ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про забезпечення позову
21 червня 2019 року м. Житомир справа №240/4234/19
категорія 113040000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попової О. Г., розглянувши заяву про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Брусилівські ковбаси" до Управління Держпраці у Житомирській області про визнання протиправним та скасування припису і постанови,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Брусилівські ковбаси" звернулось до Житомирського окружного адміністративного суду із позовом, в якому просить визнати протиправними та скасувати припис Управління Держпраці у Житомирській області про усунення виявлених порушень №ЖТ0193/96/АВ/П від 29 січня 2019 року та постанову Управління Держпраці у Житомирській області від 01 березня 2019 року №ЖИ 51/ЖТ0193/96/АВ/П/ТД-ФС про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами..
Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 11 квітня 2019 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження із проведенням підготовчого засідання та викликом (повідомленням) учасників справи.
21 червня 2019 року представником Товариства з обмеженою відповідальністю "Брусилівські ковбаси" до відділу документального забезпечення суду подано заяву про забезпечення позову шляхом зупинення стягнення на підставі виконавчого документу - постанови Управління Держпраці у Житомирській області від 01 березня 2019 року №ЖИ 51/ЖТ0193/96/АВ/П/ТД-ФС про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами у виконавчому провадженні ВП №59220179.
В обґрунтування поданої заяви вказує, що спірна постанова про накладення штрафу, правомірність винесення якої є предметом розгляду в адміністративній справі №240/4234/19, була пред`явлена до примусового виконання до органів державної виконавчої служби, а тому оскаржуване рішення суб`єкта владних повноважень може бути примусово виконано до закінчення розгляду вказаної справи. Наголошує, що у разі подальшого примусового виконання спірної постанови наявні реальні ризики настання негативних наслідків для суб`єкта господарювання, а відновлення порушених прав у випадку задоволення позовних вимог потребуватиме значного часу та зусиль.
У відповідності до частини першої статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Дослідивши матеріали справи та заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Брусилівські ковбаси" про забезпечення позову, суд дійшов наступних висновків.
Частиною першою статті 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Згідно з частиною другою статті 150 КАС України забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; 2) або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Аналіз наведеної правової норми свідчить на користь висновку, що законодавець встановив наступні підстави для постановляння ухвали про забезпечення позову у справі: існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі; захист прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат; наявні ознаки очевидної протиправності оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності.
Положеннями частини першої статті 151 КАС України визначено, що позов може бути забезпечено: зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; забороною відповідачу вчиняти певні дії; встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
За приписами пункту 17 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ" №2 від 06 березня 2008 року, в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування обставин, які б свідчили про наявність зазначених вище підстав для забезпечення позову.
Встановлено, що старшим державним виконавцем Брусилівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Житомирській області Кіщенко Іриною Петрівною винесено постанову про відкриття виконавчого провадження від 29 травня 2019 року ВП №59220179 з примусового виконання постанови Управління Держпраці у Житомирській області від 01 березня 2019 року №ЖИ 51/ЖТ0193/96/АВ/П/ТД-ФС. Відповідно до пункту 3 резолютивної частини вказаної постанови, встановлено стягнути з боржника виконавчий збір у розмірі 162 747 грн.
Крім того, старшим державним виконавцем Брусилівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Житомирській області Кіщенко Іриною Петрівною винесено постанову від 29 травня 2019 року ВП №59220179 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Брусилівські ковбаси" виконавчого збору у розмірі 162 747,00 грн.
Здійснивши системний аналіз долучених до заяви доказів, суд зазначає, що органами державної виконавчої служби розпочато примусове виконання постанови Управління Держпраці у Житомирській області від 01 березня 2019 року №ЖИ 51/ЖТ0193/96/АВ/П/ТД-ФС, правомірність якої є предметом розгляду у адміністративній справі №240/4234/19.
Внаслідок примусового виконання спірної постанови для позивача як боржника у виконавчому провадженні, настали негативні фінансові наслідки у вигляді примусового стягнення виконавчого збору у розмірі 162 747,00 грн, що може істотно вплинути на господарську та фінансову діяльність позивача як суб`єкта господарювання.
Суд погоджується із доводами позивача та наголошує, що за наведених обставин існує реальна ймовірність фактичного примусового виконання постанови Управління Держпраці у Житомирській області від 01 березня 2019 року №ЖИ 51/ЖТ0193/96/АВ/П/ТД-ФС до винесення Житомирським окружним адміністративним судом судового рішення за результатами розгляду адміністративної справи №240/4234/19 та до надання судом правової оцінки оскаржуваній постанові.
Здійснивши системний аналіз правових норм та наявних у матеріалах справи доказів суд погоджується із доводами представника позивача та зазначає, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, оскільки до вирішення судом спору по суті на підставі оскаржуваної постанови може бути здійснене примусове стягнення коштів, що може негативно вплинути на фінансове становище позивача. Крім того, не вжиття заходів забезпечення позову також суттєво ускладнить подальше відновлення порушених прав позивача у разі задоволення позову.
Частиною четвертою статті 154 КАС України встановлено, що залежно від обставин справи суд може забезпечити позов повністю або частково.
Згідно з частиною п`ятою статті 154 КАС України про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу.
Заява представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Брусилівські ковбаси" про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову подана позивачем у строк та в порядку встановленому статтею 153 КАС України та оформлена з дотриманням вимог статті 152 КАС України.
Виходячи з фактичних обставин справи та вищенаведених положень чинного законодавства, суд дійшов висновку про наявність об`єктивних обставини для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову та вважає необхідним вжити заходи забезпечення позову шляхом стягнення на підставі виконавчого документу - постанови Управління Держпраці у Житомирській області від 01 березня 2019 року №ЖИ 51/ЖТ0193/96/АВ/П/ТД-ФС про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами у виконавчому провадженні ВП №59220179, до набрання законної сили судовим рішенням за результатами розгляду адміністративної справи №240/4234/19..
Враховуючи вищевикладене, заява представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Брусилівські ковбаси" про забезпечення позову підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 150, 151, 154, 156, 243, 248, 256 КАС України, суд,
ухвалив:
Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Брусилівські ковбаси" про вжиття заходів забезпечення позову в адміністративній справі №240/4234/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Брусилівські ковбаси" (вул. Небесної Сотні, 108, Брусилів, Житомирська область, 12601. ЄДРПОУ: 41580474) до Управління Держпраці у Житомирській області (вул. Шевченка, 18-а, м. Житомир, 10008. ЄДРПОУ: 39790560) про визнання протиправним та скасування припису і постанови - задовольнити.
Вжити заходи забезпечення позову шляхом стягнення на підставі виконавчого документу - постанови Управління Держпраці у Житомирській області від 01 березня 2019 року №ЖИ 51/ЖТ0193/96/АВ/П/ТД-ФС про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами у виконавчому провадженні ВП №59220179, до набрання законної сили судовим рішенням за результатами розгляду адміністративної справи №240/4234/19.
Примірник ухвали про забезпечення позову невідкладно надіслати заявнику та всім особам, яких стосуються заходи забезпечення позову.
Ухвала про забезпечення позову підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду, у строк та в порядку, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Ухвалу суду складено у повному обсязі: 21 червня 2019 року.
Суддя О.Г. Попова
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2019 |
Оприлюднено | 24.06.2019 |
Номер документу | 82534356 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні