Ухвала
від 21.06.2019 по справі 548/342/19
ХОРОЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 548/342/19

Провадження №1-кс/548/576/19

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.06.2019 року м. Хорол

Слідчий суддяХорольського районногосуду Полтавськоїобласті ОСОБА_1 заучастю секретаря судовогозасідання ОСОБА_2 ,

слідчого - ОСОБА_3

розглянувши клопотання слідчого СВ Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів,

В С Т А Н О В И В:

Слідчий СВ Хорольського ВП ГУНПв Полтавськійобласті ОСОБА_3 звернулася в суд з клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів

В клопотанні вказувалося, що СВ Хорольського ВП ГУ НП в Полтавській області здійснюється досудове розслідвання у кримінальному провадженні №42018171240000193 від 30.10.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України за фактом службового підроблення довідки з державної статистичної звітності про розподіл земель за угіддями, при передачі земельних ділянок водного фонду у приватну власність на території Хорольського району Полтавської області.

У ході проведення досудового розслідування встановлено, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 (наразі ІНФОРМАЦІЯ_2 ) під час розробки громадянами проектів із землеустрою щодо відведення земель на території Хорольського району Полтавської області у приватну власність, видали завідомо неправдиві довідки з державної статистичної звітності про розподіл земель за угіддями, не зазначивши в останніх, що з урахуванням розташування земельних ділянок до складу останніх входять землі водного фонду.

До приватної власності громадян передано земельні ділянки, які включають в себе землі водного фонду, а саме земельні ділянки з кадастровими номерами:

1) 5324887000:00:016:0125; 2) 5324887001:01:001:0237;

3) 5324887001:01:001:0151; 4)5324887000:00:006:0039;

5) 5324887000:00:006:0037; 6) 5324885001:01:002:0041;

7) 5324885001:01:002:0023 8) 5324885000:00:034:0008;

9) 5324885001:01:001:0048 9) 5324885409:09:001:0010;

10)5324885409:09:002:0005 11) 5324885409:09:001:0067;

12) 5324885409:09:001:0066 13) 5324887000:00:016:0139;

14) 5324887000:00:016:0126 15) 5324887000:00:016:0138;

16) 5324887000:00:016:0135 16) 5324887003:03:001:0010;

17) 5324887000:00:016:0137 18) 5324887717:17:002:0006;

19) 5324885405:05:002:0024 20) 5324885405:05:002:0025;

21) 5324885405:05:002:0021 22) 5324885405:05:002:0006.

, які згідно даних Публічної кадастрової карти розташовані в межах прибережної захисної смуги водних об`єктів на території сільських рад Хорольського району Полтавської області та ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Таким чином було завдано тяжких наслідків охоронюваним законом інтересам держави, що спричинило шкоду, розмір якої понад у 250 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Відповідно до пункту «а» частини першої статті 58 Земельного кодексу України та статті 4 Водного кодексу України до земель водного фонду належать землі, зайняті морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об`єктами, болотами, а також островами. Крім того, до земель водного фонду України відносяться землі, на яких хоча і не розташований водний фонд, але за своїм призначенням вони сприяють функціонуванню водного фонду.

Так, за положеннями статті 4 Водного кодексу України, статті 58 Земельного кодексу України до таких земель відносяться землі зайняті прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм; гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них; береговими смугами водних шляхів.

Відповідно до ст. 60 Земельного кодексу України вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності встановлюються прибережні захисні смуги. Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною:

а) для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менш як 3 гектари - 25 метрів;

б) для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари - 50 метрів;

в) для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів.

При крутизні схилів більше трьох градусів мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється.

Так, частиною першою статті 59 Земельного кодексу України передбачено, що землі водного фонду можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності.

Громадянам та юридичним особам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть безоплатно передаватись у власність замкнені природні водойми (загальною площею до 3 гектарів). Власники на своїх земельних ділянках можуть у встановленому порядку створювати рибогосподарські, протиерозійні та інші штучні водойми (частина друга статті 59 Земельного кодексу України)

Громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, а також озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт тощо (частина четверта статті 59 Земельного кодексу України).

Отже, за змістом зазначених норм права землі під водними об`єктами загальнодержавного значення, зокрема зайняті поверхневими водами: водотоками (річки, струмки), штучні водойми (водосховища, ставки) і канали; іншими водними об`єктами; підземними водами та джерела; внутрішніми морськими водами та територіальним морем, як землі зайняті водним фондом України, а також прибережні захисні смуги вздовж річок (у тому числі струмків та потічків), морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм у разі відображення у проектній документації із землеустрою відповідних відомостей не могли передаватись у власність громадян, оскільки є землями водного фонду України.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про землеустрій» землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок.

За змістом п. і) ч. 1 ст. 184 Земельного кодексу України землеустрій передбачає проведення топографо-геодезичних, картографічних, ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень і розвідувань земель.

Згідно ст. 50 Закону України «Про землеустрій» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна для об`єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.

За змістом положень Інструкції із заповнення форми адміністративної звітності з кількісного обліку земель (форма № 16-зем (річна)), затвердженої наказом ІНФОРМАЦІЯ_4 № 337 від 30.12.2015, яка визначає порядок заповнення форми адміністративної звітності з кількісного обліку земель № 16-зем (річна) «Звіт про землі та земельні ділянки за власниками та угіддями», де відображається кількість власників, кількість і площу земельних ділянок, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, за організаційними формами суб`єктів економіки, визначеними відповідно до Статистичного класифікатора організаційних форм суб`єктів економіки, видами економічної діяльності, видами земельних угідь.

Розподіл за графами є таким:

у графі 24 «природні водотоки» зазначаються площі земель природних водотоків. У місцях впадіння до моря, водосховища або великої ріки лінія узбережжя (уявна) є межею природного водотоку, якщо вона не встановлена раніше;

у графі 25 «штучні водотоки» зазначаються площі повністю штучно створених водотоків, які призначені для використання сили течії, раціонального використання води, іригації та для інших цілей, а також - міжгосподарських осушувальних та зрошувальних каналів;

у графі 26 «озера, прибережні замкнуті водойми, лимани» зазначаються площі водойм, які розміщені в природних западинах суші, заповнених прісними або солоними водами і практично повністю оточених суходолом. Межею прибережних водойм, що практично повністю оточені суходолом, є уявна лінія узбережжя моря, якщо вона не була встановлена раніше. Такі водоймища можуть мати один або більше витоків і стоків у вигляді природних і штучних дренажних русел (рік, потоків, струмків або каналів);

у графі 27 «ставки» зазначаються площі штучно створених водойм місткістю не більше 1 млн кубічних метрів;

у графі 56 «водоохоронне обмеження» зазначаються площі прибережних захисних смуг вздовж річок, навколо водойм та на островах, прибережних захисних смуг вздовж морів, морських заток і лиманів та на островах у внутрішніх морських водах, берегових смуг водних шляхів, смуг відведення;

Тобто, довідки з державної статистичної звітності про розподіл земель за угіддями, які отримані в ході розроблення громадянами проектної документації із землеустрою повинні містити відомості про включення до складу угідь земельної ділянки земель водного фонду.

За таких обставин, в діях посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 вбачаються ознаки складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України.

Крім того, під час виготовлення документації із землеустрою у відповідності до ст. 36 Закону України «Про землеустрій», з метою отримання інформації про якісний стан земель, здійснюється обстеження земель, які підлягають відведенню у власність чи користування.

У зв`язку з цим, проектна документація із землеустрою містить в собі інформацію, що має істотне значення для встановлення обставин передачі у приватну власність земель водного фонду, а тому має суттєве доказове значення для кримінального провадження.

З метою ідентифікація виконавця рукописного тексту, а саме підписів навпроти прізвищ посадових осіб у довідках з державної статистичної звітності про розподіл земель за угіддями органом досудового розслідування заплановано призначення судово-почеркознавчої експертизи.

Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України № 53/5 від 08.10.1998 (у редакції наказу Міністерства юстиції України № 1420/5 від 26.04.2017) для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються оригінали документів, що обумовлює необхідність у вилученні оригіналів проектів із землеустрою щодо відведення вищевказаних земельних ділянок у власність, які містять оригінали довідок з державної статистичної звітності про розподіл земель за угіддями та вільні зразки підписів відповідних посадових осіб.

Відповідно до ч. 15 ст. 186 Земельного кодексу України оригінал відповідної документації із землеустрою подається розробником для погодження територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до п. 4 Загальної частини «Порядку ведення Державного земельного кадастру», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1051 від 17.10.2012, ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр.

Згідно з ст. 32 Закону України «Про землеустрій» розробники документації із землеустрою зобов`язані безоплатно передавати копії матеріалів у Державний фонд документації із землеустрою.

У Положенні про Державний фонд документації із землеустрою, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 1553 від 17.11.2004, визначено, що Державний фонд документації із землеустрою (далі - Державний фонд) формується на основі збирання, обробки, обліку матеріалів, отриманих у результаті проведення землеустрою незалежно від місця розташування земельних ділянок та форми власності на них, для використання їх органами державної влади та органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями і громадянами.

Державний фонд складається з: Головного фонду документації із землеустрою; регіональних фондів документації із землеустрою - Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя; місцевих фондів документації із землеустрою - адміністративних районів та міст обласного значення.

Місцевий фонд створюється, формується і ведеться територіальними органами Держгеокадастру, що провадять свою діяльність на районному (міському) рівні. Місцевий фонд призначений для обліку та зберігання документації із землеустрою, проведеного на місцевому рівні.

Відповідно до Постанови КМУ від 31.08.2016 за № 581 прийнято рішення про ліквідацію територіальних органів Держгеокадастру та Держземагентства в районах та містах обласного значення з їх подальшою реорганізацією у структурні підрозділи головних управлінь Держгеокадастру в областях. Згідно п. 2 вищевказаної постанови відділ у Хорольському районі є структурним підрозділом ІНФОРМАЦІЯ_5 .

Таким чином, документація із землеустрою на вказані вище земельні ділянки має знаходитись у ІНФОРМАЦІЯ_2 , розташованому за адресою: АДРЕСА_1 .

З метою виконання завдань кримінального провадження, отримання документів, які мають істотне доказове значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення, забезпечення повноти, всебічності та об`єктивності проведення досудового розслідування, а саме встановлення обставин за яких посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 видано завідомо неправдиві довідки з державної статистичної звітності, отримання матеріалів обстеження земельних ділянок, отримання даних щодо точного розташування вищезазначених земельних ділянок згідно координат поворотних точок у ІНФОРМАЦІЯ_6 або УСК 2000, встановлення кола осіб причетних до прийняття розпорядчих рішень про відведення земель вказаної категорії у приватну власність, наявна необхідність у тимчасовому доступі до документів з подальшим вилученням їх оригіналів (здійснення їх виїмки), що перебувають у володінні посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 , розташованому за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, щодо земельних ділянок із вказаними вище кадастровими номерами.

Вказані документи не становлять собою та не включають документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Слідчий СВ Хорольського ВП ГУНПв Полтавськійобласті ОСОБА_3 в судовому засіданні підтримала дане клопотання та прохала його задовольнити з підстав наведених у ньому.

Слідчим доведена наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза внесення виправлень, доповнень або знищення інформації, що потрібна для досудового розслідування, тому слідчий суддя вирішує розглянути клопотання без виклику представників ІНФОРМАЦІЯ_2 , ( АДРЕСА_1 ).

Згідно ст. 159 КПК України, тимчасовий доступдо речейі документівполягає унаданні сторонікримінального провадженняособою,у володінніякої знаходятьсятакі речіі документи,можливості ознайомитисяз ними,зробити їхкопії тавилучити їх(здійснитиїх виїмку).

У матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин і можуть бути доказами у кримінальному провадженні, тому необхідно отримати тимчасовий доступ до документів які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Слідчий суддя з`ясувавши позицію слідчого, дослідивши матеріали клопотання, належно оцінивши наявні докази приходить до висновку, що клопотання підлягає до задоволення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 162-166 КПК України слідчий суддя,

УХВАЛИВ :

Задовольнити клопотання слідчого СВХорольського ВПГУНП вПолтавській області ОСОБА_3 про тимчасовийдоступ доречей тадокументів.

Надати дозвіл слідчим СВ Хорольського ВП ГУ НП в Полтавській області ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , начальнику СВ ОСОБА_7 , прокурорам Хорольського відділу Лубенської місцевої прокуратури Полтавської області ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 начальнику Хорольського відділу Лубенської місцевої прокуратури Полтавської області ОСОБА_11 на тимчасовий доступ до документів, тобто можливість ознайомитись з ними та вилучити їх оригінали (здійснити їх виїмку), а саме проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами:

1) 5324887000:00:016:0125; 2) 5324887001:01:001:0237;

3) 5324887001:01:001:0151; 4)5324887000:00:006:0039;

5) 5324887000:00:006:0037; 6) 5324885001:01:002:0041;

7) 5324885001:01:002:0023 8) 5324885000:00:034:0008;

9) 5324885001:01:001:0048 9) 5324885409:09:001:0010;

10)5324885409:09:002:0005 11) 5324885409:09:001:0067;

12) 5324885409:09:001:0066 13) 5324887000:00:016:0139;

14) 5324887000:00:016:0126 15) 5324887000:00:016:0138;

16) 5324887000:00:016:0135 16) 5324887003:03:001:0010;

17) 5324887000:00:016:0137 18) 5324887717:17:002:0006;

19) 5324885405:05:002:0024 20) 5324885405:05:002:0025;

21) 5324885405:05:002:0021 22) 5324885405:05:002:0006.

які зберігаються у ІНФОРМАЦІЯ_2 , розташованому за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 164 КПК України надати розпорядження особі, у володінні якої знаходяться вищезазначені речі і документи, про надання слідчим СВ Хорольського ВП ГУ НП в Полтавській області ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , начальнику СВ ОСОБА_7 , прокурорам Хорольського відділу Лубенської місцевої прокуратури Полтавської області ОСОБА_10 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , начальнику Хорольського відділу Лубенської місцевої прокуратури Полтавської області ОСОБА_11 можливість вилучити оригінали вищевказаних проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Строк дії ухвали - один місяць з дня винесення.

Ухвала слідчого судді про доступ до речей і документів, підлягає обов`язковому виконанню.

У випадку невиконання ухвали слідчого судді слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення та оскарженню не підлягає.

Оригінал ухвали. Перший примірник.

Слідчий суддя Хорольського районного

суду Полтавської області: ОСОБА_1

СудХорольський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення21.06.2019
Оприлюднено17.02.2023
Номер документу82550657
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —548/342/19

Ухвала від 07.04.2021

Кримінальне

Хорольський районний суд Полтавської області

Старокожко В. П.

Ухвала від 01.10.2020

Кримінальне

Хорольський районний суд Полтавської області

Старокожко В. П.

Ухвала від 25.03.2020

Кримінальне

Хорольський районний суд Полтавської області

Старокожко В. П.

Ухвала від 23.10.2019

Кримінальне

Хорольський районний суд Полтавської області

Старокожко В. П.

Ухвала від 23.10.2019

Кримінальне

Хорольський районний суд Полтавської області

Старокожко В. П.

Ухвала від 30.09.2019

Кримінальне

Хорольський районний суд Полтавської області

Старокожко В. П.

Ухвала від 23.08.2019

Кримінальне

Хорольський районний суд Полтавської області

Старокожко В. П.

Ухвала від 29.08.2019

Кримінальне

Хорольський районний суд Полтавської області

Старокожко В. П.

Ухвала від 23.08.2019

Кримінальне

Хорольський районний суд Полтавської області

Старокожко В. П.

Ухвала від 16.08.2019

Кримінальне

Хорольський районний суд Полтавської області

Старокожко В. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні