Постанова
від 20.06.2019 по справі 820/4856/17
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2019 р. Справа № 820/4856/17 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Ральченка І.М.

суддів: Катунова В.В. , Бершова Г.Є.

за участю секретаря судового засідання Патової Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації Харківської області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.01.2019 (суддя Волошин Д.А., повний текст складено 23.01.19, по справі № 820/4856/17

за позовом Громадської організації "ГРІНДА ІНТЕРНЕШНЛ"

до Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації Харківської області

про визнання незаконними рішень, протоколу та дій,

ВСТАНОВИВ:

Громадська організація "ГРІНДА ІНТЕРНЕШНЛ" звернулась до суду із позовом, у якому просила визнати завідомо незаконним рішення, прийняте на засіданні Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації, оформлене Протоколом № 8 від 16.03.2017 року щодо депопуляції диких свиней на території Національного природного парку "Гомільшанські ліси" Зміївського району Харківської області; визнати протиправним та скасувати п.п. 3, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 Протоколу засідання Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації № 8 від 16.03.2017 року; визнати протиправними дії щодо виконання рішення Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації щодо повної депопуляції диких свиней на території Національного природного парку "Гомільшанські ліси" прийняті на засіданні 16.03.2017 року.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 15.01.2019 року адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано п.п. 3, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 Протоколу засідання Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації № 8 від 16.03.2017 року.

Визнано протиправними дії щодо виконання рішення Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації щодо повної депопуляції диких свиней на території Національного природного парку "Гомільшанські ліси" прийняті на засіданні 16.03.2017 року.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.

Державна надзвичайна протиепізоотична комісія при Зміївській районній державній адміністрації, не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, подала апеляційну скаргу, в якій просила скасувати рішення суду з мотивів порушення судом норм матеріального та процесуального права та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову.

В обґрунтування вимог зазначила, що оскаржуване рішення Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївський районній державній адміністрації прийнято на підставі Інструкції щодо профілактики та боротьби з африканською чумою свиней, затвердженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 05.03.2014 № 81. Повідомлено, що африканська чума свиней є висококонтагіозною вірусною хворобою, з високою летальністю свиней, що призводить до значних економічних збитків, а також відсутності засобів імунопрофілактики хвороби, основним методом боротьби з африканською чумою свиней є повне знищення з подальшим спаленням їх трупів. Та в силу п. 7.5 Інструкції в епізоотичному осередку вилучають всіх свиней, вилучених тварин піддають умертвінню та спалюють на площадках, спеціально відведених для цього в межах епізоотичного вогнища.

Представник відповідача у судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав, просив її задовольнити, скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позову.

Представники позивача у судовому засіданні заперечували проти вимог апеляційної скарги, вважали рішення суду першої інстанції таким, що не підлягає скасуванню.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, вислухавши учасників судового засідання, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши докази по справі, вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судовим розглядом, на засіданні Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївський районній державній адміністрації прийнято рішення, оформлене протоколом № 8 від 16.03.2017 року, відповідно до якого керуючись ст. 48 Закону України Про ветеринарну медицину , Планом дій при виникненні захворювання свиней на африканську чуму свиней незалежно від типу ведення господарювання та форм власності , затвердженим наказом Головного держветінспектора України від 19.07.2013 року № 100, Інструкцією щодо профілактики та боротьби з африканською чумою свиней , затвердженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 05 березня 2014 року № 81, з метою недопущення подальшого розповсюдження на території Зміївського району Харківської області африканської чуми свиней, комісія вирішила, зокрема:

п.3. визначити зоною захисту всю територію Національного природного парку Гомільшанські ліси Зміївського району Харківської області загальною площею 14,314 тис.га;

п.5. затвердити План організаційних, ветеринарно-санітарних та господарських заходів щодо ліквідації вогнища африканської чуми свиней в Національному природному парку Гомільшанські ліси Зміївського району Харківської області та не допущення розповсюдження захворювання на території Зміївського району ;

п.8. створити робочі групи з метою обліку диких свиней, проведення обстеження лісових масивів НПП Гомільшанські ліси на предмет виявлення загиблих або підозрілих у захворюванні диких кабанів та проведення депопуляції диких кабанів на території НПП Гомільшанські ліси ;

п.9. провести повну депопуляцію диких свиней на території НПП Гомільшанські ліси . Туші добутих диких кабанів знищувати шляхом спалювання;

п.10. розробити графіки та маршрути депопуляції диких кабанів, які погодити з керівниками мисливських угідь Зміївського, Первомайського та Балаклійського районів, управлінь Держпродспоживслужби Балаклійського та Первомайського районів та затвердити у голови Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївський районній державній адміністрації. Повідомити голів Державних надзвичайних протиепізоотичних комісій при Балаклійській та Первомайській райдержадміністраціях про терміни проведення відстрілу диких кабанів з метою їх депопуляції на території НПП Гомільшанські ліси ;

п.11. під час проведення заходів з депопуляції диких кабанів не допускати бракон`єрського відстрілу диких кабанів на території НПП Гомільшанські ліси та прилеглих до парку мисливських угідь Зміївського району;

п.12. обладнати кормові майданчики з метою забезпечення концентрації дикого кабана для подальшої його депопуляції;

п.13. визначити найбільш ймовірні шляхи міграції диких кабанів з метою їх перекриття шляхом виставлення додаткових робочих груп з депопуляції диких кабанів;

п.14. визначити місце для проведення знищення (спалювання) добутих диких кабанів під час проведення заходів з депопуляції та в разі виявлення загиблих диких кабанів на території НПП Гомільшанські ліси .

На виконання рішення, прийнятого на засіданні Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації, оформленого Протоколом № 8 від 16.03.2017 року, щодо депопуляції диких свиней на території Національного природного парку "Гомільшанські ліси" Зміївського району Харківської області, на території НПП Гомільшанські ліси були проведені заходи з депопуляції диких свиней, в ході яких 24.03.2017 року були знищені два кабани.

Не погоджуючись із таким рішенням та діями Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації позивач звернувся до суду із відповідним адміністративним позовом.

Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що Державна надзвичайна протиепізоотична комісія при Зміївській районній державній адміністрації при прийнятті оскаржуваного рішення, оформленого протоколом № 8 від 16.03.2017 року, щодо депопуляції диких свиней, діяла не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені чинним законодавством України та Інструкцією, затвердженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 05.03.2014 року № 81.

Колегія суддів частково погоджується із таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Статтею 50 Конституції України визначено, що кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Кожному гарантується право вільного доступу до інформації про стан довкілля, про якість харчових продуктів і предметів побуту, а також право на її поширення. Така інформація ніким не може бути засекречена.

Статтею 3 Закону України Про ветеринарну медицину визначено основні завдання держави в галузі ветеринарної медицини, зокрема:

- зменшення або усунення ризиків виникнення зоонозів та захворювання населення;

- охорона території України від проникнення хвороб тварин з території інших держав або карантинних зон;

- захист тварин та населення від збудників та хвороб тварин шляхом здійснення профілактичних, діагностичних та лікувальних заходів;

- здійснення заходів унеможливлення перенесення хвороб тварин через товари, засоби догляду за тваринами і супутні об`єкти;

- встановлення ефективних та дієвих засобів виявлення, локалізації, контролю і за можливості - ліквідації ендемічних хвороб тварин та ліквідації екзотичних хвороб тварин, занесених на територію України;

- забезпечення надійних та ефективних заходів ліквідації спалахів хвороб тварин з метою зменшення втрат тварин, а в разі зоонозів - зменшення ризику для людей.

Згідно зі ст. 2 Закону України Про ветеринарну медицину Державний департамент ветеринарної медицини з державною інспекцією ветеринарної медицини (далі - Департамент) - орган державного управління, що здійснює функції адміністрації ветеринарної медицини України.

Статтею 2 Закону України Про ветеринарну медицину визначено, що особливо небезпечні хвороби, що входять до списку МЕБ, - заразні хвороби тварин, що можуть швидко поширюватися у значних масштабах незалежно від державних кордонів, які можуть мати значні соціально-економічні наслідки або становити загрозу для здоров`я людини чи тварини і суттєво вплинути на міжнародну торгівлю тваринами та продуктами тваринного походження.

Відповідно до ст. 33 Закону України Про ветеринарну медицину список хвороб, що підлягають повідомленню, затверджується Департаментом та включає, зокрема, всі особливо небезпечні хвороби, занесені до списку МЕБ.

Відповідно до ст. 43 Закону України Про ветеринарну медицину якщо є підозра спалаху особливо небезпечних хвороб, занесених до списку МЕБ, державний ветеринарний інспектор, який здійснює нагляд за тваринами, що захворіли або щодо яких є підозра на захворювання, здійснює відбір патологічного матеріалу згідно з процедурами, визначеними у відповідних правилах, і направляє його до уповноваженої лабораторії для проведення необхідних діагностичних досліджень.

Так, до Зміївської районної державної лікарні ветеринарної медицини надійшло повідомлення від директора НПП Гомільшанські ліси про виявлення співробітниками НПП Гомільшанські ліси чотирьох голів загиблих диких свиней при патрулюванні лісового масиву Коропівського природоохоронного відділення в кв.28 вид 6 в заповідній зоні парку.

За результатами досліджень Регіональної державної лабораторії державної ветеринарної медицини у матеріалі від 4 трупів диких свиней, виявлених на території НПП Гомільшанські ліси , виявлено ДНК вірус африканської чуми свиней.

Згідно з ч. 2 Закону України Про ветеринарну медицину у разі підтвердження особливо небезпечної хвороби, занесеної до списку МЕБ, Державна надзвичайна протиепізоотична комісія при Кабінеті Міністрів України або відповідні місцеві державні надзвичайні протиепізоотичні комісії, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування визначають кордони інфікованої та буферної зон, а за необхідності - і зони спостереження.

Типовим положенням про Державну надзвичайну протиепізоотичну комісію при районній державній адміністрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2007 року № 1350, визначено, що Державна надзвичайна протиепізоотична комісія при райдержадміністрації (далі - Комісія) є постійно діючим органом при райдержадміністрації, який здійснює на території району оперативний контроль, керівництво і координацію діяльності органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій, фізичних осіб щодо запобігання спалахам особливо небезпечних хвороб, що входять до списку Міжнародного епізоотичного бюро (далі - заразні хвороби), і масовим отруєнням тварин та їх ліквідації.

До основних завдань Комісії, крім іншого, віднесено здійснення контролю через орган виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, а також керівників і спеціалістів підприємств, установ і організацій за: проведенням заходів щодо профілактики заразних хвороб тварин (ящур, чума, хвороба Ньюкасла, сибірка, сказ, туберкульоз, лейкоз тощо), хвороб, спільних для людей і тварин, та масових отруєнь тварин.

Комісія відповідно до покладених на неї завдань: вживає оперативних заходів для локалізації та ліквідації спалахів заразних хвороб тварин; координує діяльність підприємств, установ і організацій району з питань проведення протиепізоотичних заходів; запроваджує карантинно-обмежувальні заходи або карантин у місці виникнення і розповсюдження заразних хвороб тварин; визначає кордони інфікованої та буферної зон, зони спостереження. У разі спалаху заразних хвороб тварин розміщує у засобах масової інформації повідомлення про кордони інфікованої та буферної зон, зони спостереження і за необхідності про проведені в кожній з цих зон ветеринарно-санітарні заходи.

Відповідно до п. 5 зазначеного Типового положення Комісія має право, зокрема, вирішувати питання про забій і знищення тварин, птиці у разі виявлення заразних хвороб, а також про вилучення з обігу, знезараження, переробку або інше використання продуктів і сировини тваринного та рослинного походження, визнаних не придатними для використання.

Також, ч. 3 ст. 43 Закону України Про ветеринарну медицину визначено, що Державна надзвичайна протиепізоотична комісія при Кабінеті Міністрів України або відповідні місцеві державні надзвичайні протиепізоотичні комісії приймають рішення про вжиття одного або декількох заходів, визначених відповідним планом дій за надзвичайних обставин або зводом правил, а у разі їх відсутності приймають рішення про вжиття одного або декількох заходів, зазначених у статті 44 цього Закону, відповідно до характеру особливо небезпечних хвороб, занесених до списку МЕБ, та рівня ризику в інфікованій і буферній зонах та зоні спостереження.

Порядок проведення профілактичних заходів щодо недопущення захворювання свиней на африканську чуму свиней (далі - АЧС), ветеринарно-санітарних заходів у випадках прояву хвороби серед свиней у господарствах різних форм власності, у тому числі приватному секторі, дикій фауні та оздоровлення їх від АЧС, поводження з продукцією свинарства, одержаною в неблагополучних господарствах щодо АЧС, та є обов`язковою для виконання господарствами незалежно від форми власності і підпорядкування, фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, громадянами, спеціалістами ветеринарної медицини, органами місцевого самоврядування, визначений Інструкцією щодо профілактики та боротьби з африканською чумою свиней, затвердженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 05.03.2014 року № 81.

Відповідно до п. 1 Інструкції № 81 африканська чума свиней (Pestis africana suum, хвороба Монтгомері) (далі - АЧС) - висококонтагіозна вірусна хвороба, яка перебігає гостро, підгостро, хронічно безсимптомно й характеризується лихоманкою, геморагічним діатезом, ціанозом шкіри, некродистрофічними змінами паренхіматозних органів і високою летальністю, що призводить до значних економічних збитків.

Пунктом 7.1. Інструкції № 81 передбачено, що після одержання інформації про встановлення діагнозу на АЧС ДНПК приймає рішення про оголошення господарства, мисливського господарства, населеного пункту, району або декількох районів (залежно від епізоотичної ситуації) неблагополучними щодо АЧС і встановлення в них карантину, визначає межі епізоотичного осередку, зон захисту і нагляду та організовує проведення в них протиепізоотичних заходів.

З метою здійснення оперативного контролю, керівництва та координації діяльності органів виконавчої влади, державних служб, підприємств, установ, організацій щодо недопущення поширення збудника африканської чуми свиней (АЧС) на території України Державною надзвичайною протиепізоотичною комісією при Кабінеті Міністрів України прийнято рішення, оформлене протоколом засідання від 17.07.2015 року № 2, за наслідками розгляду інформації про заходи, що вживаються в Україні для ліквідації, локалізації та недопущення розповсюдження збудника АЧС, зокрема в Чернігівській, Київській, Житомирській та Рівненській областях, обговорено питання, які потребують вирішення, зокрема: - проведення депопуляції диких кабанів в неблагополучних щодо АЧС областях та областях загрозливої зони, у тому числі в зоні відчуження.

Крім того, рішенням Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Кабінеті Міністрів України, оформленого протоколом від 31.07.2015 року № 3, визначено забезпечити депопуляцію диких кабанів в неблагополучних щодо АЧС областях та областях загрозливої зони, у тому числі в зоні відчуження.

В подальшому, Державною надзвичайною протиепізоотичною комісією при Кабінеті Міністрів України у відповідних рішеннях, визначаючи методи боротьби зі збудником хвороби у дикій фауні, вказувалось на проведення депопуляції диких кабанів в неблагополучних щодо АЧС областях.

Слід вказати, що в силу п. 8 ст. 41 Закону України Про ветеринарну медицину рішення Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Кабінеті Міністрів України та місцевих державних надзвичайних протиепізоотичних комісій є обов`язковими для виконання центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та власниками товарів.

На підставі викладеного, колегія суддів доходить висновку про відповідність п.п. 3, 5, 8, 10, 11, 12, 13, 14 Протоколу засідання Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації № 8 від 16.03.2017 року положенням Інструкції щодо профілактики та боротьби з африканською чумою свиней, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 05.03.2014 року № 81, Закону України Про ветеринарну медицину , та переліку встановленим ними ветеринарно-санітарним заходам, які застосовуються під час карантину тварин.

У той же час, колегія суддів досліджуючи правомірність п. 9 Протоколу засідання Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації № 8 від 16.03.2017 року, вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно з п. 7.4. Інструкції № 81, державна надзвичайна протиепізоотична комісія (далі - ДНПК) визначає межі епізоотичного осередку АЧС з визначенням двох територіальних зон - захисної та зони нагляду. Епізоотичний осередок - місце прояву захворювання (господарство, населений пункт, мисливські господарства) із загрозою поширення хвороби.

Згідно з п. 7.5. Інструкції № 81, серед заходів в епізоотичному осередку визначено, зокрема, вилучення всіх свиней та отриманої від них продукції; умертвіння вилучених тварин в найкоротший строк під постійним наглядом та таким способом, який гарантує недопущення розповсюдження вірусу АЧС під час транспортування та забою.

Так, оскаржуваним рішенням відповідача, оформленим Протоколом № 8 від 16.03.2017 року, п. 2, 3, 4 визначено епізоотичним осередком заповідну зону НПП Гомільшанські ліси загальною площею 3,377 тис.га, зоною захисту всю територію НПП Гомільшанські ліси загальною площею 14,314 тис.га, зоною нагляду визначено радіус 20 км від епізоотичного осередку, до складу якого входять населені пункти Зміївського району, Балаклійського району та Первомайського району.

Як визначено п. 7.5. Інструкції № 81, вилучення всіх свиней та подальше їх умертвіння, як захід боротьби з вірусом АЧС, встановлений виключно для епізоотичного осередку, а саме зони НПП Гомільшанські ліси загальною площею 3,377 тис.га.

У той же час, п. 9 Протоколу передбачено провести повну депопуляцію диких свиней на території НПП Гомільшанські ліси , що не відповідає приписам Інструкції № 81, з огляду на що колегія суддів погоджується із висновками суду першої інстанції про протиправність оскаржуваного рішення в цій частині та необхідність його скасування.

Стосовно позовних вимог щодо визнання протиправними дій по виконанню рішення Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації щодо повної депопуляції диких свиней на території Національного природного парку "Гомільшанські ліси" прийняті на засіданні 16.03.2017 року, колегія суддів зазначає наступне.

Стаття 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір. При цьому, публічно-правовий спір - спір, у якому, зокрема, хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

Фактично позивач оскаржує дії Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації щодо безпосереднього проведення депопуляції диких свиней.

Колегія суддів звертає увагу, що спір набуває ознак публічно-правового за умов не лише наявності серед суб`єктів спору публічного органу чи посадової особи, а й здійснення ним (ними) у цих відносинах владних управлінських функцій.

Для цілей і завдань адміністративного судочинства владну управлінську функцію необхідно розуміти як діяльність усіх суб`єктів владних повноважень з виконання покладених на них Конституцією чи законами України завдань.

Втім, суть оскаржуваних позивачем дій полягає у проведенні відстрілу (знищення) диких кабанів 24.03.2017 року, та подальшому переміщенні та знищенні трупів тварин, що з урахуванням положень ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України не можна розцінити як здійснення владно-управлінських функцій, оскільки такі дії є технічними та направлені на безпосереднє виконання прийнятого суб`єктом владних повноважень рішення.

Крім того, пунктами 5, 8 оскаржуваного рішення передбачено затвердження Плану організаційних, ветеринарно-санітарних та господарських заходів щодо ліквідації вогнища африканської чуми свиней в Національному природному парку Гомільшанські ліси Зміївського району Харківської області та не допущення розповсюдження захворювання на території Зміївського району ; створення робочих груп з метою обліку диких свиней, проведення обстеження лісових масивів НПП Гомільшанські ліси на предмет виявлення загиблих або підозрілих у захворюванні диких кабанів та проведення депопуляції диких кабанів на території НПП Гомільшанські ліси .

У виконання п. 7 Протоколу наказом в.о.начальника Управління Держпродспоживслужби в Зміївському районі Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області створена група експертів для вивчення епізоотичної ситуації та визначення межі інфікованої зони.

Наказом директора НПП Гомільшанські ліси від 22.03.2017 року № 28 дозволено допуск на територію парку 4-м робочим групам з проведення депопуляції диких кабанів.

За результатами проведеного відстрілу диких кабанів на території НПП "Гомільшанські ліси" робочою групою у складі в.о. начальника Управління Держпродспоживслужби в Зміївському районі Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області, представників Зміївського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Харківській області, представника НПП "Гомільшанські ліси", представників ДП Зміївське лісове господарство , мисливців складені акти від 24.03.2017 року відстрілу диких кабанів на території НПП "Гомільшанські ліси", акт знищення (спалювання) диких кабанів відстріляних на території НПП "Гомільшанські ліси".

В подальшому, 07.04.2017 року Державною надзвичайною протиепізоотичною комісією при Зміївській районній державній адміністрації прийнято рішення щодо призупинення заходів з депопуляції та зменшення чисельності дикого кабана в осередку АЧС на території НПП "Гомільшанські ліси" передбачені протоколами від 16.03.2017 року № 8 та від 22.03.2017 року.

На підставі викладеного, колегія суддів зазначає, що судовим розглядом не встановлено виконання оскаржуваних позивачем дії саме відповідачем - Державною надзвичайною протиепізоотичною комісією при Зміївській районній державній адміністрації, оскільки останньою лише прийнято рішення щодо створення відповідних робочих груп з проведення депопуляції диких кабанів, що були безпосередніми виконавцями п. 9 Протоколу засідання № 8 від 16.03.2017 року.

Таким чином, враховуючи викладене, колегія суддів доходить висновку про необґрунтованість позовних вимог в цій частині, з огляду на що рішення суду першої інстанції щодо цих позовних вимог з помилковим та підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3)невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Отже, переглянувши рішення суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції неповно з`ясував обставини, що мають значення для справи та неправильно застосував норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а тому оскаржуване рішення підлягає скасуванню в частині задоволених позовних вимог щодо скасування п.п. 3, 5, 8, 10, 11, 12, 13, 14 Протоколу засідання Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації № 8 від 16.03.2017 року, визнання протиправними дій щодо виконання рішення Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації щодо повної депопуляції диких свиней на території Національного природного парку "Гомільшанські ліси" прийняті на засіданні 16.03.2017 року, з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 245, 246, 250, 315, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації Харківської області - задовольнити частково

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.01.2019 по справі № 820/4856/17 в частині визнання протиправним та скасування пп. 3, 5, 8, 10, 11, 12, 13, 14 Протоколу засідання Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Зміївській районній державній адміністрації Харківської області № 8 від 16.03.2017 року.

Прийняти в цій частині нове рішення, яким у задоволенні зазначеної частини позовних вимог Громадської організації "ГРІНДА ІНТЕРНЕШНЛ" - відмовити.

В іншій частині рішення Харківського окружного адміністративного суду від 15.01.2019 року по справі № 820/4856/17 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя І.М. Ральченко Судді В.В. Катунов Г.Є. Бершов Постанова складена в повному обсязі 25.06.19.

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2019
Оприлюднено27.06.2019
Номер документу82651987
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/4856/17

Постанова від 19.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 17.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 30.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 23.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 20.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні