Рішення
від 10.06.2019 по справі 911/924/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" червня 2019 р. м. Київ Справа № 911/924/19

Суддя О.В. Конюх, при секретарі судового засідання Бойко О.Ю., розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Новопетрівської сільської ради, с. Нові Петрівці Вишгородського району,

до відповідача товариства з обмеженою відповідальністю Укрінпроект , с. Нові Петрівці Вишгородського району,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача : Вишгородська районна державна адміністрація, м. Вишгород

про внесення змін до договору

за участю представників учасників судового процесу:

від позивача: не з`явився;

від відповідача: не з`явився;

від третьої особи: не з`явився;

СУТЬ СПОРУ:

позивач - Новопетрівська сільська рада, с. Нові Петрівці Вишгородського району (далі по тексту - Новопетрівська сільрада) звернувся до господарського суду Київської області з позовом від 01.04.2019 до відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю Укрінпроект , с. Нові Петрівці Вишгородського району (далі по тексту - ТОВ Укрінпроект ), в якому просить суд внести зміни до Договору оренди земельної ділянки, укладеного 05.12.2006 між Вишгородською районною державною адміністрацією, права та обов`язки якої перейшли до Новопетрівської сільської ради, та товариством з обмеженою відповідальністю Укрінпроект , посвідченого приватним нотаріусом Вишгородського районного нотаріального округу Голуб Л.А., зареєстрованого в реєстрі за номером 16539, виклавши пункт 6 Договору в такій редакції:

6. Розмір річної орендної плати становить 12 (дванадцять) відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі в безготівковому порядку на рахунок Новопетрівської сільської ради

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 05.12.2006 між Вишгородською районною державною адміністрацією та ТОВ Укрінпроект було укладено Договір оренди земельної ділянки за межами населеного пункту.

22.08.2013 Вишгородською районною радою прийнято рішення №383-29-VІ Про затвердження проекту із землеустрою щодо встановлення (зміни) межі адміністративно-територіальної одиниці села Нові Петрівці Вишгородського району Київської області , відповідно до якого передана в оренду земельна ділянка включена в межі села Нові Петрівці та на вказану земельну ділянку зареєстровано право комунальної власності, про що було здійснено повідомлення у газеті Час Київщини від 19.05.2017 №19 (262).

Рішенням Новопетрівської сільради від 13.11.2014 №778-32- VІ затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель адміністративно-територіальної одиниці села Нові Петрівці. Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 10.05.2018, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,8060 га становить 2 039 008,87 грн.

Позивач твердить, що згідно пункту 9 Договору оренди земельної ділянки вищевказані обставини є підставою для перегляду розміру орендної плати (зміна розміру земельного податку) у зв`язку із тим, що ставка податку за земельні ділянки встановлено у розмірі 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, у зв`язку з чим розмір земельного податку за орендовану земельну ділянку в 2018 році (3% від 2 039 008,87 грн. = 61170,27 грн.) став вищим від річної орендної плати за Договором.

Рішенням від 13.09.2018 №1197 Про внесення змін до договорів оренди землі комунальної власності вирішено встановити орендну плату ТОВ Укрінпроект в розмірі 12 відсотків грошової оцінки земельної ділянки.

Проект відповідної додаткової угоди був скерований відповідачу 10.10.2018, однак проект не був підписаний і повернутий орендодавцю, не було також складено протокол розбіжностей, у зв`язку з чим позивач просить суд внести відповідні зміни у договір оренди в судовому порядку.

Ухвалою господарського суду Київської області від 09.04.2019 позовну заяву Новопетрівської сільської ради прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі №911/924/19, постановлено справу розглядати в порядку загального позовного провадження, підготовче судове засідання призначено на 06.05.2019. Цією ж ухвалою суд залучив до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Вишгородську районну державну адміністрацію, м. Вишгород (далі по тексту - Вишгородська РДА).

Ухвалою від 06.05.2019 суд відклав підготовче судове засідання на 27.05.2019.

23.05.2019 від представника третьої особи Вишгородської РДА надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника третьої особи.

Ухвалою суду від 27.05.2019 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 10.06.2019.

В судове засідання 10.06.2019 з`явився представник позивача.

Відповідач в судові засідання 06.05.2019, 27.05.2019 та 10.06.2019 не з`явився, повноважного представника не направив, відзив на позов не подав.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 202 ГПК України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника у разі повторної неявки у судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки.

Відповідно до частини 3 ст. 120 ГПК України виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень. В порядку частини 5 ст. 242 ГПК України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Рекомендоване поштове відправлення, яким суд направляв відповідачу копію ухвали про відкриття провадження у справі на адресу, зазначену у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, повернулось на адресу суду з відміткою про підприємства зв`язку від 14.05.2019 за закінченням терміну зберігання.

Оскільки всі учасники справи належним чином повідомлялись судом про дату, час та місце проведення судового засідання, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними матеріалами, яких достатньо для розгляду справи по суті.

Розглянувши позов Новопетрівської сільради до ТОВ Укрінпроект за участю третьої особи Вишгородської РДА про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, всебічно та повно вивчивши наявні у матеріалах справи докази, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 2 статті 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини. Статтею 627 ЦК України унормовано, що сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, з врахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства (частина 1 статті 628 ЦК України). Згідно з положеннями частини 1 статті 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Господарські договори укладаються за правилами, встановленими ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

05.12.2009 між Вишгородською РДА (орендодавець) та ТОВ Укрінпроект (орендар) було укладено Договір оренди земельної ділянки, за яким орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування вилучену із земель запасу Новопетрівської сільради земельну ділянку під існуючий господарський двір (хімсклад), яка знаходиться на території Новопетрівської сільської ради за межами населеного пункту (пункт 1) загальною площею 0,8060 га під господарськими будівлями і дворами (пункт 2), з правом суборенди (пункт 11).

Згідно умов договору:

- нормативна грошова оцінка земельної ділянки 323298,69 грн. (пункт 3), річна орендна плата 10% від грошової оцінки, що складає 32329,87 грн. на рахунок Новопетрівської сільської ради (пункт 6) вноситься один раз на місяць до 15 числа наступного місяця (пункт 8);

- строк оренди 49 років (пункт 5);

- розмір орендної плати переглядається у разі: зміни умов господарювання; зміни розміру земельного податку, підвищення цін і тарифів, погіршення стану орендованої земельної ділянки; в інших випадках, передбачених законом (пункт 9);

- цільове призначення земельної ділянки: землі комерційного використання (пункт 12);

- зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди спір розв`язується у судовому порядку (пункт 22);.

Договір посвідчено приватним нотаріусом Голуб Л.А., зареєстровано в реєстрі за №16539 та зареєстровано у Вишгородському районному відділі №11 КРФ ЦДЗК в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі за №040734206008 від 11.12.2007.

Укладений між сторонами договір за правовою природою є договором найму (оренди) земельної ділянки.

Згідно положень ст. 792 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату.

Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України Про оренду землі , законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Рішенням Вишгородської районної ради від 22.08.2013 №383-29-VI Про затвердження проекту із землеустрою щодо встановлення (зміни) межі адміністративно-територіальної одиниці села Нові Петрівці Вишгородського району затверджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) межі адміністративно-територіальної одиниці села Нові Петрівці. Рішенням Вишгородської районної ради від 22.08.2013 №384-29-VI Про встановлення (зміну) меж села Нові Петрівці Вишгородського району змінено межі села Нові Петрівці шляхом включення в межі села земельної ділянки площею 1166,4591 га та затверджено територію села загальною площею 2105,5447 га.

Згідно до частини 5 ст. 31 Закону України Про оренду землі особа, яка набула право власності на земельну ділянку, що перебуває в оренді, протягом одного місяця з дня державної реєстрації права власності на неї зобов`язана повідомити про це орендаря в порядку, визначеному статтею 148 1 Земельного кодексу України

Відповідно до частини 3 ст. 148-1 Земельного кодексу України повідомлення про перехід права власності від держави до територіальної громади або навпаки підлягає опублікуванню у друкованих засобах масової інформації місцевої сфери розповсюдження із зазначенням кадастрового номера, місця розташування та площі земельної ділянки.

Про перехід права власності на відповідні земельні ділянки, які перебувають у користуванні на праві оренди (зокрема і щодо земельної ділянки 3221886000:03: НОМЕР_1 :0103 за адресою АДРЕСА_1 . Нові Петрівці АДРЕСА_2 ) згідно вказаних рішень 22.08.2013 №383-29-VI та №384-29-VI Новопетрівською сільською радою було повідомлено шляхом розміщення відповідного оголошення у газеті Час Київщини №19 (262) від 19.05.2017.

За таких обставин рішенням про державну реєстрацію прав та обтяжень індексний номер 35285578 від 22.05.2017 на орендовану ТОВ Укрінпроект земельну ділянку площею 0,8060 га кадастровий номер 3221886000:03:166: НОМЕР_2 за адресою АДРЕСА_1 . АДРЕСА_3 Петрівці АДРЕСА_2 ( АДРЕСА_4 ділянка 50) було здійснено державну реєстрацію права комунальної власності територіальної громади в особі Новопетрівської сільської ради.

Згідно до частини четвертої ст. 32 Закону України Про оренду землі перехід права власності на орендовану земельну ділянку до іншої особи (у тому числі в порядку спадкування), реорганізація юридичної особи - орендаря не є підставою для зміни умов або припинення договору, якщо інше не передбачено договором оренди землі.

Відповідно до частини 1 ст. 148-1 ЗК України до особи, яка набула право власності на земельну ділянку, що перебуває у користуванні іншої особи, з моменту переходу права власності на земельну ділянку переходять права та обов`язки попереднього власника земельної ділянки за чинними договорами оренди, суперфіцію, емфітевзису, земельного сервітуту щодо такої земельної ділянки.

Враховуючи викладене вище, суд погоджується з тим, що права орендодавця щодо земельної ділянки, переданої в оренду ТОВ Укрінпроект за договором оренди земельної ділянки від 05.12.2006 №16539 перейшли до позивача - Новопетрівської сільради.

Рішенням Новопетрівської сільради від 13.06.2014 №778-32-VІ Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Нові Петрівці затверджено вказану технічну документацію, встановлено середню (базову) вартість 1 кв.м. земель населеного пункту в сумі 113,22 грн./кв.м.

Пунктом 4.1.4.1 Положення про податок на майно, затвердженим рішенням Новопетрівської сільської ради Про встановлення місцевих податків і зборів та акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів на території територіальної громади села Нові Петрівці від 27.01.2015 №912, встановлено ставку податку за земельні ділянки (крім сільськогосподарських угдь та земель загального користування), нормативну грошову оцінку яких проведено, у розмірі 3 відсотків від нормативної грошової оцінки.

Згідно витягу від 27.04.2018 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 3221886000:03:166: НОМЕР_2 за адресою с. Нові Петрівці, вул. 1-го Травня площею 0,8060 га, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 2039008,87 грн.

Відтак земельний податок із спірної земельної ділянки 61170,27 грн. /рік є більшим, ніж встановлена договором оренди річна орендна плата (32329,87 грн.), що є підставою для перегляду умов договору щодо орендної плати згідно пункту 9 договору, та з метою приведення умов договору у відповідність до чинного законодавства.

Такк, відповідно до пунктів 288.5.1 та 288.5.2 статті 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу

не може бути меншою за розмір земельного податку:

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;

не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Рішенням Новопетрівської сільської ради від 13.09.2018 №1197 Про внесення змін до договорів оренди землі комунальної власності відповідачу встановлено річну орендну плату за користування земельною ділянкою 0,806 га в розмірі 12 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки (пункт 3); вирішено внести відповідні зміни до договору оренди від 05.12.2006 №16539 (пункт 3.1), доручено сільському голові укласти відповідні правочини (пункт 6).

Орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату статтею 15 Закону України Про оренду землі визначена серед істотних умов договору оренди землі.

Відповідно до ст. 30 Закону України Про оренду землі зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Позивач цінним листом з описом від 10.10.2018 відповідно до порядку, передбаченого ст. 181 ГК України та Главою 53 ЦК України направив відповідачу на належну адресу підписаний з боку орендодавця сільським головою проект Додаткового договору до договору оренди земельної ділянки від 05.12.2006 №16539 та копію рішення Новопетрівської сільської ради від 13.09.2018 №1197 із супровідним листом від 09.10.2018 №03-15/1223 (копія листа з додатками та доказами направлення залучена до матеріалів справи). Вказаним проектом договору було передбачено пункт 6 Договору оренди земельної ділянки викласти в такій редакції: 6. Розмір річної орендної плати становить 12 (дванадцять) відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі в безготівковому порядку на рахунок Новопетрівської сільської ради .

Відповідно до частин 3-6 ГК України сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.

За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Сторона, яка одержала протокол розбіжностей до договору, зобов`язана протягом двадцяти днів розглянути його, в цей же строк вжити заходів для врегулювання розбіжностей з другою стороною та включити до договору всі прийняті пропозиції, а ті розбіжності, що залишились неврегульованими, передати в цей же строк до суду, якщо на це є згода другої сторони.

У разі досягнення сторонами згоди щодо всіх або окремих умов, зазначених у протоколі розбіжностей, така згода повинна бути підтверджена у письмовій формі (протоколом узгодження розбіжностей, листами, телеграмами, телетайпограмами тощо).

Суду не подано доказів того, що відповідач підписав запропонований проект додаткового договору, або у встановлений строк надіслав протокол розбіжностей, або надав обґрунтовану відмову від укладення даного Додаткового договору.

У зв`язку з викладеним позивач в порядку ст. 30 Закону України Про оренду землі просить внести відповідні зміни у договір оренди в судовому порядку.

Позов належить до задоволення з огляду на таке.

Згідно з частиною 1 статті 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов`язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов`язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

За змістом статті 792 ЦК України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

Статтею 1 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності, а частиною 1 статті 15 Закону України "Про оренду землі" визначено перелік істотних умов договору оренди землі: об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України) (частини 1 та 2 статті 21 Закону України "Про оренду землі").

Згідно з пунктом 14.1.125 статті 14 Податкового Кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до частини 5 статті 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Згідно з частиною 1 статті 13 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (частина 2 статті 20 Закону України Про оцінку земель ).

Відповідно до наведених вище положень чинного законодавства нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який не може бути меншим, ніж встановлено положеннями статті 288 Податкового кодексу України (вказана правова позиція викладена Верховним Судом, зокрема в постановах від 17.05.2018 та від 08.08.2018, у справах № 916/2344/17 та №916/2956/17 відповідно).

В зв`язку із введенням в дію Податкового кодексу України з 01.01.2011, Закон України "Про плату за землю" (який був чинним на момент укладення Договору оренди земельної ділянки від 05.12.2006) втратив чинність згідно ч. 2 Прикінцевих положень Кодексу. Питання сплати податку на землю та оплати орендної плати за користування земельною ділянкою з 01.01.2011 регулюється виключно Податковим кодексом України.

Відповідно до п.п. 288.1.-288.5 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки та не може бути більшою від 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Цивільний кодекс України у ч.ч.1, 2 ст.632 передбачає застосування у встановлених випадках цін (тарифів, ставок тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. При цьому зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Суд зазначає, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, що, в свою чергу, свідчить про наявність підстав для перегляду розміру орендної плати у разі законодавчої зміни її граничного розміру.

Суд також враховує, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку чи не набрання ним законної сили у визначений законом порядку.

Доказів того, що рішення Новопетрівської сільської ради від 13.06.2014 №778-32-VІ "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Нові Петрівці" та від 13.09.2018 №1197 Про внесення змін до договорів оренди землі комунальної власності у встановленому законом порядку скасовані або втратили чинність, суду не подано.

Усе наведене свідчить про те, що сільська рада вправі вимагати від орендаря (відповідача у справі) приведення договору оренди земельної ділянки від 05.12.2009 у відповідність до вимог законодавства, шляхом внесення відповідних змін з метою приведення розміру орендної плати за землю у відповідність із зміненою (за згаданими рішеннями) грошовою оцінкою земельної ділянки.

Відповідач доводів позивача не спростував, відзив на позов не подав.

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Сторони, звертаючись до суду, повинні враховувати те, що визначення та наповнення доказової бази переданого на розгляд суду спору покладаються саме на сторони, а не на суд.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про внесення змін до договору щодо розміру орендної плати є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

У зв`язку із задоволенням позову суд відповідно до ст. 129 ГПК України покладає на відповідача відшкодування позивачу судового збору.

Керуючись ст. ст. 4, 12, 73-92, 129, 233, 236-238, 240, 241 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов Новопетрівської сільської ради задовольнити повністю .

2. Внести зміни до Договору оренди земельної ділянки, укладеного 05.12.2006 між Вишгородською районною державною адміністрацією (ідентифікаційний код 23569369), права та обов`язки якої перейшли до Новопетрівської сільської ради (ідентифікаційний код 04359620), та товариством з обмеженою відповідальністю УКРІНПРОЕКТ (ідентифікаційний код 30920195), посвідченого приватним нотаріусом Вишгородського районного нотаріального округу Голуб Л.А., зареєстрованого в реєстрі за номером 16539, виклавши пункт 6 Договору в такій редакції:

6. Розмір річної орендної плати становить 12 (дванадцять) відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі в безготівковому порядку на рахунок Новопетрівської сільської ради

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю УКРІНПРОЕКТ (07354, Київська область, Вишгородський район, с. Нові Петрівці, вул. 1 Травня, буд. 50, код 30920195)

на користь Новопетрівської сільської ради (07354, Київська область, Вишгородський район, с. Нові Петрівці, вул. Свято-Покровська, буд.171, код 04359620)

1921,00 грн. (одну тисячу дев`ятсот двадцять одну гривню нуль копійок) судового збору .

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Дане рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту рішення відповідно до ст. ст. 240-241 Господарського процесуального кодексу України .

Повний текст рішення підписано 13.06.2019.

Суддя О.В. Конюх

Дата ухвалення рішення10.06.2019
Оприлюднено13.06.2019
Номер документу82370629
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/924/19

Рішення від 15.10.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 04.10.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Рішення від 10.06.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 27.05.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 06.05.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 09.04.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні