Рішення
від 10.06.2019 по справі 420/2254/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2254/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Завальнюка І.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін справу за адміністративним позовом Реабілітаційного центру Вікторія для інвалідів і пенсіонерів Республіки Молдова до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з даним позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 10.12.2018 № 0035205306.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що перевіркою своєчасності реєстрації податкових накладних, оформленою актом від 19.11.2018 року № 39964/15-32-12-07/05914288, безпідставно зроблено висновок про порушення позивачем строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригувань до податкових накладних в ЄРПН з податку на додану вартість. Зокрема, зазначені в акті перевірки податкові накладні є зведеними податковими накладними, які складаються платником податку як покупцем товарів / послуг для того, щоб нарахувати податкові зобов`язання, виходячи з частки використання товарів / послуг, необоротних активів в оподатковуваних та неоподатковуваних (оподатковуваних за ставкою 7%) операціях, а також розрахунками коригувань кількісних і вартісних показників до таких зведених податкових накладних. В свою чергу, положеннями п.120-1.1 ст.120-1 ПК України передбачена відповідальність за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого ст. 201 ПК України, для реєстрації ПН / РКНП в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів / послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою). Тобто п.120-1.1 ст.120-1 ПК України не передбачена відповідальність за порушення граничних строків реєстрації зведеної податкової накладної та розрахунків коригувань до зведених податкових накладних, так як подія вже була зазначена, - граничні строки для реєстрації зведених податкових накладних ст. 201 ПК України не встановлені, а такі строки визначені п.199.1 ст.199 ПК України.

Ухвалою судді від 26.04.2019 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі; постановлено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

29.05.2019 до суду від представника Головного управління ДФС в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач позовні вимоги не визнав у повному обсязі, в задоволенні позову просив відмовити, зазначивши, що перевіркою своєчасності реєстрації податкових накладних Реабілітаційного центру Вікторія для інвалідів і пенсіонерів Республіки Молдова встановлено порушення п.201.10 ст.201 ПК України, а саме порушення термінів реєстрації податкових накладних. У відзиві наведені положення п.201.1 ст.201, п.120-1.1, п.120-1.2 ст.120-1 ПК України та з посиланням на рішення Верховного Суду від 04.09.2018 у справі № 816/1488/17 констатовано, що відповідачем доведено правомірність рішення про застосування штрафу.

Відповідь на відзив від Реабілітаційного центру Вікторія для інвалідів і пенсіонерів Республіки Молдова не надійшла.

Розгляд справи здійснюється без проведення судового засідання та по суті розпочатий через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі відповідно до ч.2 ст.262 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про необґрунтованість адміністративного позову та відсутність підстав для його задоволення.

Судом встановлено, що головним державним ревізором-інспектором Чорноморського відділу камеральних перевірок податкової звітності управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС в Одеській області Нікітінською О.С., відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України розділу І та у порядку абз.2 п.76.3 ст.76 гл.8 розд.ІІ ПК України проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних за звітний період: січень-грудень 2017 року, січень-вересень 2018 року, за результатами якої складено акт від 19.11.2018 № 39964/15-32-12-07/05914288.

Перевіркою встановлено порушення Реабілітаційного центру Вікторія для інвалідів і пенсіонерів Республіки Молдова п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, а саме податкові накладні 2017-2018 рр. зареєстровані з порушенням строків реєстрації (від 2 до 13 днів), а саме:

ПН № 3 від 31.01.2017 на суму 210 грн зареєстрована 17.02.2017 (виписана неплатнику ПДВ);

ПН № 4 від 31.01.2017 на суму 77853,73 грн зареєстрована 20.02.201 (зведена податкова накладна);

ПН № 2 від 28.02.2017 на суму 10496,08 грн зареєстрована 20.03.2017 (зведена податкова накладна);

ПН № 2 від 31.03.2017 на суму 135736,39 грн зареєстрована 20.04.2017 (зведена податкова накладна);

ПН № 3 від 30.04.2017 на суму 73510,55 грн зареєстрована 16.05.2017 (зведена податкова накладна);

ПН № 4 від 31.05.2017 на суму 79577,93 грн зареєстрована 19.06.2017 (зведена податкова накладна);

ПН № 5 від 31.05.2017 на суму 85167,65 грн зареєстрована 28.08.2017 (зведена податкова накладна);

ПН № 6 від 31.07.2017 на суму 106207 грн зареєстрована 18.09.2017 (зведена податкова накладна);

ПН № 2 від 30.09.2017 на суму 90536,94 грн зареєстрована 20.10.2017 (зведена податкова накладна);

ПН № 3 від 31.10.2017 на суму 118070,42 грн зареєстрована 16.11.2017 (зведена податкова накладна);

ПН № 2 від 30.11.2017 на суму 58200,51 грн зареєстрована 20.12.2017 (зведена податкова накладна);

ПН № 1 від 31.12.2017 на суму 439,17 грн зареєстрована 19.01.2018 (виписана неплатнику ПДВ);

ПН № 2 від 31.12.2017 на суму 106393,60 грн зареєстрована 22.01.2018 (зведена податкова накладна);

ПН № 2 від 31.12.2018 на суму 79817,74 грн зареєстрована 19.02.2018 (зведена податкова накладна);

ПН № 4 від 28.02.2018 на суму 98363,65 грн зареєстрована 19.03.2018 (зведена податкова накладна);

ПН № 3 від 31.03.2018 на суму 82313,10 грн зареєстрована 19.04.2018 (зведена податкова накладна);

ПН № 4 від 30.04.2018 на суму 109455,95 грн зареєстрована 16.05.2018 (зведена податкова накладна);

ПН № 2 від 31.05.2018 на суму 119452,14 грн зареєстрована 20.06.2018 (зведена податкова накладна);

ПН № 4 від 30.06.2018 на суму 104455,56 грн зареєстрована 19.07.2018 (зведена податкова накладна);

ПН № 6 від 31.07.2018 на суму 118727,67 грн зареєстрована 17.08.2018 (зведена податкова накладна);

ПН № 2 від 31.08.2018 на суму 32965,25 грн зареєстрована 17.09.2018 (виписана неплатнику ПДВ);

ПН № 3 від 31.08.2018 на суму 30500 грн зареєстрована 17.09.2018 (виписана неплатнику ПДВ);

ПН № 4 від 31.08.2018 на суму 122700 грн зареєстрована 17.09.2018 (виписана неплатнику ПДВ);

ПН № 5 від 31.08.2018 на суму 131640,53 грн зареєстрована 20.09.2018 (зведена податкова накладна);

ПН № 4 від 30.09.2018 на суму 118393,17 грн зареєстрована 19.10.2018 (зведена податкова накладна).

На підставі вищевказаного акту перевірки ГУ ДФС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.12.2018 № 0035205306, яким до Реабілітаційного центру Вікторія для інвалідів і пенсіонерів Республіки Молдова за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ у розмірі 222515179,85 грн (10%) - 222518 грн.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність наданих сторонами доказів, а також достатність та взаємний зв`язок у їх сукупності, суд вважає зазначене податкове повідомлення-рішення обґрунтованим, а позовні вимоги не підлягаючими задоволенню у зв`язку з наступним.

В п.201.10 ст.200 Податкового кодексу встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Із змісту абз. 14 п. 201.10 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватись з врахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 01- 15 календарний день ( включно) календарного місяця - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день ( включно ) календарного місяця - до 15 календарного дня ( включно ) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Аналіз вказаних норм дає підстави дійти висновку, що платник податків зобов`язаний скласти та зареєструвати не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.120-1.1 цієї статті порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого ст.201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Таким чином, п.120-1 ст.120 Податкового кодексу України встановлено виключення лише щодо порушення строків реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Як видно із податкових накладних, позивач не звільнений від оподаткування та обсяги постачання товарів не оподатковуються за нульовою ставкою (сума за ставкою 0 % відсутня).

Складення податкової накладної на постачання товарів/послуг зв`язку з використанням виробничих засобів не в господарської діяльності, що не надаються отримувачу (покупцю) не позбавляє платника податку на додану вартість обов`язку із своєчасної реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно не звільняє такого платника податку від відповідальності за вчинення вказаного порушення.

Виключенням, передбаченим п. 102-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України є сукупність таких обставин як а) отримувач податкової накладної не являється платником податку; б) операція щодо якої складено податкову накладну звільнено від оподаткування, або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 11 грудня 2018 року по справі №807/68/18, адміністративне провадження № К/9901/63488/18.

Також у цій постанові Верховний Суд зазначив про відсутність необхідності відступу від правової позиції Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, висловленої у постанові від 04 вересня 2018 року у справі № 816/1488/17, зокрема зазначивши, що згідно з пунктом 198.5 статті 198 Податкового кодексу України, визначено випадки складання зведених податкових накладних та встановлено обов`язок платника податків скласти таку податкову накладну не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації.

Пунктом 11 Порядку № 1307 визначено особливості складання зведених податкових накладних, зокрема, у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України. При цьому пунктом 3 Порядку № 1307 визначено, що усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9-15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.

Відтак, факт складання зведеної податкової накладної впливає на строк її складання і жодним чином не впливає на строк її реєстрації, визначений пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України. Порушення такого строку становить, з урахуванням встановлених обставин справи, склад правопорушення, передбаченого пунктом 120-1.1 статті 120 Податкового кодексу України, що відповідає правовій позиції Верховного Суду, наведеній у постанові від 04 вересня 2018 року у справі № 816/1488/17.

У свою чергу, вищезазначений висновок Верховного Суду в силу ч.5 ст.242 КАС України підлягає врахуванню при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.

Отже суд приходить до висновку про те, що заявлені в даному адміністративному позові позовні вимоги до задоволення не підлягають, оскільки є безпідставними та не ґрунтуються на приписах законодавства, що регулює спірні правовідносини.

Судові витрати розподілити за правилами ст.139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 139, 242-246, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Реабілітаційного центру Вікторія для інвалідів і пенсіонерів Республіки Молдова (67780, Одеська область, Білгород-Дністровський, смт. Сергіївка, вул. Набережна Ротерхема, 22; код ЄДРПОУ 05914288) до Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5; код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст.255 КАС України.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Суддя І.В. Завальнюк

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2019
Оприлюднено11.06.2019
Номер документу82285983
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/2254/19

Ухвала від 07.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 29.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 18.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 13.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 21.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Постанова від 21.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 02.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні