу на розробку технічної документації.
Згідно зі статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частин першої, другої статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову необхідно відмовити повністю.
Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 11, 77, 139, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 ), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_6 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_7 ), ОСОБА_8 ( АДРЕСА_8 ), ОСОБА_9 ( АДРЕСА_9 ), ОСОБА_10 (с. Калашники, Полтавський район, Полтавська область, 38753), ОСОБА_11 ( АДРЕСА_10 ), ОСОБА_12 ( АДРЕСА_11 ), ОСОБА_13 ( АДРЕСА_12 ), ОСОБА_14 ( АДРЕСА_3 ), ОСОБА_15 ( АДРЕСА_13 ), ОСОБА_16 ( АДРЕСА_14 ), ОСОБА_17 (с. Калашники, Полтавський район, Полтавська область, 38753), ОСОБА_18 ( АДРЕСА_15 ), ОСОБА_19 ( АДРЕСА_16 ), ОСОБА_20 ( АДРЕСА_17 ), ОСОБА_21 ( АДРЕСА_18 ), ОСОБА_22 ( АДРЕСА_19 ), ОСОБА_23 ( АДРЕСА_20 ), ОСОБА_24 ( АДРЕСА_21 ), ОСОБА_25 ( АДРЕСА_22 ), ОСОБА_26 ( АДРЕСА_23 ), ОСОБА_27 ( АДРЕСА_24 ), ОСОБА_28 ( АДРЕСА_25 ), ОСОБА_29 ( АДРЕСА_26 ), ОСОБА_30 ( АДРЕСА_27 ), ОСОБА_31 ( АДРЕСА_28 ), ОСОБА_32 ( АДРЕСА_3 ), ОСОБА_33 ( АДРЕСА_29 ), ОСОБА_34 ( АДРЕСА_30 ), ОСОБА_35 ( АДРЕСА_31 ), ОСОБА_36 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_37 ( АДРЕСА_32 ), ОСОБА_38 ( АДРЕСА_3 ), ОСОБА_39 ( АДРЕСА_33 ), ОСОБА_40 ( АДРЕСА_34 ), ОСОБА_41 ( АДРЕСА_4 ), ОСОБА_42 ( АДРЕСА_35 ), ОСОБА_43 ( АДРЕСА_36 ), ОСОБА_44 ( АДРЕСА_37 ), ОСОБА_45 ( АДРЕСА_38 ), ОСОБА_46 ( АДРЕСА_39 ), ОСОБА_47 ( АДРЕСА_40 ), ОСОБА_48 ( АДРЕСА_41 ), ОСОБА_49 ( АДРЕСА_42 ), ОСОБА_50 ( АДРЕСА_43 ) до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (вул. Уютна, 23, м. Полтава, 36039) про визнання протиправними та скасування наказів, зобов`язання вчинити дії, повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя К.І. Клочко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2019 |
Оприлюднено | 15.09.2022 |
Номер документу | 82257497 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
К.І. Клочко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні