Ухвала
від 14.06.2019 по справі 335/3545/19
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1Справа № 335/3545/19 1-кс/335/4088/2019

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2019 року м. Запоріжжя

Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого ВР ЗСТ СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 про призначення експертизи за матеріалами досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019080000000139 від 28 березня 2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 286 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся до суду з клопотанням про призначення експертизи, в обґрунтування якого зазначив наступне.

27 березня 2019 року, приблизно о 19 годині 15 хвилин, водій ОСОБА_4 , керуючи автомобілем «ЗАЗ 110307», реєстраційний номер НОМЕР_1 , рухався по проїзній части вул. Ігоря Сікорського в м. Запоріжжя, з боку вул. Солідарності в напрямку вул. 8-Березня.

В цей же час, по проїзній частині вул. В. Духовченко, з боку вул.Шевченка в напрямку вул.Петровського заднім ходом рухався автомобіль «МАЗ 543203-220 сідловий тягач-Е», реєстраційний номер НОМЕР_2 з напівпричепом «МАЗ 0389», реєстраційний номер НОМЕР_3 під керуванням водія ОСОБА_5 .

На перехресті вул. Ігоря Сікорського та вул. В.Духовченко, водій автомобіля «ЗАЗ 110307» ОСОБА_4 скоїв зіткнення з напівпричепом «МАЗ0389», який перебуваючи в з`єднанні з автомобілем «МАЗ 543203-220 сідловий тягач-Е» здійснював рух заднім ходом, перетинаючи проїзну частину вул.І.Сікорського справа наліво по ходу руху автомобіля «ЗАЗ 110307».

Внаслідок дорожньо-транспортної пригоди водій автомобіля «ЗАЗ110307» ОСОБА_4 отримав тілесні ушкодження від яких помер на місці пригоди.

В ході досудового розслідування виникла необхідність в проведені судової інженерно-транспортної експертизи з дослідження обставин та механізму ДТП, у зв`язку з чим слідчий звернувся до суду з вказаним клопотанням.

ВИХІДНІ ДАНІ:

-місце ДТП знаходиться в населеному пункті, на перехресті проїзних частин вул.І.Сікорського та вул.В.Духовченко, проїзні частини прямі, горизонтальні;

-час доби: темний, без опадів;

-тип дорожнього покриття: асфальтобетон;

-стан дорожнього покриття: сухе/зволожене;

-проїзна частина вул. І.Сікорського має по одній смузі руху в кожному напрямку, зустрічні потоки транспорту розділені дорожньою розміткою 1.5, на перехресті 1.1;

-смуга руху в напрямку вул. 8-го Березня, шириною 5,3 м., в зустрічному напрямку 5,2 м.;

-проїзна частина автодороги вул. В. Духовченко має по одній смузі руху в кожному напрямку, дорожня розмітка відсутня;

-ширина проїзної частини вул.В.Духовченка 5,6 м.;

-завантаження автомобіля «ЗАЗ 110307», реєстраційний номер НОМЕР_1 на момент ДТП: водій, без пасажирів, без вантажу. Автомобіль до ДТП технічно справний;

-завантаження автомобіля «МАЗ 543203-220 сідловий тягач-Е», реєстраційний номер НОМЕР_2 з напівпричепом «МАЗ 0389», реєстраційний номер НОМЕР_3 , на момент ДТП: водій, без пасажирів, вантаж, загальною масою разом з транспортними засобами 39860 кг. Автомобіль до ДТП технічно справний;

-водій ОСОБА_5 , керуючи автомобілем «МАЗ 543203-220 сідловий тягач-Е», реєстраційний номер НОМЕР_2 з напівпричепом «МАЗ 0389», реєстраційний номер НОМЕР_3 , рухався заднім ходом по вул. В. Духовченко в напрямку вул. І.Сікорського в м. Запоріжжі, на відстані 0,8м від правого краю проїзної частини вул. В.Духовченка;

-для безпечного виїзд на вул. І. Сікорського водій ОСОБА_5 попросив двох чоловіків постояти на проїжджій частині вул. І.Сікорського, при цьому один з них став на вул. І. Сікорського на відстані 5,8 м. від лівого краю проїзної частини по ходу руху в напрямку вул. 8 Березня та на відстані 2,8 м від місця зіткнення транспортних засобів в сторону вул. Солідарності, а другий знаходився з іншого боку автомобіля, на відстані 2,2 м від правого, по ходу руху в напрямку вул. Солідарності, краю проїзної частини вул. І. Сікорського та на відстані 7,5 м від місця зіткнення в напрямку вул. 8 березня. З водійського місця автомобіля «МАЗ 543203-220 сідловий тягач-Е» в дзеркала заднього виду видно пішоходів, які знаходяться в зазначених місцях, при цьому вони постійно знаходяться в полі зору водія з моменту початку його руху до моменту зіткнення;

-на смузі руху в напрямку вул. 8 Березня по вул. І.Сікорського, перед перехрестям з вул. В.Духовченка, на відстані 12,0 м. (за показами свідка ОСОБА_6 ) та 22,1 м. (за показами свідка ОСОБА_7 ), до місця зіткнення, зупинився легковий невстановлений автомобіль на якому було увімкнено ближнє світло фар, при цьому відстань від лівої частини автомобіля до правого краю проїзної частини, по ходу руху в напрямку вул. 8Березня, склала 3,2м. (за показами свідка ОСОБА_6 ) та 3,7м. (за показами свідка ОСОБА_7 );

-в цей же час, зі сторони вул. Солідарності в напрямку вул. 8 Березня, по вул.І.Сікорського, рухався автомобіль «ЗАЗ 110307» реєстраційний номер НОМЕР_1 , під керуванням водія ОСОБА_4 , з увімкненим ближнім світлом фар, зі швидкістю 70 км/год (за показами свідка ОСОБА_6 ) та 80км/год (за показами свідка ОСОБА_7 ), при цьому відстань від лівої бокової частини автомобіля до лівого краю проїзної частини склала 7,0м.;

-в цей же час, зі сторони вул. 8 Березня в напрямку вул. Солідарності, по вул.І.Сікорського, рухався автомобіль «Форд», реєстраційний номер НОМЕР_4 , з увімкненим ближнім світлом фар, зі швидкістю 10 км/год, при цьому відстань від лівої бокової частини автомобіля до правого краю проїзної частини, по ходу його руху склала 3,6м. В момент зіткнення вказаний автомобіль не доїхав до місця зіткнення та знаходився на відстані 25,2м.;

-місце зіткнення транспортних засобів знаходиться на перехресті, на проїзній частині вул. І.Сікорського, на відстані 1,6 м. від правого краю проїзної частини вул. В.Духовченка по ходу руху в бік вул. Шевченка та 4,6 м. від лівого краю проїзної частини вул. І. Сікорського, по ходу руху в напрямку вул. 8 Березня;

-перед виїздом на проїзну частину вул. І.Сікорського, зі сторони вул.Солідарності зупинився автомобіль, після чого водій ОСОБА_5 , почав виїжджати на вул. І.Сікорського з постійною швидкістю до зіткнення, при цьому в момент зіткнення крайня задня габаритна точка напівпричепа перебувала на відстані 4,2м від правого краю проїзної частини вул.І.Сікорського, по ходу руху в напрямку вул. Солідарності. З моменту виїзду на проїжджу частину вул. І. Сікорського до моменту зіткнення автомобіль під керуванням водія ОСОБА_5 подолав відстань 6,3 м, при цьому темп руху його вантажного автомобіля, на зазначеному відрізку склав: Т.1- 11,8 сек; Т.2 - 11,6 сек, Т.3 - 11,6 сек, тобто автомобіль рухався зі швидкістю 0,54 м/с. Відчув удар в напівпричіп, він відразу ж зупинився;

-під час руху, водій автомобіль «ЗАЗ Славута», ОСОБА_4 не подаючи жодних сигналів про зміну напрямку руху, змінив напрямок свого руху вліво та за 46,1 м. до місця зіткнення, частково виїхав на смугу зустрічного руху, при цьому відстань від лівої частини автомобіля «ЗАЗ Славута» до лівого краю проїзної частини, по ходу його руху склала 4,0 м.;

-водій ОСОБА_4 міг побачити вантажний автомобіль, який рухався заднім ходом за 6,0 сек до місця зіткнення, при русі зі швидкістю 80 км/год, та за 7,0сек до місця зіткнення, при русі зі швидкістю 70 км/год, після чого автомобіль постійно знаходиться в полі зору водія. В даних позиціях водій ОСОБА_4 міг розрізнити що вантажний автомобіль знаходиться на перехресті;

-в момент виїзду вантажного автомобіля на вул. І.Сікорського, водій ОСОБА_4 міг розпізнати попутний автомобіль, який стоїть на його смузі руху та зустрічний автомобіль;

-водій ОСОБА_4 міг виявити пішоходів на проїзній частині в момент зміни напрямку свого руху та виїзду на зустрічну смугу руху, тобто за 46,1 м. до місця зіткнення;

-загальна видимість елементів проїзної частини для водія ОСОБА_4 в напрямку руху складає 75,4м.;

-загальна видимість елементів проїзної частини в дзеркала заднього виду для водія автомобіля ОСОБА_5 в напрямку назад, з урахуванням світла фар, автомобілів знаходяться на проїжджій частині вул. І. Сікорського становить 11,0 м. Крім того встановлено, що видимість автомобіля «ЗАЗ Славута» для водія ОСОБА_5 в праве дзеркало заднього виду настає в той момент, коли автомобіль «ЗАЗ Славута» знаходиться на відстані 5,4 м до місця зіткнення;

-водій ОСОБА_4 перед зіткненням гальмування не застосовував;

-водій ОСОБА_5 перед зіткненням гальмування не застосовував;

-вся слідова інформація та кінцеве розміщення транспортного засобу вказано в протоколі ОМП та в схемі до нього.

Слідчий клопотання підтримав, надавши відповідну заяву.

У відповідності до ч. 4 ст. 107 КПК України, розгляд клопотання слідчого проведено без фіксації судового процесу.

Дослідивши надані матеріали, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Слідчим суддею встановлено, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12019080000000139 від 28 березня 2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 286 КК України.

Відповідно до ст. 242 КПК України передбачено, що експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для з`ясування питань права.

Відповідно до ст. 243 КПК України експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.

Відповідно до ч. 6 ст. 244 КПК України слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.

Приймаючи до уваги, що слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідно залучення експерта, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого про призначення експертизи, є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.242-245КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого про призначення експертизи задовольнити.

Доручити проведення судової інженерно-транспортної експертизи з дослідження обставин та механізму ДТП, до проведення якої залучити експертів Запорізького відділення Дніпропетровського НДІСЕ, за адресою: м. Запоріжжя, вул. Олександрівська, 13.

На вирішення експертів поставити наступні питання:

1) Коли з технічної точки зору, в даній дорожній ситуації, настає небезпека для руху водіям ОСОБА_4 та ОСОБА_5 .

2) Як в даній дорожній ситуації, з технічної точки зору, повинні були діяти водії ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , для забезпечення безпеки руху?

3) Чи є в діях водія ОСОБА_4 невідповідності вимогам Правил дорожнього руху, якщо так, то які? Чи перебувають вони в причинному зв`язку з подією даної дорожньо-транспортної пригоди?

4) Чи є в діях водія ОСОБА_5 невідповідності вимогам Правил дорожнього руху, якщо так, то які? Чи перебувають вони в причинному зв`язку з подією даної дорожньо-транспортної пригоди?

5) Чи мав водій ОСОБА_4 технічну можливість запобігти зіткнення якщо так, то за допомогою яких заходів?

6) Чи мав водій ОСОБА_5 технічну можливість запобігти зіткнення, якщо так, то за допомогою яких заходів?

Висновок експерта оформити на українській мові та направити до слідчого управління Головного управління Національної поліції в Запорізькій області.

У випадку необхідності надання експерту додаткових даних для проведення експертизи, покласти обов`язок їх надання на слідчих, якими проводиться розслідування у кримінальному провадженні.

Примірник ухвали про доручення проведення експертизи направити до Запорізького відділення ДНДІСЕ, розташованого за адресою: м. Запоріжжя, вул. Олександрівська, 13

Попередити експерта про кримінальну відповідальність за ст.ст. 384, 385 КК України за завідомо неправдивий висновок експерта та відмову експерта без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків у суді чи під час провадження досудового слідства.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення14.06.2019
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу82486260
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи

Судовий реєстр по справі —335/3545/19

Ухвала від 10.11.2020

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Рибалко Н. І.

Ухвала від 10.11.2020

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Рибалко Н. І.

Ухвала від 05.10.2020

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Рибалко Н. І.

Ухвала від 14.06.2019

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Рибалко Н. І.

Ухвала від 18.04.2019

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соляник А. В.

Ухвала від 24.04.2019

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Білоконев В. М.

Ухвала від 18.04.2019

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соляник А. В.

Ухвала від 19.04.2019

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соляник А. В.

Ухвала від 03.04.2019

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соляник А. В.

Ухвала від 03.04.2019

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соляник А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні