Постанова
від 10.06.2019 по справі 420/5173/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 червня 2019 р.м.ОдесаСправа № 420/5173/18 Головуючий в 1 інстанції: Стефанов С.О.

Місце та час укладення судового рішення 14:51 , м.Одеса

Повний текст судового рішення складений 22.01.2019р.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Крусяна А.В.,

суддів Градовського Ю.М., Яковлєва О.В.,

за участю секретаря судового засідання Синіговець А.В.,

представника позивача Судейка В.І., представника відповідачів Тарановського Р.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 15 січня 2019 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Укрпродукт Трейд до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень, визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

04.10.2018р. товариство з обмеженою відповідальністю Укрпродукт Трейд (надалі - ТОВ Укрпродукт Трейд ) звернулося до суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДФС у Одеській області про внесення позивача до переліку ризикових платників податків; зобов`язання комісії Головного управління ДФС у Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації виключити позивача з переліку ризикових платників податків; визнати протиправними та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації: від 17.09.18р. №917903/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №35 від 22.08.18р.; від 17.09.18р. №917906/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №36 від 22.08.18р.; від 17.09.18р. №917905/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №40 від 28.08.18р.; 17.09.18р. №917904/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №41 від 29.08.18р.; від 18.09.18р. №919570/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №42 від 30.08.18р.; від 21.09.18р. №924238/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №43 від 31.08.18р.; від 18.09.18р. №919569/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №1 від 02.09.18р.; від 28.09.18р. №933407/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №3 від 08.09.18р.; від 20.09.18р. №922596/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №4 від 09.09.18р.; від 28.09.18р. №933406/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №5 від 10.09.18р.; від 28.09.18р. №933534/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №6 від 12.09.18р.; від 28.09.18р. №933535/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №8 від 13.09.18р.; від 25.10.18р №966739/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №10 від 19.09.18р.; від 26.10.18р №966739/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №12 від 19.09.18р.; від 25.10.18р. №966322/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №11 від 19.09.18р.; від 18.10.18р. №958498/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №7 від 12.09.18р.; від 18.10.18р. №958499/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №9 від 14.09.18р.; від 18.10.18р. № 958572/38899248, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 06.09.18р.; зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №35 від 22.08.18р.; №36 від 22.08.18р.; №40 від 28.08.18р.; №41 від 29.08.18р.; №42 від 30.08.18р.; №43 від 31.08.18р.; №1 від 02.09.18р.; №3 від 08.09.18р.; №4 від 09.09.18р.; №5 від 10.09.18р.; №6 від 12.09.18р.; №8 від 13.09.18р.; №7 від 12.09.18р.; №9 від 14.09.18р.; №2 від 06.09.18р.; №10 від 19.09.18р.; №11 від 19.09.18р.; №12 від 19.09.18р., датою їх фактичного отримання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що займається купівлею-продажем сільськогосподарської продукції та відвантаженням її трейдерам для експорту, що підтверджується первинними документами. 04.10.2018р. ТОВ Укрпродукт Трейд зупинено реєстрацію податкових накладних на загальну суму ПДВ 1063970,40 грн. Разом з тим, підприємство має позитивну податкову історію платника податків та не відповідає жодному критерію ризиковості платника податків, зазначеному в пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податків, а тому відповідачами протиправно зупинено реєстрацію податкових накладних.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 15.01.2019р. позов задоволений частково з підстав того, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на критерії оцінки, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням Головне управління ДФС в Одеській області подало апеляційну скаргу, в якій посилається на помилкове застосування судом при вирішенні справи вимог законодавства, внаслідок чого просить рішення суду скасувати та прийняти нове про відмову у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона не підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ Укрпродукт Трейд зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців від 13.09.2013р. №15561020000047468, перебуває на обліку як платник податків в Державній податковій інспекції у Суворовському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області з 16.09.2013р. та займається наступними видами діяльності: Код КВЕД 46.19 діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; Код КВЕД 46.21 оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (основний); Код КВЕД 46.33 оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами;

Код КВЕД 46.39 неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; Код КВЕД 46.43 оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення; Код КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля; Код КВЕД 47.89 роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами; Код КВЕД 52.29 інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; Код КВЕД 41.10 організація будівництва будівель, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. /т.1 а.с.50-55/

В ході здійснення господарської діяльності, ТОВ Укрпродукт Трейд здійснено придбання товару у наступних постачальників: ТОВ Промінь-12 за договором купівлі-продажу №180822 від 22.08.2018р.; ФГ Росинка за договором купівлі-продажу №180822/1 від 22.08.2018р.; ПП АФ Вікторія за договором купівлі-продажу №180827/1 від 27.08.2018р.; ФГ Ященко А.М. за договором купівлі-продажу №180827 від 27.08.2018 р.; ТОВ Любашівське за договором купівлі-продажу №180803 від 03.08.2018р.; ФГ Обрій за договором купівлі-продажу №180723 від 23.08.2018р.; СФГ Любава за договором купівлі-продажу №180828 від 28.08.2018р.; КСП Родниківка за договором купівлі-продажу №180801 від 01.08.2018р.; ФГ Обрій за договором купівлі-продажу №180723 від 23.07.2018р.; ФГ Теолинське Половського П.І. за договором купівлі-продажу №180403 від 03.04.2018р.; СФГ Ластівка за договором купівлі-продажу №180910 від 10.09.2018р.; ФГ Новокарбівське за договором купівлі-продажу №180807 від 07.08.2018р.; ФГ ЛАН-П за договором купівлі-продажу №180418 від 18.04.2018р.; ПСП Визирка за договором купівлі-продажу №180122 від 22.01.2018р. /т.1 а.с.98-99, 129-130, 156-157, 160-161, 190-191, 194-195, 231-232, т.2 а.с.21-22, 65-66, 86-87, 113-114, 136-137, 159-160, 189-190/

У липні-вересні 2018р. між ТОВ Укрпродукт Трейд (постачальник) та ПАТ Державна продовольчо-зернова корпорація України , ТОВ СП Нібулон , ТОВ Торговий дім Дельта Вілмар , ТОВ Луї Дрейфус Компані Україна (покупці) укладені договори поставки відповідно до умов яких постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупців, а покупці прийняти і оплатити зерно українського походження врожаю 2018 року. /т.1 а.с.102-109, 133, 153, 179, 209-215, т.2 а.с.19, 39-45, 78-82, 101-103, 131-133, 152-156, 171-175, 184-186/

У зв`язку з відвантаженням товару вказаним підприємствам позивачем були складені податкові-накладні: №35 від 22.08.2018р.; №36 від 22.08.2018р.; №40 від 22.08.2018р.; №41 від 29.08.2018р.; №42 від 30.08.2018р.; №43 від 31.08.2018 року; №1 від 02 вересня 2018р.; №3 від 08.08.2018р.; №4 від 09.08.2018р.; №5 від 10.09.2018р.; №7 від 12.09.2018р.; №9 від 14.09.2018р.; №2 від 06.09.2018р.; №12 від 19.09.2018р.; №6 від 12.09.2018р.; №8 від 13.09.2018р.; №10 від 19.09.2018р.; №11 від 19.09.2018 року.

За результатами розгляду вказаних податкових накладних, контролюючим органом позивачу надіслано Квитанції №1 з приводу того, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . У зв`язку з чим, платнику податків запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

На виконання вимог податкового органу, ТОВ Укрпродукт Трейд на адресу ДФС України були направлені повідомлення: №38899248, №38899248/1 від 10.09.2018р., №38899248/2 від 11.09.2018р., №38899248/4 від 13.09.2018р., №38899248/5 від 14.09.2018р., №38899248/6 від 24.09.2018р., №38899248/8 від 24.09.2018р., №38899248/9 від 24.09.2018р., №38899248/10 від 25.09.2018р., №38899248/11 від 11.10.2018р., №38899248/12 від 13.10.2018р., №38899248/11 від 19.10.2018р., №38899248/15 від 19.09.2018р., №38899248/16 від 18.10.2018р. про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків корегування, реєстрацію яких зупинено, з поясненнями про господарську діяльність підприємства щодо виконання договорів контрагентами, та додані документи: договори поставки; видаткові накладні; товарно-транспортні накладні, платіжні доручення.

За результатами розгляду зазначених документів, комісією ДФС України відповідно до п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України прийняті оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

Не погоджуючись з рішеннями контролюючого органу про відмову в реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Перевіривши матеріали справи, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14 статті 14 Податкового кодексу України, Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п.74.2 ст.74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Так, відповідно до п.4 наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Критерії оцінки), зобов`язано Державну фіскальну службу України до 25.06.2017 здійснити аналіз ефективності застосування Критеріїв оцінки та у п`ятиденний строк надати пропозиції Міністерству фінансів України стосовно їх удосконалення; щокварталу до п`ятого числа першого місяця наступного кварталу надавати пропозиції Міністерству фінансів України для удосконалення Критеріїв оцінки .

Пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 містить в собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у1,5 разів більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними пп.215.3.1 та 215.3.2 п.215.3 ст.215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, подані на реєстрацію в Реєстрі.

Визначення фіскальним органом у Квитанціях конкретного критерію ризику впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі № 567 Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Вичерпний перелік документів).

Відповідно до п.1 Вичерпного переліку документів Наказу № 567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567: для критерію, зазначеного у пп.1 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; для критерію, зазначеного в пп.2 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/при дбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відтак, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Разом з тим, у Квитанціях № 1 податковим органом не зазначено конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого здійснено зупинення реєстрації податкових накладних надісланих позивачем, а лише міститься загальне посилання на відповідність податкових накладних вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. (надалі - Критерії №959)

Крім того, пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959 містить у собі визначення різних обставин встановлення ризиковості платника податків: платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Отже, податковий орган був зобов`язаний у Квитанціях №1 зазначити конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв №959, та відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників. Однак, таких відомостей Квитанції №1 не містять.

Крім того, у відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту (пп.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України).

З матеріалів справи вбачається, що позивач в порядку, визначеному пп.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України, надавав відповідачу пояснення та копії документів до зазначених господарських операцій та податкових накладних, що підтверджується повідомленнями щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податкових накладних.

На підтвердження проведених господарських операцій з ПАТ Державна продовольчо-зернова корпорація України позивачем надано до суду: видаткові накладні; /т.1 а.с.110, 134, 154, 216, 230, т.2 а.с.6/ договори з організації транспортно-експедиційного обслуговування; /т.1 а.с.112-115, 116, 136-139, 140, 164, 182, 239, т.2 а.с.11/ товарно-транспортні накладні. /т.1 а.с.118-121, 142-145, 166-171, 184-189, 222-223, 241-246, т.2 а.с.13/

На підтвердження проведених господарських операцій з ТОВ СП Нібулон позивачем надано до суду: видаткові накладні; /т.2 а.с.20, т2. а.с.46/ акт надання послуг; /т.2 а.с.25/ товарно-транспортні накладні; /т.2 а.с.27-32, т.2 а.с.52-53/

На підтвердження проведених господарських операцій з ТОВ Торговий дім Дельта Вілмар позивачем надано до суду: видаткові накладні; /т.2 а.с.64, 112, 124, 135, 188/ акти надання послуг; /т.2 а.с.69, 117, 193/ товарно-транспортні накладні; /т.2. а.с.71-72, 119-120, 127-128, 144-149, 195-196/

На підтвердження проведених господарських операцій з ТОВ Луї Дрейфус Компані Україна позивачем надано до суду: видаткові накладні; /т.2 а.с.84, 105, 158, 177/ акти надання послуг; /т.2 а.с.90, 163, 178/ товарно-транспортні накладні; /т.2 а.с.92-95, 107-108, 165-168, 179-180.

Крім того, ТОВ Укрпродукт Трейд надано до суду виписки по банківським рахункам підприємства, з яких вбачається здійснення ПАТ Державна продовольчо-зернова корпорація України , ТОВ СП Нібулон , ТОВ Торговий дім Дельта Вілмар , ТОВ Луї Дрейфус Компані Україна оплати за поставлену сільськогосподарську продукцію. /т.1 а.с.60-90/

Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Разом з тим, відповідач не надав належних та достатніх доказів відповідності дій щодо зупинення реєстрації податкових накладних положенням пункту 201.16 статті 201 ПК України у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, та за наявності підстав, встановлених Критеріями оцінки ступеня ризиків.

Так, сукупність наданих позивачем первинних документів, факт здійснення платежів та надання послуг зумовлював обов`язок позивача в силу вимог пункту 187.1 статті 187, пункту 201.1 статті 201, пункту 201.7 статті 201, пункту 201.10 статті 201 ПК України сформувати та направити для реєстрації спірні податкові накладні, тобто за правилом першої події , що в даному випадку і було виконано позивачем шляхом подання податкових накладних для реєстрації в ЄРПН.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що оскаржувані рішення комісії Державної фіскальної служби України є протиправними та підлягають скасуванню.

Також колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначені податкові накладні з огляду на те, що відповідачем не надано доказів наявності підстав для відмови у їх реєстрації.

При цьому колегія суддів враховує положення п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246, якими передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених п.12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Отже при винесенні оскаржуваного рішення судом першої інстанції було дотримано вимоги законодавства, а тому відсутні підстави для його скасування.

За правилами ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст.139 КАС України та відстрочена апелянту, згідно з ст.133 КАС України, сплата судового збору до ухвалення судового рішення у справі за подачу апеляційної скарги підлягає стягненню з відповідача.

Керуючись ст.ст.139, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 15 січня 2019 року залишити без змін.

Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області (Код ЄДРПОУ 39398646) на користь Державної судової адміністрації України на рахунок №:312111256026001, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), МФО: 899998, код класифікації доходів бюджету: 22030106, судовий збір в розмірі 95148 (дев`яносто п`ять тисяч сто сорок вісім) гривень.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складений 10.06.2019р.

Головуючий суддя Крусян А.В. Судді Градовський Ю.М. Яковлєв О.В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2019
Оприлюднено11.06.2019
Номер документу82290103
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5173/18

Ухвала від 25.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 10.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 25.01.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Рішення від 22.01.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні