Справа № 190/332/19
Провадження №2/190/250/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 червня 2019 року м. П`ятихатки
Дніпропетровської області
П`ятихатський районний суд
Дніпропетровської області
в складі головуючого-судді Митошоп В.М.
за участі секретаря Пронської Т.В.
представника позивача Дрозд Р.Ю,
розглянувши в відкритому судовому засіданні в залі суду м. П`ятихатки цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до П`ятихатської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, третя особа Дніпропетровська обласна державна адміністрація, про визнання укладеною додаткову угоду до договору оренди землі водного фонду,-
встановив:
ОСОБА_1 , звернувся до суду з позовом до П`ятихатської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, про визнання укладеною додаткову угоду до договору оренди землі водного фонду.
В обгрунтування позову посилається на те, що на підставі розпорядження голови П`ятихатської РДА №202-р від 08.04.2003 року та №97-р від 22.03.2002 року між останніми та ним було укладено договір оренди землі водного фонду від 09.12.2002 року, розташованих на території Троїцької сільської ради, П`ятихатського району, Дніпропетровської області, загальною площею 42,51 га для рибогосподарських потреб. Терміном на 15 років. Протягом одного місяця після закінчення строку договору, ані станом на день звернення до суду з даним позовом, від орендодавця не надходило заперечень у поновленні договору оренди землі або вимог про звільнення та повернення відповідної земельної ділянки водного фонду. Таким чином договір оренди землі водного фонду від 09.12.2002 року є поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. Просить суд визнати укладеною додаткову угоду до договору оренди землі водного фонду від 09.02.2002 року укладеного між ним та П`ятихатською РДА Дніпропетровської області, зареєстрованого у Троїцькій сільській раді, про що в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис 20.01.2003 року, відповідно до якої поновлюється договір оренди та продовжується строк його дії на 15 років.
05.04.2019 року П`ятихатська районна державна адміністрація надала пояснення на позовну заяву, в яких вважають, що відсутні правові підстави для задоволення позову, посилаючись на те, що вказаний договір діяв до 09.12.2017 року, однак згідно розпорядження обласної державної адміністрації №Р-597/0/3-14 Про упорядкування деяких питань щодо надання у користування на умовах оренди водних об`єктів, розташованих на території області для поновлення договору оренди водного об`єкта та/або землі водного фонду, укладеного до 01.07.2013 року, особа має звернутися у строк, встановлений договором, але не пізніше ніж за місяць до закінчення його дії до орендодавця із відповідним клопотанням та проектом нового договору, правовстановлюючим документом, паспортом водного об`єкту, витягом про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, витягом із Державного земельного кадастру про земельну ділянку та погодженням з Дніпропетровським обласним управлінням водних ресурсів та територіальними органами Держземагенства у Дніпропетровській області Тобто договір оренди від 09.12.2002 року підлягав переукладенню, однак ОСОБА_1 було проігноровано вказані вимоги та не надано до РДА документів. Таким чином РДА не мала правових підстав поновити договір оренди землі водного фонду від 09.12.2002 року. (а.с.25-27)
07.05.2019 року від представника позивача надійшла відповідь на пояснення П`ятихатської РДА, в якому зазначено, що у телефонограмі зазначено, що направляється два примірника листів орендарям земель водного фонду для організації їх вручення з подальшим поверненням примірника райдержадміністрації з відміткою орендаря про отримання, однак відмітка про отримання листа ОСОБА_1 відсутня , тобто останній не був проінформований про наявність відповідного розпорядження, а отже не міг проігнорувати та не виконати вимоги розпорядженням, вважає, що договір оренди повинен бути поновлений шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди водного фонду від 09.12.2002 року. (а.с.51-53)
Ухвалою суду в якості третьої особи на стороні відповідача по справі залучена Дніпропетровська обласна державна адміністрація, сторона позивача заперечувала, щодо залучення останньої до участі в розгляді справи.
(а.с.66-67)
Позивач, ОСОБА_1 , будучи належним чином повідомленим про день та час розгляду справи, у судове засідання не з`явився, представник позивача в судовому засіданні позов підтримав в повному об`ємі.
Відповідач, П`ятихатська РДА Дніпропетровської області,та третя особа Дніпропетровська обласна державна адміністрація про розгляд справи повідомлені належним чином, своїх представників до суду не направили.
Дослідивши письмові матеріали справи судом встановлені такі факти та відповідні їм правовідносини.
Згідно копії договору оренди землі водного фонду, укладеного 09.12.2002 року між П`ятихатською РДА та ОСОБА_1 , в оренду передано землю водного фонду, яка знаходиться на території Троїцької сільської ради, П`ятихатського району, Дніпропетровської області, загальною площею 42,51 га., строком на 15 років, починаючи з дати його реєстрації. (а.с.8-11)
Згідно копії розпорядження П`ятихатської районної державної адміністрації Дніпропетровської області №97-р від 22.03.2002 року ОСОБА_1 надано строком на 15 років земельну ділянку водного фонду, яка розташована на території Троїцької сільської ради загальною площею 42,51 га. (а.с.12)
Згідно копії витягу з Державного земельного кадастру на земельну ділянку № НВ-1206486632018 від 14.08.2018 року земельна ділянка кадастровий номер НОМЕР_1 площею 42,51 га, відноситься до категорії земель водного фонду та є державною власністю. (а.с.15-17)
Згідно довідки Троїцької сільської ради П`ятихатського району, ОСОБА_1 орендує землі водного фонду, загальною площею 42,51 га розташовані на території сільської ради. (а.с.18)
Згідно копії листа П`ятихатської РДА на ім`я ОСОБА_1 . вих. №61-1478/0/363-15 від 27.04.2015 року, останньому повідомлено про розпорядження обласної державної адміністрації №Р-597/0/3-14 Про упорядкування деяких питань щодо надання у користування на умовах оренди водних об`єктів, розташованих на території області та повідомлено, що договір оренди землі водного фонду укладений 09.12.2002 року на земельну ділянку площею 42,51 га на території Троїцької сільської ради підлягає переукладенню відповідно до Типового договору оренди водних об`єктів, зазначено про необхідність подання відповідних документів до 01.06.2015 року. (а.с.28)
Згідно копії листа від 10.09.2018 року, ОСОБА_1 звернувся з клопотанням до П`ятихатської РДА з проектом додаткової угоди та просить підписати останніх вказану додаткову угоду на продовження терміну дії договору оренди землі водного фонду від 09.12.2002 року. (а.с.29-30)
Згідно копії відповіді П`ятихатської РДА на ім`я ОСОБА_1 . вих. №61-2630/0/363-18 від 24.09.2018 року, останньому роз`яснено порядок переукладення договорів водного фонду. (а.с.32-33)
Згідно копії телефонограми №55 від 27.04.2015 року, головам місцевих рад та сільських рад П`ятихатського району, доведено про наявність розпорядження обласної державної адміністрації №Р-597/0/3-14 Про упорядкування деяких питань щодо надання у користування на умовах оренди водних об`єктів, розташованих на території області та прохання роз`яснити орендарям, що їм необхідно переукласти договори оренди водних об`єктів та в термін до 01.06.2015 року надати до РДА документацію із землеустрою на земельну ділянку, проекти землеустрою щодо визначення меж водоохоронних зон та прибережних захисних смуг, паспорт водного об`єкта. (а.с.34) Згідно копії розпорядження Дніпропетровської обласної державної адміністрації №Р-597/0/3-14 від 03.11.2014 року Про упорядкування деяких питань щодо надання у користування на умовах оренди водних об`єктів, розташованих на території області перегляду підлягають всі діючі договори оренди водних об`єктів та/або земель водного фонду, укладені до 01.07.2013 року та зобов`язано провести роботу з суб`єктами господарювання, які використовують водні об`єкти на підставі укладених до 01.07.2013 року договорів оренди землі або договорів оренди водних об`єктів, щодо необхідності забезпечення комплексності використання складових водного об`єкта згідно з вимогами чинного законодавства шляхом переукладання договору оренди відповідно до Типового договору затвердженого постановою КМУ від 29.05.2013 року № 420. (а.с.36-37)
Згідно ст.14 Закону України Про аквакультуру рибогосподарський водний об`єкт для цілей аквакультури надається у користування на умовах оренди юридичній або фізичній особі відповідно до Водного кодексу України.
Водосховища (крім водосховищ комплексного призначення), ставки, озера та замкнені природні водойми надаються у користування на умовах оренди відповідно та у порядку, передбаченому статтею 51 Водного кодексу України, для рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, лікувальних, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт.
Водні об`єкти надаються у користування на земельних торгах (статті 135-139 Земельного кодексу України) у комплексі із земельною ділянкою, органами, що здійснюють розпорядження земельними ділянками під водою (водним простором), згідно з повноваженнями, визначеними Земельним кодексом України, відповідно до договору оренди, погодженого з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері водного господарства.
Типовий договір оренди водних об`єктів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 травня 2013 року № 420.
Згідно п. 45 Типового договору оренди водних об`єктів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 420 від 29.05.2013 року, невід`ємними частинами договору є: план або схема об`єкта оренди; кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) та інших прав третіх осіб у її використанні і встановлених земельних сервітутів; акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); акт приймання-передачі об`єкта оренди; проект відведення земельної ділянки;паспорт водного об`єкта, а у разі надання в оренду рибогосподарської технологічної водойми - паспорт та/або технічний проект рибогосподарської технологічної водойми
При перегляді чинних договорів оренди водних об`єктів, укладених до 1 липня 2013 року, приводячи їх у відповідність до Типового договору оренди водних об`єктів, у разі належного виконання орендарем договору оренди що переглядається, земельні торги не проводяться.
Суб`єкти аквакультури, які до 1 липня 2013 року використовували водні об`єкти на підставі договору оренди землі (без укладання договору оренди водного об`єкту), або на підставі договору оренди водного об`єкта (без укладення договору оренди землі), повинні забезпечити комплексність використання складових водного об`єкта шляхом укладення додаткових угод до діючих договорів відповідно до закону.
Методика визначення розміру плати за надані в оренду водні об`єкти затверджена наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 28 травня 2013 року № 236 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.06.2013 року за № 986/23518.
Надання водних об`єктів у користування на умовах оренди здійснюється за наявності паспорта водного об`єкта.
Порядок розроблення паспорта водного об`єкта затверджено наказом Міністерства екології та природних ресурсів від 18 березня 2013 року № 99 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18.05.2013 року за № 775/23307.
Паспорт водного об`єкта підлягає перегляду кожні 5 років та у разі змін технічних параметрів водного об`єкта і гідротехнічних споруд, зміни гідрологічного режиму річки (водотоку) - і відповідному коригуванню.
Коригування паспорта водного об`єкта здійснюється відповідно до Порядку його розроблення.
Паспорт водного об`єкта погоджується з Державним агентством водних ресурсів України.
Сплата орендної плати за водний об`єкт не звільняє від орендної плати за земельну ділянку під цим об`єктом.
Згідно ст. 122 ЗК України, ст.17-2 ВК України - орендодавцями водних об`єктів, що надаються у користування на умовах оренди у межах населених пунктів, є органи місцевого самоврядування, за межами населених пунктів - обласна державна адміністрація.
Підставою для укладання договору оренди водного об`єкта є розпорядчий документ орендодавця, який видається за наявності проекту відведення земельної ділянки і паспорта водного об`єкта, відповідно до заяви зацікавленої особи. Орендар (зацікавлена особа) може бути визначений на конкурентних засадах, або без участі у земельних торгах (відповідно до частини другої статті 134 Земельного кодексу України).
Викладене свідчить, що внесеними змінами до ЗК України та ВК України районні державні адміністрації не наділені повноваженнями щодо передачі в оренду водного об`єкту, а такими повноваженнями згідно ст. 122 ЗК України та ст. 17-2 ВК України наділена обласна державна адміністрація, внаслідок чого в задоволені позову слід відмовити.
Згідно ст. 141 ЦПК України у разі відмови у задоволені позовних вимог, судовий збір покладається на позивача.
Керуючись ст.ст.12,80,81,263-265 ЦПК України, суд,-
вирішив:
В задоволенні позову ОСОБА_1 до П`ятихатської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, третя особа Дніпропетровська обласна державна адміністрація про визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі водного фонду від 09.12.2002 року укладеного між ОСОБА_1 та П`ятихатською РДА Дніпропетровської області, зареєстрованого у Троїцькій сільській раді, П`ятихатського району, Дніпропетровської області 20.03.2003 року, відповідно до якої поновлюється договір оренди та продовжується його строк дії на 15 років - відмовити.
На рішення суду може бути подана апеляційна скарга до Дніпровського апеляційного суду через П`ятихатський районний протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення.
Головуючий суддя
Суд | П'ятихатський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2019 |
Оприлюднено | 25.06.2019 |
Номер документу | 82576039 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
П'ятихатський районний суд Дніпропетровської області
Митошоп В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні