Рішення
від 06.05.2019 по справі 638/15764/17
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 638/15764/17

Провадження № 2-а/638/117/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06.05.2019 Дзержинський районний суд м. Харкова в складі:

головуючого судді - Шестака О.І.,

за участю секретаря - Цуваревої Р.Ю.,

розглянувши в відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові розглянувши адміністративний позов ОСОБА_1 до Харківської міської ради Харківської області, третя особа: Департамент земельних відносин Харківської міської ради Харківської області, Департамент містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області про визнання дії суб`єкта владних повноважень незаконним, скасування рішення суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Харківської міської ради Харківської області, третя особа: Департамент земельних відносин Харківської міської ради Харківської області, Департамент містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області про визнання дії суб`єкта владних повноважень незаконним, скасування рішення суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних вимог Позивач вказав, що 05.07.2017 р. відповідно до п. 14 ст. 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , реалізуючи своє першочергове право, як учасника бойових дій, звернувся із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) із подальшою передачею у приватну власність орієнтовною площею 0,10 га, яка розташована в межах м. Харкова на території Шевченківського району. Дана заява зареєстрована за вх. №К-1- 25671/1-17 від 05.07.2017 р. До вказаної заяви було долучено графічний матеріал, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, копію паспорта, копію ідентифікаційного коду та копію посвідчення учасника бойових дій. Також 05.07.2017 р. на адресу відповідача подано заяву про присутність на відповідній сесії Харківської міської ради під час прийняття рішення щодо реалізації, гарантованого Конституцією України, права, з проханням сповістити про дату та час розгляду зазначеного питання.

Позивач зазначив, що поряд із бажаною земельної ділянкою знаходиться земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_1 з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), яка надана у приватну власність.

Управлінням містобудування та архітектури від 31.07.2017 р. №К-1- 25671/1-17.08-39 повідомлено, що зазначене питання буде розглянуто на черговій сесії Харківської міської ради.

Листом Департаменту земельних відносин від 11.08.2017 р. №К-1-25671/1- 17.08-39 позивачу повідомлено, що відповідно до пропозицій Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану від 28.07.2017 р. №4092/0/27- 17 Департаментом земельних відносин підготовлено проект рішення про відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, який після погодження в установленому порядку з відповідними службами міської ради буде винесено на розгляд сесії Харківської міської ради. В листі вказано, що про причини відмови буде зазначено в рішенні.

Рішенням 14 сесії 7 скликання Харківської міської ради Харківської області від 20.09.2017 р.№ 743/17 Про надання дозволу та відмову в наданні дозволу громадянам на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок (далі Рішення), на підставі ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, позивачу відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в зв`язку із тим, що місце розташування земельної ділянки на території Шевченківського району згідно з наданими графічними матеріалами не відповідає вимогам затвердженої містобудівної документації м. Харкова (зонінгу), що вказано у п. 6 Перелік громадян, яким відмовляється в наданні дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок Додатку 2 Рішення.

Відповідач мотивував таке Рішення тим, що відповідно до наданих управлінням містобудування та архітектури пропозицій від 28.07.2017 р. № 4092/0/27-17, земельна ділянка, що зазначена в графічних матеріалах, згідно з планом зонування території (зонінгом) міста Харкова, затвердженим рішенням Харківської міської ради від 27.02.2013 № 1024/13, зі змінами, затвердженими рішенням Харківської міської ради від 26.10.2016 № 396/16, розташована в рекреаційній зоні, підзоні Р-3: зона озеленених територій загального користування та відповідно до глави 9 Земельного кодексу України розміщення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) в рекреаційній зоні не передбачено, мотивуючи це тим, що на землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може вплинути на природний стан цих земель.

Позивач зазначає, що про вказане Рішення відповідача стало відомо 06.10.2017 р. з інформаційного інтернетресурсу ЕДИНЬІЙ ГОРОДСКОЙ РЕЕСТР АКТОВ за посиланням. По теперішній час відповідачем не надано Рішення в частині, яке стосується позивача. З метою отримання такого Рішення 06.10.2017 р. позивач направив заяву поштовим відправленням, яку 09.10.2017 р. вручено відповідачу та 09.10.2017 р. вказану заяву власноручно надано на адресу відповідача.

Позивач зазначає, що у Публічній кадастровій карті не відображено відомості про цільове призначення вказаної земельної ділянки, а саме про віднесення до категорії земель рекреаційного призначення, разом з тим встановлено, що у кадастровій зоні 16 розташовані земельні ділянки, які надані у приватну власність. Відсутність інформації про наявність зони рекреаційного призначення у місці розташування бажаної земельної ділянки підтверджується відомостями з листа Відділу Держгеокадасту у м. Харкові від 18.08.2017 р. №97-20-0.23, 08- 672/176-17 з Державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями. Також на адресу позивача не надано будь-яких посилань на законодавчі акти та відповідних рішень органу місцевого самоврядування про віднесення вказаної земельної ділянки до категорії земель рекреаційного призначення, як це передбачено законодавством України.

На думку позивача, з відповіді на запит на інформацію, направлений позивачем 15.08.2017 р., від 19.08.2017 р. №К-0-2/26/214-17.01.01-07, можна дійти висновку, що місце розташування вказаної земельної ділянки є зоною житлової забудови згідно з планом зонування території (зонінгу) м. Харкова та позначено як зону садибної забудови, площа якої є значною, що також підтверджується відомостями з Публічної кадастрової карти (містить офіційні відомості згідно з законом) в частині цільового призначення земельної ділянки, яка розташована: КОАТУУ: 6310136300, зона: 16, квартал: 003, в якій відображено земельні ділянки, що на теперішній час вже надані у власність з цільовим призначенням земель для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) та розташовані у вказаній зоні.

Позивача вважає, що заява від 05.07.2017 р. за вх. № К-1- 25671/1-17 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) із подальшою передачею у приватну власність не розглянута відповідачем по суті та в установленому законом порядку.

На думку позивача, відповідачем у своєму Рішенні навмисно перекручено факти на свою користь про віднесення бажаної земельної ділянки для позивача до категорії земель рекреаційного призначення та безпідставно відмовлено йому у задоволенні законних прав як громадянину України, замість того аби гарантувати реалізацію його конституційного права.

Вказана заява, на думку позивача, розглянута відповідачем з порушенням строку в один місяць з моменту подання такої заяви, відповідь про прийняте рішення не надано по теперішній час, як це визначено законодавством України.

Зазначені вимоги законодавства були грубо проігноровані відповідачем.

У зв`язку із вищенаведеним позивач просить визнати незаконним та скасувати Рішення 14 сесії 7 скликання Харківської міської ради Харківської області від 20 вересня 2017 року за № 743/17 в частині, що стосується його, яким йому відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) із подальшою передачею у приватну власність орієнтовною площею 0,10 га, яка розташована в межах м. Харкова на території Шевченківського району поряд з земельною ділянкою з кадастровим номером НОМЕР_1 та зобов`язати Харківську міську раду Харківської області повторно розглянути заяву від 05.07.2017 за вх. №К-1- 25671/1-17 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) із подальшою передачею у приватну власність орієнтовною площею 0,10 га, яка розташована в межах м. Харкова на території Шевченківського району.

Ухвалою Дзержинського районного суду м. Харкова від 23 жовтня 2017 року судом було ухвалено рішення про відкриття провадження в адміністративній справі.

Відповідачем Харківською міською радою Харківської області в порядку ст. 162 КАС України, подано до суду відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що Харківська міська рада вважає позов безпідставним, необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню виходячи із наступного.

Позивач ОСОБА_1 05.07.2017 р. звернувся до Харківської міської ради із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) із подальшою передачею у приватну власність орієнтовною площею 0,10 га, яка розташована в межах м. Харкова на території Шевченківського району.

Відповідно до листа Управління містобудування та архітектури від 31.07.2017 р. №К-1-25671/1-17.08-39 вищезазначену заяву буде розглянуто на черговій сесії Харківської міської ради.

Управлінням містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану 28.07.2017 р. №4092/0/27-17 було підготовлено пропозиції на розгляд сесії Харківської міської ради питання щодо відмови ОСОБА_1 в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) з подальшою передачею земельної ділянки у приватну власність на території Шевченківського району згідно з наданою графічною частиною.

Згідно з листом Департаменту земельних відносин від 11.08.2017 р. №К-1- 25671/1-17.08-39 відповідно до пропозицій Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану від 28.07.2017 р. №4092/0/27-17 Департаментом земельних відносин підготовлено проект рішення про відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, який згідно з Регламентом Харківської міської ради, затвердженим рішенням 2 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 23.12.2015 р. №20/15 Про затвердження Регламенту Харківської міської ради 7 скликання , після погодження в установленому порядку з відповідними службами міської ради буде винесено на розгляд сесії Харківської міської ради. Причини відмови зазначені в рішенні.

На підставі вищезазначеної пропозиції було прийнято рішення 14 сесії Харківської міської ради 7 скликання Про надання дозволу та відмову в наданні дозволу громадянам на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок від 20.09.2017 № 743/17.

Відповідно до додатку 2 вищевказаного рішення відмовляється в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 .

За результатами розгляду заяви (клопотання) від 05.07.2017 р. вх. № К-1- 25671/1-17 з доданими до неї графічними матеріалами, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, відмовити в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель територіальної громади м. Харкова для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на території Шевченківського району, як то передбачено ст. 118 Земельного Кодексу України, у зв`язку з невідповідністю місця розташування об`єкта вимогам законів (Земельного кодексу України, Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ), оскільки відповідно до наданих управлінням містобудування та архітектури пропозицій від 28.07.2017 № 4092/0/27-17 земельна ділянка, що зазначена в графічних матеріалах, згідно з планом зонування території (зонінгом) міста Харкова, затвердженим рішенням сесії Харківської міської ради від 27.02.2013 № 1024/13, зі змінами, затвердженими рішенням сесії Харківської міської ради від 26.10.2016 № 396/16, розташована в рекреаційній зоні, підзоні Р-3: зона озеленених територій загального користування.

Відповідно до глави 9 Земельного кодексу України розміщення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) в рекреаційній зоні не передбачено. На землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може вплинути на природний стан цих земель.

Згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306, серед земель рекреаційного призначення відсутні землі за цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

Відповідно до ст.ст. 5 та 25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування (ст. 5 Закону).

Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій. Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, обов`язковий для врахування під час розроблення землевпорядної документації (ст. 25 Закону).

Місце розташування земельної ділянки на території Шевченківського району згідно з наданими графічними матеріалами для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд не відповідає вимогам затвердженої містобудівної документації м. Харкова (зонінгу), що є підставою згідно з ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України для відмови в надані дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Відповідно до листа Департаменту земельних відносин від 10.10.2017 р. №626/0/30-17 рішенням 14 сесії Харківської міської ради 7 скликання Про надання дозволу громадянам на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок від 20.09.2017 № 743/17 (пункт 6 додатку 2) ОСОБА_1 відмовлено в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Також у листі було зазначено, що для уточнення дати та часу одержання рішення сесії Харківської міської ради необхідно попередньо зателефонувати до сектору оформлення та видачі рішень міської ради Департаменту організаційної роботи.

Таким чином, на думку відповідача, рішення Харківської міської ради 20.09.2017 №743/17 є вмотивованим, правомірним та таким, що прийняте у відповідності до норм діючого законодавства України. Заява ОСОБА_1 була розглянута на сесії Харківської міської ради з відповідно прийнятим рішенням і тому, чинним законодавством не передбачений повторний розгляд заяви.

Враховуючи викладене, відповідач Харківська міська рада просить суд у задоволенні позову ОСОБА_1 до Харківської міської ради, треті особи: Департамент земельних відносин Харківської міської ради, Департамент містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради про визнання дії незаконним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії відмовити в повному обсязі.

Третьою особою по справі - Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області, подано до суду пояснення на адміністративний позов, в якому зазначено, що Департамент містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області у повному обсязі заперечує проти задоволення адміністративного позову ОСОБА_1 оскільки доводи викладені в позові вважає необґрунтованими та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства, виходячи з наступного.

Департамент містобудування, архітектури та генерального плану, прийняв оскаржуване рішення діючи в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ч. 6 ст. 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки) у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України.

Відповідно до ч. 7 ст. 118 ЗК України відповідний орган місцевого самоврядування розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлює Закон України Про регулювання містобудівної діяльності (Закон № 3038). Закон № 3038 спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно із частинами 1 та 2 ст. 5 Закону № 3038 програми розвитку регіонів та населених пунктів, програми господарського, соціального та культурного розвитку повинні узгоджуватися з містобудівною документацією відповідного рівня. Вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування.

Частиною 1 ст. 16 Закону № 3038 встановлено, що порядок планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території.

У ст. 25 Закону № 3038 вказано, що режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій. Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, обов`язковий для врахування під час розроблення землевпорядної документації.

У місті Харкові затверджена наступна містобудівна документація: План зонування території (зонінг) міста Харкова, затвердженого рішенням сесії Харківської міської ради від 27.02.2013 № 1024/13, зі змінами, затвердженими рішенням сесії Харківської міської ради від 26.10.2016 № 396/16.

Згідно з планом зонування територій (зонінгом) міста Харкова Земельна ділянка, орієнтовною площею 0,10 га, розташована в рекреаційній зоні, підзоні Р-3: зона озеленених територій загального користування.

Відповідно до зонінгу розміщення земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) в рекреаційній зоні не передбачено.

Таким чином, оскільки наміри щодо відведення Земельної ділянки не відповідають вимогам містобудівної документації на місцевому рівні та у зв`язку з усім вищевикладеним Департамент містобудівництва, архітектури та генерального плану у повному обсязі заперечує проти задоволення позовних вимог ОСОБА_1 та просить залишити без змін рішення 14 сесії 7 скликання Харківської міської ради від 20 вересня 2017 року № 743/17 в частині, що стосується Позивача.

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позовні вимоги підтримав і просилив їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача - Харківської міської ради Харківської області в судовому засіданні позовні вимоги не визнав і просив відмовити в їх задоволенні, посилаючись на обставини, викладені в поданому до суду відзиві на позов в порядку ст. 162 КАС України.

Представник третьої особи - Департаменту земельних відносин Харківської міської ради Харківської області в судове засідання не зёявився.

Представник третьої особи - Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог.

Заслухавши учасників судового засідання, дослідивши матеріали справи, суд відмовляє в задоволенні позовних вимог, виходячи з наступного.

Законодавством України передбачено спеціальний порядок передачі земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад.

Згідно зі ст. 118 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 122 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр , право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Стаття 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні відносить до видання виконавчих органів міських рад організацію і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки).

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об`єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 ЗК України.

Позивач 05.07.2017 р. звернувся із заявою на ім`я Харківського міського голови Кернеса Г.А. про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) із подальшою передачею у приватну власність орієнтовною площею 0,10 га, яка розташована в межах м. Харкова на території Шевченківського району.

Дана заява зареєстрована за вх. №К-1- 25671/1-17 від 05.07.2017 р. До вказаної заяви було долучено графічний матеріал, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, копію паспорта, копію ідентифікаційного коду та копію посвідчення учасника бойових дій.

Листом Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області від 31.07.2017 р. №К-1- 25671/1-17.08-39 повідомлено, що зазначене питання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) із подальшою передачею у приватну власність орієнтовною площею 0,10 га, яка розташована в межах м. Харкова на території Шевченківського району буде розглянуто на черговій сесії Харківської міської ради.

Листом Департамент земельних відносин Харківської міської ради Харківської області від 11.08.2017 р. №К-1-25671/1- 17.08-39 позивачу повідомлено, що відповідно до пропозицій Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану від 28.07.2017 р. №4092/0/27- 17 Департаментом земельних відносин підготовлено проект рішення про відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, який після погодження в установленому порядку з відповідними службами міської ради буде винесено на розгляд сесії Харківської міської ради. В листі вказано, що про причини відмови буде зазначено в рішенні.

Рішенням 14 сесії 7 скликання Харківської міської ради Харківської області від 20.09.2017 р. № 743/17 Про надання дозволу та відмову в наданні дозволу громадянам на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок (далі Рішення), на підставі ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, позивачу - ОСОБА_1 відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в зв`язку із тим, що місце розташування земельної ділянки на території Шевченківського району згідно з наданими графічними матеріалами не відповідає вимогам затвердженої містобудівної документації м. Харкова (зонінгу), що вказано у п. 6 Перелік громадян, яким відмовляється в наданні дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок Додатку 2 Рішення.

Харківська міська рада мотивувала таке Рішення тим, що відповідно до наданих Управлінням містобудування та архітектури Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області пропозицій від 28.07.2017 р. № 4092/0/27-17, земельна ділянка, що зазначена в графічних матеріалах, згідно з планом зонування території (зонінгом) міста Харкова, затвердженим рішенням Харківської міської ради від 27.02.2013 № 1024/13, зі змінами, затвердженими рішенням Харківської міської ради від 26.10.2016 № 396/16, розташована в рекреаційній зоні, підзоні Р-3: зона озеленених територій загального користування та відповідно до глави 9 Земельного кодексу України розміщення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) в рекреаційній зоні не передбачено, мотивуючи це тим, що на землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може вплинути на природний стан цих земель. Згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306 серед земель рекреаційного призначення відсутні землі за цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд та відповідно до ст.ст. 5 та 25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування.

Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій. Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, обов`язковий для врахування під час розроблення землевпорядної документації (ст. 25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ).

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Згідно із п. 1 ч. 4 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності у складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Згідно положень ч.ч. 1, 2 ст. 18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів.

План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Рішенням сесії Харківської міської ради від 27.02.2013 № 1024/13, зі змінами, затвердженими рішенням сесії Харківської міської ради від 26.10.2016 № 396/16, затверджено план зонування території (зонінг) міста Харкова.

Відповідно до графічних матеріалів - схеми, яку було надано позивачем, та на якій зазначено бажане місце розташування земельної ділянки в судовому засіданні встановлено, що зазначена земельна ділянка розташована в рекреаційній зоні, підзоні Р-3: зона озеленених територій загального користування, та поза межами червоних ліній вул. Дерев`янка.

Згідно зі ст.ст. 50, 51, 52 ЗК України до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.

До земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об`єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об`єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об`єктів стаціонарної рекреації.

На землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може вплинути на природний стан цих земель.

Згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306, серед земель рекреаційного призначення відсутні землі за цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

Отже, розміщення земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) діючим законодавством в рекреаційній зоні не передбачено.

З твердженням позивача про відсутність інформації про наявність зони рекреаційного призначення у місці розташування бажаної земельної ділянки, що підтверджується відомостями з листа Відділу Держгеокадасту у м. Харкові від 18.08.2017 р. №97-20-0.23, 08-672/176-17 з Державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями, суд не погоджується, з огляду на те, що вищевказаний лист не містить інформації, з якої можливо робити такі висновки, в свою чергу цей лист містить наступну інформацію: На Вашу заяву від 07.08.2017 р. (вх. № 97-628/0/232-17 від 08.08.2017 р.) стосовно надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями на земельну ділянку на території Шевченківського району повідомляємо наступне. У зв`язку з відсутністю відомостей в даних Державного земельного кадастру, в тому числі інформації стосовно місця розташування земельної ділянки та площі земельної ділянки, що проектується до відведення, неможливе надання зазначеної адміністративної послуги. Для надання Вам довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями на вказану земельну ділянку рекомендуємо надати до Відділу проект землеустрою щодо відведення зазначеної земельної ділянки.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 7 ст. 118 ЗК України відповідний орган місцевого самоврядування розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Заяву позивача було розглянуто на сесії Харківської міської ради та було відмовлено з підстав, передбачених нормами ЗК України. До рішення була додана інформація, з якої вбачається, що земельна ділянка, яку позивач має намір отримати у власність, розташована в рекреаційній зоні, а саме зоні озеленених територій загального користування, тобто не є зоною житлової забудови. Розміщення земельної ділянки не відповідає вимогам затвердженої містобудівної документації.

Відповідно до приписів ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, поміж іншого на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

Пунктом 4 статтею 5 КАС України, закріплено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Згідно приписів ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше, як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до приписів ч. 1 ст. 72 КАС України Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Положеннями ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, суд дійшов висновку, що орган місцевого самоврядування, що є відповідачем по справі, прийняв оскаржуване рішення діючи в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України і не має жодних підстав для визнання незаконним та скасувати Рішення 14 сесії 7 скликання Харківської міської ради Харківської області від 20 вересня 2017 року за № 743/17 в частині, що стосується позивача, яким йому відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) із подальшою передачею у приватну власність орієнтовною площею 0,10 га, яка розташована в межах м. Харкова на території Шевченківського району поряд з земельною ділянкою з кадастровим номером НОМЕР_1 та жодних підстав зобов`язати Харківську міську раду Харківської області повторно розглянути заяву від 05.07.2017 за вх. №К-1- 25671/1-17 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) із подальшою передачею у приватну власність орієнтовною площею 0,10 га, яка розташована в межах м. Харкова на території Шевченківського району..

Суд вважає, що відповідачами по справі не було допущено протиправних дій або бездіяльності по відношенню до позивача.

На підставі викладеного суд вважає позовні вимоги ОСОБА_1 до Харківської міської ради Харківської області необґрунтованими і такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись конституцією України, Рішенням сесії Харківської міської ради від 27.02.2013 № 1024/13, зі змінами, затвердженими Рішенням сесії Харківської міської ради від 26.10.2016 № 396/16, ст. ст. 26, 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст.ст. 5, 16, 17, 18, 25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ст. ст. 118, 122 Земельного кодексу України, ст. ст. 2 , 5, 6, 8, 9, 19-21 , 72-77, 24 1-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України , суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Харківської міської ради Харківської області, третя особа: Департамент земельних відносин Харківської міської ради Харківської області, Департамент містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради Харківської області про визнання дії суб`єкта владних повноважень незаконним, скасування рішення суб`єкта владних повноважень та зобов`язання вчинити певні дії, - залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Дзержинський районний суд м. Харкова протягом тридцяти днів з дня його проголошення, а після складання повного судового рішення відповідно до ст. 243 КАС України - в цей же строк з дня складання повного судового рішення.

Головуючий суддя

СудДзержинський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення06.05.2019
Оприлюднено14.06.2019
Номер документу82399270
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —638/15764/17

Постанова від 15.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 14.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 24.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 24.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Рішення від 06.05.2019

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Шестак О. І.

Рішення від 06.05.2019

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Шестак О. І.

Ухвала від 23.10.2017

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Шестак О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні