Постанова
від 12.06.2019 по справі 1440/1832/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 червня 2019 р.м.ОдесаСправа № 1440/1832/18 Головуючий в 1 інстанції: Мороз А. О.

Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого: Градовського Ю.М.

суддів: Крусяна А.В.,

Яковлєва О.В.

при секретарі: Шатан В.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Одесі апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Миколаївській області на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 11 лютого 2019р. по справі за адміністративним позовом Фермерського господарства Дубрава-Д до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Миколаївській області про визнання неправомірним і скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

У серпні 2018р. ФГ Дубрава-Д звернулося в суд із позовом до ДФС України, ГУ ДФС у Миколаївській області, в якому просило визнати протиправним і скасувати рішення відповідача за №691856/40872672 від 10.05.2018р., яким позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної за №3 від 26.04.2018р. на загальну суму 305 233,36грн., в тому числі ПДВ - 50 872,06грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати відповідача зареєструвати цю накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що між ним та ТОВ Олсідз Груп Україна укладено договір поставки сільськогосподарської продукції за №06014505 від 25.04.2018р., відповідно до якого, ФГ Дубрава-Д поставлено контрагенту насіння соняшника.

За наслідками здійснення вказаної господарської операції, 26.04.2018р. ФГ Дубрава-Д складено та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну за №3 на загальну суму 305 233,36грн., в тому числі ПДВ - 50 872,06грн..

Однак, реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена, з підстав п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, що підтверджується квитанцією №1.

В подальшому, 8.05.2019р. на адресу контролюючого органу ФГ Дубрава-Д направлено лист №1 до якого додано відповідні первинні документи на підтвердження вищевказаних господарських операцій, в тому числі договір поставки, товарно-транспорту накладну, довіреність, видаткову накладну та рахунок.

Проте, 10.05.2018р. ГУ ДФС у Миколаївській області прийнято рішення за №691856/40872672, яким ФГ Дубрава-Д відмовлено у реєстрації податкової накладної за №3 від 26.04.2018р., з підстав надання позивачем копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття відповідачем рішенням про реєстрацію податкових накладних.

Позивач вважає вказане рішення протиправним та таким, що порушує його права.

Посилаючись на вказані обставини просив вимоги задовольнити.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 11 лютого 2019р. адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправним і скасовано рішення ГУ ДФС у Миколаївській області від 10.05.2018р. №691856/40872672, яким позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної від 26.04.2018р. №3 на загальну суму 305 233,36грн., в тому числі ПДВ - 50 872,06грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язано ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану ФГ Дубрава-Д податкову накладну №3 від 26.04.2018р. на загальну суму 305 233,36грн., в тому числі ПДВ - 50 872,06грн..

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань ДФС України на користь ФГ Дубрава-Д судовий збір в розмірі 1 762грн..

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС у Миколаївській області на користь ФГ Дубрава-Д судовий збір в сумі 1 762грн..

В апеляційній скарзі апелянт просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі, посилаючись на порушення норм права.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги, пояснення не неї, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення, рішення суду без змін, з наступних підстав.

Відповідно до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що ДФС відмовляючи в реєстрацію податкової накладної ФГ Дубрава-Д діяло з порушенням норм податкового законодавства України, оскільки товариством до ДФС були надані усі необхідні для реєстрації накладної первинні документи податкового та бухгалтерського обліку, які підтверджують реальність господарських операцій.

Вирішуючи спір судова колегія вважає, що суд першої інстанції повно та об`єктивно дослідив обставини по справі, надані докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.

Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 25.04.2018р. між ФГ Дубрава-Д та ТОВ Олсідз Груп України укладено договір на поставку сільськогосподарської продукції (насіння соняшника) за №06014505.

За результатами проведення господарської операції, а саме поставки насіння соняшника, ФГ Дубрава-Д виписано та подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну за №3 від 26.04.2018р..

За результатом обробки податкової накладної ГУ ДФС 5.05.2018р. прийнято квитанцію за №1, якою зупинено реєстрацію податкової накладної за №3 з підстав зазначених в п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017р. та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

У травні 2018р., на виконання вимог пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України, ФГ Дубрава-Д направлено повідомлення до ДФС України щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зазначеній податковій накладній з поясненнями та відповідним пакетом первісної документації, а саме: договір поставки, товарно-транспортну накладну, довіреність, видаткову накладну та рахунок.

Між тим, рішенням Комісії ГУ ДФС у Миколаївській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації року 10.05.2018р. прийнято рішення за №691856/40872672, яким відмовлено ФГ Дубрава-Д у реєстрації податкової накладної за №3 від 26.04.2018р., оскільки платником податку не надано копій документів, зокрема:

1) первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано підкреслити); 2) розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків (а.с.91).

Перевіряючи правомірність дій та рішень податкового органу, з урахування підстав, за якими позивач пов`язує їх протиправність та скасування, судова колегія виходить з наступного.

Приписами ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до п.201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Приписами п.201.10. ст.201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п.201.1 цієї статті та/або п.192.1 ст.192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

В свою чергу положення п.201.16. ст.201 ПК України визначають, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному КМУ, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 цього Кодексу.

За правилами п.74.2. ст.74 ПК України в єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

У відповідності до положень пп.201.16.1. п.201.16. ст.201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Як вбачається із матеріалів справи, що, у квитанції №1, якою ФГ Дубрава-Д повідомлено про зупинення реєстрації податкової накладної, податковим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, однак в цій квитанції не вказано конкретного переліку документів, які необхідно надати платнику податків (а.с.34).

У відповідності до положень пп.201.16.2. п.201.16. ст.201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. "в" пп.201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду, що на виконання вимог цієї норми ФГ Дубрава-Д направлено до податкового органу документи на підтвердження операцій із контрагентом. Необхідно звернути увагу на те, що ДФС у квитанції №1 не конкретизував, саме які документи позивач мав надати йому, а після отримання, наданих позивачем документів, ніяких додаткових документів від позивача не вимагав.

Як вбачається із оскаржуваного рішення, що податковий орган відмовив ФГ Дубрава-Д у реєстрації податкової накладної з підстав не надання останнім документів, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, відвантаження продукції, складських документів та розрахункових документів, банківських виписок, при тому, що фермерським господарством було надано ДФС: договір поставки, довіреність, товарно-транспортну накладну, видаткову накладну, тобто всі документи, що підтверджують реальність здійснення господарської операції.

Що стосується посилань апелянта на помилки у видатковій накладній в частині зазначення договору, апеляційний суд виходить з того, що це можливо розцінити як технічною помилкою, оскільки за іншими документами вбачається, що всі документи стосуються саме господарської операції за договором №06014505 від 25.04.2018р..

В судовому засіданні суду апеляційної інстанції представником податкового органу не надано будь-яких тверджень щодо недійсності господарських операцій з контрагентом за договором №06014505 від 25.04.2018р., а зауважено на висновки акту щодо помилки в видатковій накладній, що і стало для контролюючого органу сумнівом у його достовірності.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення адміністративного позову ФГ Дубрава-Д та зобов`язання ДФС зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства за №3 від 26.04.2018р., оскільки позивачем надано усі необхідні документи, які підтверджують факт здійснення господарських операцій за поданою податкової накладною, а податковим органом не доведено протилежне.

В доводах апеляційної скарги апелянт посилався на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.

За таких обставин, судова колегія вважає, що рішення суду ухвалена з додержанням норм процесуального та матеріального права, а тому не вбачає підстав для її скасування.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.246,315,316 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Миколаївській області - залишити без задоволення.

Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 11 лютого 2019р. - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання судового рішення

Повний текст судового рішення виготовлений 13 червня 2019р.

Головуючий: Ю.М. Градовський

Судді: А.В. Крусян

О.В. Яковлєв

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2019
Оприлюднено18.06.2019
Номер документу82375569
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1440/1832/18

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 12.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Постанова від 12.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 23.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні