Рішення
від 23.05.2019 по справі 530/780/17
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 травня 2019 року м. ПолтаваСправа № 530/780/17

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бойка С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Лайко О.В.,

позивача - ОСОБА_1 ,

представника позивача - ОСОБА_2 ,

представника відповідача - Канівець Н.М.,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Зіньківської районної ради Полтавської області про визнання протиправними та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до Зіньківського районного суду Полтавської області з адміністративним позовом до Зіньківської районної ради Полтавської області, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив визнати протиправним та скасувати рішення шістнадцятої (позачергової) сесії сьомого скликання Зіньківської районної ради Полтавської області від 11.04.2017 "Про проведення закритого пленарного засідання шістнадцятої (позачергової) сесії сьомого скликання Зіньківської районної ради Полтавської області"; визнати протиправним та скасувати рішення шістнадцятої (позачергової) сесії сьомого скликання Зіньківської районної ради Полтавської області від 11.04.2017 "Звіт голови райдержадміністрації про виконання програм економічного і соціального розвитку Зіньківського району та здійсненню делегованих районною радою повноважень за 2016 рік"; визнати протиправним та скасувати рішення шістнадцятої (позачергової) сесії сьомого скликання Зіньківської районної ради Полтавської області від 11.04.2017 "Про висловлення недовіри голові Зіньківської районної державної адміністрації Панченку Віталію Григоровича".

Постановою Зіньківського районного суду Полтавської області від 28.08.2017 адміністративний позов ОСОБА_1 до Зіньківської районної ради Полтавської області про визнання протиправними та скасування рішення задоволено.

21.11.2017 постановою Харківського апеляційного адміністративного суду скасовано постанову першої інстанції в частині задоволених позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення шістнадцятої (позачергової) сесії сьомого скликання Зіньківської районної ради Полтавської області від 11.04.2017 - "Про проведення закритого пленарного засідання шістнадцятої (позачергової) сесії сьомого скликання Зіньківської районної ради Полтавської області" та визнання протиправним та скасування рішення шістнадцятої (позачергової) сесії сьомого скликання Зіньківської районної ради Полтавської області від 11.04.2017 - "Звіт голови райдержадміністрації про виконання програм економічного і соціального розвитку Зіньківського району та здійсненню делегованих районною радою повноважень за 2016 рік". Прийнято в цій частині нову постанову, якою в задоволенні зазначених позовних вимог ОСОБА_1 відмовлено. В іншій частині постанову Зіньківського районного суду Полтавської області від 28.08.2017 по справі №530/780/17 залишено без змін.

Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду від 07.11.2018 постанову Зіньківського районного суду Полтавської області від 28.08.2017 та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 21.11.2017 в частині задоволення позовних вимог щодо: визнання протиправним та скасування рішення шістнадцятої (позачергової) сесія сьомого скликання Зіньківської районної ради Полтавської області від 11.04.2017 - "Про висловлення недовіри голові Зіньківської районної державної адміністрації Панченка Віталія Григоровича", та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 21.11.2017 в частині відмови в задоволенні позовних вимог щодо: визнання протиправним та скасування рішення шістнадцятої (позачергової) сесії сьомого скликання Зіньківської районної ради Полтавської області від 11.04.2017 "Звіт голови райдержадміністрації про виконання програм економічного і соціального розвитку Зіньківського району та здійсненню делегованих районною радою повноважень за 2016 рік" - скасовано, а справу №530/780/17 в цих частинах - направлено на новий розгляд до суду першої інстанції. В решті постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 21.11.2017 залишено без змін.

Справа №530/780/17 перебувала у провадженні судді Зіньківського районного суду Полтавської області Должка С.Р.

Згідно з ухвалою Зіньківського районного суду Полтавської області від 08.01.2019 задоволено самовідвід головуючого судді Должка С.Р.

Відповідно до розпорядження №2 Голови Зіньківського районного суду Полтавської області Демянченка С.М. від 11.01.2019 після самовідводу неможливо утворити новий склад суду для розгляду адміністративної справи, а тому передано справу №530/780/17 до найбільш територіально наближеного до Зіньківського районного суду Полтавської області - Котелевському районному суду Полтавської області.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Котелевського районного суду Полтавської області від 16.01.2019, справа №530/780/17 передана на розгляд судді Котелевського районного суду Полтавської області Загнійко А.В.

Ухвалою Котелевського районного суду Полтавської області від 13.02.2019 адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Зіньківської районної ради Полтавської області про визнання протиправними та скасування рішень шістнадцятої (позачергової) сесії сьомого скликання Зіньківської районної ради Полтавської області від 11.04.2017 передати на розгляд за підсудністю до Полтавського окружного адміністративного суду.

07.03.2019 справа надійшла до Полтавського окружного адміністративного суду, що підтверджується відміткою штемпелю вхідної кореспонденції.

Ухвалою суду від 12.03.2019 провадження по справі відкрито справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що ним не було допущено ніяких порушень під час здійснення повноважень, які реалізуються у спільному з місцевою радою предметі відання та повноважень делегованих Зіньківській РДА Зіньківською районною радою, а тому спірні рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

26.03.2019 відповідачем до суду подано відзив на позовну заяву у якому останні просив відмовити у задоволенні позовних вимог посилаючись на те, що під час прийняття спірних рішень дотримано вимоги процедури їх прийняття встановлену чинним законодавством та регламентом ради.

Стверджував, що позивачем неодноразово ігнорувалися звернення Зіньківської районної ради щодо необхідності звітувати з делегованих йому питань та виконання програм економічного та соціального розвитку району. В основу звіту голови Зіньківської РДА ним було включено інформацію яку депутатам районної ради надали начальники відповідних управлінь районної державної адміністрації, а тези до звіту співпадали за своїм змістом і повторювали інформацію надану начальником управління економічного та агропромислового розвитку райдержадміністрації - Вовк О.Г. "Підсумки виконання Програми соціально-економічного розвитку Зіньківського району".

Вказував, що Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні" та Законом України "Про місцеві державні адміністрації" не визначено переліку підстав для висловлення недовіри голові відповідної місцевої державної адміністрації та не встановлено будь-яких обмежень щодо висловлення такої недовіри.

02.04.2019 позивачем до суд подано заперечення на відзив у яких останній стверджував, про недотримання відповідачем процедури поширення звіту серед депутатів, згідно вимог Регламенту.

Позивач та його представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.

11.04.2017 відбулась шістнадцята (позачергова) сесія сьомого скликання Зіньківської районної ради Полтавської області, на якій депутатами районної ради були прийняті рішення, зокрема: "Звіт голови райдержадміністрації про виконання програм економічного і соціального розвитку Зіньківського району та здійсненню делегованих районною радою повноважень за 2016 рік" та "Про висловлення недовіри голові Зіньківської районної державної адміністрації Панченку Віталію Григоровичу".

Відповідно до рішень "Звіт голови райдержадміністрації про виконання програм економічного і соціального розвитку Зіньківського району та здійсненню делегованих районною радою повноважень за 2016 рік" та "Про висловлення недовіри голові Зіньківської районної державної адміністрації Панченку Віталію Григоровичу" Зіньківська районна рада вирішила: визнати роботу голови Зіньківської районної державної адміністрації Панченка Віталія Григоровича по виконанню програм економічного і соціального розвитку Зіньківського району та здійсненню делегованих районною радою повноважень за 2016 рік незадовільною рішення направити виконавчому апарату Зіньківської районної ради, Президенту України та голові Полтавської обласної державної адміністрації.

Позивач не погоджуючись з вказаними рішеннями звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку позовним вимогам, суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини врегульовані Конституцією України, Законом України від 09.04.1999р. №586-XIV "Про місцеві державні адміністрації" (надалі - Закон №586-XIV) та Законом України від 21.05.1997р. №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон №280/97-ВР).

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації.

Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади.

Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.

Відповідно до ч. 3 ст. 14 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження місцевого самоврядування, делеговані їм відповідними радами.

Згідно з ч. 3 ст. 34 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та ч. 1 ст. 72 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", місцеві державні адміністрації є підзвітними відповідним районним, обласним радам у виконанні програм соціально-економічного і культурного розвитку, районних, обласних бюджетів, підзвітними і підконтрольними у частині повноважень, делегованих їм відповідними районними, обласними радами, а також у виконанні рішень рад з цих питань.

Відповідно ч. 1, 4, 5, 7, 10, 17 ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.

Рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Відповідно до п. 28, 29 ч. 1 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання, зокрема: заслуховування звітів голів місцевих державних адміністрацій, їх заступників, керівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій про виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку, бюджету, рішень ради із зазначених питань, а також про здійснення місцевими державними адміністраціями делегованих їм радою повноважень; прийняття рішення про недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації.

Згідно з ч. 6-8 ст. 34 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", голови місцевих державних адміністрацій щорічно звітують перед відповідними радами з питань виконання бюджету, програм соціально-економічного та культурного розвитку територій і делегованих повноважень. Обласна та районна ради можуть висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого, з урахуванням пропозицій органу виконавчої влади вищого рівня, Президент України приймає рішення і дає відповідній раді обґрунтовану відповідь. Якщо недовіру голові обласної чи районної державної адміністрації висловили дві третини від складу відповідної ради, Президент України приймає відставку голови відповідної місцевої державної адміністрації (Аналогічна позиція викладена у ч. 3 ст. 72 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 9 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", повноваження голів місцевих державних адміністрацій припиняються Президентом України у разі висловлення недовіри двома третинами від складу відповідної ради.

Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 9 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", повноваження голів місцевих державних адміністрацій можуть бути припинені Президентом України у разі висловлення недовіри простою більшістю голосів від складу відповідної ради.

Згідно з ч. 9 ст. 118 Конституції України, обласна чи районна рада може висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого Президент України приймає рішення і дає обґрунтовану відповідь.

З матеріалів справи вбачається, що рішенням другої сесії сьомого скликання Зіньківської районної ради Полтавської області від 24.11.2015 "Про регламент районної ради" затверджено Регламент районної ради із змінами та доповненнями (далі по тексту -Регламент).

Відповідно до ст. 2 Регламенту Зіньківської районної ради, порядок роботи ради, її органів та посадових осіб, засади формування, організації діяльності ради, депутатських фракцій встановлюються Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про статус депутатів місцевих рад", Положеннями про постійні комісії ради, про президію ради, цим Регламентом, іншими нормативними актами.

Згідно з ст. 3 Регламенту, регламент ради - це нормативно-правовий документ, який визначає порядок діяльності ради, порядок підготовки і проведення її пленарних засідань, діяльності постійних комісій, процедури окремих видів роботи ради, її органів, депутатів, посадових осіб, а також функції, які випливають з її повноважень

Відповідно до ст. 22 Регламенту, розпорядження про скликання сесії доводиться до відома депутатів та оприлюднюється не пізніше, ніж за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках та у разі скликання позачергової сесії - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

З матеріалів справи судом встановлено, що на підставі розпорядження голови Зіньківської районної ради Полтавської області від 06.04.2017 №12 "Про скликання шістнадцятої (позачергової) сесії районної ради", було визначено скликати пленарне засідання шістнадцятої (позачергової) сесії районної ради сьомого кликання 11.04.2017 о 10.00 годині в залі засідань Зіньківської міської ради (м. Зіньків, вул. Воздвиженська, 67), на розгляд сесії винести питання: про внесення змін до районної комплексної програми соціального захисту осіб з обмеженими фізичними можливостями на 2014-2020р.р., про внесення змін до програми економічного і соціального розвитку Зіньківського району на 2017р., про внесення змін до показників районного бюджету на 2017р., про структуру та чисельність відділу майна спільної власності територіальних громад Зіньківського району, звіт голови райдержадміністрації про виконання програми економічного і соціального розвитку Зіньківського району та здійсненню делегованих районною радою повноважень за 2016 рік, інші питання (а.с. 53, т. 1).

Згідно з ч. 1 ст. 33 Регламенту, пленарне засідання проводиться, як правило, у залі засідань райдержадміністрації та районної ради.

Відповідно до ст. 64 Регламенту, акти ради повинні відображати волю та інтереси територіальних громад, бути законними та обґрунтованими, нести в собі практичну життєву необхідність, прийматися колегіально і гласно. Рішеннями ради є рішення, прийняті з питань порядку денного, а також процедурні рішення, які заносяться до протоколів пленарних засідань. Рада приймає рішення виключно на її пленарних засіданнях після обговорення питань більшістю голосів депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених законами України та цим Регламентом.

Порядок денний погоджений на засіданні президії районної ради від 11.04.2017 прийнятий на сесії відкритим голосуванням.

Судовим розглядом встановлено, що з присутніх 33 депутатів районної ради за порядок денний проголосувало 32 депутати, проти проголосував 1, отже рішення про порядок денний прийнято більшістю голосів.

Відповідно до протоколу №16 шістнадцятої (позачергової) сесії районної ради сьомого скликання від 11.04.2017 на розгляд шістнадцятої (позачергової) сесії було винесено 15 питань, в тому числі питання: за №4 "Звіт голови райдержадміністрації про виконання програми економічного і соціального розвитку Зіньківського району та здійсненню делегованих районною радою повноважень за 2016 рік", та №5 "Про висловлення недовіри голові Зіньківської районної державної адміністрації Панченку Віталію Григоровичу" (а.с. 54-56).

З вказаного протоколу, судом встановлено, що сесії районної ради заслухано Звіт голови райдержадміністрації про виконання програми економічного і соціального розвитку Зіньківського району та здійсненню делегованих районною радою повноважень за 2016 рік.

Заслухавши звіт депутати вирішили перейти до його обговорення. Після обговорення вказаного звіту на голосування поставлено пропозицію про визнання роботи голови Зіньківської районної державної адміністрації Панченка В.Г. по виконанню програми економічного і соціального розвитку Зіньківського району та здійсненню делегованих районною радою повноважень за 2016 рік незадовільною. За результатами голосування прийнято рішення "Визнати роботу голови Зіньківської районної державної адміністрації Панченка В.Г. по виконанню програми економічного і соціального розвитку Зіньківського району та здійсненню делегованих районною радою повноважень за 2016 рік незадовільною" (за проголосував 31 депутат).

Розглядаючи питання №5 порядку денного, а саме: "Про висловлення недовіри голові Зіньківської районної державної адміністрації ОСОБА_1 " за результатами таємного голосування депутатами прийнято рішення "Про висловлення недовіри голові Зіньківської районної державної адміністрації ОСОБА_1 " (за проголосував 31 депутат). Протокол лічильної комісії №2 стосовно прийняття рішення по питанню "Про висловлення недовіри голові Зіньківської районної державної адміністрації ОСОБА_1 " затверджено 29 депутатами.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що висловленню недовіри ОСОБА_1 як голові Зіньківської районної державної адміністрації слугувала оцінка результатів його діяльності Зіньківською районною радою за результатами якою діяльність голови Зіньківської районної державної адміністрації по виконанню програми економічного і соціального розвитку Зіньківського району та здійсненню делегованих районною радою повноважень за 2016 рік визнано незадовільною.

Отже, спірні рішення прийняті з дотриманням вимог Закону №586-XIV, Закону №280/97-ВР, зокрема, ст. 34 Закону №586-XIV та ст. 72 Закону №280/97-ВР та Регламенту, а тому підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1 до Зіньківської районної ради Полтавської області про визнання протиправними та скасування рішень повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 03 червня 2019 року.

Суддя С.С. Бойко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2019
Оприлюднено09.06.2019
Номер документу82257606
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —530/780/17

Постанова від 05.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 04.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 25.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Постанова від 25.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Рішення від 23.05.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Рішення від 23.05.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні