ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1.380.2019.002473
УХВАЛА
про відкриття загального позовного провадження в адміністративній справі
10 червня 2019 року
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Качур Р.П. одержала позовну заяву Страшевицької сільської ради Старосамбірського району Львівської області (82081, Львівська область, Старосамбірський район, с. Страшевичі) до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області (79019, м. Львів, просп. В. Чорновола, 4) про визнання протиправним та скасування наказу, -
у с т а н о в и л а:
Страшевицька сільська рада Старосамбірського району Львівської області звернулася до Львівського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправним та скасування наказу № 13-2077/16-18-СГ "Про надання згоди на відновлення меж земельної ділянки" в частині надання дозволу на розроблення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки площею 0,5000га, кадастровий № 4625185500:07:000:0127 , розташованої у межах населеного пункту с. Кобло Страшевицької сільської ради Старосамбірського району Львівської області.
Підставою звернення до суду із цим позовом вказано те, що позивач не надавав згоди на відновлення меж земельної ділянки площею 0,500га кадастровий номер 4625185500: 07 : 000:0127 , як орган уповноважений здійснювати розпорядження відповідною земельною ділянкою, розташованою у межах населеного пункту та не надавав дозволу на розроблення щодо неї передбаченої законом землевпорядної документації. З позиції позивача саме до його повноважень відноситься надання згоди на відновлення користувачем меж вказаної земельної ділянки, а також надання дозволу на розроблення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Ухвалою суду від 21.05.2019 позовну заяву залишено без руху для усунення її недоліків, а саме:
1) заяви у якій вказати: офіційну електронну адресу або електронну адресу позивача (якщо такі відомості не відомі чи відсутні, про це слід здійснити відмітку); офіційну електронну адресу або електронну адресу та відомі засоби зв`язку відповідача (якщо такі відомості не відомі чи відсутні, про це слід здійснити відмітку); відомості, визначені у пункті 2 частини п`ятої цієї статті стосовно представника. У цій позовній заяві відповідні відомості стосовно представника позивача;
2) надати обґрунтування порушення оскаржуваним наказом прав, свобод, інтересів позивача
3) надати належні докази надсилання позовної заяви з додатками відповідачу;
4) заяву (клопотання) про поновлення строку звернення до суду із цим позовом, із зазначенням поважності причин його пропуску та наданням підтверджуючих відповідні обставини доказів.
05.06.2019 від позивача надійшла заява, з наданням відповідних документів та виконанням вимог вказаної ухвали.
Щодо поданої заяви про поновлення строку звернення до суду, суд зазначає таке.
В обґрунтування заяви позивач вказав, що позивач дізнався про прийняття оскаржуваного наказу лише 26.02.2019, оскільки відділ у Старосамбірському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області надіслав на адресу позивача копії запитуваної 25.02.2019 землевпорядної документації, зі змісту якої позивач дізнався про прийняття оскаржуваного наказу.
Оскільки позивач дізнався про порушення його прав лише 26.02.2019, до суду звернувся у межах тримісячного строку звернення до суду. Просив причини пропуску строку звернення до суду визнати поважними.
Строки звернення до суду визначені ст. 122 КАС України.
Відповідно до ч. 1 ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно з ч. 2 ст. 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
За змістом ч. 1 ст. 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Поважними причинами визнаються лише ті обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій та підтверджені належними доказами.
Європейський суд з прав людини, юрисдикція якого поширюється на всі питання тлумачення і застосування Конвенції (пункт 1 статті 32 Конвенції), наголошує, що позовна давність це законне право правопорушника уникнути переслідування або притягнення до суду після закінчення певного періоду після скоєння правопорушення. Застосування строків позовної давності має кілька важливих цілей, а саме : забезпечувати юридичну визначеність і остаточність, захищати потенційних відповідачів від прострочених позовів, та запобігати несправедливості, яка може статися в разі, якщо суди будуть змушені вирішувати справи про події, що мали місце у далекому минулому, спираючись на докази, які вже, можливо, втратили достовірність і повноту із плином часу (пункт 51 рішення від 22.10.1996 за заявами №22083/93, №22095/93 у справі Стаббінгс та інші проти Сполученого Королівства ; пункт 570 рішення від 20.09.2011 за заявою у справі ВАТ "Нафтова компанія Юкос проти Росії ).
У рішенні від 13.09.2006 по справі №6-26370кс04 та постанові від 30.09.2015 по справі №21-2231а15 Верховний Суд України зазначив, що поважними причинами пропуску строку позовної давності вважаються такі обставини, за яких своєчасне пред`явлення позову стає неможливим або утрудненим. Питання про поважність причин пропуску процесуального строку оцінюються судом на власний розсуд, в кожному конкретному випадку. Суд повинен обґрунтувати свою позицію відповідними доводами, а не лише зазначити "визнати поважними причини пропуску процесуальних строків".
Відповідно, чинне законодавство обмежує строк звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів. Це обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними.
З урахуванням положень ст.ст. 122, 123 КАС України обов`язок доказування поважності причин пропуску строку звернення до суду покладений на позивача.
Оцінюючи обставини, що перешкоджали реалізації процесуального права на звернення до суду, на які позивач посилається як на поважні, суд виходить з оцінки та аналізу всіх наведених у заяві доводів і з того, чи мав позивач за таких обставин можливість своєчасно реалізувати право на звернення до суду (чи відсутні були вагомі перешкоди, труднощі для реалізації цього права).
Рішенням Європейського Суду з прав людини по справі Іліан проти Туреччини встановлено, що правило встановлення обмежень до суду у зв`язку з пропуском строку звернення до суду, повинно застосовуватися з певною гнучкістю і без надзвичайного формалізму, воно не застосовується автоматично і не має абсолютного характеру; перевіряючи його виконання, слід звертати увагу на обставини справи.
Виходячи із викладеного вище, суд на час відкриття провадження у справі дійшов висновку, що доводи позивача про поважність причин пропуску звернення до адміністративного суду є обґрунтованими, оскільки до 26.02.2019 позивачу не було відомо про оскаржуваний наказ, відтак, був позбавлений можливості оскаржити такий, а тому строк звернення до суду слід поновити.
Суддя роз`яснює відповідачу, що у випадку надання відповідачем належних доказів того, що позивачем не дотримано строків звернення до суду, відповідно до приписів частин третьої, четвертої статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України може повернутися до питання строків звернення до суду з цим позовом та вирішити питання про залишення позовної заяви без розгляду.
Згідно з правилами ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України (предметна юрисдикція) та ст. 25-27 Кодексу адміністративного судочинства України (територіальна юрисдикція), справа підсудна Львівському окружному адміністративному суду.
Підстав для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі (на стадії відкриття провадження) не встановлено.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність чи інші обставини не доцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні (ч. 3 ст. 12 Кодексу адміністративного судочинства України).
При вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального провадження суд враховує умови, передбачені ч. 3 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України, в сукупності.
Отже, з врахуванням значення справи для позивача, обсяг та характер поданих доказів, суд вважає можливим прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі за правилами загального позовного провадження.
Відповідно до ч. ст. 49 КАС України Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Оскільки рішення у цій справі може вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки ОСОБА_1 , доцільно залучити його до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.
Керуючись ст.ст. 12, 19, 80, 160-161, 171, 248, ч. 3 ст. 257, пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
у х в а л и л а:
1. Заяву позивача про поновлення пропущений строку на звернення з позовом до адміністративного суду - задовольнити. Причини пропуску позивачем строку звернення до суду з цим позовом - визнати поважними та поновити позивачу такий строк.
2. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.
3. Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ).
4. Призначити справу до розгляду за правилами загального позовного провадження.
5. Призначити підготовче засідання на 02 липня 2019 року о 14:30 год. в приміщенні Львівського окружного адміністративного суду (м. Львів, вул. Чоловського, 2, 1 поверх, зал засідань № 10).
6. Підготовче засідання проводитиметься судом у складі судді Качур Р.П. одноособово.
7. Відповідачу надати суду:
- усі належним чином засвідчені докази на спростування вимог позовної заяви;
- відзив на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Вимоги до змісту та форми відзиву на позовну заяву передбачено у ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема, до такого в т.ч. додаються документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
Відповідно до ч. 4 ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України).
8. Позивач має право подати до суду відповідь на відзив, а відповідач - заперечення, у п`ятиденний строк з дня отримання відзиву чи заперечення, з врахуванням приписів ст. 163-164 Кодексу адміністративного судочинства України.
9. Запропонувати третій особі надати письмові пояснення щодо предмета спору.
10 Заяви по суті справи (відзив на позовну заяву, відповідь на відзив, заперечення, пояснення) повинні бути подані (завчасно надіслані) до канцелярії Львівського окружного адміністративного суду (79018,м. Львів, вул. Чоловського, 2) у встановлені у цій ухвалі строки, з наданням доказів надіслання таких іншим учасникам справи.
11. Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб - порталі судової влади України за адресою http://adm.lv.court.gov.ua/sud1370/, в розділі Стан розгляду справи .
12. Копію ухвали надіслати учасникам справи. Відповідачу та третій особі також надіслати копію позовної заяви та доданих до неї документів.
13. Ухвала суду набирає законної сили законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена, крім з підстав порушення правил підсудності. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
В частині порушення правил підсудності така може бути оскаржена у п`ятнадцятиденний строк з дати її ухвалення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд.
Суддя Качур Р.П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2019 |
Оприлюднено | 11.06.2019 |
Номер документу | 82285753 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні