Ухвала
від 12.06.2019 по справі 640/7373/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

12 червня 2019 року м. Київ № 640/7373/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку спрощеного провадження матеріали справи

за позовом ОСОБА_1

до Конкурсної комісії з добору кандидатів для обрання суддею Європейського суду з прав людини від України,

Голови Конкурсної комісії з добору кандидатів для обрання суддею Європейського суду з прав людини від України Кузнєцової Наталії Семенівни,

Міністерства закордонних справ України,

Міністерства юстиції України

про визнання бездіяльності протиправною та зобов"язання утриматись від вчинення дій

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просить:

визнати протиправною бездіяльність Міністерства юстиції України та зобов"язати вчинити дії щодо організації та проведення конкурсу для відбору на посаду суддів Європейського суду з прав людини;

визнати протиправними дії Конкурсної комісії з добору кандидатів для обрання суддею Європейського суду з прав людини від України щодо оголошення та проведення конкурсу з добору кандидатів для обрання суддею Європейського суду з прав людини від України та зобов"язати Конкурсну комісію з добору кандидатів для обрання суддею Європейського суду з прав людини від України утриматись від вчинення дій щодо проведення конкурсу з добору кандидатів для обрання суддею Європейського суду з прав людини від України;

визнати протиправними дії Голови конкурсної комісії з добору кандидатів для обрання суддею Європейського суду з прав людини від України Кузнєцової Н.С. та зобов"язати її утриматись від вчинення дій щодо подання списку трьох кандидатів на посаду судді Європейського суду з прав людини від України Міністерству закордонних справ України для його внесення в установленому порядку до Ради Європи;

визнати протиправними дії Міністерства закордонних справ України та зобов"язати Міністерство закордонних справ України утриматись від вчинення дій щодо забезпечення проведення тестування щодо визначення рівня володіння учасниками конкурсу з добору кандидатів для обрання суддею Європейського суду з прав людини офіційними мовами Ради Європи.

Ухвалою суд від 06.05.2019 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Від представника Міністерства юстиції України надійшло клопотання про закриття провадження у справі в зв"язку з недоведеністю порушення оскаржуваними діяннями особистих прав та інтересів позивача. Одночасно представник відповідача посилається на позицію Великої Палати Верховного Суду, викладену в постанові від 15.03.2018 у справі №800/414/17, відповідно до якої поняття спір, який підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства слід тлумачити в ширшому значенні, тобто поняття стосується як спорів, що не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства, так і спорів, які взагалі не підлягають судовому розгляду.

Разом з тим суд зазначає, що позивач в позовній заяві в обгрунтування наявності порушеного права зазначив, що він має право прийняти участь у конкурсі з добору кандидатів для обрання суддею Європейського суду з прав людини, проте проведення у незаконний, на його думку, спосіб конкурсу з добору кандидатів для обрання суддею Європейського суду з прав людини від України позбавило його право прийняти участь у конкурсі та бути обраним суддею Європейського суду з прав людини від України.

При цьому, у справі № 522/3665/17 (постанова від 20.02.2019) Верховний Суд сформулював загальні підходи до визначення законного інтересу як предмета судового захисту в адміністративному судочинстві.

Відповідно до вимог ст.ст. 2, 5 КАС України об`єктом судового захисту в адміністративному судочинстві є не будь-який законний інтерес, а порушений суб`єктом владних повноважень.

Згідно з ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Отже, судовому захисту в адміністративному судочинстві підлягає законний інтерес, який має такі ознаки:

- має правовий характер, тобто перебуває у сфері правового регулювання;

- пов`язаний з конкретним матеріальним або нематеріальним благом;

- є визначеним. Благо, на яке спрямоване прагнення, не може бути абстрактним або загальним. У позовній заяві особа повинна зазначити, який саме її інтерес порушено та в чому він полягає;

- є персоналізованим (суб`єктивним). Тобто належить конкретній особі - позивачу (на це вказує слово "її");

- суб`єктом порушення позивач вважає суб`єкта владних повноважень.

Обставинами, що свідчать про очевидну відсутність у позивача законного інтересу (а отже і матеріально-правової заінтересованості), є:

- незаконність інтересу - його суперечність Конституції України, законам України, принципам права;

- не правовий характер вимог - вимоги не породжують правових наслідків для позивача. Це виключає можливість віднесення спору до "юридичного" відповідно до ч. 2 ст. 124 Конституції України;

- встановлена законом заборона пред`явлення позову на захист певного інтересу (наприклад, заборона оскаржувати рішення дисциплінарної палати Вищої ради правосуддя особою, яка подала скаргу на суддю);

- коло осіб, які можуть бути позивачами, прямо визначено законом, і позивач до їх числа не належить (це свідчить про відсутність матеріальної правоздатності);

- позивач звернувся за захистом інтересів інших осіб - держави, громади, фізичної або юридичної особи без відповідних правових підстав або в інтересах невизначеного кола осіб.

Законний інтерес може бути захищено судом, якщо позивач вважає, що його законний інтерес, за захистом якого він звернувся до суду:

- порушено (щодо протиправних діянь, які мали місце і припинилися) або

- порушується (щодо протиправних діянь, які тривають) або

- створюються перешкоди для його реалізації (щодо протиправних діянь, які тривають і є перешкодами для реалізації права в теперішньому або в майбутньому часі) або

- мають місце інші ущемлення законних інтересів.

З`ясування матеріально-правової заінтересованості позивача передує розгляду питання щодо бездіяльності відповідача, котра оскаржується.

З урахуванням наведеного та враховуючи, що судом не встановлено обставин, що свідчать про очевидну відсутність у позивача законного інтересу, суд приходить до висновку про відсутність підстав для закриття провадження у справі.

Керуючись положеннями ст.ст. 171, 257, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

У Х В А Л И В:

Відмовити у задоволенні заяви Міністерства юстиції України про закриття провадження у справі.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя М.А. Бояринцева

Дата ухвалення рішення12.06.2019
Оприлюднено13.06.2019
Номер документу82347307
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов"язання утриматись від вчинення дій

Судовий реєстр по справі —640/7373/19

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 10.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 10.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 02.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Літвіна Наталія Миколаївна

Ухвала від 14.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Літвіна Наталія Миколаївна

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні