Постанова
від 11.03.2010 по справі 50/537
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

01025, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.03.2010 № 50/537

Київський апеляційний гос подарський суд у складі коле гії суддів:

головуючого: Моторн ого О.А.

суддів:

при секретарі:

За участю представникі в:

прокуратури: Дьогтяр О.А.,

від позивача: Краснов П.В .,

від відповідача: Безноси к А.О.,

третьої особи 1: ОСОБА_4,

третьої особи 2: не з' явивс я,

розглянувши матеріали апеляційного подання Заступ ника прокурора міста Києва т а апеляційної скарги Громадс ької організації „Звіринець кі пагорби”

на рішення Господарськ ого суду м.Києва від 23.12.2009

у справі № 50/537 ( .....)

за позовом Заступника прокурор а міста Києва в інтересах дер жави в особі Державного комі тету України із земельних ре сурсів

до Київської міської ра ди

третя особа відповідача 1. ОСОБА_5,

2. Громадська організац ія "Звіринецькі пагорби"

про визнання недійсним рішення Київської міської р ади від 28.08.2008 № 204/204

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора м . Києва в інтересах держави в о собі Державного комітету Укр аїни із земельних ресурсів з вернувся до Господарського с уду м. Києва з позовною заявою про визнання недійсним ріше ння Київської міської ради в ід 28.08.2008 № 204/204.

Рішенням Господарського с уду м. Києва від 23.12.2009 р. в задовол енні позову відмовлено повні стю.

Не погоджуючись з прийняти м рішенням, заступник прокур ора м. Києва звернувся до Київ ського апеляційного господа рського суду з апеляційним п оданням, в якому просить скас увати вказане рішення та при йняти нове рішення, яким позо в задовольнити.

Також, не погодившись з вказ аним рішенням, Громадською о рганізацією „Звіринецькі па горби” було подано апеляційн у скаргу, в якій просить суд рі шення скасувати повністю та задовольнити позовні вимоги заступника прокурора м. Києв а.

Апелянти вважають, що рішен ня прийняте судом першої інс танції з порушенням норм мат еріального і процесуального права.

Зокрема прокурор посилаєт ься на те, що спірне рішення п рийнято з порушенням вимог с т.ст. 12,13 Закону України “Про пл анування та забудову територ ій”, ст. 17 Закону України “Про о снови містобудування”, оскіл ьки у висновках Головного уп равління містобудування, арх ітектури та дизайну міського середовища Київської місько ї державної адміністрації за значено про необхідність роз робки детального плану терит орії, однак вказані вимоги за лишились без виконання.

Основним доводом скарги тр етя особа 2 зазначає те, що пер едача громадянці ОСОБА_5 з емельної ділянки для будівни цтва та обслуговування житло вого будинку, господарських будівель і споруд по пров. Бас тіонному, 7-б у Печерському рай оні м. Києва, а в подальшому і б удівництво житлового будинк у за зазначеною адресою, що ро зташована у зсувонебезпечні й зоні, де в наявності є ерозія і змиви ґрунтів, може призвес ти до зсуву ґрунтів та руйнув ання будинків по пров. Бастіо нному, а також цілісності охо ронюваного природного ландш афту та порушення режиму охо рони пам'яток історії та куль тури на території м. Києва, до яких відноситься район Видуб ецького монастиря та Звірине цьких печер.

Також апелянт стверджує, що оскільки територія, яка виді лена для будівництва та обсл уговування житлового будинк у, господарських будівель і с поруд у пров. Бастіонному, 7-Б у Печерському районі м. Києва є археологічною пам'яткою, заб удова вищезазначеної ділянк и може призвести до втрати ку льтурної спадщини не тільки жителів Печерського району т а м. Києва, а національного над бання всього українського на роду.

Відповідно до ч. 2 ст. 101 Господ арського процесуального код ексу України (ГПК України) ап еляційний господарський суд не зв' язаний доводами апел яційної скарги (подання) і пер евіряє законність і обґрунто ваність рішення місцевого го сподарського суду у повному обсязі.

Дослідивши доводи апеляці йного подання та апеляційно ї скарги, перевіривши матері али справи, заслухавши поясн ення представників сторін, п роаналізувавши на підставі в становлених фактичних обста вин справи правильність заст осування судом першої інстан ції норм законодавства, коле гія суддів не знайшла підста в для задоволення апеляційно го подання та апеляційної ск арги, виходячи з наступного.

28.08.2008 Київською міською радою було прийнято рішення № 204/204 "Пр о передачу громадянці ОСОБ А_5 земельної ділянки площе ю 0,10 га для будівництва та обсл уговування житлового будинк у, господарських будівель і с поруд у пров. Бастіонному, 7-Б у Печерському районі м. Києва".

Відповідно п. 1, 2 вказаного рі шення затверджено містобуді вне обґрунтування щодо внесе ння змін до містобудівної до кументації та визначення пар аметрів об'єкта містобудуван ня "Розміщення житлових буди нків, господарських будівель і споруд у провулку Бастіонн ому Печерського району м. Киє ва"; внесено зміни до Генераль ного плану міста Києва та про екту планування його примісь кої зони на період до 2020 року, а саме: територію, яка передаєт ься відповідно до цього ріше ння, вилучити із категорії ба гатоповерхової житлової заб удови та перевести за функці ональним призначенням до тер иторії садибної забудови.

Пунктом 4 рішення № 204/204 затвер джено проект землеустрою щод о відведення земельної ділян ки громадянці ОСОБА_5 для будівництва та обслуговуван ня житлового будинку, господ арських будівель і споруд у п ров. Бастіонному, 7-Б у Печерсь кому районі м. Києва.

Передано громадянці ОСОБ А_5, за умови виконання пункт у 6 цього рішення, у приватну в ласність земельну ділянку пл ощею 0,10 га для будівництва та о бслуговування житлового буд инку, господарських будівель і споруд у пров. Бастіонному, 7-Б у Печерському районі м. Киє ва за рахунок міських земель , не наданих у власність чи кор истування (п. 5 рішення).

Відповідно до ст. 13 Конститу ції України земля є об' єкто м права власності Українсько го народу, від імені якого пра ва власника здійснюють орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування в ме жах, визначених Конституцією України.

Згідно ст. 19 Конституції Укр аїни органи державної влади та органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією України та Законами Ук раїни.

Підставами для визнання ак та недійсним є невідповідніс ть його вимогам чинного зако нодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт.

Обов'язковою умовою визнан ня акта недійсним є також пор ушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та ох оронюваних законом інтересі в підприємства чи організаці ї.

Якщо за результатами розгл яду справи факту такого пору шення не встановлено, у госпо дарського суду немає правови х підстав для задоволення по зову.

Недодержання вимог правов их норм, які регулюють порядо к прийняття акта, у тому числі стосовно його форми, строків прийняття тощо, може бути під ставою для визнання акта нед ійсним лише у тому разі, коди в ідповідне порушення спричин ило прийняття неправильного акта.

Якщо акт відповідає вимога м чинного законодавства і пр ийнятий відповідно до обстав ин, що склались, окремі поруше ння встановленої процедури п рийняття акта не можуть бути підставою для визнання його недійсним, якщо інше не перед бачено законодавством.

Згідно зі ст. 9 Земельного ко дексу України до повноважень Київської міської ради нале жить, зокрема, організація зе млеустрою.

В п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "П ро місцеве самоврядування в Україні" зазначено, що виріше ння відповідно до закону пит ань регулювання земельних ві дносин є виключною компетенц ією пленарних засідань сільс ьких, селищних, міських рад.

У відповідності до п. 37 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” д о виключної компетенції Київ ської міської ради належить прийняття рішень про організ ацію територій і об'єктів при родно - заповідного фонду мі сцевого значення та інших те риторій, що підлягають особл ивій охороні.

Частиною 3 ст. 53 Закону Україн и „Про природно - заповідни й фонд України” передбачено, що рішення про організацію ч и оголошення територій та об 'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та встановлення охоронних зон т ериторій та об'єктів природн о-заповідного фонду приймаєт ься обласними, Київською та С евастопольською міськими ра дами.

Пунктом 2 ст. 22 Закону України "Про столицю України - місто -герой Київ" Київська міська р ада має право визначати особ ливості землекористування.

Відповідно до положень ст. 5 9 Закону України "Про місцеве с амоврядування в Україні" Киї вська міська рада в межах сво їх повноважень приймає норма тивні та інші акти у формі ріш ень.

Як вбачається з матеріалів справи, 26.09.2006 громадянка ОСОБ А_5 звернулась із заявою до К иївської міської ради про на дання у приватну власність з емельної ділянки площею 0,10 га , що розташована за адресою: м. Київ, пров. Бастіонний, 7-Б, для будівництва, експлуатації та обслуговування індивідуаль ного житлового будинку, приб удинкових будівель та споруд .

Відповідно до частини 5 стат ті 123 Земельного кодексу Украї ни у редакції, чинній на момен т прийняття оспорюваного ріш ення, відповідна сільська, се лищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення пр оекту відведення земельної д ілянки.

Згідно ст. 3 Закону України “ Про планування і забудову те риторій”, планування територ ій здійснюється відповідним и органами державної влади т а органами місцевого самовря дування.

Рішення органів виконавчо ї влади та органів місцевого самоврядування з питань заб удови та іншого використання територій, вибору, вилучення (викупу) і надання земельних д ілянок для містобудівних пот реб приймаються в межах, визн ачених законом відповідно до містобудівної документації за погодженням з спеціально уповноваженими органами з п итань містобудування та архі тектури.

Рішенням Київської місько ї ради № 11/2587 від 27.01.2005 “Про правил а забудови м. Києва” затвердж ено Правила забудови м. Києва - це нормативно-правовий акт, яким встановлюється порядок планування і забудови та інш ого використання територій, окремих земельних ділянок, а також перелік усіх допустим их умов і обмежень забудови т а іншого використання терито рій і окремих земельних діля нок у межах зон, визначених пл аном зонування (п. п. 1.1.1. п. 1 Прави л).

Пунктом 2 Порядку набуття пр ава на землю юридичними особ ами та громадянами в м. Києві, затвердженого рішенням Київ ської міської ради від 14.03.2002 рок у №310/1747, встановлено, що клопота ння, подане до Київської місь кої ради, розглядається в міс ячний термін, після чого нада ється згода на складання про екту відведення земельної ді лянки за підписом міського г олови або заступника міськог о голови - секретаря ради, що направляється до Головного управління земельних ресурс ів Київської міської державн ої адміністрації для підгото вки документів, що обґрунтов ують розмір, призначення та м ісце розташування земельної ділянки.

Відповідно до листа вих. № 225- 032-6995 від 09.10.2006, Заступник міського голови - секретар Київсько ї міської ради надав згоду та направив заяву громадянки ОСОБА_5 для подальшого розг ляду до Головного управління земельних ресурсів виконавч ого органу Київради (Київськ ої міської державної адмініс трації).

На виконання вимог статей 12 3, 124 Земельного кодексу Україн и було розроблено проект від ведення земельної ділянки, о тримано висновки та погоджен ня проекту землеустрою щодо її відведення: Головного упр авління містобудування, архі тектури та дизайну міського середовища №19-11891 від 19.10.2007; дочірн ього підприємства "Інститут генерального плану міста Киє ва" № 284 від 29.01.2008; Київської міськ ої санепідстанції №1164 від 12.02.2008; Київського комунального об'є днання зеленого будівництва та експлуатації зелених нас аджень міста “Київзеленбуд” №148-313 від 15.02.2008; Державного управл іння охорони навколишнього п риродного середовища в м. Киє ві №05-08/10015 від 29.12.2007 та № 05-09/9788 від 29.12.2007; В АТ “Спеціалізоване управлін ня протизсувних підземних ро біт” №8/1-1987 від 19.12.2007; Комунального підприємства по утриманню з елених насаджень Печерськог о району м. Києва від 28.11.2007; Голов ного управління охорони куль турної спадщини №6090 від 20.11.2006 та №988 від 12.02.2008; Державної служби з питань національної культур ної спадщини №22-3060/35 від 21.11.2006.

Крім того, згідно з листом Н аціонального ботанічного са ду ім. М.М. Гришка НАН України в ід 21.05.2008 № 112-8/211-12, останній не запер ечує щодо відведення земельн ої ділянки, що знаходиться у м . Києві по пров. Бастіонному, 7-Б , у приватну власність для буд івництва, експлуатації та об слуговування житлового буди нку, господарських будівель та споруд у встановленому по рядку згідно з чинним законо давством.

Зазначений проект та листи погодження (висновки) не міст ять вказівок на невідповідні сть наданої документації спе ціальним нормам.

Київський апеляційний гос подарський суд погоджується з висновком суду першої інст анції, що твердження органу п рокуратури щодо порушення пр ав держави та позивача є необ ґрунтованими, оскільки наявн і в матеріалах справи докази доводять відповідність розг лянутого відповідачем пакет у документів щодо відведення земельної ділянки встановле ним вимогам.

Також, колегією суддів не пр иймається до уваги посилання апелянтів на завдання можли вої шкоди парку-пам'ятки та мо жливого завдання шкоди зоні охоронюваного ландшафту з ог ляду на вищевказані висновки уповноважених органів.

Також судовою колегією при ймається до уваги те, що на мо мент прийняття відповідачем спірного рішення межі охоро нної зони парку-пам' ятки са дово-паркового мистецтва нац іонального значення - Націон ального ботанічного саду ім. М.Гришка Національної акаде мії наук не були визначені. Те риторія, яка передавалася тр етій особі відповідно до спі рного рішення, складається з земель багатоповерхової жит лової забудови та земель, не н аданих у власність чи корист ування.

За приписами статті 43 Земел ьного кодексу України, землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного про стору з природними комплекса ми та об'єктами, що мають особл иву природоохоронну, екологі чну, наукову, естетичну, рекре аційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

Межі земельних ділянок об'є ктів природно-заповідного фо нду встановлюються у загальн ому порядку, встановленому ч инним законодавством.

Зокрема, відповідно до пунк ту 37 частини 1 статті 26 Закону У країни "Про місцеве самовряд ування в Україні" до виключно ї компетенції Київської місь кої ради належить прийняття рішень про організацію терит орій і об'єктів природно-запо відного фонду місцевого знач ення та інших територій, що пі длягають особливій охороні.

Згідно статті 53 Земельного кодексу України до земель іс торико-культурного призначе ння належать землі, на яких ро зташовані, у тому числі, садов о-паркові комплекси.

Частиною 2 статті 47 Закону Ук раїни „Про землеустрій” вста новлено, що проектами землеу строю щодо організації і вст ановлення меж територій прир одно-заповідного фонду та ін шого природоохоронного приз начення, оздоровчого, рекреа ційного та історико-культурн ого призначення визначаютьс я місце розташування і розмі ри земельних ділянок, власни ки земельних ділянок, землек ористувачі, у тому числі орен дарі, а також встановлюється режим використання та охоро ни територій природно-запові дного фонду та іншого природ оохоронного призначення, озд оровчого (округи і зони саніт арної (гірничо-санітарної) ох орони), рекреаційного та істо рико-культурного (охоронні з они) призначення.

Частиною 3 статті Закону Укр аїни „Про природно-заповідни й фонд України” визначено, що рішення про встановлення ох оронних зон територій та об' єктів природно-заповідного ф онду приймається Київською м іською радою.

Враховуючи все вище виклад ене, колегія суддів вважає, що апелянтами не було наведено суду належних та законних пі дстав для визнання рішення К иївської міської ради від 28.08.20 08 № 204/204 недійсним, а тому позовн і вимоги не підлягають задов оленню.

Обов' язок доказування та подання доказів відповідно до ст. 33 ГПК України розподіля ється між сторонами, виходяч и з того, хто посилається на пе вні юридичні факти, які обґру нтовують його вимоги та запе речення. У даному разі це стос ується Заступника прокурора м. Києва та третьої особи 2, які мали довести наявність тих о бставин, на підставі яких вон и просять скасувати рішення суду першої інстанції.

Таким чином, апеляційний го сподарський суд вважає, що су дом першої інстанції повно, в себічно і об' єктивно з' ясо вано обставини справи, винес ено рішення у відповідності до норм матеріального та про цесуального права, тому підс тави для задоволення апеляці йного подання Заступника про курора м. Києва та апеляційно ї скарги Громадської організ ації "Звіринецькі пагорби", а т акож скасування рішення Госп одарського суду міста Києва від 23.12.2009 - відсутні.

Відповідно до викладеного , керуючись ст. 101, п. 1 ст. 103, ст. 105 ГП К України, Київський апеляці йний господарський суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційне подання За ступника прокурора м. Києва т а апеляційну скаргу Громадсь кої організації "Звіринецькі пагорби" залишити без задово лення, а рішення Господарськ ого суду міста Києва від 23.12.2009 - б ез змін.

Матеріали справи № 50/537 повер нути до Господарського суду міста Києва.

Головуючий суддя

Судді

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення11.03.2010
Оприлюднено28.09.2010
Номер документу8270646
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —50/537

Ухвала від 27.07.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 01.07.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Постанова від 03.06.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Гpeйц K.B.

Ухвала від 18.05.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Гpeйц K.B.

Рішення від 23.12.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Головатюк Л.Д.

Постанова від 11.03.2010

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Моторний О.А.

Постанова від 11.03.2010

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Моторний О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні