ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
07 червня 2019 року Чернігів Справа № 620/3580/18
розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника позивача про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі № 620/3580/18 за позовом ОСОБА_1 до Менської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області, Головного управління ДФС у Чернігівській області, третя особа на стороні відповідача - Міністерство економічного розвитку і торгівлі України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, -
В С Т А Н О В И В:
11.01.2019 рішенням суду адміністративний позов у справі № 620/3580/18 задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Менської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області від 30.06.2016 про визначення ОСОБА_1 суми податкового зобов`язання за платежем «транспортний податок з фізичних осіб» за 2016 рік у сумі 25000,00 грн. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Менської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 704,80 грн. (сімсот чотири гривні 80 копійок), сплачений відповідно квитанції від 03.10.2018 № N1B8Z51029 та понесені витрати на правову допомогу у сумі 2800,00 грн. (дві тисячі вісімсот гривень 00 копійок), сплачені відповідно до виписки ПРИВАТБАНКУ від 18.10.2018 № 5018307SB.
30.05.2019 від представника позивача надійшла заява про заміну сторони у виконавчому провадженні з виконання виконавчого листа № 620/3580/18, замінивши Менську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Чернігівській області на його процесуального правонаступника Головне управління ДФС у Чернігівській області. Вказана заява мотивована тим, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Менська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Чернігівській області, як юридична особа, припинена 07.05.2019 запис № 10501120017000717. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 296 Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби Менська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Чернігівській області реорганізована шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Чернігівській області. Відповідно до Положення про Головне управління ДФС у Чернігівській області, затвердженого наказом Державної фіскальної служби України від 01.02.2019 № 80, що розміщене на офіційному веб-порталі ДФС України, Головне управління ДФС у Чернігівській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Менської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області. Таким чином, Головне управління ДФС у Чернігівській області є процесуальним правонаступником всіх прав і обов`язків Менської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області.
07.06.2019 в судове засідання сторони, які належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду заяви, надіслали заяви про розгляд справи без їх участі.
Згідно п.2 ч.2 ст.379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України), неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Згідно із ч.4 ст. 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що заява не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Відповідно до ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно з частиною першою статті 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Відповідно до положень статті 15 вказаного Закону, сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення. У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Таким чином, передумовами заміни судом сторони виконавчого провадження, є, серед іншого, наявність чинного (не завершеного, не закінченого) виконавчого провадження, у процесі здійснення якого відбулося вибуття сторони, як учасника цього виконавчого провадження, та об`єктивна потреба у заміні сторони з огляду на неможливість подальшого провадження виконавчих дій без такої заміни. При цьому правонаступництво можливе на всіх стадіях виконавчого провадження - з моменту відкриття виконавчого провадження до його завершення (закінчення).
Отже, задля вирішення питання про заміну сторони у виконавчому провадженні чи стягувача має існувати саме виконавче провадження, що відкривається на підставі відповідного виконавчого документа, у зв`язку із чим і особа може набути статусу сторони у такому виконавчому провадженні.
Відсутність виконавчого провадження, а, отже, відсутність і його сторін (стягувач і боржник), виключає можливість вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.
Оскільки заявником не надано доказів відкриття виконавчого провадження, заява представника позивача про заміну стягувача у виконавчому провадженні задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 248, 379 КАС України, суд,-
УХВАЛИВ
В задоволенні заяви представника позивача відмовити.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя І.І. Соломко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2019 |
Оприлюднено | 09.06.2019 |
Номер документу | 82259022 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Соломко І.І.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні