П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 червня 2019 р.м.ОдесаСправа № 420/5150/18 Головуючий в 1 інстанції: Іванов Е. А.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача Стас Л.В.
суддів: Турецької І.О., Шеметенко Л.П.,
розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 29 січня 2019 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Енергостройтрейд до Державної фіскальної служби України, Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Державної фіскальної служби України, за участі третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Публічного акціонерного товариства Укрзалізниця в особі регіональної філії Одеська залізниця , про скасування рішення про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №9 від 14.12.2017 року до податкової накладної №4 від 14.12.2017 року, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач - ТОВ Енергостройтрейд звернувся з позовом до Державної фіскальної служби України, Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Державної фіскальної служби України, в якому просив:
- скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ДФС України, №615086/39041903 від 20.03.2018 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №9 від 14.12.2017 року до податкової накладної №4 від 14.12.2017 року.
В обґрунтування позову послався на те, що 19.10.2017 року було укладено договір поставки ОД/НХ-17-1313-НЮ між ТОВ Енергостройтрейд та ПАТ Укрзалізниця в особі регіональної філії Одеська залізниця на поставку шин. Поставка товару за видатковою накладною №60 від 26.12.2017 року планувалась бути здійсненою раніше, - про що зареєстровано податкову накладну №4 від 14.12.2017 року; проте через проблеми із поставкою дату поставки було скориговано. Про вказані обставини було складено розрахунок коригування №9 від 14.12.2017 року на суму 105043,20 грн. з ПДВ (розмір ПДВ - 17507,20 грн.), де зазначено що товар (в повному обсязі), зазначений в податковій накладній №4 від 14.12.2017 року вказано як помилково виписаний . Квитанція №1 за податковою накладною №4 від 14.12.2017 року була отримана 19.12.2017 року, за розрахунком коригування №9 від 14.12.2017 року - було отримано лише повідомлення про зупинення реєстрації від 28.12.2017 року. Вказані документи було відправлено в день формування до серверів ДФС та отримано квитанції №1 (про прийняття документу) - реєстраційні номери документів до ПН №4-№9271998685 від 19.12.2017 року та РК №9 №9280762587 від 14.12.2017 року. 26.12.2017 року було зареєстровано податкову накладну №14 від 26.12.2017 року (на той самий обсяг поставки) та отримано квитанцію №1 - №9292928519 від 12.01.2018 року. Проте 28.12.2017 року реєстрацію РК №9280762587 від 14.12.2017 року було зупинено. Державна фіскальна служба України відмовилась реєструвати коригування розрахунку №9 від 14.12.2017 року до податкової накладної №4 від 14.12.2017 року. Підставою для зупинення реєстрації податкових накладних стало те, що вони відповідають вимогам п.п.3 п.6 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Позивач в електронному вигляді через засоби електронного зв`язку направив повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по зупиненому розрахунку, пояснення та копії документів, перелік яких відповідав вичерпаному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію. Позивачем було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення господарських операцій по вищевказаним податковим накладним. Також позивачем було надіслано до податкового органу відомості про обставини реєстрації податкових накладних та обставини виконання поставки та договору в цілому. Проте 20.03.2018 року було отримано рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №615086/39041903 від 20.03.2018 року, якою було відмовлено в реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 29 січня 2019 року позов ТОВ Енергостройтрейд - задоволено.
Скасовано рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ДФС України №615086/39041903 від 20.03.2018 року.
Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №9 від 14.12.2017 року до податкової накладної №4 від 14.12.2017 року.
В апеляційній скарзі Державна фіскальна служба України, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, не повне з`ясування обставин, які мають значення для справи, просить скасувати рішення Одеського окружного адміністративного суду від 29.01.2019 року та ухвалити постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги апелянт зазначив про дотримання ним, при прийнятті оскаржуваного рішення від 20 березня 2018 року № 615086/39041903, вимог п.п. 201.16.1, 201.16.2, 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України, приписів Критеріїв оцінки ступені ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України № 567 від 13.06.2017 року та Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 566 від 13.06.2017 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 року за № 752/30620, Постанови КМУ М№ 190 від 29.03.2017 року Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації , яка була чинна на час прийняття оскаржуваного рішення.
Позивач - ТОВ Енергостройтрейд та третя особа без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ПАТ Укрзалізниця в особі регіональної філії Одеська залізниця своїм процесуальним правом подання відзиву на апеляційну скаргу не скористалися.
Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 19.10.2017 року було укладено договір поставки ОД/НХ-17-1313-НЮ між ТОВ Енергостройтрейд (постачальник) та ПАТ Укрзалізниця в особі регіональної філії Одеська залізниця (покупець) на поставку шин (т. 1 а.с. 14-25).
На виконання договору було здійснено 6 поставок за видатковими накладними №49 від 07.10.2017 року (т. 1 а.с. 26-32), №50 від 07.10.2017 року (т. 1 а.с. 33-38), №55 від 06.12.2017 року (т. 1 а.с. 39-46), №60 від 26.12.2017 року (т. 1 а.с. 47-52), №65 від 22.12.2017 року (т. 1 а.с. 53-58), №70 від 28.12.2017 року (т. 1 а.с. 59-65) за якими виконано договір в повному обсязі (т. 1 а.с. 70, 177-179).
Відповідно до пояснень позивача, за видатковою накладною №60 від 26.12.2017 року планувалось здійснити раніше, - про що було зареєстровано податкову накладну №4 від 14.12.2017 року (т. 1 а.с. 64-66), але, через проблеми із поставкою, дату поставки було скориговано.
Про вказані обставини було складено розрахунок коригування №9 від 14.12.2017 року на суму 105043,20 грн. з ПДВ (розмір ПДВ - 17507,20 грн.), в якому зазначено, що товар (в повному обсязі), зазначений в податковій накладній №4 від 14.12.2017 року вказано як помилково виписаний (т. 1 а.с. 67-68).
Квитанція №1 за податковою накладною №4 від 14.12.2017 року була отримана 19.12.2017 року (т. 1 а.с. 66), за розрахунком коригування №9 від 14.12.2017 року - було отримано лише повідомлення про зупинення реєстрації від 28.12.2017 року (т. 1 а.с. 69).
Вказані документи відправлено в день формування до серверів ДФС та отримано квитанції №1 (про прийняття документу) - реєстраційні номери документів до ПН №4-№9271998685 від 19.12.2017 року та РК №9 №9280762587 від 14.12.2017 року.
26.12.2017 року зареєстровано податкову накладну №14 від 26.12.2017 року (на той самий обсяг поставки) та отримано квитанцію №1 - №9292928519 від 12.01.2018 року (т. 1 а.с. 155, 156-157, 158-159, 160).
28.12.2017 року реєстрацію РК №9280762587 від 14.12.2017 року було зупинено (т. 1 а.с. 69, 203).
Підставою для зупинення реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної стало те, що РК відповідають вимогам п.п.3 п.6 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
16.03.2018 року позивачем було надіслано до ДПІ відомості про обставини реєстрації податкових накладних та обставини виконання поставки та договору в цілому, направив повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по зупиненому розрахунку, пояснення та копії документів, перелік яких відповідав вичерпаному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію (т. 1 а.с. 120, 223-224).
20.03.2018 року було отримано рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №615086/39041903 від 20.03.2018 року, якою відмовлено реєстрації розрахунку коригування №9 від 14.12.2017 року до ПН №4-№9271998685 від 19.12.2017 року (т. 1 а.с. 12).
Підставою для відмови в реєстрації зазначено, надання платником копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію розрахунку коригування. Проте, в рішенні, не зазначено які саме документи складені з порушеннями чи не є достатніми.
Віршуючи спір, суд першої інстанції виходив з того, що рішення податкового органу не відповідає критеріям п. 3 ч. 2 ст. 2 КАС України оскільки є необґрунтованим, внаслідок того, що є незрозумілим з яких підстав позивачу відмовлено у реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної: якщо копії документів складені з порушенням законодавства, то необхідно вказати конкретно, яку саме норму права порушив позивач, якщо недостатньо документів ДФС для прийняття позитивного рішення та реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, то необхідно зазначити, які саме документи позивач не додав.
Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України (тут та далі в редакції чинній на час подання податкової накладної на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Якщо надіслані податкові накладні /розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 201.16. ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Згідно з п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п.п. 201.16.2. п. 201.16 ст. 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній /розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Згідно з п.п. 201.16.3. п. 201. 16 ст. 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про:
реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 р. за № 753/30621, чинним на час виникнення спірних правовідносин, затверджені Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Відповідно до п. 6 зазначеного Критерію моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД , які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;
3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).
Відповідно до п. 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (чинного на час виникнення спірних правовідносин) у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п. 2 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Відповідно до Постанови КМУ № 190 від 29.03.2017 р. Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладених або про відмову в такій реєстрації (чинній на час виникнення спірних правовідносин) підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Матеріалами справи підтверджено та доводами апеляційної скарги не спростовано, надання позивачем до ДФС України всіх наявних у позивача документів, на електрону адресу апелянта, які цілком відповідають вимогам викладеним у Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. ДФС України прийняла рішення, яким відмовила позивачу у реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДВС рішення про реєстрацію податкової накладної.
Колегія суддів зазначає, що в оскарженому рішенні про відмову у реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (т. а.с. 12) податковий орган не зазначив які саме документи, надані позивачем, складені з порушенням законодавства, не зазначив норми матеріального права яким не відповідають додатково подані документи, та не зазначив які саме документи мають бути надані але не додані позивачем, внаслідок чого відсутні підстави для прийняття рішення про реєстрацію розрахунку коригування до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Зазначення в рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових підстави для прийняття такого рішення без зазначенні обставин, якими ця підстава підтверджується, дає суду можливість дійти висновку щодо недоведеності податковим органом наявності обставин, які мають значення для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема такої підстави як надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДВС рішення про реєстрацію податкової накладної.
Всупереч приписів ч. 1 ст. 72, ч. 1 ст. 73, ч. 1 ст. 76, ч. 2 ст. 77 КАС України, апелянт - суб`єкт владних повноважень не довів правомірності свого рішення.
Доводи апеляційної скарги не містять належних та обґрунтованих міркувань, які б спростовували висновки суду першої інстанції. У ній також не наведено інших міркувань, які б не були предметом перевірки суду та щодо яких не наведено мотивів відхилення наведеного аргументу.
Відповідно до ст. 242 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія суддів визнає, що суд першої інстанції не допустив неправильного застосування норм матеріального права чи порушень норм процесуального права при ухваленні судового рішення, внаслідок чого апеляційна скарга податкового органу залишається без задоволення, а рішення суду - без змін.
Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 29 січня 2019 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Енергостройтрейд до Державної фіскальної служби України, Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Державної фіскальної служби України, за участі третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Публічного акціонерного товариства Укрзалізниця в особі регіональної філії Одеська залізниця , про скасування рішення про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №9 від 14.12.2017 року до податкової накладної №4 від 14.12.2017 року - залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає.
Повний текст судового рішення складено 27.06.2019 року.
Головуючий суддя Стас Л.В. Судді Турецька І.О. Шеметенко Л.П.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2019 |
Оприлюднено | 01.07.2019 |
Номер документу | 82681677 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Стас Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні