Рішення
від 21.06.2019 по справі 345/3495/17
КАЛУСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №345/3495/17

Провадження № 2-а/345/2/2019

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21.06.2019 року м. Калуш

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області в складі :

головуючого судді Якиміва Р.В.,

за участю секретаря судового засідання Гладенької Л.Ф.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Калуші справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Калуської міської ради,треті особи ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про скасування рішень від 03.04.2017 р.,28.09.2017 р.,-

ВСТАНОВИВ :

що позивачка звернулася до суду з вищенаведеним позовом. Свої вимоги мотивує тим, що 07.03.2017 року вона спільно з іншими власниками нерухомого майна,що знаходиться на земельній ділянці в АДРЕСА_1 подала до відповідача заяву про викуп зазначеної земельної ділянки у відповідності до вимог ст.128 Земельного кодексу . Однак,рішенням виконкому Калуської міської ради №817 від 03.04.2017 року їй було відмовлено у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки у зв`язку із наявністю спору між ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_2 та рішенням виконкому Калуської міської ради №1085 від 28.09.2017 року їй було відмовлено у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки у зв`язку із відсутністю правовстановлюючих документів на дану земельну ділянку . Вважає рішення №817 від 03.04.2017 року таким ,що не відповідає закону,оскільки згідно ст.128 Земельного кодексу України визначено виключний перелік можливих підстав для відмови у продажі земельної ділянки ,серед яких відсутня така підстава як наявність спору та вважає рішення №1085 від 28.09.2017 року таким ,що не відповідає закону,оскільки згідно ст.128 Земельного кодексу України підставою для відмови у продажі земельної ділянки є відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку у разі їх наявності,тобто їх наявність не є обовязковою, тому позивачка звернулася до суду з даним позовом.

Представник позивачки та третьої особи ОСОБА_4 а в судове засідання подав заяву у якій вказав,що позов підтримує просить позов задоволити повністю та розглядати справу у їх відсутності та відсутності позивачки ,яка є представником третьої особи ОСОБА_3 ..

Представник відповідача в судове засідання не зявилася з невідомих суду причин ,хоча про місце та час розгляду був повідомлений належним чином.

Третя особа ОСОБА_2 подала суду заяву про залишення позову без розгляду на підставі п.3 ч.1 ст.240 КАС України ,оскільки в провадженні Верховного суд перебуває справа №345/1396/17 за позовом ОСОБА_1 до Калуської міської ради про скасування рішення №817 від 03.04.2017 року ,тобто спір між тими самим сторонами з тих же підстав та про закриття провадження у справі ,оскільки розгляд справ в яких розглядається спір про право цивільне ,а саме право позивача на отримання у власність земельної ділянки слід розглядати за правилами цивільного провадження .Просить розглядати справу у її відсутності.

Третя особа ОСОБА_5 подала суду заяву в якій вказала,що не заперечує щодо задоволення позову ,просить розглядати справу у її відсутності.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов в частині визнання недійсним та скасування рішення Калуської міської ради №1085 від 28.09.2017 року підлягає до задоволення,а в частині позову про визнання недійсним та скасування рішення Калуської міської ради №817 від 03.04.2017 року - залишення без розгляду виходячи з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, відповідно до заяви ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про придбання земельної ділянки у власність від 07.03.2017 року , просять надати дозвіл на проведеня експертної грошової оцінки земельної ділянки ,що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 ,цільове призначення -землі громадської та житлової забудови,роздрібна торгівля та комерційні послуги)загальна площа 0,0233 га. та надали згоду на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки (а.с.17).

Рішенням виконкому Калуської міської ради №817 від 03.04.2017 року відмовлено ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення площею 0,0233 га (кадастровий номер НОМЕР_1 ) на пр АДРЕСА_2 Л. АДРЕСА_1 (код КВЦПЗ 03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) ,у зв`язку з наявністю спору між ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_2 (а.с.71).

Рішенням Калуської міської ради №1085 від 28.09.2017 року , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 відмовлено у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення площею 0,0233 га (кадастровий номер НОМЕР_1 ) на пр.Л.Українки, АДРЕСА_1 м.Калуш,Івано-Франківської області (а.с.72).

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України. Згідно п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради відповідно до закону вирішуються питання регулювання земельних відносин.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема у спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень.

Оскаржуваними рішеннями вирішувалось питання про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення,що визначає порядок розгляду вказаного спору у межах адміністративного провадження.

Згідно п.п. а , б ч.1 ст.12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад та передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Згідно ст.128 ЗК України продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Згідно ч.2 ст.128 ЗК України громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

Згідно ч.2 ст.128 ЗК України до заяви зацікавлених у придбанні земельних ділянок у власність осіб додаються документи, що посвідчують право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд).

Згідно ч.5 ст.128 ЗК України підставою для відмови в продажу земельної ділянки є неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки; виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; якщо щодо суб`єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності; встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність; відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

Згідно ч.3 ЗК України орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

В судовому засіданні встановлено, що позивачка подала відповідну заяву у відповідності до вимог ч.2 ст.128 ЗК України підстав для відмови в проведенні експертної грошової оцінки земельної ділянки за підставами передбаченими ч.5 ст.128 ЗК України не встановлено.

Таким чином, суд вважає, що рішенням виконкому Калуської міської ради №1085 від 28.09.2017 року ,яким ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 відмовлено у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення площею 0,0233 га (кадастровий номер НОМЕР_1 ) на пр.Л.Українки,44 в м.Калуш,Івано-Франківської області не у відповідності до вимог земельного законодавства ,тому його слід визнати недійсним та скасувати.

Згідноп.3 ч.1 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо у провадженні цього або іншого суду є справа про спір між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав.

У відповідності до ухвали Верховного Суду від 21.02.2018 року по справі №345/1396/17 року відкрито касаційне провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Калуської міської ради про скасування рішення №817 від 03.04.2017 року про відмову ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення площею 0,0233 га (кадастровий номер НОМЕР_1 ) на пр.Л. АДРЕСА_1 Калуш, АДРЕСА_3 (а.с.156-158) ,а тому позов у цій частині підлягає залишенню без розгляду .

На підставі викладеного та керуючись ст. ст.ст.127,128,152Земельного кодексу України ,ст.ст.240, 243, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов у частині щодо визнання недійсним та скасувати рішення Калуської міської ради №817 від 03.04.2017 року ,яким ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 відмовлено у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення площею 0,0233 га (кадастровий номер НОМЕР_1 ) на пр.Л.Українки АДРЕСА_1 Калуш,Івано-Франківської області - залишити без розгляду.

Визнати недійсним та скасувати рішення Калуської міської ради №1085 від 28.09.2017 року ,яким ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 відмовлено у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення площею 0,0233 га (кадастровий номер НОМЕР_1 ) на пр.Л. АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 Калуш,Івано АДРЕСА_3 області.

Апеляційна скарга на судове рішення може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Судове рішення набуває законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження ,а у разі апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Повний текст рішення суду виготовлено 26.06.2019 року.

Суддя:

СудКалуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення21.06.2019
Оприлюднено28.06.2019
Номер документу82686744
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —345/3495/17

Постанова від 08.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 03.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Якимів Р. В.

Рішення від 21.06.2019

Адміністративне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Якимів Р. В.

Рішення від 21.06.2019

Адміністративне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Якимів Р. В.

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Якимів Р. В.

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Якимів Р. В.

Ухвала від 22.02.2018

Адміністративне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Якимів Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні